Paljonko takkapuita kuluu vuositasolla, jos lämmityskaudella polttelee puita varaavassa takassa muutaman kerran viikossa?
Tontin raivauksesta puun rankoja kertyi karkeasti arvioiden n. 13-15 kuutiota ja kiinnostaisi tietää, kauanko noilla lämmittelee ;)
Nyt ois kirveelle töitä :)
Takkapuiden menekki
8
1954
Vastaukset
- 5 - 10 vuotta
takkaa.
- varaavassa takassa
noin 5m3 talvessa.
Myös sekin että jos hankitte takan/leivinuunin,niin sitävartenhan ne on että niillä tehdään lisälämpöä.
Mutta jos se vaan kököttää siellä nurkassa kylmiltään niin se viilentää sisäilmaa.
Talvella kannattaa polttaa vähintään joka toinen päivä puita niin huomaatte esim.sähkölaskussa kyllä sen.
Toi 5 mottia on varmaan minimi mitä kannataa varata puita talveksi.- juti
keppe kirjoitti:
Myös sekin että jos hankitte takan/leivinuunin,niin sitävartenhan ne on että niillä tehdään lisälämpöä.
Mutta jos se vaan kököttää siellä nurkassa kylmiltään niin se viilentää sisäilmaa.
Talvella kannattaa polttaa vähintään joka toinen päivä puita niin huomaatte esim.sähkölaskussa kyllä sen.
Toi 5 mottia on varmaan minimi mitä kannataa varata puita talveksi.ja paras hyöty tuosta takasta saadaan kun lämmitetään säännöllisesti,käytännössä päivittäin
- mottia
Pinosellaista kuluu kun päivittäin lämmittelen.
- Kaikki menee ajastaan.
1,5-2 m3 talvessa. Joka viikko kerra tulet.
- joooppelis
Lähes joka päivä puita pesään ja nyt jo vähän aloitettu lämmittämään (kosteutta poistaan).
- tulikivi
n. 10 m2 riippuen mitä poltaa.
Koivuhalkoa vähän vähemmän, rankaa enemmän.
Joka toinen päivä,annos n. 1.5--2 kantokoria.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481