Heidillä huhuttiin olleen sen kohutun poikaystävän tuntolevy mukanaan. Lieneekö tottakaan? Käsittääkseni tuntolevy, jossa nykyisin on henkilötunnus (toisin kuin sodanaikaisissa), on niin henkilökohtainen esine, mitä ei pitäisikään luovuttaa toiselle. Niitähän onkin asianomaisilla vain 1 kpl. On omituista, jos tuollainen esine on luovutettu Heidille vain 1,5 vk:n aikaiselta tuttavalta. Tuskinpa se Heidin itsensäkään on, kun ei varmaan ole käynyt itse armeijaa. Olisi kai sitä ollut toisiakin esineitä joksikin "amuletiksi" luovutettavaksi. BB-talo on tuossa tapauksessa huonoin mahdollinen paikka, eihän sitä tiedä milloin olisi tarvis saada tuntolevy takaisin, jos vaikka kertausharjoitus iskee (en tiedä tarvitaanko edes siellä).
Säilytänhän omaakin tuntolevyäni visusti sotilaspassini ja "Ohi on 330" -tarran mukana mustan muoviläpyskän välissä, jossa vielä ulkopuolella lukee "sotilaspassi". Kys. tuntolevyn ja tarran olen teipannut niin tiiviisti muoviläpyskän sisään, että ne eivät sieltä sisältä heiluttamallakaan putoa. Muoviläpyskän ympärille olen kääräissyt kumilenkin. Mutta vielä tästä Heidin pudottamisesta: entä jos puolustusministeriö on sen takana, kun tuntolevy oli väärissä käsissä.
Armeijan tuntolevy?
11
5394
Vastaukset
- narisija
Mene nyt inttipelle narisemaan muualle, oisit käynyt läpi sivarin
- Mosa
apa66 kirjoitti:
Pitihän tänne tylsään keskusteluun jotain erikoista repäistä.
Oliskohan ollut sillain että tuntolevyä saa käyttää vain ainoastaan armeijan aikana ja vasta sitten seuraavan kerran sodassa (jos niin huonosti asiat vielä menee.). Jotenkin muistelisin ettei sitä saisi käyttää reservissä eikä varsinkaan toisten taskuissa mukana pyörimässä.
- minä vain..
Mosa kirjoitti:
Oliskohan ollut sillain että tuntolevyä saa käyttää vain ainoastaan armeijan aikana ja vasta sitten seuraavan kerran sodassa (jos niin huonosti asiat vielä menee.). Jotenkin muistelisin ettei sitä saisi käyttää reservissä eikä varsinkaan toisten taskuissa mukana pyörimässä.
No, jos näin on niin sitten tiedän monia jotka rikkovat sääntöä! mm. pari armeijan kapiaista.. :)
- tuntolevyä
Ei Parolassa semmoisia jaettu, ainakaan rauhanaikana.
- armeijapelle kans
Siinä on siksi se reikä ja ne kapeat leikkaukset, että kun sä delaat siellä rintamalla, ja sut pannaan arkkuun, se alapuoli katkaistaan siitä levystä, jolloin yläosa jää edelleen kaulaan. Tuo alapuoli naulataan sitten siitä reiästä arkun kanteen.
Tää on muuten faktaa, eikä mitään legendaa.- mutta.....
Ylimmäinen laitetaan tyypin mukana multiin ja alempi lähetetään omaisille.. että nääääin.
- Juuso
mutta..... kirjoitti:
Ylimmäinen laitetaan tyypin mukana multiin ja alempi lähetetään omaisille.. että nääääin.
Ja fakta on se että yläosa jää sankarivainajan kaulaan ja alaosa naulataan arkkuun. On sitten helpompi arkkuläjästä tunnistaa henkilö. Tavallaan se kyllä omaisillekin lähetetään, arkku tulee vaan siinä mukana
Juuso - jonesy
Juuso kirjoitti:
Ja fakta on se että yläosa jää sankarivainajan kaulaan ja alaosa naulataan arkkuun. On sitten helpompi arkkuläjästä tunnistaa henkilö. Tavallaan se kyllä omaisillekin lähetetään, arkku tulee vaan siinä mukana
JuusoTämä oli kyllä tärkeä tieto :)
Harvinaisen kalmanhajuista keskustelua...
- teippaaja
"tuntolevyn ja tarran olen teipannut niin tiiviisti muoviläpyskän sisään, että ne eivät sieltä sisältä heiluttamallakaan putoa. Muoviläpyskän ympärille olen kääräissyt kumilenkin." voi jeesus mikä säätäjä :D eiköhän kertauksista ilmoitella puoli vuotta aiemmin
- Ruumis jää rintamalle.
Se on sitävarten että kaatuneelta otetaan tuntolevystä alaosa mukaan yläosa jää ruumiin kaulaan.
Ei kaikkia ruumiita saa pois rintamalta.
Alaosalla tunnistetaan kaatuneet, vaikka ne olisi täytynyt jättää rintamalle.
En epäile tuota ruumisarkkuunkaan naulaamista, mutta rintamalla ei voi tuntea kaikkia, saati muistaa kaikkien nimiä.
Osaa ruumiista ei voi tunnistaa muista syistä.
Siksi esim:perääntyessä otetaan tuntolevyn alaosa mukaan.
Sitten se luovutetaan esimiehille, jolloin kaatuminen taisteluissa varmistetaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465787Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6042265Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821171Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä531001Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61936- 61905
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778