Herra R Kuokkanen sanoo edesmenneessä kesän konventissa ns. luopiopuheessa Saatanan olevan tyhmä. Miten hän sen perustelee? Esimerkikseen hän ottaa jehovantodistajia kohtaan suunnatun vainon ja ihmettelee kuinka Saatana Panettelija voikaan olla tyhmä, toteaa vielä että todellakin tyhmä.
Esimerkissä tarkastellaan Moldovaa ja siellä tapahtunutta vainoa jehovantodistajia kohtaan. Kuokkanen ihmettelee todellakin, että kuinka Panettelija on niin tyhmä jottei ymmärrä järjestäessään Moldovasta karkoituksia jehovantodistajien keskuudessa, että samalla hän tulee levittäneeksi "totuutta" ympäri maailmaa.
Henkilökohtaisesti ihmettelen suuresti, että kuinka julkisessa uskonnollisessa puheessa voidaan haukkua saatana panettelijaa moneen kertaan sanalla sanoen tyhmäksi. Senkin jälkeen kun miljoonaan kertaan sama "firma" toisaalla toteaa panettelijan olevan toimissaan ylivoimaisen ovela ja ihmismielelle erittäin vaarallinen.
En voi olla ajattelematta asiaa siltä kantilta, että taasen saatana oli ovelampi kuin ihminen. Levittää vartiotorniseuran propagandaa ympäri maailmaa ja toivoo, että joku sen haaviin eksyy.
Raamatussahan kuitenkin selvitetään ihmisen ja henkimaailman järjestys hyvin selkeästi: Ihminen on 5, saatana 6 ja jumala 7. Aika tyhmänrohkea veto kutsua panettelijaa tyhmäksi tuon kaavan mukaan.
Luopiopuheen ihmeellinen veto
12
865
Vastaukset
- Markku_Meilo
Entisen Neuvostoliiton alueilla vainotaan kaikkia tulokasuskontoja, onko Saatana tyhmä vai ovela, vainotessaan omiaankin?
- EpäileväTuomas
Se on katsos saatanan ovelaa hämäystä!!! Eli toooodella ovela on vanha vihtahousu!!! :DD
- Markku_Meilo
EpäileväTuomas kirjoitti:
Se on katsos saatanan ovelaa hämäystä!!! Eli toooodella ovela on vanha vihtahousu!!! :DD
Kun jäsenmäärä kasvaa on se Jehovan siunausta ja merkki pian kohtaavasta lopusta.
Kun jäsenmäärä laskee on se Saatanan vainoa ja merkki pian kohtaavasta lopusta. - salaisuus?
Markku_Meilo kirjoitti:
Kun jäsenmäärä kasvaa on se Jehovan siunausta ja merkki pian kohtaavasta lopusta.
Kun jäsenmäärä laskee on se Saatanan vainoa ja merkki pian kohtaavasta lopusta.jaksat terävillä kommenteilla pitää asiat (oikeat) esillä.
Uskon että Leinonen ja Palmu ovat kateellisia tiedoillesi!!
Pidä "langat" kuumina. - Markku_Meilo
salaisuus? kirjoitti:
jaksat terävillä kommenteilla pitää asiat (oikeat) esillä.
Uskon että Leinonen ja Palmu ovat kateellisia tiedoillesi!!
Pidä "langat" kuumina.>>Pidä "langat" kuumina.
Kuumalankamittari on nykyään keräilyharvinaisuus. - EpäileväTuomas
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Pidä "langat" kuumina.
Kuumalankamittari on nykyään keräilyharvinaisuus.Oli pakko ottaa selvää mikä se on. Ja selvisihän se jotenkuten :D
http://runeberg.org/pieni/4/0329.html - Markku_Meilo
Oli pakko ottaa selvää mikä se on. Ja selvisihän se jotenkuten :D
http://runeberg.org/pieni/4/0329.html>>Ja selvisihän se jotenkuten :D
Kuumalankamittaria käytettiin vielä nuoruudessani esimerkiksi suurtaajuisen vaihtovirran mittamiseen radiolähettimen ja antennin välissä. Mittarin toiminta perustuu langan kuumenemisesta johtuvaan venymään ja kuumeneminen on suhteessa langan kautta kulkevaan virtaan. Mittari on tunteeton vaihtovirran taajuudelle ja itse asiassa mittarilla voi aivan yhtä hyvin mitata tasavirtaakin. >>Entisen Neuvostoliiton alueilla vainotaan kaikkia tulokasuskontoja, onko Saatana tyhmä vai ovela, vainotessaan omiaankin?
Niin no, totuushan piilee jossain ihmismielen ennakkoluulojen ja suvaitsemattomuuden välimaastossa. Niistä saa leivottua vainoille muhkean kakun, ilman että reseptissä yhtenä ainesosana olisi mitään yliluonnollista, Perkelettä tässäkään tapauksessa.
Vartiotorniseuran itseoikeus vainojen kokemiseen onkin jo toisenlaista politiikkaa. Kun ei sanallakaan kerrota (tai jos kerrotaan niin vähätellen) muiden suuntauksien kokemista vainoista ja suurennellaan niitä omia kokemuksia.
