Niin eli mitä bensaa pitäisi tankata vm.2000 Yamaha fzs600, kun ohjekirjassa lukee Normaali lyijytön bensiini. Eli 95 ilmeisesti ?
T. ei aivan varma
Mitä bensaa?
5
1249
Vastaukset
- frans
95 lyijytön
- Kra
Siinä on parempi puristuskestävyys kuin 95E:ssä. Ja jos se pieni hintaero häiritsee, niin sekin kompensoituu hiukan pienempänä kulutuksena. Näin ainakin kaasaripeleissä, mutta ruiskuista en ole aivan 100varma.
- turhilla oktaaneilla
Taitaa olla legendaa tuo kompensoituminen!
Nimittäin isommista oktaaneista otetaan oikeasti hyöty ainoastaan ruiskutuksella varustetuissa autoissa, joissa sytytyshetkeä säädetään nakutusanturilla. Esim. monet VAG-autot on näitä. Eli nakutusanturi säätää sytyksen eri oktaaneilla juuri nakutuksen rajalle, ja silloin polttoaineesta oikeasti otetaan kaikki irti. Eli 98E:llä saadaan tehoa enemmän tai vaihtoehtoisesti kuljetaan vähän pienemmällä bensankulutuksella.
- GSF
Nesteen sivuilla valintaopas, jossa lähes kaikki merkit ja mallit esillä.
http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path=2589;2655;2698;2707;2708
Siinä oikeella keskellä dokumentit --> jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363707- 122466
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371965Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301503- 1241458
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4811233- 771181