Koska kilpikonnat on kesytetty tarvitsisin siitä tietoa ja koska ne voidaan luovuttaa eli luovutus ikä
Koska kilpikonnat on kesytetty?
6
688
Vastaukset
- konna2
Mitä mahdat tarkoittaa ???
Varsinaista luovutusikää ei konnilla tietääkseni ole. Ihan pienet konnat ,ovat tietty herkempiä kaikille äkillisille muutoksille.- ....
Konnan luovutuksen määrittelee jokainen kasvattaja itse, esim. meille konna tuli jo 1kk ikäisenä. Kesytetty? Ei kai noita oikein voi kesyttää...
- Tietoja hakija
Tarkoitin että minä vuonna konnista on tullut kesyjä eli ne on saanut otta lemmikiks.
- konna2
Tietoja hakija kirjoitti:
Tarkoitin että minä vuonna konnista on tullut kesyjä eli ne on saanut otta lemmikiks.
No jos ihan Suomea ajatellaan ,niin maakonniahan ei ole saanut edes tuoda maahan kuin jostain 90-luvun alusta. Monissa maissa konnia on pidetty lemmikkeinä satoja vuosia.
Jos tarkoitat kesyttämisellä tyyliin temppuja, joita koirat oppivat, niin ei ikinä. Kilpikonnat tuskin oppivat edes tunnistamaan omistajaansa ja jos oppivat, niin siinäkin tapauksessa vain ruokkimiskoneena.
Kilpikonnan, kuten kaikkien muidenkin lemmikkeinä pidettyjen eläinten, luovutusikä määritellään sen perusteella, missä vaiheessa poikanen selviytyy ilman emoaan. Koska kilpikonna-äidit eivät huolehdi poikasistaan missään vaiheessa, saa konnan ostaa vaikka heti kun se on kuoriutunut.
Usein kasvattaja kuitesnkin määrittelee jonkun ajan, jonka hoitaa konnaa itse, jotta voisi varmistua konnan terveydestä. Tämä aika voi vaihdella kuukaudesta vaikka vuoteen, jos ei pitempäänkin.- SUNQU33N
jaa mäkin kaipaisin kyllä tietoo mutta kelpaa:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853141
- 883003
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191792- 271691
- 211681
- 241677
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321316Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299