Adventisteilla

profetian

henki.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Samasta pyhien seyrakunnasta jälleen kysymys:

Ilm. 12:17

Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

Ilm.19:10

...Sillä Jeesuksen todistus on profetian henki."

Tämä ilmeni Jeesuksen todistuksena Ellen Whiten kautta profetian hengen vaikutuksesta. Profetian henki on sama kuin Raamatun profeetoilla ja sanoma on Elian sanoma: "Tehkää parannus!". Iankaikkinen evankeliumi ja kolmen enkelin sanoma (Ilm. 14:6-12) julistetaan koko maailmaan.

1. enkelin sanoma sisältää kehoituksen muistamaan sapatinpäivä luomisen muistoksi.

2. enkelin sanoma kehottaa lähtemään ulos luopio Babylonista (väärien oppien uskonnollisista liikkeistä, jotka rikkovat Jumalan käskyjä)

3. enkelin sanoma varoitta pedon merkistä, (vastakohta Jumalan merkille, sapatille) sunnuntaista.

23

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RitariOlevainen

joutavia.
      Jumalan merkki on Jeesuksen Kristuksen RISTI !

Sapatti lopetettiin Jeesukseen, Kristus on lain LOPPU !
      Osaat kai senverran Raamattua lukea.
      Jalkain pesu oli vain sen yhden kerran, kun Jeesus pesetti jalkansa esm. palvelualttiudesta, ei tarkoittanut, että niitä pestään.
      Mutta peskää vaan, jos luulette sillä "paikkaavanne" Jeesuksen Kristuksen täydellistä työtä !
      Ynnä muita tekemisiänne, pyhittyäksenne tai saavuttaaksenne vanhurskauden, ahertakaa vaan, ihan vapaasti, mutta miksi te niin teette?
      Jeesus on jo tehnyt kaiken puolestanne, saatte lahjaksi vanhurskauden, ilman omia tekemisä, ja vielä siksi, ettei vaan kukaan pääsisi keskaamaan hyvillä töillään ansainneesa jotain Jumalalta !

• noin outoja juttuja

Luoja antoi sapatin luomisessa ihmiselle merkiksi:

Hes. 20:12

Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.

Hes. 20:20

ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Tuosta kymmenen käskyn laista ei ole kadonnut yksikään piirto, ei ristille, eikä muuhunkaan. Etkäö usko Jeesuksen sanoihin?

Jeesus lupaa autuuslupauksen joka liittyy aina jalkojenpesuun.

Sapatilla on autuuslupaus ja jalkojen pesulla. Jeesuksen seuraajat ovat todella autuaita!

Sapatti on täydellistä omista teista luopumista. Silloin ei tarvitse tehdä mitään omia tekoja. Jeesuksen siunaukset vuodatetaan niiden ylle jotka pyhittävät sapatin. Toiset pyristelevät omia töitään tehden, adventistit luottqavat Jeesuksen ansioihin ja varsinkin sapattina, jeesuksen yhteydessä seurustellen!

• puupappi
        noin outoja juttuja kirjoitti:

Luoja antoi sapatin luomisessa ihmiselle merkiksi:

Hes. 20:12

Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.

Hes. 20:20

ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Tuosta kymmenen käskyn laista ei ole kadonnut yksikään piirto, ei ristille, eikä muuhunkaan. Etkäö usko Jeesuksen sanoihin?

Jeesus lupaa autuuslupauksen joka liittyy aina jalkojenpesuun.

Sapatilla on autuuslupaus ja jalkojen pesulla. Jeesuksen seuraajat ovat todella autuaita!

Sapatti on täydellistä omista teista luopumista. Silloin ei tarvitse tehdä mitään omia tekoja. Jeesuksen siunaukset vuodatetaan niiden ylle jotka pyhittävät sapatin. Toiset pyristelevät omia töitään tehden, adventistit luottqavat Jeesuksen ansioihin ja varsinkin sapattina, jeesuksen yhteydessä seurustellen!

viikon ensimmäinen päivä - muista pyhittää lepopäivä. Ristillä täytettiin koko vanhurskaus ja lahja ei tarvitse "omaa" maksua.

Emme ole juutalaisia, ettei silläkään perusteella voida vaatia sapattikäskyn pitämistä. UT:ssa vain yksi pari asiaa pakana kristityille: "pitää karttaman epäjumalien saastuttamaan ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta. AP.t.15:20

Lihaa siis saa muuten syödä. Mutta ei ollut sapattikäskyä pakonoille!

Mitenkäs luet?

Merkki on todella Jeesuksen ristin työ ja pelastus on "ei tekojen kautta" Ef.2:8-9

• Missään raamatussa ei sanota sunnuntain päivän olevan pedonmerkki. Raamatussa pedonmerkin sanotaan otettavan joko otsaan taikka käteen. Ei päivistä puhuta yhtään mitään.

Uskotte että Ellen White:lla ilmeni profetian henki. Ehkä niin. Mutta ei se sitä tarkoita että hänen sanomansa on erehtymätöntä.

