AIKUINEN HAMSTERI?

Miinnii

Onko aikuinen hamsteri 5 kk? Vai miten vanhana ne on aikuisia. Mun hamsteri on nyt 3 kk se tuli kk sitte. Kasvaakohan se vielä? Se on kasvanu jo aika paljon

6

2615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------

ei se kasva, muutakuin ehkä piiiikkuisen huomaamattomasti. hamsut on sukukypsiä (olisko ollut... en muista ihan tarkkaan :D) n. 4 viikkoisina, joten hamsusi on jo aikuinen :)

• garamelli2

Syyrialaiset hamsteri-NAARAAT tulevat sukukypsiksi n. 4 viikon iässä, kasvu loppuu yleensä n. 4 kk iässä, joka on myöskin minimi-ikä astutukselle.

Lemmikkihamsterinaaraat voivat käytännössä saada vain 1-2 poikaset elinaikanaan, ja jo yksi poikue lyhentää hamsterin ikää ja rasittaa sitä.

Saanen sanoa, että sukukypsyys EI OLE SAMA ASIA KUIN AIKUISUUS!!
        Ihminenkin voi tulla sukukypsäksi jo 9-11 vuotiaana, sen ikäinenkö aikuinen?!?!

Oman syrkkini kohdalla voin sanoa, että vaikka astutin sen 4 kk iässä, se sai kyllä lopullisen massansa vasta nyt puolivuotiaana, poikasista palauduttuaan.
        Ja nuorihan se on vieläkin, vaikea kuvitella että pahimmillaan se on minulla enää vuoden... :( Järkikin sillä on tullut päähän vasta nyt poikasten jälkeen. :)

Syyrialaiset hamsteri-UROKSET taas tulevat sukukypsiksi n. 2 kk iässä, mutta myös sellaista on tapahtunut, että 4 viikkoinen (luovutusikäinen siis, ei aikuinen!!) uros on astunut siskonsa/emonsa, jos ne ovat vielä asuneet yhdessä.

Uros astuu sukukypsyydestä kuolemaan asti, ja niitä ei se astuminen rasita, eli ne elävät pitkään vaikka niillä olisi kymmeniä poikueita eri naaraiden kanssa.

• --------
        garamelli2 kirjoitti:

Syyrialaiset hamsteri-NAARAAT tulevat sukukypsiksi n. 4 viikon iässä, kasvu loppuu yleensä n. 4 kk iässä, joka on myöskin minimi-ikä astutukselle.

Lemmikkihamsterinaaraat voivat käytännössä saada vain 1-2 poikaset elinaikanaan, ja jo yksi poikue lyhentää hamsterin ikää ja rasittaa sitä.

Saanen sanoa, että sukukypsyys EI OLE SAMA ASIA KUIN AIKUISUUS!!
        Ihminenkin voi tulla sukukypsäksi jo 9-11 vuotiaana, sen ikäinenkö aikuinen?!?!

Oman syrkkini kohdalla voin sanoa, että vaikka astutin sen 4 kk iässä, se sai kyllä lopullisen massansa vasta nyt puolivuotiaana, poikasista palauduttuaan.
        Ja nuorihan se on vieläkin, vaikea kuvitella että pahimmillaan se on minulla enää vuoden... :( Järkikin sillä on tullut päähän vasta nyt poikasten jälkeen. :)

Syyrialaiset hamsteri-UROKSET taas tulevat sukukypsiksi n. 2 kk iässä, mutta myös sellaista on tapahtunut, että 4 viikkoinen (luovutusikäinen siis, ei aikuinen!!) uros on astunut siskonsa/emonsa, jos ne ovat vielä asuneet yhdessä.

Uros astuu sukukypsyydestä kuolemaan asti, ja niitä ei se astuminen rasita, eli ne elävät pitkään vaikka niillä olisi kymmeniä poikueita eri naaraiden kanssa.

juu tuo seikka taisi unohtua ^^ Varmaan siksi että itselläni on ollut vain naaraita :D

• terohamsteri

mun hamsteri on jo aika iso

• Anonyymi

Lyhenikö munkin elinikä, kun mulla on 7 lasta 😂

• Anonyymi

Ootko hamsteri?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe