Olkapää riesana

Apuva...onko kenelläkään tietoa mitä tarkalleen tehdään ns.narkoosi mobilisaatiossa???Olen menossa sellaiseen olkapään takia ja samalla tehdään tähystysleikkaus.Kauanko näiden operaatioiden jälkeen joutuu olemaan pois töistä??

22

14067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

Narkoosimobilisaatiossa olkapään liikeradat "rusautellaan auki" ns. väkisin. Eli kun siellä olkapäässä on kiinnikkeitä / arpeutumia, niin ne lähtee tuolla tavalla. Näin mä jotenkin asian ymmärsin. Olin narkoosiobilisaatiossa toissapäivänä. Mulle sanottiin että luvassa on sen jälkeen kovia kipuja mutta vielä ei ainakaan tunnu pahalta. Ja käsi liikkuu melkein normaalisti. Käyn kolmesti viikossa fysioterapiassa (yht. 10 krt) ja saikkua on kuukausi. Kättä pitää käyttää suht normaalisti. Vain riuhtomiset on kielletty.
      Mun olkapää tähystettiin reilu vuosi sitten (korjattiin yliliikkuva olkanivel) ja saikkua silloin sain kolme kuukautta ja jouduin opettelemaan käden käytön melkein uudelleen. Kuntoutus kesti nelisen kuukautta.
      Nyt jouduin tähän mobilisaatioon, koska käsi alkoi kipuilla ja liikeradat huonontua. Magneettikuvissa sitten paljastui olkanivelen kiinnikkeinen nivelpussitulehdus.
      En sitten tiedä, miten sun tilanne on jos samalla kertaa tähystetäänkin. Varmasti hankalampi juttu. Tsemppiä!

• Kiitos tästä tiedosta,jotain tollaista sen itsekin käsitin olevan,huh huh nyt kauhulla odotan mitä tuleman pitää kun kaksi operaatiota tehdään yhdellä kertaa;(

• hoidettu

• hoidettu kirjoitti:

Aina on monia mahdollisuuksia. Tuossa yksi paljon pehmeämpi, ei leikkauksia eikä rusautuksia...
        http://personal.inet.fi/koti/pallo/Selkasivut/frozen/frozen.html
        http://personal.inet.fi/koti/pallo/Selkasivut/frozen/blom.html

Kiitos vaan vinkeistä...en oikein usko noihin kansanparantaja juttuihin ollenkaan,kyllä se vika niillä konsteilla varmaankin jotenkin psyykkeen kautta "parantuu" eli ihminen uskoo parantuneensa vaikka itse sairaus ei ole mihinkään hävinnyt???

• hoidettu
        mustakatti kirjoitti:

Kiitos vaan vinkeistä...en oikein usko noihin kansanparantaja juttuihin ollenkaan,kyllä se vika niillä konsteilla varmaankin jotenkin psyykkeen kautta "parantuu" eli ihminen uskoo parantuneensa vaikka itse sairaus ei ole mihinkään hävinnyt???

Kyseessähän ei nyt olekaan sairaus. Kyseessä on ehkä olkapään jonkin nivelen virheasento, joka kuluttaa ja kalkkeuttaa. Kalkkihan on elimistön keino rakentaa suojaa, jos jotakin on sen mielestä vialla... Ja sitten kohta ei olkapää enää toimi.

Ei ne nivelet kulu, jos ne on kohdallaan ja voitelu pelaa. Mutta kun on virheasentoa, niin seuraa kulumaa, kalkkeutumista ja kipua.

• niin!
        hoidettu kirjoitti:

Kyseessähän ei nyt olekaan sairaus. Kyseessä on ehkä olkapään jonkin nivelen virheasento, joka kuluttaa ja kalkkeuttaa. Kalkkihan on elimistön keino rakentaa suojaa, jos jotakin on sen mielestä vialla... Ja sitten kohta ei olkapää enää toimi.

Ei ne nivelet kulu, jos ne on kohdallaan ja voitelu pelaa. Mutta kun on virheasentoa, niin seuraa kulumaa, kalkkeutumista ja kipua.

