Kimppuumme hyökätään jatkuvasti harhaoppisten taholta. Yhdistävä tekijä näillä helluntailaisuutta kritisoivilla ihmisisllä on se, että he ovat kokeneet henkilökohtaisella tasolla ikäviä asioita helluntaiseurakunnassa, johon joskus ovat kuuluneet. Heillä on farisealainen asenne helluntailaisia kohtaan, sillä heissä itsessään ei ole mitään kritisoitavaa, ja he ovat omasta mielestään täysin syytömiä kaikkeen heitä kohdanneeseen. He eivät koskaan ole yliarvioineet kykyjään, eivätkä he koskaan ole ryhtyneet sellaiseen, joka on kenties vaatinut nuhtelua seurakunnan taholta. He siis ovat jossain määrin narsistisia persoonallisuuksia. He hyökkäävät raivokkaasti niitä vastaan, joiden ainoa synti on se, että eivät hyväksy narsistisen ihmisen paisuneen ja harhaisen mielen kuvitelmia omasta suuruudesta.
Itseasiassa kaikilla, jotka ovat paenneet luterilaisuuteen, on epämiellyttäviä kokemuksia henkilökohtaisella tasolla helluntaiseurakunnasta. Se on sääntö, jossa ei ole poikkeuksia. On laulajia, on sananjulistajia, on yksilöuskovia, jotka kaikki ovat jollain lailla äärimmäisen heikkoja lihassaan, ja jotka siksi ovat saaneet kovaa kohtelua osakseen ihmisten muodostamassa helluntaiseurakunnassa.
Saatana käyttää erittäin mielellään ihmisen lihan heikkoutta hyväkseen ja lähettää demonihenget eksyttämään ja käyttämään hyväksi katkeruuden valtaamaa sydäntä. Ja niin on syntynyt uusi Kristuksen ruumiin vihollinen (helluntailaisetkin kuuluvat kristuksen ruumiiseen). Pettävät henkivallat lietsovat ihmisessä vihaa ja kun näin on saatu kiihkeä tunnetila päälle, alkavat valehtelemaan, paisuttelemaan ja vääristelemään ihmiselle todellisuutta. Ihminen omaksuu yllättävän helposti kielteisiä asioita niistä ihmisistä, joita syvällä sydämessään vihaa ja halveksii. Asiassa on yksi hyvä puoli. Kun tällainen eksytetty ihminen sokeana omalle itselleen ja naurettavalle ja suhteettomalle vihalleen alkaa olla siinä pisteessä, että kaikki ymmärtävät hänen purkavan omia kaunojaan jotain ihmistä, tai liikettä kohtaan, paljastuu tämän ihmisen sydämen tila. Silloin tämän ihmisen katkerilta väitteiltä putoaa pohja pois.
Näin lopuksi huomautan, että toki Jumalan mielen mukaista vihastumista on olemassa ja se kohdistuu ennenkaikkea asioita kohtaan, eikä ihmisiä. Minäkin vaahtoan täällä kaikenlaisista asioista, mutta motiivinani ei ole saada ketään lyötyä maahan. Minä en ole kokenut kovia helluntaiseurakunnassa, eikä minulla ole tarvetta vihata ketään ihmistä. Minua vain surettaa asioiden tila yleisellä tasolla.
Harhaoppiset kimpussamme
55
1176
Vastaukset
- provosoidumme!
Ei pidä provosoitua. Tilanteenne on seurakunnissanne mikä on. Täydellistä kirkkoa ei täälläpäässä tule olemaan. Tiedät sen, mutta tiedostatko?
Itsetutkistelu ei ole itseäälissä elämistä.
Siunausta Sinulle kohti todellista minääsi.- Pentecostal
Ajattelen itse sillä tavalla, että hellaripalstalla saa provosoitua, sillä täällä ollaan ikäänkuin omalla reviirillä.
Tilanne on toki, mikä se on, mutta kyse on minusta siitä, että on ajauduttu pois helluntailaisuudesta. Eli, jos joku kritisoi helluntailausuutta ja väittää, että se on harhaoppi, niin minusta sellaisille pilkkaajille voi sviestiä jollain lailla, että he ovat väärässä.
Me olemme kaikki vajavaisia, hyvin vajavaisia, myönnän sen. - herramrks
Pentecostal kirjoitti:
Ajattelen itse sillä tavalla, että hellaripalstalla saa provosoitua, sillä täällä ollaan ikäänkuin omalla reviirillä.
