Kun olen (olin) ostamassa uutta Skodaa, niin kyselin mahdollisista öljynkulutuksen takuista. Uskokaa tai älkää, niin kulutuksen pitää olla yli 1l / 1000km, ennenkuin Skoda rupeaa millekään! Nyt kun olen niin paljon lukenut noista VW-koneiden öljynkulutus ongelmista, niin taidanpa ruveta suosiolla katsomaan muita autoja!!!
Skodan öljynkulutus
25
3974
Vastaukset
- Kertokaapa
Joku toinen automerkki, joka "saa/pitää" kuluttaa öljyä tollasia määriä?
Tulee ensimmäisenä mieleen Neuvostoliittolainen traktori, joka meillä oli 70 luvulla.
Siihen lisättiin öljyä lähes päivittäin ja myyjän mielestä, kummallista kyllä, se oli ihan normaalia. - 2.0 atm
Tuo 1 litra per 1000 km kuulostaa liioittelulta.
Fordilla sanottiin, että uudetkin moottorit saattavat (!) kuluttaa puoli litraa vaihtovälillä.
Tiedä sitten, miksi moottorin yleensä pitäisi kuluttaa öljyä... - xftutdyifuyti
Tällä palstalla tieto ja totuus ovat usein hakusassa.
- juuso
Sitähän ne nykyisin meinaa kaikki autoliikkeet sanoa että se on normaalia. Opelilla oli vielä se jotenkin kirjassa mainittu että siitä tavallinen tallukka ei heti tajunnutkaan. Nykyisissä autoissa mielestäni normaalikulutus on siinä vaihtovälillä yläreunasta alareunaan. Väittäähän ne muuta mutta silloin kone on rikki. Eihän tuollaisia lukemia voi he itsekään omissa autoissa pitäisi normaalina että pitää enemmän olla öljyä laittamassa kuin bensaa. Kova taisteluhan niiden kanssa aina on mitä kuullut olen mutta kuluttaja neuvoja voisi auttaa.
- hannu
Uudessa skoda fabiassa (1,4 59kw) on ekan kolmentonnin aikana öljynkulutus ollut alle 0,2 litraa / 1000 km. Siis ihan normaalia uudelle moottorille.
- että on
Normaalia jos uusi auto kuluttaa oljyä 2 litraa vaihtovälille = 10.000km? Hah hah sanon minä!
Mulla on menossa jo 3. volvo V70 D5 kaikki uutena ostettuja, eikä yksikään niistä ole kuluttanut öljyä uutena, eikä myöhemminkään. - tudyurdh
että on kirjoitti:
Normaalia jos uusi auto kuluttaa oljyä 2 litraa vaihtovälille = 10.000km? Hah hah sanon minä!
Mulla on menossa jo 3. volvo V70 D5 kaikki uutena ostettuja, eikä yksikään niistä ole kuluttanut öljyä uutena, eikä myöhemminkään.Vaikuttaisikohan tuohon, millaisella öljyllä ajellaan???
- on merkitystä
tudyurdh kirjoitti:
Vaikuttaisikohan tuohon, millaisella öljyllä ajellaan???
Kyllä öljy varmasti vaikuttaa.
Aikoinaan kotonani ole eräs Fordin malli. Muistaakseni käytettiin Mobil 30:a. Kokeilin siinä joskus Esso Uniflou:ta, se hävisi ihan käsittämättömän nopeasti koneesta. Samoin kävi Shellin Helixin, sekään ei pysynyt.
Sitten kasvoin isoksi ja ostin oman auton, Saab 96:sen. Siinä toimi hyvin Mobin Super, mutta Shellin hmm... mikäsenytolikaan, ei pysynyt siinäkään.
...............
Nykyisessä autossani toimii edelleen Mobil 1 RallyFormula. Shelliä en ole kokeillut, mutta Delphi, jota paikallinen varaosakauppias myy, pysyy joten kuten. Täytyy kyllä lisätä useammin kuin Mobilia.
- troll1
-------------
- taitaapi
olla noiden longlife öljyjen ominaisuus, että sitä kuluu. Tuolla ultimaten puolella on paljonkin keskustelua aiheesta ja paljon tuntuu uudet autot öljyä syövän, olipa kyseessä audi,VW tai sotka. Eipähän tarvi öljyjä vaihtaa kun vaihtuminen on automaattista lisäysten johdosta;)
- kuluta
Uudella Superbilla 1.8T kone, olen nyt ajanut 6500km, öljyä ei ole tarvinnut lisätä kertaakaan. On muuten mainio peli, ero Octaviaan on selvä monella tapaa positiivisessa mielessä. On kumma että autoa myydään niin vähän, toisaalta se on hyvä asia!
Superb on muuten aito tila-auto, tilaa on pituussuunnassa eikä pään yläpuolella jota on aika vaikea hyödyntää.- longlife-öljy
koska meillä on ollut juuri sitä yhtä kertaa lukuunottamatta, eikä ole tarvinnut lisätä puhumattakaan että olisi varoitusvalo syttynyt!
- Ocu 1.6i
longlife-öljy kirjoitti:
koska meillä on ollut juuri sitä yhtä kertaa lukuunottamatta, eikä ole tarvinnut lisätä puhumattakaan että olisi varoitusvalo syttynyt!
longlife-öljyn lisäystarve ollut muutaman desin verran 30 000 km vaihtovälillä eli todella olematon on öljynkulutus. Ekalla vaihtovälilläkin piti lisätä vain litra.