Jäätyneessä olkapäässä on kysymys siitä että nivelkapseli on ollut pitkään tulehtunut, mistä syystä se on kutistunut/kiristynyt olkanivelen ympärille tiukasti, ja kiinnikkeitä kasvanut täyteen. Älä sekoita tätä kalkkiin, eri asia. Jäätynyt olkapää on keino esimerkiksi suojata olkapäätä menemästä sijoiltaan (luksaatio eli täydellinen sijoiltaanmeno, en siis puhu mistään virheasennoista). Kyseessä ei siis todellakaan ole mikään nivelen virheasento, pikemminkin nivel on liiankin tiukasti oikeassa kohdassaan. Kyseessä on sairaus, capsulitis adhesiva eli nivelkapselin kiinnikkeinen tulehdus.

Kun jäätynyttä olkapäätä avataan narkoosimanipulaatiossa näitä kiinnikkeitä katkotaan, ja kyseessä on hyvinkin raju toimenpide joka tehdään narkoosin sekä puudutuksen avuin koska kyseessä on niin kivulias toimenpide. Ei mitään kansanparantajan hommaa.

• hoidettu
        niin! kirjoitti:

Jäätyneessä olkapäässä on kysymys siitä että nivelkapseli on ollut pitkään tulehtunut, mistä syystä se on kutistunut/kiristynyt olkanivelen ympärille tiukasti, ja kiinnikkeitä kasvanut täyteen. Älä sekoita tätä kalkkiin, eri asia. Jäätynyt olkapää on keino esimerkiksi suojata olkapäätä menemästä sijoiltaan (luksaatio eli täydellinen sijoiltaanmeno, en siis puhu mistään virheasennoista). Kyseessä ei siis todellakaan ole mikään nivelen virheasento, pikemminkin nivel on liiankin tiukasti oikeassa kohdassaan. Kyseessä on sairaus, capsulitis adhesiva eli nivelkapselin kiinnikkeinen tulehdus.

Kun jäätynyttä olkapäätä avataan narkoosimanipulaatiossa näitä kiinnikkeitä katkotaan, ja kyseessä on hyvinkin raju toimenpide joka tehdään narkoosin sekä puudutuksen avuin koska kyseessä on niin kivulias toimenpide. Ei mitään kansanparantajan hommaa.

En tiedä mitä jäätyneessä olkapäässä on kyseessä, mutta olen niitä nähnyt hoidettavan. Yksi hoitokerta ja olkapää toimii taas normaalisti...

Ei voi siis olla sairaus, ei ainakaan joka kerta, vaikka sellainen diagnoosi olisikin lääkäriltä saatu! Eli mistä voi tietää milloin lääkäri on antanut oikean diagnoosin?

Sitä paitsi frozen shouldereita hoitelee monikin laillisesti koulutettu manipulaatiohoitoa antava... ja ihan ilman narkooseja ja kiinnikkeiden katkomisia!
        http://personal.inet.fi/palvelu/ergo/frmain.htm
        http://www.naprapaatti.net/hoidettavat_vaivat.php
        ja moni muu...

• pitäisi...
        hoidettu kirjoitti:

En tiedä mitä jäätyneessä olkapäässä on kyseessä, mutta olen niitä nähnyt hoidettavan. Yksi hoitokerta ja olkapää toimii taas normaalisti...

Ei voi siis olla sairaus, ei ainakaan joka kerta, vaikka sellainen diagnoosi olisikin lääkäriltä saatu! Eli mistä voi tietää milloin lääkäri on antanut oikean diagnoosin?

Sitä paitsi frozen shouldereita hoitelee monikin laillisesti koulutettu manipulaatiohoitoa antava... ja ihan ilman narkooseja ja kiinnikkeiden katkomisia!
        http://personal.inet.fi/palvelu/ergo/frmain.htm
        http://www.naprapaatti.net/hoidettavat_vaivat.php
        ja moni muu...

Olet siis nähnyt jäätyneen olkapään hoidon? Osaat siis diagnosoida sen. Selvä... Minulla taas on ollut jäätynyt olkapää. Ensinnäkin jäätynyttä olkapäätä ei kannata manipuloida silloin kun on aktiivinen tulehdusvaihe päällä, koska silloin se hyvinkin saattaa kasvattaa kiinnikkeet vaan uudestaan jolloin ollaan alkupisteessä. Toisekseen jäätynyt olkapää paranee myös yleensä itsekseen noin kahden vuoden sisään. Miksi siis hoidetaan narkoosimanipulaatiolla? Omassa tapauksessani taustalla oli laaja labrumin repeämä, jota ei olisi voinut leikkauksen jälkeen kuntouttaa ellei kapsuliittia olisi hoidettu ensin. En olisi saanut olkapäätäni kuntoon jos ensin oltaisiin odotettu kaksi vuotta että kapsuliitti paranisi, koska labrum olisi siinä ajassa kutistunut/hapertunut liikaa.

