mitä mieltä

sdjks

Noista myynti-ilmoituksista, mitä mieltä olette siitä, että 90-l alusta olevia prätkiä myydään maininnalla "11000 ajettu"? - Mulla tulee mieleen, että mittarin vaijeri on ollut tovin irti tai taakepäin pyörivän pyörittäjän päässä.

5

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mankelix

että ruuvailtu on. Näkeehän sen tosin pitkälti muustakin onko pyörällä ajettu vai ei. Kovin yleistä toi joka tapauksessa on, toi huijaaminen. Se paljolti puhuttu ja mainostettu suomalainen rehellisyys, on itse asiassa pelkkä klisee. Niin kuin muuallakin maailmassa. Kannattaisi katsoa jalkatapit, kahvojen sivuttainen liike, ohjauslaakeri, keinuhaarukan laakeri, rattaat ketjut ja renkaat, vanteet, satula, maalipinnan kivenhakkaumat, lampun heijastinpinta ym. Noi pitäisi kaikki olla lähes virheettömiä jos pyörällä ei todellakaan ole ajettu kymppitonnia enemmän. Maalipinta toki himmenee vuosien saatossa, mutta jos pyörä sisätiloissa on ollut, ei siinäkään pitäisi mitään virhettä olla. Myös kaasuttimien ulkopinnoista näkee aika paljon. Kaikkien säätöruuvien pitäisi olla aivan kunnossa, siis sen uran josta käännetään. Kyllä pienellä tutkimisella paljastuu paljon. Ja jos edes epäilet ruuvaamista, älä missään tapauksessa mene ostamaan. Et voi millään enää tietää todellista kilometri määrää.

• ratkaisee

kannattaako ostaa vai ei. Pyörän kilometrimäärää ei kukaan pysty varmuudella sanomaan, eikä sen perusteella pidä mitään ylimääräistä maksaa. 90-luvun alkupuolen peruspyörällä ei paljon arvoa saa olla, oli sitten vaikka kuinka vähän ajettu. Kulttipyörät ovat sitten toinen juttu, niissä maksetaan jostakin muusta kuin pelkästä raudasta.

• Työkaveri jutteli tuossa eilen että hänen tuttunsa on ajanut jo toista kesää mittarinvaijeri irti.
      Arveluttavaa hommaa jo pelkästään huoltovälienkin kannalta.

• vaijalkoja

11.000tkm jos on ajettu 90-luvun alkupuolen pyörällä niin todellisuudessa lisäät 100.000tkm niin päästään oikeaan km lukuun.
      jos esim 600-1000 cebaria olet ostamassa niin osta pois vaan hyvin mielin kunhan koneesta ei kuulu epämääräisiä ääniä.ja muutenkin tarkistat kaikki perus jutskat.

• ytimessä

asuvana minulle tulee mieleen että pyörä on tuotu täältä. Tausta on usein se että pyörät ovat halpoja suhteessa tulotasoon ja monesta ihmisestä on mukava ostella kaikenlaista. Osalle ei harrastus sitten "kolahda" lainkaan tai aikaa ei yksinkertaisesti ole. Täällä kun tehdään pitkiä päiviä töitä mutta tehottomasti. Tunnen monia ihmisiä jotka ajelevat vain viikonloppuisin jos on kaunis ilma. Kesän kilometrit saattavat jäädä todella pieniksi. Moottoripyörien kanssa kesäajoneuvoina kilpailevat lisäksi avoautot ja oikeat urheiluautot joita molempia on paljon liikenteessä. Älkää siis ihmetelkö jos törmäätte vähän ajettuun tuontipyörään. Se on todellakin mahdollista mutta harvemmin nämä aarteet ovat liikkeissä myynnissä. Ne täytyy ostaa suoraan alkuperäisiltä omistajilta. Syksyn jatkoa vaan sinne suomeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3707
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2466
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1965
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1731
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1503
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1458
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1256
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      481
      1233
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe