Emännälle pitäs saada kaaliin jotenkin et ei siellä teltassa vielä jäädy vai jäätyykö?? keskisuomi
Vieläkö yövytte teltassa??
11
1986
Vastaukset
- Enduro-Pappa
Meikäkin vasta kesäpussin vaihtoa syksypussiin miettii. Olen nukkunut jo pian 7 kuukautta yhtämittaa teltassa. Enkä vielä hetikään sisälle öiksi aio siirtyä.
- Nalle
Me retkeillään ja yövytään meidän mamman kanssa retkillämme teltassa ympäri vuoden. Saa olla 20 astetta pakkastakin eikä haittaa.
Telttaa voi tarvittaessa lämmittää kätevästi petrolikeittimellä. Lämmitintä ei tietenkään jätetä yöksi päälle. Kunnon makuupussit pitää tietysti olla. Kun on vielä emäntäkin lämmittämässä.
Lämmin talvipussi mukaan, niin ei hätää ja nythän on vielä lämmin syksy meneillään :)- makuupussi
niin tarkenee!!! Markkinoilla on makuupusseja joilla pärjää jopa -30 ja kylmemmässäkin, sekä teltassa on aina lämpimämpi kuin ulkona. Hyvä makuualusta on myös yhtä tärkeä nyt kun maa rupeaa kylmenemään.
- trekker
Makuualusta on jopa tärkeämpi kuin makuupussi! Jengi tekee usein sen virheen että ostaa kalliin makuupussin ja palelee siinä huonon makuualustan takia. Tutkimusten mukaan 2/3 lämpöhukasta tapahtuu maateitse koska makuupussin täytteet painuvat nukkujan alla kasaan, ja vain 1/3 karkaa ilmateitse. Kunnon makuualusta alle ensin ja sen jälkeen pärjää jopa hieman kevyemmällä makuupussilla.
- jos mahdollista
trekker kirjoitti:
Makuualusta on jopa tärkeämpi kuin makuupussi! Jengi tekee usein sen virheen että ostaa kalliin makuupussin ja palelee siinä huonon makuualustan takia. Tutkimusten mukaan 2/3 lämpöhukasta tapahtuu maateitse koska makuupussin täytteet painuvat nukkujan alla kasaan, ja vain 1/3 karkaa ilmateitse. Kunnon makuualusta alle ensin ja sen jälkeen pärjää jopa hieman kevyemmällä makuupussilla.
pohjimmaiseksi, sitten esim kevytpeite, tai vastaava ja senpäälle teltta, sitten makuualunen ja tämän päälle makuupussi. Näinpä olen saanut nukutuksi lämpimät unet talvellakin.
- retkeltäjätär
jos mahdollista kirjoitti:
pohjimmaiseksi, sitten esim kevytpeite, tai vastaava ja senpäälle teltta, sitten makuualunen ja tämän päälle makuupussi. Näinpä olen saanut nukutuksi lämpimät unet talvellakin.
...täytyy miun ainaki jättää mettään, ko en itte mettää omista, enkä aina kulloseenkin tarpeeseen isännän nimeä saa selville.
Eli eläviä havuja tai oksia saapi ottaa käyttöön vaan maanomistajan luvalla, kuten kaikki vissiin tietävätkin.
Miul siis onpi teltan alla kangas ja teltan sisällä lattialla sellanen iso solumuovi, joka peittää koko teltan lattian ja sitte kunnon tuhti makuualusta, tahi joskus porontalja.
Ja pussina untuva, jos oikein lyöpi pakkasen.
En o vielä palellu!
Pari-kolome päivää meneepi totutellessa, mut sitte jo lähtee menneen. ja ku viikon, tai pitemmän ajan päästä kotiutuu, niin kylläpä tuntuu liian lämpöselle ja kuivalle se kerrostaloasunnon ilma!! - myos..
trekker kirjoitti:
kevyt peite ja avaruuspeite pohjalla lammittavat myos mukevasti.
- yöpynyt
ilman telttaa makuupussissa hangen päällä -35:ssa.
Oli minulla makuualusta. Aamulla vetoketju oli niin jäässä, että pussista poistuminen oli hankalaa. Pussina oli Tena Profess 100.
- Lendri
Okei, pitää siis hankkia kunnollinen makuualusta. Mutta mistä sellaisen tunnistaa ja mistä niitä saa? Nuo havut ei oikein innosta kun ovat yleensä laittomia.
- mikä ettei
hyvä makuualusta ja makuupussi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565390Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2341576- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3141127Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3061058