omko noin -6 näkö molemmissa silmissä esteenä nykyään jos haluaa merivoimissa auk:iin?. lisäksi minulla on 10- kiloa ylipainoa,joten estääkö se sen?(onhan minulla kyllä aikaa laiduhtaakin....)
Ja pitäisikö tuosta auk:iin haluamisesta mainita jo kutsunnoissa?
kiitos vastanneille
näkö kyky?
7
1283
Vastaukset
- unohdin
mainita että haluan vastauksen niinltä miehiltä/naisilta jotka ovat aukin käyneet ja joilla on asiasta varmaa tietoa..
- Totuudenpuhuja
Aliupseerikouluun päästetään lähinnä kaikki jotka sinne haluavat, jos mitään todella dramaattista terveydellistä ongelmaa ei ole. Eli jos on A:n paperit ja halu mennä sinne, niin sinne pääseminen on melkein varmaa.
Muistaakseni Aukkiin valittiin ensin ne jotka haluavat sinne ja vasta sitten ruvettiin ottamaan niitä, jotka mieluummin olisivat vain 6 kuukautta. Eli ilmeisesti motivaatiota arvostetaan enemmän kuin kykyjä. - Nimetön
Totuudenpuhuja kirjoitti:
Aliupseerikouluun päästetään lähinnä kaikki jotka sinne haluavat, jos mitään todella dramaattista terveydellistä ongelmaa ei ole. Eli jos on A:n paperit ja halu mennä sinne, niin sinne pääseminen on melkein varmaa.
Muistaakseni Aukkiin valittiin ensin ne jotka haluavat sinne ja vasta sitten ruvettiin ottamaan niitä, jotka mieluummin olisivat vain 6 kuukautta. Eli ilmeisesti motivaatiota arvostetaan enemmän kuin kykyjä.sinne siis voidaan ottaa B- mieskin jos vain tarpeeksi motivaatiota? Millainen muuten on merivoimissa se aliupseeri kurssi?
- keeee
Nimetön kirjoitti:
sinne siis voidaan ottaa B- mieskin jos vain tarpeeksi motivaatiota? Millainen muuten on merivoimissa se aliupseeri kurssi?
mutta voi jessus niitten merisotilaiden pukuja :D
Itse en oikeasti kehtaisi mennä edes naamiaisiin sellaisessa pellepuvussa :D - Totuudenpuhuja
Nimetön kirjoitti:
sinne siis voidaan ottaa B- mieskin jos vain tarpeeksi motivaatiota? Millainen muuten on merivoimissa se aliupseeri kurssi?
Kuten sanoin, A:n paperit.
B-miehet voivat suosiolla unohtaa koko jutun.
Se 10 kiloa ylipainoa ei kyllä merkitse mitään, eikä huono näkökään jos vain kuuluu A-luokkaan. - totuus1
Totuudenpuhuja kirjoitti:
Kuten sanoin, A:n paperit.
B-miehet voivat suosiolla unohtaa koko jutun.
Se 10 kiloa ylipainoa ei kyllä merkitse mitään, eikä huono näkökään jos vain kuuluu A-luokkaan.B-mies voi päästä aivan samalla tavalla johtajakoulutukseen ja edetä upseerikokelaaksi asti. Tän palstan "totuudenpuhujia" ei aina kannata kuunnella. Keskustele asiasta palveluspaikassasi.
- Amelia E
Auk:iin voit kyllä päästä merivoimissakin, mutta laivastoon pitää olla näkö vähintään 0,5 huonommassa ja 1,0 paremmassa silmässä. Jos lasien vahvuus on -6 niin näkö ei varmasti riitä noihin rajoihin. Tosin laivaradisti-auk:iin on lievemmät rajoitukset, mutta en tiedä millaiset tarkalleen. Rannikkolinjoille kyllä voit päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732855
- 642733
- 681802
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161610- 201580
- 161434
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239