outo patti alapäässä..

maijuli

eilen huomasin että alapäässä heti virtsaputken suun vieressä on sellanen noin 2 cm halkaisijaltaan oleva tosi kipeä patti..tänään se alkoi todella kipeytyä ja nyt on jo melkoisen kivulias. siinä tuntuu kova paineen tunne koko ajan. mikäköhän tällainen voisi olla ? onko syytä huolestua ja varata aika lääkärille?

5

6371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

tuossa tilanteessa menisin nopeasti lääkäriin

• minulla

no minulla oli samantapainen ongelma n.6 vuotta sitten.huomasin kans patin alapäässä ja juuri samassa kohtaa kuin sinullakin..nooh..en mennyt sairaalaan ja se kasvoi ja kasvoi ja oli kipee..nooh sitten menin sairaalaan ja sain tietää et se oli jonkunmoinen kysta.se sit leikattiin multa pois.se olisi ollut tiellä koska jouduin synnyttämään,kun olin raskaana kun tuo patti ilmaantui..jotenka mee sairaalaan ihmeessä!!

• pattinen

Minulla on kokemusta kahdenlaisista pateista alapäässä. Pari kertaa minulla on ollut pahasti tukkeutunut talirauhanen tällä alueella, se vastaisi kuvaustasi. Nämä olivat aika isoja, kipeitä ja kovia. Kun tuli oikein kipeäksi, lävistin liekissä puhdistetulla neulalla (vähän kamalaa joo) ja ulos tuli paljon märkää. Desinfiontinestettä, ja molemmilla kerroilla parani. Mutta jos et itse uskalla, mene lääkäriin. Talirauhanen voi tulla todella kipeäksi tällä alueella, niin että kävely on vaikeaa. Toinen mahdollinen patin aiheuttaja on tulehtunut Bartholinin rauhanen, jollainen minulle tuli myös kerran. Mutta nämä rauhaset sijaitsevat hiukan alempana kuin virtsarakon aukko, pikemminkin emättimen suulla. Tämä vaatii myös lääkärihoidon, muuten paraneminen kestää ja olo on ikävä.

• Anonyymi

Miten tai millainen Bartholinin rauhanen oli

• Epämiellyttävää

Minulle tuli saman tapainen, joka kasvaa ja kasvaa, vaikka odotin sen olevan ohimenevää.
      Se on kyhmy, ei kovin kipeä, mutta kiusallinen , joka näkyy ja tuntuu vasemmalla puolella heti emätimestä pari senttiä syvemmälle. Luulin ensi kohdun napukaksi,joka on laskeutunut, mutta se on paikallaan syvemmällä. Onko kyse jostain samasta, barholin rauasesta tai muusta. Mikä sen aiheuttaja on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe