Olen nyt viimeinkin saanut riittävät selvennykset linkkejä koskeviin linjauksiin, ja vastaedes siis tekijänoikeuksia rikkoviin kuviin tai videoihin ei saa laittaa linkkejä palstalle. Tässä vielä asian selventämiseksi otteita käymästäni kirjeenvaihdosta:
Kysymykseni ylläpidolle:
Mikäs "meillä" on nyt linjaus noihin linkkeihin kuviin ja videopätkiin BB-palstalla. Itsellani on ollut se linja että linkit on ok niin kauan kuin ne on ns asiallisiin tiedostoihin... Eli pikkutuhmiin ja suomen bb:n tapahtumista raportoiviin tapahtumiin. Olen vain huomannut että teidän toimesta on pääsääntöisesti poistettu kaikki ilmoitukseen johtaneeet linkit. Onko minun syytä tarkistaa linjaani?
...noin periaatteessa vaikka linkki laittomaan kuvaan ei ehkä olekkaan laitonta, niin onhan se eräänlaista eitoivottavan käytösmallin suosimista. Sehän on jo huomattu että seksi myy ja tällaisten "internetin keskustelunpalstojen" suosio perustuu paljolti siihen että sensuuri on vähän löysempää kuin virallisilla palstoilla...
Ja ylläpidon vastaus:
Kiitos hyvästä kysymyksestä. Itse asiassa sama asia (yhteydenotto sinuun) kävi meilläkin mielessä, koska palstalla on melko paljon (muita kuin Subtv:n) linkkejä, joiden takana on videopätkiä tai kuvia BB:stä. Toki noudatamme paitsi lakia, myös itsenäisesti parhaaksi katsomaamme linjaa. Linkkejä koskevassa asiassa on kyse tällaisesta ylläpidon linjanvedosta.
Televisiokanavien ohjelmien, kuvankaappausten tai videopätkien levittäminen ilman lupaa on tekijänoikeuslain perusteella kielletty, samoin vuoden alusta myös tekijänoikeuslailla suojatun materiaalin imuroiminen tällaisesta laittomasta lähteestä. Toisekseen useilla suosituilla videoleikkeitä sisältävillä sivustoillakin, kuten Putfile.com on käyttäjäehtoja, jotka myös kieltävät laittoman materiaalin levittämisen.
Linkittäminen ko. sivustoille ei ole sinänsä laitonta, mutta pyrimme ehkäisemään piratismia ja tekijänoikeuksien rikkomista palveluissamme. Sellaiset linkit, joiden takana on selkeästi tekijänoikeuksilla suojattua materiaalia, kuten tunnettuja musiikkikappaleita, elokuvia tai tv-ohjelmia, voi sen perusteella keskustelupalstoilta poistaa. Poikkeuksia ovat tietenkin viralliset lähteet kuten esimerkiksi Nelosen oma sivusto ja muut vastaavat, joissa materiaali on laillisesti esillä.
Linjanveto linkeistä
1
363
Vastaukset
- Irmeli O.
Pistäkää luu kurkkuun jäppisille. Sanaa ei koskaan voi rajoittaa liikaa, kunhan ollaan poliittisesti oikealla asialla (eli oikeassa)!
Kyllä nämä valistumattomien jäppisten törkyvideot on jo nähty ja hyvänen aika sentään kun on harmittanut. Aiettä, sanoinko harmittanut? Kyllä te minut paremmin tunnette. Hermothan tässä ovat menneet totaalisesti. Ettäs kehtaatavat vanhaa neuroottista naista riesata!
Noh, nyt kerrankin rauhallisin mielin viikonlopun viettoon. Vähän lisää lakkalikööriä ja kurkkunaamiota. *hih*
Ehkä ensi viikolla ei ole tarvetta päivystää täällä niiden sopimattomien ja taantuneiden Ruotsin BB videoiden takia.
Sivistynein terveisin,
Irmeli O. (Itä-Vantaa!!!)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164