Voiko kotiviinin laittaa pullottamisen jälkeen pariksi kuukaudeksi huoneenlämpöön? Jääkaappi/kylmäkaappi ovat aika täynnä, joten sinne ei montaa pulloa saa mahtumaan ja varasto on varmaan liian kylmä, kun nykyään jo öisin saattaa pakkastakin olla.
Ohjeissa luki että mieluummin huoneenlämpö, kuin liian kylmä säilytyspaikka.
Pulloina ovat ohkaset muovipullot ja alkoholipitoisuus on 12%.
Kotiviinin säilyttäminen huoneenlämmössä?
3
1620
Vastaukset
- timokkk
Se vissii pysyy hyvänä jos sinne ei pääse happee ... jos sinne pääsee happee alkoholi muuttuu etikaks ja on vitun paskan makusta .... mä oon pitäny tos kiljuu käymis astias aika kauan (muutama viikko) se menee vähä huonommaks (kai), ku ei oo tapeeks tiivis se kansi ... mut kyl sen pulloissa pitäs varmaan säilyä
- Viinin tekijä
Säilytä pulloja makuuasennossa, jos olet laittanut luonnonkorkit niihin. Eiköhän se huonelämpötilakin silloin käy. Itselläni on kellari, jossa lämpö vaihtelee 20 - 10 välillä.
- viinit
Olen säilyttänyt omia väkeviä kotiviinejäni jopa vuosia vaatehuoneen lattialla vaaka-asennossa noin 20 asteen lämpötilassa eikä maku ole mielestäni ainakaan huonontunut. Miedoista ei ole itselläni kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903275
- 883043
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191842- 301777
- 211711
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341389- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319