naisia alalla?

sorakuski

Löytyykö täältä kuorma-autonaisia, en viitsi kuuluttaa rekkanaisia koska se kuulostaa hieman... huvittavalta;-D mutta kaikesta huolimatta olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia toisten miehiselle alalle päätyneiden kanssa.

16

3467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältä

täällä yksi jota kiinnostaa. hijattain e-kortin saanut ja harjoittelut takanapäin ja nyt vain pitäis aloittaa jostakin. ehkä voit neuvoa.

• sorakuski

olen tosi huono neuvomaan ketään, ainakaan netin välityksellä;-) Eikun töitä etsimään sitten jos on kortti taskussa=) Mä olen ajanut autoa vuoden alusta ja E-kortti on vasta nyt työn alla:-/

• Nimetön
        sorakuski kirjoitti:

olen tosi huono neuvomaan ketään, ainakaan netin välityksellä;-) Eikun töitä etsimään sitten jos on kortti taskussa=) Mä olen ajanut autoa vuoden alusta ja E-kortti on vasta nyt työn alla:-/

saanko kysyä missä päin suomea ajelet, ei tarvi niin tarkkaan ilmoittaa jos et halua.

• sorakuski
        Nimetön kirjoitti:

saanko kysyä missä päin suomea ajelet, ei tarvi niin tarkkaan ilmoittaa jos et halua.

suunnalla ajelen

• Tikru77

Vuoden päivät tullut ajeltua ja hyvin olen viihtynyt.

• sorakuski

olet ajellut sitten kauemmin kuin minä... on varmaan kokemuksia karttunut miesten suhtautumisesta naiskuskiin?
        Itse olen pannut merkille että aina työmaan alkaessa löytyy jokunen mies joka ei hyväksy pureksimatta naista työmaalle, ainakaan autoa ajamaan. Päivien karttuessa ja töiden hoituessa suhtautuminen yleensä muuttuu, mutta niiden muutamien päivien aikana joutuu olemaan "täydellinen kuski"... ymmärrätköhän mitä tarkoitan:/ Kuulisin mielelläni muitakin tapoja päästä sisään porukkaan, jos sellaisia löytyy:)

• tulee ajeltua
        sorakuski kirjoitti:

olet ajellut sitten kauemmin kuin minä... on varmaan kokemuksia karttunut miesten suhtautumisesta naiskuskiin?
        Itse olen pannut merkille että aina työmaan alkaessa löytyy jokunen mies joka ei hyväksy pureksimatta naista työmaalle, ainakaan autoa ajamaan. Päivien karttuessa ja töiden hoituessa suhtautuminen yleensä muuttuu, mutta niiden muutamien päivien aikana joutuu olemaan "täydellinen kuski"... ymmärrätköhän mitä tarkoitan:/ Kuulisin mielelläni muitakin tapoja päästä sisään porukkaan, jos sellaisia löytyy:)

Tosiaan miehen kuorma-autoa tulee ajeltua aina joskus. Siellä huomaa kuka ei pidä pahana vaikka siellä rattia pyörittääkin nainen. Käsi nousee kyllä reippaasti, mutta toiset ei nosta, eivätkä muutenkaan reakoi.

• ja kokemustakin
        tulee ajeltua kirjoitti:

Tosiaan miehen kuorma-autoa tulee ajeltua aina joskus. Siellä huomaa kuka ei pidä pahana vaikka siellä rattia pyörittääkin nainen. Käsi nousee kyllä reippaasti, mutta toiset ei nosta, eivätkä muutenkaan reakoi.

hyvin olen pärjännyt ja osa miehistä hyväksyy osa ei sitten millään.
        toisilla on tuo kateus kun ite joutuvat korjaamaan ja nainen vieressä töräyttää laituriin kerralla, se syö miestä.
        meillä meni kaveti hiljaseksi, kun pomo pyysi menee kattoon mikä on vikana kun mies ei saa kuorkkii käyntiin, laitoin auton käymään ja annoin ohjeet miten pitää se käynnissä, mies sanoi, että ehkä hän sitten ymmärtää minua enemmän tietokoneista aivan varmasti.
        juu varmasti ymmärtää, ne kun ei minua kiinosta pätkääkään.
        viihtynyt olen ja tätä teen varmaan eläkkeelle asti.

• Rekkahenkilö
        ja kokemustakin kirjoitti:

hyvin olen pärjännyt ja osa miehistä hyväksyy osa ei sitten millään.
        toisilla on tuo kateus kun ite joutuvat korjaamaan ja nainen vieressä töräyttää laituriin kerralla, se syö miestä.
        meillä meni kaveti hiljaseksi, kun pomo pyysi menee kattoon mikä on vikana kun mies ei saa kuorkkii käyntiin, laitoin auton käymään ja annoin ohjeet miten pitää se käynnissä, mies sanoi, että ehkä hän sitten ymmärtää minua enemmän tietokoneista aivan varmasti.
        juu varmasti ymmärtää, ne kun ei minua kiinosta pätkääkään.
        viihtynyt olen ja tätä teen varmaan eläkkeelle asti.