En välitä sinun sairauskertomuksestasi. Mutta miksi kyseenalaistat kaikkien muiden diagnooseja? Varsinkin kun et itse edes ota selvää siitä diagnoosista että mistä on kyse? Aktiivivaiheessa jäätynyt olkapää on niin tuskallisen kipeä että pienikin liike johtaa itkuun tai jopa pyörtymiseen. Siinä vaiheessa ei koulutettu kiropraktikko edes koske olkapäähän, saattaa kylläkin hoitaa esimerkiksi niskaa, yläselkää ja kylkiluita auttaakseen kehon omaa parantumiskykyä. Ei tulehtunutta lihastakaan hoideta hieromalla koska se pahentaa tulehdusta. Tiedätkö mitä tulehdus on?

• hoidettu
        pitäisi... kirjoitti:

Olet siis nähnyt jäätyneen olkapään hoidon? Osaat siis diagnosoida sen. Selvä... Minulla taas on ollut jäätynyt olkapää. Ensinnäkin jäätynyttä olkapäätä ei kannata manipuloida silloin kun on aktiivinen tulehdusvaihe päällä, koska silloin se hyvinkin saattaa kasvattaa kiinnikkeet vaan uudestaan jolloin ollaan alkupisteessä. Toisekseen jäätynyt olkapää paranee myös yleensä itsekseen noin kahden vuoden sisään. Miksi siis hoidetaan narkoosimanipulaatiolla? Omassa tapauksessani taustalla oli laaja labrumin repeämä, jota ei olisi voinut leikkauksen jälkeen kuntouttaa ellei kapsuliittia olisi hoidettu ensin. En olisi saanut olkapäätäni kuntoon jos ensin oltaisiin odotettu kaksi vuotta että kapsuliitti paranisi, koska labrum olisi siinä ajassa kutistunut/hapertunut liikaa.

En välitä sinun sairauskertomuksestasi. Mutta miksi kyseenalaistat kaikkien muiden diagnooseja? Varsinkin kun et itse edes ota selvää siitä diagnoosista että mistä on kyse? Aktiivivaiheessa jäätynyt olkapää on niin tuskallisen kipeä että pienikin liike johtaa itkuun tai jopa pyörtymiseen. Siinä vaiheessa ei koulutettu kiropraktikko edes koske olkapäähän, saattaa kylläkin hoitaa esimerkiksi niskaa, yläselkää ja kylkiluita auttaakseen kehon omaa parantumiskykyä. Ei tulehtunutta lihastakaan hoideta hieromalla koska se pahentaa tulehdusta. Tiedätkö mitä tulehdus on?

"Olet siis nähnyt jäätyneen olkapään hoidon? Osaat siis diagnosoida sen. Selvä... "

En ole puhunut diagnosoimisesta mitään!!!

Olen nähnyt kun 3 LÄÄKÄRIN diagnosoimaa jäätynyttä olkapäätä on pistetty kuntoon. Lisäksi oon nähny useammankin "tavallisesti" kipeän olkapään kuntoonlaiton. Itseltäkin se parannettiin aikoinaan...

"Tiedätkö mitä tulehdus on? "

Itsekin söin tulehduskipulääkkeitä paljon olkapääkipuni takia, koska lääkäri epäili tulehdusta. Näin teki myös monet noista muista. Lääkärin toteama tulehdus ei siis ollut este hoidolle.

"Ei tulehtunutta lihastakaan hoideta hieromalla koska se pahentaa tulehdusta."

Ei saa hieroa tulehtunutta! Tulehdus voi pahentua...

"Mutta miksi kyseenalaistat kaikkien muiden diagnooseja? "

Näkemäni perusteella voin hyvällä omallatunnolla esittää, että moni jäätynyt olkapää voidaan hoitaa pehmeästi, kivuttomasti ilman narkooseja ja kiinnikkeiden repimisiä.

• kuitenkaan ei...
        hoidettu kirjoitti:

"Olet siis nähnyt jäätyneen olkapään hoidon? Osaat siis diagnosoida sen. Selvä... "

En ole puhunut diagnosoimisesta mitään!!!