Tilanne on toki, mikä se on, mutta kyse on minusta siitä, että on ajauduttu pois helluntailaisuudesta. Eli, jos joku kritisoi helluntailausuutta ja väittää, että se on harhaoppi, niin minusta sellaisille pilkkaajille voi sviestiä jollain lailla, että he ovat väärässä.
Me olemme kaikki vajavaisia, hyvin vajavaisia, myönnän sen."Tilanne on toki, mikä se on, mutta kyse on minusta siitä, että on ajauduttu pois helluntailaisuudesta"
Onko sillä väliä ajautuuko pois helluntalaisuudesta?
Paha asia on jos ajautuu Jumalan luota pois.
"Me olemme kaikki vajavaisia, hyvin vajavaisia, myönnän sen."
Niin sinäkin voit olla väärässä käsityksinesi
*iskee silmää niin että tulee kramppi* - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
"Tilanne on toki, mikä se on, mutta kyse on minusta siitä, että on ajauduttu pois helluntailaisuudesta"
Onko sillä väliä ajautuuko pois helluntalaisuudesta?
Paha asia on jos ajautuu Jumalan luota pois.
"Me olemme kaikki vajavaisia, hyvin vajavaisia, myönnän sen."
Niin sinäkin voit olla väärässä käsityksinesi
*iskee silmää niin että tulee kramppi*Minä jo ajattelin tuossa aiemmin, että kannattaako sinun kanssa väitellä, kun kuitenkin suutut ja katkeroidut. Minulla on eräs hyvin läheinen ihminen, joka on luonteensa puolesta kuin kopio sinusta ja tiedän, että sinä kärsit lihassasi paljon väittelyistämme.
Helluntailaisuus puhtaimmillaan on van synonyymi alkuristillisyydelle ja Jeesuksne seuraamiselle. Kun on ollut voimakasta herätystä, niin se on pakostakin ollut Jumalasta. Minusta totuudesta, on vaarallista ajautua poia. - herramrks
Pentecostal kirjoitti:
Minä jo ajattelin tuossa aiemmin, että kannattaako sinun kanssa väitellä, kun kuitenkin suutut ja katkeroidut. Minulla on eräs hyvin läheinen ihminen, joka on luonteensa puolesta kuin kopio sinusta ja tiedän, että sinä kärsit lihassasi paljon väittelyistämme.
Helluntailaisuus puhtaimmillaan on van synonyymi alkuristillisyydelle ja Jeesuksne seuraamiselle. Kun on ollut voimakasta herätystä, niin se on pakostakin ollut Jumalasta. Minusta totuudesta, on vaarallista ajautua poia.Minun kanssani ei sinun kannata väitellä. Olen aika sinnikäs vaatiessani perusteluja väitteiden alle.
Ei kannata väitellä ellei osaa myöntää olevansa väärässä, asian olevan vain mielipide jos se sitä on, perustella ja kysyä ja vastata.
En myöskään ole sinun määriteltävissä enkä saneltavissa mitä tunnen ym. Vaikka kovasti yrität.
Sanelenko sinulle mitä sinä tunnet ja olet?
Voin tuossa toki kirjoittaa listan. - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Minun kanssani ei sinun kannata väitellä. Olen aika sinnikäs vaatiessani perusteluja väitteiden alle.
Ei kannata väitellä ellei osaa myöntää olevansa väärässä, asian olevan vain mielipide jos se sitä on, perustella ja kysyä ja vastata.
En myöskään ole sinun määriteltävissä enkä saneltavissa mitä tunnen ym. Vaikka kovasti yrität.
Sanelenko sinulle mitä sinä tunnet ja olet?
Voin tuossa toki kirjoittaa listan.Anna tulla vaan. Minä olen saanut sellaisia saneluita kuule, että sinun sanelusi tuskin minua hetkauttavat mihinkään suuntaan.
Niin, ei kannata väitellä kanssasi, jos on väärässä, mutta kun juttu on nyt niin, että minä olen oikeassa. Siksi minä väittelen. - herramrks
Pentecostal kirjoitti:
Anna tulla vaan. Minä olen saanut sellaisia saneluita kuule, että sinun sanelusi tuskin minua hetkauttavat mihinkään suuntaan.
Niin, ei kannata väitellä kanssasi, jos on väärässä, mutta kun juttu on nyt niin, että minä olen oikeassa. Siksi minä väittelen.Olet oikeassa siinä että Jumala ei voi kutsua ketään luokseen musiikin (mistä et pidä) kautta. Saatanan maille ei saa mennä evankelioimaan...
Tiedätkö että monet (mm tv:ssä olleita haastatteluita aiheesta) psykiatrit ovat huolestuneita siitä miten kasvava sukupolvi luo käyttäytymismallejaa, sosiaalisia taitojaan ja ilmaisuaan niin paljon netissä? Täällä sanotaan asioita mitä ei kasvotusten sanottaisi, luullaan että omat käsitykset toisesta ovat automaattisesti paikkansa pitäviä, ei opita oikeaa vuorovaikutusta; kuuntelua ja keskustelua...
En mä voi sinusta laittaa listaa, koska en sinua tunne. Ehkä sinäkin kasvettuasi ymmärrät sen.
Olet oikeassa? Silloin ovat satanistitkin oikeassa; Jumala on heikko ja pelkuri. - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Olet oikeassa siinä että Jumala ei voi kutsua ketään luokseen musiikin (mistä et pidä) kautta. Saatanan maille ei saa mennä evankelioimaan...
Tiedätkö että monet (mm tv:ssä olleita haastatteluita aiheesta) psykiatrit ovat huolestuneita siitä miten kasvava sukupolvi luo käyttäytymismallejaa, sosiaalisia taitojaan ja ilmaisuaan niin paljon netissä? Täällä sanotaan asioita mitä ei kasvotusten sanottaisi, luullaan että omat käsitykset toisesta ovat automaattisesti paikkansa pitäviä, ei opita oikeaa vuorovaikutusta; kuuntelua ja keskustelua...
En mä voi sinusta laittaa listaa, koska en sinua tunne. Ehkä sinäkin kasvettuasi ymmärrät sen.
Olet oikeassa? Silloin ovat satanistitkin oikeassa; Jumala on heikko ja pelkuri.Jumalamme kieltää meitä menemästä vaarallisiin paikkoihin meidän itsemme vuoksi. Kyse on Jumalan rakkaudesta!
ne psykiatrit ja muut kavattajat aukovat itse päätään täällä netissä, koska heistäkin on niin SUURENMOISTA olla rehellinen! - herramrks
Pentecostal kirjoitti:
Jumalamme kieltää meitä menemästä vaarallisiin paikkoihin meidän itsemme vuoksi. Kyse on Jumalan rakkaudesta!
ne psykiatrit ja muut kavattajat aukovat itse päätään täällä netissä, koska heistäkin on niin SUURENMOISTA olla rehellinen!Kerro missä sanotaan että älä mene...?
Jumala voittaa saatanan 6-0.
"ne psykiatrit ja muut kavattajat aukovat itse päätään täällä netissä, koska heistäkin on niin SUURENMOISTA olla rehellinen!"
Perustele mistä tiedät.
Vai trollaatko taas? - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Kerro missä sanotaan että älä mene...?
Jumala voittaa saatanan 6-0.
"ne psykiatrit ja muut kavattajat aukovat itse päätään täällä netissä, koska heistäkin on niin SUURENMOISTA olla rehellinen!"
Perustele mistä tiedät.
Vai trollaatko taas?Mitä yhteistä uskovalla on maailman kanssa? Mitä yhteistä meillä on sielujemme vihollisen kanssa?
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
Mitä yhteistä uskovalla on maailman kanssa? Mitä yhteistä meillä on sielujemme vihollisen kanssa?
Rippileirillä /seurakuntaleirillä yleensä puhutaan lähetyskäskystä.
"Mitä yhteistä uskovalla on maailman kanssa?"
Me eletään siinä ja meillä on tehtävä jota ei kenelläkään ihmisellä ole lupa tehdä tyhjäksi.
"Mitä yhteistä meillä on sielujemme vihollisen kanssa?"
Me eletään täällä. Meillä on edelleenkin tehtävä. Jeesuskin kaveerasi "uskovaisten" paheksumien ihmisten kanssa. Paheksuisit varmaan Jeesuksen toimintaa jos eläisit siellä. Näin ainakin puheistasi tulee ilmi. "Älä mene sinne se on saatanan aluetta, ja siellä tulee himo"
Jeesus ei karttanut huoraa. - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Rippileirillä /seurakuntaleirillä yleensä puhutaan lähetyskäskystä.
"Mitä yhteistä uskovalla on maailman kanssa?"
Me eletään siinä ja meillä on tehtävä jota ei kenelläkään ihmisellä ole lupa tehdä tyhjäksi.
"Mitä yhteistä meillä on sielujemme vihollisen kanssa?"
