Terve kaikille! Nyt on taas olo mitä parhain kun oon selvinnyt eilisestä migreenikohtauksesta. Eilen illalla olo oli sellainen että tuntui kyllä että kuolen justiin. Päässä jyskytti mielettömästi eikä tavallisesta IBUSAL 500mg:stä ollut mitään hyötyä, melkein heti kun otin lääkkeen niin sitten tuli paha olo ja oksensin ainakin 3 kertaa. Yleensä minulle tulee tollasia kohtauksia noin 4 kertaa vuodessa mutta nyt viimeaikoina ne ovat lisääntyneet. Lääkärissä en ole käynyt joten en voi olla varma että kyseessä olis migreeni mutta oireet viittaavat kyllä siihen. Yleensä päätä särkee otsan kohdalta ei takaa niinkun monella muulla. Eilen tilanne sai alkunsa niin että olin ulkona pesemässä autoa, no sehän nyt ei ole mitään fyysisesti raskasta mutta jotenkin siitä alkoi päänsärky, no tulin sisälle ja join kolme siideriä ja menin saunomaan, sen jälkeen päänsärky vaan voimistui iltaa kohti ja sitten makasinkin jo sängyssä. En juo alkoholia yleensä kun jotain 3 kertaa vuodessa ja silloin ei yleensä ole näitä oireita ilmaantunut vaan tulleet kyllä ilman alkoholia mutta eilisestä vaan ajattelin että kait se sitte ne kole siideriäkin osaltaan vaikuttivat siihen eiliseen kohtaukseen. Toisaalta kyllä pelkään että mulla on joku kasvain päässä koska se päänsärky on yleensä tosi voimakas.
Migreenin oireet?
3
5599
Vastaukset
- SiiliII
Tuonkaltaiset oireet eivät liity kasvaimeen. Kasvaimen aiheuttama kipu pahenee vähitellen päivä päivältä, kun kasvain valtaa tilaa aivokudokselta. Se ei siis tule ja mene ON/OFF -tyyliin. Lisäksi ajan mittaan potilas saa oheen muita oireita. Sen suhteen voit siis olla huoletta.
Migreeniltä tuo tosiaankin kuulostaa. Sauna, pari annosta alkoholia ja esim. ulkoilu auttavat jännityspäänsärystä kärsivää, mutta pahentavat migreenipotilaan oloa. Pahan migreenin aikana ei juuri muuhun kykenekään kuin lepoon viileässä, hiljaisessa ja hämärässä huoneessa.
Tuo mainitsemasi takaraivopäänsärky on nk. rasituspäänsärkyä, jota moni saa esimerkiksi liiallisen urheilun ja liian vähäisen levon jälkeen. Uni auttaa tällaisiin särkyihin. Migreenille taas tyypillistä on se, että pelkkä nukkuminen ei särkyä poista, kun taas uni ja iso kipulääkeannos purevat joillain.
Jos et löydä sinulla toimivaa käsikauppakipulääkettä, varaa aika lääkärille ja keskustele hänen kanssaan oireistasi ja täsmälääkkeistä. - haippa
Hyvähän Nikken-patjalla on nukkua kun on koko unijärjestelmä saanut erinomaisen vastaanoton Maailman Kiropraktikoiden liitossakin.
Luulisi niiden tietävän kuinka ihmisen pitää nukkua.
Toivottavasti vaan ihmiset ymmärtäisivät hyvän unen tärkeyden tänä mailman aikana jolloin vaan on kokoajan johonkin kiire...
Ja työ ja stressi painaa.
Ei semmoista kukaan loputtomasti jaksa kun ei keho pysyty eikä edes osaa enää rentoutua ja palata siihen perustilaan jossa on joskus ollut!
Nikken kaulakorulla sain migreenin pois.
Migreeni ja huono olo palautuu jos otan korun pois. - tiitu
Olen migreenikko ollut muksusta asti. Minun migreenit on usein kovia. Kaverilla vielä pahempia. Joutuu makaamaan vuoteessa kolme päivää pimeässä. Minulla migreeni on otsalla tai taempana. Minulla menee myös niska helposti jumiin. Silloin kipu voi olla takaraivolla tai ohimoilla. Oli kipu kumpi tahansa oksennan yleensä aina. Useasti migreeni iskee yht'aikaa jännityspäänsäryn kanssa ja oli on kahta kauheampi. Jos en ehdi ottaa särkylääkettä heti kun vähänkin tuntuu on aika takuuvarmaa että se tulee ylös. Lääkkeenä käytän Panadolia koska se ei ärsytä vatsaa kuten ibuprofeeni (Burana tms.).
Jos kerran pesit autoa olet saattanut jännittää hatioita ja se on saattanut aiheuttaa päänsärkysi. Joka saattaa pahentua saunassa. Voi olla että sinulla on migreenikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih527090Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7103228Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1251455Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831330- 841315
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2231259Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631197- 891190
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321145- 791081