Olen nähnyt kun 3 LÄÄKÄRIN diagnosoimaa jäätynyttä olkapäätä on pistetty kuntoon. Lisäksi oon nähny useammankin "tavallisesti" kipeän olkapään kuntoonlaiton. Itseltäkin se parannettiin aikoinaan...

"Tiedätkö mitä tulehdus on? "

Itsekin söin tulehduskipulääkkeitä paljon olkapääkipuni takia, koska lääkäri epäili tulehdusta. Näin teki myös monet noista muista. Lääkärin toteama tulehdus ei siis ollut este hoidolle.

"Ei tulehtunutta lihastakaan hoideta hieromalla koska se pahentaa tulehdusta."

Ei saa hieroa tulehtunutta! Tulehdus voi pahentua...

"Mutta miksi kyseenalaistat kaikkien muiden diagnooseja? "

Näkemäni perusteella voin hyvällä omallatunnolla esittää, että moni jäätynyt olkapää voidaan hoitaa pehmeästi, kivuttomasti ilman narkooseja ja kiinnikkeiden repimisiä.

Teoriasi on siis että lääkärin diagnosoima jäätynyt olkapää on jotain muuta kuin jäätynyt olkapää? Toki on mahdollista. Mutta siis, jos tällainen väärin diagnosoitu jäätynyt olkapääpotilas saa avun kansanparantajalta, niin kansanparantajahan on "laittanut kuntoon" jotain aivan muuta kuin jäätyneen olkapään. Eli, kansanparantaja ei paranna jäätynyttä olkapäätä!
        Jos kyseessä on jäätynyt olkapää eli adhesiivinen kapsuliitti niin olkanivel ei liiku ilman kiinnikkeiden katkeamista, mikä tapahtuu joko ajan myötä itsestään tai narkoosimanipulaatiossa/leikkauksessa.

http://www.shoulderdoc.co.uk/patient_info/article.asp?article=16
        http://www.shoulderdoc.co.uk/patient_info/article.asp?article=17
        http://www.mehilainen.fi/verkkolehti.php?act=getArticles&article_id=111&magazine_id=6

• hoidettu
        kuitenkaan ei... kirjoitti:

Teoriasi on siis että lääkärin diagnosoima jäätynyt olkapää on jotain muuta kuin jäätynyt olkapää? Toki on mahdollista. Mutta siis, jos tällainen väärin diagnosoitu jäätynyt olkapääpotilas saa avun kansanparantajalta, niin kansanparantajahan on "laittanut kuntoon" jotain aivan muuta kuin jäätyneen olkapään. Eli, kansanparantaja ei paranna jäätynyttä olkapäätä!
        Jos kyseessä on jäätynyt olkapää eli adhesiivinen kapsuliitti niin olkanivel ei liiku ilman kiinnikkeiden katkeamista, mikä tapahtuu joko ajan myötä itsestään tai narkoosimanipulaatiossa/leikkauksessa.

http://www.shoulderdoc.co.uk/patient_info/article.asp?article=16
        http://www.shoulderdoc.co.uk/patient_info/article.asp?article=17
        http://www.mehilainen.fi/verkkolehti.php?act=getArticles&article_id=111&magazine_id=6

En voi sille mitään, jos lääkärit tekee vääriä diagnooseja. Näin on siis ilmeisesti ollut 100%:ssa näkemistäni tapauksista...

Milloin sitten tietää koska lääkäri on oikeassa?

Olkapää voi siis olla kipeä, liikuntakyvytön, puutua, esiintyä tunnottomuutta ja silti se ei olekaan frozen shoulder, se onkin varmaan vain vasta kohmeessa... Mullakin se oli vasta vähän kohmeessa, mutta ei lääkärit siitä mitään vikaa silti löytäneet.

• voi tietää?
        hoidettu kirjoitti:

En voi sille mitään, jos lääkärit tekee vääriä diagnooseja. Näin on siis ilmeisesti ollut 100%:ssa näkemistäni tapauksista...

Milloin sitten tietää koska lääkäri on oikeassa?

Olkapää voi siis olla kipeä, liikuntakyvytön, puutua, esiintyä tunnottomuutta ja silti se ei olekaan frozen shoulder, se onkin varmaan vain vasta kohmeessa... Mullakin se oli vasta vähän kohmeessa, mutta ei lääkärit siitä mitään vikaa silti löytäneet.