Me eletään täällä. Meillä on edelleenkin tehtävä. Jeesuskin kaveerasi "uskovaisten" paheksumien ihmisten kanssa. Paheksuisit varmaan Jeesuksen toimintaa jos eläisit siellä. Näin ainakin puheistasi tulee ilmi. "Älä mene sinne se on saatanan aluetta, ja siellä tulee himo"
Jeesus ei karttanut huoraa.pakanatemppeliin. Niinkuin olen aiemminsanonut, itsekinsaatanapalvontaan tietyllä tavalla sekaantunut pastori-isäni evankelioi hyvintehokkaalla tavalla saatananpalvojia silloin kun he eivät ole klubillaan. Koko elämäänsä satanistit eivät vietä klubillaan.
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
pakanatemppeliin. Niinkuin olen aiemminsanonut, itsekinsaatanapalvontaan tietyllä tavalla sekaantunut pastori-isäni evankelioi hyvintehokkaalla tavalla saatananpalvojia silloin kun he eivät ole klubillaan. Koko elämäänsä satanistit eivät vietä klubillaan.
sinne minne ei "uskovaisten" mielestä ollut sopivaa mennä ja hengata.
Jos näytät minulle raamatusta paikan jonka merkitys on seuraava : ei mennä pakanatemppeliin evankelioimaan, ei saa mennä viemään evankeliumia sinne missä kuullaan selvää harhaa -uskon pointtisi.
Siihen asti teen minkä koen raamatun opetukseksi.
Menkää ja tehkää, Ja Jeesuksella on kaikki valta maailmassa, joka paikassa. Saatanalla on talutusnuorassaan vain hiukan löysää.
Pastori-isäni kuljetti meitä monesti eri nuorisotapahtumiin missä soitti hengellisiä rock ja heavy porukoita. Sekin tavoitti monia menemällä vaikka mihin. Nyt se on jo eläkkeellä. Isäni on myös sitä mieltä että "menkää ja tehkää"
On hyvä että isäsi tavoittaa. Kukaan ei sitä kiellä. Kuten sanoin jokaisella on omat lahjansa ja vahvuutensa Jumalalta. - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
sinne minne ei "uskovaisten" mielestä ollut sopivaa mennä ja hengata.
Jos näytät minulle raamatusta paikan jonka merkitys on seuraava : ei mennä pakanatemppeliin evankelioimaan, ei saa mennä viemään evankeliumia sinne missä kuullaan selvää harhaa -uskon pointtisi.
Siihen asti teen minkä koen raamatun opetukseksi.
Menkää ja tehkää, Ja Jeesuksella on kaikki valta maailmassa, joka paikassa. Saatanalla on talutusnuorassaan vain hiukan löysää.
Pastori-isäni kuljetti meitä monesti eri nuorisotapahtumiin missä soitti hengellisiä rock ja heavy porukoita. Sekin tavoitti monia menemällä vaikka mihin. Nyt se on jo eläkkeellä. Isäni on myös sitä mieltä että "menkää ja tehkää"
On hyvä että isäsi tavoittaa. Kukaan ei sitä kiellä. Kuten sanoin jokaisella on omat lahjansa ja vahvuutensa Jumalalta.isäsi on saanut sinut omalla toiminnalaan rockin lumoihin. Minun pastori isäni kuljetti minua sopimattomiin paikkoihin evankelioimaan, mutta meillä ei koskaan ollut tarvetta mennä saatanan alueille siinä määrin, mitä saatananpalvojien klubit ovat.
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
isäsi on saanut sinut omalla toiminnalaan rockin lumoihin. Minun pastori isäni kuljetti minua sopimattomiin paikkoihin evankelioimaan, mutta meillä ei koskaan ollut tarvetta mennä saatanan alueille siinä määrin, mitä saatananpalvojien klubit ovat.
Heh, olet sinä kyllä aika kasvamaton vielä.
Toivon että vuodet tuovat sinulle sellaista tervettä kypsyyttä ja nöyryyttä. - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Heh, olet sinä kyllä aika kasvamaton vielä.
Toivon että vuodet tuovat sinulle sellaista tervettä kypsyyttä ja nöyryyttä.No kuule, ne vuodet eivät sitten ole muuttaneet lihaasi miksikään.
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
No kuule, ne vuodet eivät sitten ole muuttaneet lihaasi miksikään.
Noh kyllä sitten ymmärrät jossain vaiheessa.
Psykologian perusopinnoissa tulee vastaan eräänlainen teoria siitä miten ihmisessä on osa-alueita, sokeita ja tiedostettuja. Tutustupa siihen ja mieti mille olet sokea.