Tuosta työkavereiden suhtautumisesta naiskuskiin sanoisin että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Tosin joka alaltahan aina löytyy joku, jota toisen naama ei miellytä, joten ei kuljetusala siinä sen kummempi poikkeus ole.
        Omasta mielestäni kollegoiden kanssa pärjäämisen kannalta on ihan sama, ajaako töikseen rekkaa vai onko valintatalossa kassaneitinä, samanlaisia ihmiset/kollegat/asiakkaat ovat joka paikassa. Jos ei pärjää muulla alalla kollegoiden kanssa, tuskin pärjää kuljetusalallakaan ja päinvastoin.
        Väitettäni tulen sillä, että olen ajanut rekkaa ikuisuuden, enkä ole kokenut miesten suhtautumisesta ongelmia. Itse asiassa en älynnyt koko "miesten suhtautumis"-ongelmaa olevan edes olemassa ennen kuin muut alalle tulevat naiset alkoivat siitä keskustella.

• Rekkahenkilö

Erään tiedon mukaan tavaraliikenteessä on jo lähes 400 naiskuljettajaa, joten kyllä meitä on jo aika paljon ja täällä on yksi...
      Kymmenittäin muita rekkaa ajavia naisia sekä runsaasti bussikuskeja ja muita kuljetusalasta kiinnostuneita löytyy eräältä netissä olevalta kuljetus- ja logistiikka-alalla työskenteleville tarkoitetulta keskustelufoorumilta. Foorumi on tarkoitettu ennenkaikkea tueksi uusille naiskuljettajille ja siellä voi kertoa omia kokemuksiaan ja kysellä kaikkea mahdollista kuljetusalaan liittyvistä asioista, koskivat ne sitten auton tekniikkaa, ajamista, kuormansidontaa tai alalla olemisen ihanuutta tai kurjuutta...:-)
      Eniten siellä ollaan äänessä juuri me rahtipuolen ihmiset (tottakai lasken siihen sorakuskitkin), mutta lisää naiskuskeja kaivataan.
      Jos sinulla on nettiosoite, jonka voit laittaa tähän, kerron mielelläni privaatisti lisää ja annan yhteystiedot, miten pääset foorumin käyttäjälistalle.

• stycke

Tulkaa nyt toki kolleegat kaunoiset myös tuonne rekkafoorumille, siinä hiekkalaatikossa on vähemmän kissanpaskaa kuin suomikaksnelosessa!

http://rekkafoorumi.hylsy.org/

• sorakuski

tahtoo mukaan=) maanrakentaja@suomi24.fi

• Yhdistelmää ajelen. Rahtihommissakin näkyy meitä muutamia olevan.Palaute ollut ainakin mulle positiivista. Ehkä riemastuttavin kommentti oli tossa kesällä Mäntyluodon satamassa, kun ajoin halliin jossa lastaus tapahtuu. Hyppäsin kopista alas ja laitoja laskemaan. Trukkikuski ilmesty siihen nojailemaan, sanoi kohta: en oo muuten ikinä ennen nähny noin pientä rekkakuskia! Ja se tuli ihan sydämestä. Tuumasin vaan että kiva kun voin ilahduttaa sinua jotenkin :-)

• Minä..!!!

Sydäntä oikein kirpaisee, kun luen vistejänne....
      Olen e-kortin omaava nuori neiti, jolla kokemusta aina pakettiautosta yhdistelmään. Sora-autoa ajannut enimmäkseen. Tällä hetkellä en alaani vastaavassa työssä. Mieli tekisi ja kovin taas auton rattiin, kysellyt paikkoja, mutta ei ole natsannut.... Jokinen aika kulunut, kun viimeksi ollut ison auton ratissa. varmaan johtuu myös siitä, ettei moni ota. tai mikä lie..
      Ehkä jonain päivänä vielä.. =)

• sorakuski

olet hommia kysellyt? Olen myös huomannut töihin pääsyn kanssa että olisi ehkä mahdollisesti helpompi kysellä miehenä töihin... Itse kun hommia ainakaan kyselin niin yksi työnantaja kysyi että kenelles sinä niitä töitä kyselet:-)

• Minä.....
        sorakuski kirjoitti:

olet hommia kysellyt? Olen myös huomannut töihin pääsyn kanssa että olisi ehkä mahdollisesti helpompi kysellä miehenä töihin... Itse kun hommia ainakaan kyselin niin yksi työnantaja kysyi että kenelles sinä niitä töitä kyselet:-)

Näinpä taitaa olla asian laita, että jos olisi miespuolinen henkilö niin olisi varmasti parempi pahis saada töitä! Etelä-suomesta päin olen ja näiltä seuduilta olen töitä kysellytkin. Pitäisi kenties lähteä kuavemmas etsimään töitä...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3847
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2596
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2025
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1556
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1521
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      85
      1302
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      500
      1300
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    Aihe