Vasta siinä vaiheessa kun sekä potilaalla että lääkärillä on röntgensilmät. Eli ei koskaan. Mutta, jos menee lääkäriin, tai mihin tahansa instanssiin sillä olettamuksella että hän/se on varmasti väärässä, niin taatusti asian voi niin mielessään kääntää. Eli kuulee sen minkä haluaa kuulla.
        "Olkapää voi siis olla kipeä, liikuntakyvytön, puutua, esiintyä tunnottomuutta ja silti se ei olekaan frozen shoulder" Kyllä, näin voi olla. Tottakai on mahdollista. Lääketiede kun ei ole matematiikkaa. Minulla on ollut frozen shoulder, nyt osa liikeradoistani ovat täydelliset, leikkauksen jälkeen. Silti on kipua, puutumista ja tunnottomuutta. Eikä ole sen paremmin hermopinnettä kuin hermovauriotakaan, enmg-tutkimus antoi terveen paperit. Kyseessä on hermojen virhesignaaleista mitkä johtuu siitä että olkapää oli niin kauan kipeä että kipu jäi päälle, ehkä paranee, ehkä ei. Minulla ei ole ollut syytä epäillä lääkärieni kertomaa koska osaan sekä lukea että kuunnella kriittisesti, olen ottanut asioista selvää ja olen täysin selvillä tilanteestani. Jos jokin on jäänyt epäselväksi olen asiasta kysynyt lääkäriltäni ja olen aina saanut asiallisen vastauksen. Eivät he luonnollisestikaan ole minulle asiaa selvittäneet molekyylitasolla, koska en asiaa ymmärtäisi ilman lääketieteen opiskelua, mutta olen varma että he sen osaisivat selittää jos sille olisi tarvetta. Itsekin kerrot usein ettet välitä siitä miksi jokin hoito tehoaa, kunhan tehoaa. Joten onko sillä merkitystä loppupeleissä että oliko oma olkapääni frozen shoulder vai oliko olkapääni jäykkä kivusta, repeytyneestä labrumista ja synoviitista? Joka tapauksessa olkapäässäni oli niin paljon kiinnikkeitä ettei se liikkunut, ja ainoa tapa saada olkapää liikkumaan oli saada kiinnikkeet pois. Eikö?

• sanoisin
        hoidettu kirjoitti:

Itselläni on ollut pitkään olkapää kipeänä. Lääkäri ei osannut sanoa missä vika. Ei noussut ja oli todella kipeä. Kävin ainakin 30 kertaa fysikaalisessa hoidossa. Hoidettiin kylmällä ja kuumalla, mutta mikään ei tehonnut. Lopuksi antoivat periksi ja pyysivät käymään nivelsairauksiin erikoistuneella fysikaalisella hoitajalla konsultointikäynnillä. Sehän kannatti, hän löysi heti vian. Minulla oli A-C nivelessä(olka ja solisluu) kulumaa. Tästä johtui että nivel luistaa poikittais suunnassa ja on väljä. Olkanivel kun oli kauan tulehtunut niin sinne oli myös tullut pitkällisen tulehduksen seurauksena kalkkia. Tämä kuitenkin lääkärin mukaan voi aikaa myöten hävitä. Se kuulema nesteytyy ja poistuu. Harvoin mutta joskus se bunkteerataan pois(eli imetään neulalla).Täältä sain hoitoohjeet ja vaiva lähti parantumaan. Aika ajoin se kipeytyy, mutta viikon tulehduskipulääke kuuri helpottaa. Välillä kun on oikein paha niin piikki kortisoonia.

Että sillai....

• frozen shoulderit
        niin! kirjoitti:

joten tarkistapa lähteesi.

• hoidettu
        frozen shoulderit kirjoitti:

Hoitoon kuuluu siis myös rintarangan, kaularangan ja muidenkin nikamien nikamalukkojen avaus ja siten hermojen vapautus.

Koska frozen shoulder -hoidoissa sekä selkäranka että olkapää laitetaan kuntoon, niin en tiedä kummassa se suurin vika on. Molemmat pitää korjata.