Ihmisenäkin saa kasvaa, aikuistua ja kypsyä - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Noh kyllä sitten ymmärrät jossain vaiheessa.
Psykologian perusopinnoissa tulee vastaan eräänlainen teoria siitä miten ihmisessä on osa-alueita, sokeita ja tiedostettuja. Tutustupa siihen ja mieti mille olet sokea.
Ihmisenäkin saa kasvaa, aikuistua ja kypsyälukiossa ja ihan mielenkiintoista oli. Sinä olet omaksunut rokkijätkälle sopivia skeemoja ja olet täyttänyt alitajuntasi rock musiikin saastalla.
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
No kuule, ne vuodet eivät sitten ole muuttaneet lihaasi miksikään.
Olen vakuuttunut siitä että olet trolli tai liian jumissa oman kantansa ja mielipiteensä kanssa. Ei ole mitään järkeä jatkaa.
Siunausta. Toivottavasti Jumalan rakkaus vaikuttaa koko elämäsi jokaisena päivänä.
Toivon sitä myös itselleni.
Lopetin. - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Olen vakuuttunut siitä että olet trolli tai liian jumissa oman kantansa ja mielipiteensä kanssa. Ei ole mitään järkeä jatkaa.
Siunausta. Toivottavasti Jumalan rakkaus vaikuttaa koko elämäsi jokaisena päivänä.
Toivon sitä myös itselleni.
Lopetin.Kyllä minä olen totuuden kanssa aina aika jumissa.
- selvisi.
Pentecostal kirjoitti:
Anna tulla vaan. Minä olen saanut sellaisia saneluita kuule, että sinun sanelusi tuskin minua hetkauttavat mihinkään suuntaan.
Niin, ei kannata väitellä kanssasi, jos on väärässä, mutta kun juttu on nyt niin, että minä olen oikeassa. Siksi minä väittelen.PenttiKustaa on Paavo Väyrynen. Paavokaan ei koskaan ole ollut väärässä.
- Pentecostal
selvisi. kirjoitti:
PenttiKustaa on Paavo Väyrynen. Paavokaan ei koskaan ole ollut väärässä.
Ei, en ole Paavo. Mitä vikaa Väyrysessä on? Vähän omalaatuinen ihminen, mutta niinhän me monet olemme.
- tuttu juttu
Pentecostal kirjoitti:
Me olemme kaikki vajavaisia, hyvin vajavaisia, myönnän sen.Tämä 'painiva-pastori', joka yritti tuolla videolla pitää jonkinmoista puhetta, on helluntaiseurakuntalainen, eikä mikään muu.
http://youtube.com/watch?v=uA_i3ZVDeMk&mode=related&search=
- hengittää
Kovastipa teillä helluntailaisuudessa on saatanoita ja demoneita ja henkivaltoja ja muita mörköjä joka puolella vaanimassa.
Tulisit sinäkin tänne ateistien puolelle, niin ei tarvitsisi enää pelätä. Täällä nimittäin ei ole ikinä nähty ensimmäistäkään noista mainitsemistasi olennoista, jotka niin kovasti uskovaisten puolella ahkeroivat. Eikä muuten tulla näkemäänkään.- Pentecostal
meillä on eritäin helppo hengittää, sillä Jeesus on voittanut pahan vallan.
Saatanasta senverran, että se on isänne ja touhuaa jatkuvasti kanssanne.
- sari73
Sinua haittaa helluntalaisten vihanpito toisiaan vastaan, ymmärsinkö oikein?
Sinä kirjoitit, että olet nähnyt kuinka "fariseukset arvostelevat muita ihmisiä, eivätkä näe että heissä itsessään on mitään kritisoitavaa ja he ovat omasta mielestään syyttömiä kaikkeen heitä kohdanneeseen."
Minä en voi olla sun kanssa millään tavoin samoilla linjoilla, sillä Pyhä Henki muistuttaa minua siitä, mitä lukee Jobista ja Jobin ystävistä.
Esimerkiksi Job.4:6-8 Elifas sanoo;"milloin on viaton joutunut tuhoon, milloin oikeamielinen hukkunut? Ne, otka kyntävät vääryyden peltoa ja kylvävät pahaa, ne myös korjaavat tuhon ja turmion, sen olen nähnyt. kun Jumala henkäisee, he tuhoutuvat hänen vihansa tuuli pyyhkäisee heidät pois."
Minusta tuo asenne vastaa sinun asennetta, mutta se oli j;n mielestä väärin.
Ja Jumala, jonka sana painaa varmaan Raamatussakin, oli jobin puolella. Job oli syytön siihen mikä häntä oli kohdannut.