Mutta hypoteettiseen kysymykseesi vastauskseni on, että voisin kuvitella Saatanan olevan hitusen ovelampi kuin vartiotorniseura ja osaisi olemassa ollessaan käyttää sitä mennen tullen ja palatessakin hyväkseen. En muuten vieläkään vastannut, mutta vastaan että: ovela.- EpäileväTuomas
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ja selvisihän se jotenkuten :D
Kuumalankamittaria käytettiin vielä nuoruudessani esimerkiksi suurtaajuisen vaihtovirran mittamiseen radiolähettimen ja antennin välissä. Mittarin toiminta perustuu langan kuumenemisesta johtuvaan venymään ja kuumeneminen on suhteessa langan kautta kulkevaan virtaan. Mittari on tunteeton vaihtovirran taajuudelle ja itse asiassa mittarilla voi aivan yhtä hyvin mitata tasavirtaakin.En todellakaan ole mikään tekniikan ihmelapsi siis, mutta utelias kylläkin. Miten tekniikka on kehittynyt, millaisia vempeleitä nykyään on? Eli mikä tekniikka on korvannut?
- Markku_Meilo
En todellakaan ole mikään tekniikan ihmelapsi siis, mutta utelias kylläkin. Miten tekniikka on kehittynyt, millaisia vempeleitä nykyään on? Eli mikä tekniikka on korvannut?
>>Miten tekniikka on kehittynyt, millaisia vempeleitä nykyään on?
Hieman laaja-alainen kymysys, tunnen parhaiten sähköön liittyvän kehityksen. Merkittävin kehitys on tapahtunut kahdella tasolla. Tyhjöputket on korvattu puolijohteilla ja puolijohteiden integrointi on pienentänyt laitteiden kokoa erittäin merkittävästi.
>> Eli mikä tekniikka on korvannut?
Eräs merkittävä asia on automaatio, mittaustekniikasta robotiikkaan.
- Hunajatako
Kaik maistuu tänjälkee makialle, sano ampiainen kun koskenkorvaa joi. Tai:::: Makuasioista on turha kiistellä sano kärpänen paskassa.
Meinaan, jotta kyllä se on niin rentouttavaa lukea t-i-u-k-u nimimerkin positiivisia uutisia päevästä toisee. Ajatella miten paljon positiivista sanottava hänellä on hienosta huomisesta.
Juu ja erityisesti olen iloinen siitä, että hän ei lietso vihaa mitään kansanryhmiä vastaan. Kertoo vain ja ainoastaan totuuden.
Erityinen kiitos täytyy antaa siitä, että hänen avullaan olen löytänyt todellisen totuuden ja rauhan.
Seuraan t-i-u-k-u a hamaan tappiin.
Olen nauttinut todellisesta mielenrauhasta sen jälkeen kun aloin keskustella hänen kanssaaan näillä sivuilla ja sen ulkopuolella.
Elämäni on nykyään laadukasta ja ennen-kaikkea rauhaisaa. Voin aamulla nauttia rauhassa rakkaitteni lähettämistä e-mail viesteistä. Kaikki nuo, rakkaat, entiset JT:t ovat onnistuneet elämässään yli odotusten jätettyään sen järjestön. He ovat todella onnellisia ilman minkäänlaisia ongelmia. Jos jotain on tullut niin mainetta ja kunniaa. Osasta jo lienee tullut kuolemattomia ja ennen kaikkea korvaamattomia ajatuksineen.
Osa on löytänyt ikuisen rakkaansa, parta vasten partaa jne.>>Meinaan, jotta kyllä se on niin rentouttavaa lukea t-i-u-k-u nimimerkin positiivisia uutisia päevästä toisee.
Älä nyt katkeruuteesi pakahdu sentään.
>>Juu ja erityisesti olen iloinen siitä, että hän ei lietso vihaa mitään kansanryhmiä vastaan. Kertoo vain ja ainoastaan totuuden.
Samma här.
Olisikin epätavallisen mukavaa jos asioista voitaisiin keskustella niiden oikeilla nimillä. Ja mikä vielä miellyttävämpää, niiden asioiden keksijöiden kanssa. Nooh, mitäs sitä turhia kun ei uskalla niin ei uskalla. Sellaiset on vartiotorniseuran säännöt ja niillä mennään.
>>Olen nauttinut todellisesta mielenrauhasta sen jälkeen kun aloin keskustella hänen kanssaaan näillä sivuilla ja sen ulkopuolella.
"Näillä sivuilla" voisin ehkä jotenkin ymmärtää (vaikka senkin hyvin hämärästi), mutta että näiden sivujen ulkopuolellakin... in your dreams.
Kirjoituksestasi huokuu mitä suurin katkeruus. Ei tosin minua kohtaan vaan tuntemaasi totuutta kohtaan.
>>Osa on löytänyt ikuisen rakkaansa, parta vasten partaa jne.
Katkeruus paljastaa itsensä ennen pitkään, sinä jo aijemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564830Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881342
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi255968- 72957
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955