• sentään
        frozen shoulderit kirjoitti:

Luepa (uudestaan) nämä linkit ja mieluiten ajatuksella. http://www.shoulderdoc.co.uk/patient_info/article.asp?a rticle=16
        http://www.shoulderdoc.co.uk/patient_info/article.asp?a rticle=17
        http://www.mehilainen.fi/verkkolehti.php?act=getArticle s&article_id=111&magazine_id=6

Toki suurelle osalle frozen shoulder-potilaista kehittyy kaularankakipuja, olen itsekin käynyt koulutetulla kiropraktikolla hoidossa tämän vuoksi, mutta niskaongelmat ovat seuraus, ei syy. Omassa tapauksessani olkapääni ns. jäätyi sijoiltaanmenon jälkeen, niskan kanssa asialla ei ole yhteyttä. Monille tämä nivelkapselin tulehdus kehittyy leikkauksen jälkeen. En kyseenalaista etteikö koko kehon hyvinvointi vaikuta myös olkapään nivelkapselin hyvinvointiin, mutta missään (asiallisessa) artikkelissa en ole tätä "80% kaularankaperäisiä"-väitettä nähnyt. Lähteeni ovat lähinnä minua hoitaneet käsikirurgi, ortopedit, fysioterapeutit ja koulutettu kiropraktikko sekä tieteelliset artikkelit. Missä sinun lähteesi?

• käyty läpi
        sentään kirjoitti:

Luepa (uudestaan) nämä linkit ja mieluiten ajatuksella. http://www.shoulderdoc.co.uk/patient_info/article.asp?a rticle=16
        http://www.shoulderdoc.co.uk/patient_info/article.asp?a rticle=17
        http://www.mehilainen.fi/verkkolehti.php?act=getArticle s&article_id=111&magazine_id=6

Toki suurelle osalle frozen shoulder-potilaista kehittyy kaularankakipuja, olen itsekin käynyt koulutetulla kiropraktikolla hoidossa tämän vuoksi, mutta niskaongelmat ovat seuraus, ei syy. Omassa tapauksessani olkapääni ns. jäätyi sijoiltaanmenon jälkeen, niskan kanssa asialla ei ole yhteyttä. Monille tämä nivelkapselin tulehdus kehittyy leikkauksen jälkeen. En kyseenalaista etteikö koko kehon hyvinvointi vaikuta myös olkapään nivelkapselin hyvinvointiin, mutta missään (asiallisessa) artikkelissa en ole tätä "80% kaularankaperäisiä"-väitettä nähnyt. Lähteeni ovat lähinnä minua hoitaneet käsikirurgi, ortopedit, fysioterapeutit ja koulutettu kiropraktikko sekä tieteelliset artikkelit. Missä sinun lähteesi?

tieto 2 vuotta vanhaa.

• informatiivinen
        käyty läpi kirjoitti:

tieto 2 vuotta vanhaa.

kommentti. Vau. Luottamus kasvoi heti 0%.

• muu kommentti
        informatiivinen kirjoitti:

kommentti. Vau. Luottamus kasvoi heti 0%.

antaa tarkempaa tietoa. Lähdettä ei nyt ole antaa.

• esimerkkejä
        muu kommentti kirjoitti:

antaa tarkempaa tietoa. Lähdettä ei nyt ole antaa.

Eli minkä alan koulutuksesta on kysymys? Kuka tai mikä instanssi on päässyt tutkimuksissaan tulokseen että 80% adhesiivisista kapsuliiteistä johtaisi syynsä kaularangan mistä ongelmasta? Mitkä lähteistäni/tiedoistani tarkkaan ottaen ovat vanhoja? Entä se, jos väität että tietoni ovat vanhoja, millä tavoin ilmenee että ne olisivat vääriä? Pelkkä hokema ei anna yhtään mitään tietoa jos sille ei saa mitään perusteita...

• hoppuli hoitsu

Minulla jäätynyt olkapää laitetaan ihan paikallsipuudutuksella fysiatrin toimesta liikkuvammaksia..toivotaan parasta ja pelätään..:)

• Frousen shoulderi

Minulle fysiatri sanoi jotta hän itse ei antaisi narkoosimanipulaatiota tehdä mistään hinnasta. Jäätynyt olkapää on ikävä vaiva, mutta useimmilla paranee n kahdessa vuodessa. Kä'y läpi ne tietyt vaiheet. Oletteko olleet sairalomalla sen vuoksi ja kuinka kauan? Itselläni vaiva on jatkunut viime syksystä, fysiatri lupaili että hiihtokeleillä jo hiihdän :-). Töissä olen mutta kurkottelua, kiertämistä tai ylä-asennossa työskentelyä olka ei kestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13