Herää siis kysymys...miten me oikein kohtelemme kanssakulkijoita...
Mä en oo missään seurakunnassa huomannu, että ois mitään"vihaa"...Mutta jatkuva, ärsyttävää arvostelua, sitä on nii ett riittää.
Jos et usko, ni meeppäs joskus johonkin keskusteluryhmään (johonkin sinne taakse..) vaan kuunteleen, niin huomaat.
Tuntuu että sääntöjä on vaan yksi;pyri olemaan arvostelematta seurakunnan pastoria. Siinä on aika vaikea pysyä..oon huomannu.- Pentecostal
Jumala on rakastaa toki jokaista ihmistä, eikä Jumalalle ole mieleen Jumalattoman kuolema. Kyse on minusta siitä, että Jumala vihaa syntiä, eikä myöskään käske meitä itsemme vuoksi kieltämään tosiasioita.
Vikoileminen on paha synti kun se kohdistuu toisiin uskoviin. Mutta eikö meidän ole luvallista arvostella raittiisti niitä, jotka ovat harhassa ja itseasiassa kadotettuja? - herramrks
Pentecostal kirjoitti:
Jumala on rakastaa toki jokaista ihmistä, eikä Jumalalle ole mieleen Jumalattoman kuolema. Kyse on minusta siitä, että Jumala vihaa syntiä, eikä myöskään käske meitä itsemme vuoksi kieltämään tosiasioita.
Vikoileminen on paha synti kun se kohdistuu toisiin uskoviin. Mutta eikö meidän ole luvallista arvostella raittiisti niitä, jotka ovat harhassa ja itseasiassa kadotettuja?"Mutta eikö meidän ole luvallista arvostella raittiisti niitä, jotka ovat harhassa ja itseasiassa kadotettuja?"
Eli tuo rajaa väärin käyttäytyvän uskovaisen syytesuojaan?
Tosi asia on se että myös uskovainen on ihminen joka tekee virheitä ja virheistään voi oppia. Mikäli virheet aina vaan peitetään ja vaietaan, niin ei siitä hyvää tule.
Vihaisia ja katkeria ja rikkinäisiä ihmisiä, juuri sellaisia ketkä ovat usein helppoa riistaa "vastapuolelle". - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
"Mutta eikö meidän ole luvallista arvostella raittiisti niitä, jotka ovat harhassa ja itseasiassa kadotettuja?"
Eli tuo rajaa väärin käyttäytyvän uskovaisen syytesuojaan?
Tosi asia on se että myös uskovainen on ihminen joka tekee virheitä ja virheistään voi oppia. Mikäli virheet aina vaan peitetään ja vaietaan, niin ei siitä hyvää tule.
Vihaisia ja katkeria ja rikkinäisiä ihmisiä, juuri sellaisia ketkä ovat usein helppoa riistaa "vastapuolelle".Meidän tulisi käsitellä omat asiamme keskenämme, että maailma ei käyttäisi heikkouttamme tarkoitushakuisesti meitä vastaan.
- sari73
Pentecostal kirjoitti:
Vikoileminen on paha synti kun se kohdistuu toisiin uskoviin. Mutta eikö meidän ole luvallista arvostella raittiisti niitä, jotka ovat harhassa ja itseasiassa kadotettuja?Mä puhuin sulle siitä, kun kirjoitit, että sun seurakunnassa on vihaa uskovien välillä....
- Pentecostal
sari73 kirjoitti:
Mä puhuin sulle siitä, kun kirjoitit, että sun seurakunnassa on vihaa uskovien välillä....
vihaa juuri ollenkaan uskovien välillä. Tarkoitin yleisellä tasolla sitä, kuinka monet helluntailaisuuteen katkeroituneet ihmiset ovat kokeneet ikäviä asioita siinä seurakunnassa, johon kuuluivat.
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
Meidän tulisi käsitellä omat asiamme keskenämme, että maailma ei käyttäisi heikkouttamme tarkoitushakuisesti meitä vastaan.
Sori. Luulin kun puhuit "meistä" tuolla kaksi viestiä ylempänä, että tarkoitit uskovia. Ketä meitä tarkoitit jos et uskovia?
- sari73
Pentecostal kirjoitti:
vihaa juuri ollenkaan uskovien välillä. Tarkoitin yleisellä tasolla sitä, kuinka monet helluntailaisuuteen katkeroituneet ihmiset ovat kokeneet ikäviä asioita siinä seurakunnassa, johon kuuluivat.
jos kerran sun seurakunnassa ei ole?
- Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Sori. Luulin kun puhuit "meistä" tuolla kaksi viestiä ylempänä, että tarkoitit uskovia. Ketä meitä tarkoitit jos et uskovia?
olevan syyttömiä.
- Pentecostal
sari73 kirjoitti:
jos kerran sun seurakunnassa ei ole?
Asiota tulee tietää, vai mitä? Kyllä asiosta puhutaan, niistä luetan lehdistä ja kirjoista, niitä kohdataan kun vieraillaan siellä sun täällä...
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
olevan syyttömiä.
sen allekirjoitan minäkin.
Entä onko sinusta uskovaisella jokin vastuu siitä millainen "roolimalli" hän on ei-uskovaiselle? - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
sen allekirjoitan minäkin.
Entä onko sinusta uskovaisella jokin vastuu siitä millainen "roolimalli" hän on ei-uskovaiselle?Älä vaan sano, että sinusta uskova on jokin roolimalli ei-uskovalle... Me olemme maan suola, mutta se. että me olemme suola, ei tee muista suolaa.
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
Älä vaan sano, että sinusta uskova on jokin roolimalli ei-uskovalle... Me olemme maan suola, mutta se. että me olemme suola, ei tee muista suolaa.
Tietenkin.
Esimerkki. Eikö uskovaisen tulisi olla esimerkkinä (eli positiivisena roolimallina) lähimmäisen rakkaudesta, arjessa toimimisesta, pienissä ja suurissa päätöksissä, politiikassakin asti vaikuttamassa lakeihin.
Eikö tuossa ole mielestäsi mitään järkeä? - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Tietenkin.
Esimerkki. Eikö uskovaisen tulisi olla esimerkkinä (eli positiivisena roolimallina) lähimmäisen rakkaudesta, arjessa toimimisesta, pienissä ja suurissa päätöksissä, politiikassakin asti vaikuttamassa lakeihin.
Eikö tuossa ole mielestäsi mitään järkeä?esimerkki tekee ei-uskovistakin uudestisyntyneen ihmisen lailla käyttäytyvän? Mitä Paavali sanoi; "...olimme pahoja ja vihasimme toisiamme. Mutta kun meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ihmisrakkaus ilmestyi, MUUTTI HÄN MEIDÄT..."
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
esimerkki tekee ei-uskovistakin uudestisyntyneen ihmisen lailla käyttäytyvän? Mitä Paavali sanoi; "...olimme pahoja ja vihasimme toisiamme. Mutta kun meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ihmisrakkaus ilmestyi, MUUTTI HÄN MEIDÄT..."
Oletko koskaan tekemisissä muiden kuin pienen piirisi kanssa?
Oletko minkä alan ihminen?
Väitän että ihminen omalla esimerkillään vaikuttaa ympäristöönsä.
Olemmehan maailman valo -eikös raamatussa sanota noin?
Meidän ei siis tarvitse osoittaa lähimmäisen rakkautta millään tavalla koska "paavali sanoi..."
Meidän ei tarvitse kohdella toisiamme kunnioittavasti ja "hyvin" koska paavali sanoi?
Eihän se noin mene. Jos me emme ole esimerkkinä siitä mitä Jumala ihmisessä saa aikaan, on meidän sanat useimmiten turhia. Katsos ihminen uskoo ensisijaisesti sen minkä näkee.
Mitä olivatkaan hengen hedelmät? - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Oletko koskaan tekemisissä muiden kuin pienen piirisi kanssa?
Oletko minkä alan ihminen?
Väitän että ihminen omalla esimerkillään vaikuttaa ympäristöönsä.
Olemmehan maailman valo -eikös raamatussa sanota noin?
Meidän ei siis tarvitse osoittaa lähimmäisen rakkautta millään tavalla koska "paavali sanoi..."
Meidän ei tarvitse kohdella toisiamme kunnioittavasti ja "hyvin" koska paavali sanoi?
Eihän se noin mene. Jos me emme ole esimerkkinä siitä mitä Jumala ihmisessä saa aikaan, on meidän sanat useimmiten turhia. Katsos ihminen uskoo ensisijaisesti sen minkä näkee.
Mitä olivatkaan hengen hedelmät?jotka eivät ole eksyneitä ja maailmallisia. Se on pakko käytännön syistä. Tottahan hengen hedelmiä tulee olla, mutta eihän totuuden puhuminen poista hengen hedelmiä.