- Subista
Hieno peli on. Ei voi muuta sanoa.
"köyhälle" luksusta. ;)
- kkjjmm
Hei ! Minulla on OCU 1 -98 1,6 Ajettu n.190 000 Ajoa tulee noin 30 000/v.Öljyt vaihdan kahdesti vuodessa eli keväällä ja syksyllä. Auto on ollut minulla n. 4 v ja kertaakaan ei ole tarvinnut öljyä lisätä. Öljynä on Shell Helix Ultra. Normaalina pitäisin esim. että lisäystarve olisi luokkaa 1 l/ öljynvaihtoväli. Mutta kun ei kulu, niin ei kulu. Tyytyväinen olen. Terveisin Jorkki
- pieni kulutus
Mulla kanssa 1.6l Ocu1 vm. -99 ja 130 tuhatta mittarissa. Ja sama homma, tosin vajaan vuoden välein öljyt vaihdan. Kulutus on merkityksetön, ei ole mitään tarvetta lisätä öljyä välillä. Täyssynteettistä Nesteen City Pro:ta käytän, 5W40.
Se tuo mittatikun min-max -väli joitakin hämää, sille välille kun mahtuu yleensä vain 0.5 ... 1 litraa. Ja tuo 1.6l perusmoottori vetää öljyä vajaat 3.5 litraa ja vähän tehokkaammissa enemmän. pieni kulutus kirjoitti:
Mulla kanssa 1.6l Ocu1 vm. -99 ja 130 tuhatta mittarissa. Ja sama homma, tosin vajaan vuoden välein öljyt vaihdan. Kulutus on merkityksetön, ei ole mitään tarvetta lisätä öljyä välillä. Täyssynteettistä Nesteen City Pro:ta käytän, 5W40.
Se tuo mittatikun min-max -väli joitakin hämää, sille välille kun mahtuu yleensä vain 0.5 ... 1 litraa. Ja tuo 1.6l perusmoottori vetää öljyä vajaat 3.5 litraa ja vähän tehokkaammissa enemmän.Joo, samanlaiset kokemukset 1,9 TDI:stä -03. Öljynvaihtovälihän on periaatteessa tolkuton, mulla syttyi merkkivalo 43 tkm:n kohdalla. Olen kuitenkin puolittanut vaihtovälin, tettänyt yhden ylimääräisen vaihdon. Öljyä ei kulu käytännössä juuri lainkaan, kertaakaan en ole lisännyt. Nyt tosin ajettunakin vasta 75 tkm.
Edeltävä auto (Astra 1,6 -98) söi öljyä ihan jumalattomasti. Sinne sai heittää kepoisasti 3-4 litraa vaihtovälillä lisää. Ja oli "normaalia". Huh.
- kulutuksesta
Öljyä kuluu pääsääntöisesti 2.0 bensakoneilla, en tarkoita FSI koneita. Öljyn seurannassa ei tullut korjattavaa kun kulutus ei ylittänyt sitä 1l/1000 kilometrin kulutusta. Vaihdoin longlifen tilalle 0W-40 öljyt eikä kulutus pienentynyt, no nyt on auto joka ei kuluta öljyä ja se ei ole WV/Skoda.
- ajoa
No tuskinpa kukaan tosissaan kuvittelee, että auto vie huoltovälillä kolme sankollista öljyä - ainakaan mitään öljynvaihtohuoltoja ei enää tarvittaisi ;-) Eiköhän tuo lukema ole annettu ensimmäisiä tuhansia kilometrejä varten, joilla moottorin osat vielä eivät ole hioutuneet täydellisesti toisiaan vasten.
Vanhassa Ocussa ei tarvitse mittatikkuun katsoa 15 tuhannen huoltovälillä. - samanlaisia
Opelin ohjekirjassa oli ihan vastaava maininta, ja luulenpa että useimmat merkit eivät tule vastaan vaikka menisi litra tuhannella.
- Sheikki sooda
Lisää öljy ja tarkista bensa - Skoda.
- 2 litraa/15000km
Parilitraa kuluu 15,000km:n öljynvaihtovälillä.Käytän täys-synteettistä öljyä.Kun on 15tonnia mittarissa niin öljynmittatikussa on öljyä asteikon puoleenväliin asti.Kokonaiskilometrimäärä on nyt 280,000km.Todella tiivis kone.
- ostettava
japsi, sen perässä vaan ei kehtaa kauan ajella kun saa häkämyrkytyksen, niin paljon savuttaa. Eilen lähti paikallinen lääkäri mersullaan ympyrässä eteen ja sama juttu; niin paljon mustaa savua, että piti sulkea ilmanvaihto ja äkkiä ohi! Monet american-raudat savuttaa myös kovasti. Mulla Skoda.
- 35tkm
1.6 fsi
30 000 km ensihuoltoon mennessä ei tarvinnut lisätä lainkaan öljyä. Sama tilane oli edellisessä VW-konsernin moottorissa. Ekat 30 000 km ilman öljynlisäystä. Eikä tikun mukaan menty edes alarajoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363717- 122466
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371975Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211731Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301503- 1241468
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141256
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4831244- 771191