Hei! Miten olette toimineet häämatkan yhteydessä passin suhteen? Olen nimittäin ymmärtänyt, että uutta passia/ajokorttia voi hakea vasta kun uusi nimi on rekisterissä. Siinä vaiheessahan sitä yleensä ollaan jo häämatkalla.. Eli matkustanko "vanhalla" passilla?
Häämatkalle "vanhalla" passilla
6
2046
Vastaukset
- veitikka
ja varaat liputkin vanhalla nimellä. Näin minä toimin, eikä ollut mitään epäselvyyksiä minkään suhteen. Tämäkin asia on puitu täällä miljoonaan kertaan...
- hö...
..mekin siirsimme häämme tämän asian takia, kun ei uskaltanut matkustaa väärillä asia papereilla...Kiesus
- vnp
vanhalla passilla ja vanhalla nimellä. Ei sen vaikeempaa.
- rouvashenkilö
Vanhalla passilla saa matkustaa, lipussa ja passissa oltava sama nimi.
Uutta passia voi hakea, vaikka hääpäivä vielä olisi edessä. Hakemusta täyttäessä ilmoitat vain hääpäivän, jolloin uusi nimi tulee voimaan. Hakemus menee eteenpäin heti, kun viranomainen näkee uuden nimesi väestörekisterissä.- passilla
Nimenmuutos ei mene rekisteriin kuin vasta kahden viikon päästä häistä joten vanhalla passilla sopii hyvin mennä ja kuuluukin mennä.
- se vanha nimi
Jopa euroopassa on joskus haluttu nähdä passi, kun on maksettu luottokortilla. Eikö silloinkin pidä olla sama nimi molemmissa asiakirjoissa. Ja onhan se kätevämpääkin, uusia kaikki kerralla, ajokortti, passi, yms. Tulee uudet hienot valokuvatkin molempiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742952
- 682827
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171679- 241657
- 201600
- 251582
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259