Käyttäessäsi tuota sanaa "harhaoppiset" on turhankin kova ilmaisu herättelemään jännitteitä ja riitaisuuksia. Kun tiedetään että jokaisessa kirkkokunnassa on enemmän tai vähemmän epäraamatullisuuksia, mukaan lukien helluntailaisuudessa. Olemme kirkkokuntamme oppimme lisäksi, myös yksilöinä vajavaisia raamatun ymmärtämisessä.
- Pentecostal
koska olen aika kovasti parjaamista ja harhaoppea vastaan. raamattukin käyttää sanaa harhaoppiset. Miten siihen suhtaudut?
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
koska olen aika kovasti parjaamista ja harhaoppea vastaan. raamattukin käyttää sanaa harhaoppiset. Miten siihen suhtaudut?
"Tappaessasi petoja varo ettet muutu pedoksi."
Mua ole parjannut, alentanut, luokitellut vaikka miksi...
Opetat oppia mille et ole raamatusta antanut pohjaa.
Se peili on vessassa ;) - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
"Tappaessasi petoja varo ettet muutu pedoksi."
Mua ole parjannut, alentanut, luokitellut vaikka miksi...
Opetat oppia mille et ole raamatusta antanut pohjaa.
Se peili on vessassa ;)joidenkin asioiden suhteen petomaisuutta? Aika peto olen joo... mutta ethän sinä minua pedoksi väittänyt, etkä koskaan väitä mitään. Sinä vain varoitat ja vihjaat, niinkuin vanha ja viisas varoittaa ja vihjaa...
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
joidenkin asioiden suhteen petomaisuutta? Aika peto olen joo... mutta ethän sinä minua pedoksi väittänyt, etkä koskaan väitä mitään. Sinä vain varoitat ja vihjaat, niinkuin vanha ja viisas varoittaa ja vihjaa...
Selväjärkisyys on sun viesteistä hyvin kaukana.
En väittänyt sua pedoksi, se oli vertaus jonka kautta halusin näyttää että väitteesi
"...etkä koskaan väitä mitään. Sinä vain varoitat ja vihjaat, niinkuin vanha ja viisas varoittaa ja vihjaa.."
Ala-asteilla pyritään antamaan lukiopetusta, mutta ei se 20vuotiaanakaan ole myöhäistä.
Todistit juuri ettet ymmärrä lukemaasi tai et vain lue vastauksia. - Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Selväjärkisyys on sun viesteistä hyvin kaukana.
En väittänyt sua pedoksi, se oli vertaus jonka kautta halusin näyttää että väitteesi
"...etkä koskaan väitä mitään. Sinä vain varoitat ja vihjaat, niinkuin vanha ja viisas varoittaa ja vihjaa.."
Ala-asteilla pyritään antamaan lukiopetusta, mutta ei se 20vuotiaanakaan ole myöhäistä.
Todistit juuri ettet ymmärrä lukemaasi tai et vain lue vastauksia.sinä se vaan vertaat, varoitat ja vihjaat... fariseus kun olet.
- herramrks
Pentecostal kirjoitti:
sinä se vaan vertaat, varoitat ja vihjaat... fariseus kun olet.
Missä näkyy käytöksessäsi Pyhän Hengen aikaan saamat "hengen hedelmät"?
- Pentecostal
herramrks kirjoitti:
Missä näkyy käytöksessäsi Pyhän Hengen aikaan saamat "hengen hedelmät"?
olen raitis ja rauhallinen, sekä pidän kiinni totuudesta.
Pentecostal kirjoitti:
On joitakin kristillisperäisiä liikkeitä joista voidaan huoletta sanoa raamatun näkökulmasta olevan harhaopillisia. (Silloin on kyse liikkeestä joka tulee raamattu kädessä, ja kantaakin toisenlaista sanomaa.)
- Pentecostal
JoikaM40 kirjoitti:
On joitakin kristillisperäisiä liikkeitä joista voidaan huoletta sanoa raamatun näkökulmasta olevan harhaopillisia. (Silloin on kyse liikkeestä joka tulee raamattu kädessä, ja kantaakin toisenlaista sanomaa.)
Ja minusta esimerkiksi nykyluterilaisuus täyttää sellaisen liikeen tunnusmerkit.
- kannattaisi
hakeutua hoitoon.
- Pentecostal
Mitä nopeamminen menet, sitä parempi (kun kerran tunnet tarvetta mennä hoitoon).
- PenttiKustaa
peiliin. Sieltä sinua katsoo helluntailaisten pahin vihollinen.
- Pentecostal
Menehän jo... hoitoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565490Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212407Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551675- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101187