• Hirvas

Juutalaisten sapatti alkoi perjantaina ja päättyi lauantaina.
        Ei sapatti koske enää uuden liiton kristittyjä.

• asdfasfasdfasdf
        Hirvas kirjoitti:

eipä enempää... Halveksin sua ja sun uskoasi!

• Hirvas kirjoitti:

Oikeassa olet. Ja ihan samaa mieltä. Lauantai on sapatti. Eikä koske uuden liiton väkeä.

• asdfasfasdfasdf kirjoitti:

eipä enempää... Halveksin sua ja sun uskoasi!

Vastauksesi sanat eivät ainakaan olleet Kristuksen evankeliumin arvolle sopivaa käyttäytymistä. Oletko satanisti?

• kdhsdfkvhsdfkjgsdf
        jukka.finland kirjoitti:

Vastauksesi sanat eivät ainakaan olleet Kristuksen evankeliumin arvolle sopivaa käyttäytymistä. Oletko satanisti?

Sinäpä sen sanoit , HYVÄ VELI!!!

OLENKO VAI EN????????????????????

Joka tapauksessa olen HERRAN lähettämä!

• näinkin

Laajalti uskotaan että pedonmerkki olis mikrosiru. Sitä ei sanota Raamatussa.

Jos ajatellaan laajemmin käsitteitä niin, otsa=hyväksyminen ja käsi=teko. Ei merkki olekaan mikään kirjaimellinen esine.

Jotta tietää pedon merkin , on tiedettävä mikä on petovalta. Uskonpuhdistajat löysivät pedon, Paavalikin jo tiesi sen vaikuttavan (Rooman jälkeen tuleva), katolisesta kirkosta. "Asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala", "Vicarivs Filii Dei"=Jumalan Pojan Viransijainen: nimen luku 666 tulee kirjainten V=5, I=1, L=50, C=100 ja D=1000 arvoista. Tämä valta myös julistaa valtansa merkin olevan lepopäivän muutos sapatilta sunnuntaille ilman Raamatun nimenomaista mainintaa muutoksesta. Kirkko siis omii sunnuntain valtansa merkiksi.

Jumala asetti luomisessa sapatin luomisen muistomerkiksi. Lisäksi hän mainitsee sapatin olevan merkki Jumalan ja hänen omiensa välillä.(Hes.20:12,20)Ja kysymys ei ole juutalsista, sillä sapatti on annettu ihmistä varten. Juutaliset olivat Jumalan kansa VT:n aikana. Nyt Jumalalla on uusi kansa, kristityt.

Kannatta pitää se mikä hyvää on, myös profetian hengen sanoman kanssa.

• lepopäivä
        JoikaM40 kirjoitti:

Oikeassa olet. Ja ihan samaa mieltä. Lauantai on sapatti. Eikä koske uuden liiton väkeä.

Vaikka ette sitä Raamatun sanaa uskokaan, että sapatti on ihmistä varten (ei siis pelkästään juutaista vaten), niin kuitenkin sapatti on edelleen uskovia sitova kymmenen käskyn lain käsky, lain josta Jeesus sanoi ettei siitä koskaan katoaisi yhtään kirjainta (saati käskyä).

Koska lepopäivä muutoksen suoritti luopumuksen ihminen, katolinen kirkko, (Paavali tiesi tämän luopumuksen vaikuttavan jo omana aikanaan, kunhan Rooman maallinen valta väistyisi sen edestä)ja asetti lopulta sunnuntain 500-luvulla kirkon viralliseksi lepopäiväksi. Muutos tapahtui ovelasti vähitellen vuosisatojen aikan. Paholainen on sen verran viisas, kertmuutos olsi herättänyt varmasti vastustusta.

• mielipide on tää
        näinkin kirjoitti:

Jos ajatellaan laajemmin käsitteitä niin, otsa=hyväksyminen ja käsi=teko. Ei merkki olekaan mikään kirjaimellinen esine.

Jotta tietää pedon merkin , on tiedettävä mikä on petovalta. Uskonpuhdistajat löysivät pedon, Paavalikin jo tiesi sen vaikuttavan (Rooman jälkeen tuleva), katolisesta kirkosta. "Asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala", "Vicarivs Filii Dei"=Jumalan Pojan Viransijainen: nimen luku 666 tulee kirjainten V=5, I=1, L=50, C=100 ja D=1000 arvoista. Tämä valta myös julistaa valtansa merkin olevan lepopäivän muutos sapatilta sunnuntaille ilman Raamatun nimenomaista mainintaa muutoksesta. Kirkko siis omii sunnuntain valtansa merkiksi.

Jumala asetti luomisessa sapatin luomisen muistomerkiksi. Lisäksi hän mainitsee sapatin olevan merkki Jumalan ja hänen omiensa välillä.(Hes.20:12,20)Ja kysymys ei ole juutalsista, sillä sapatti on annettu ihmistä varten. Juutaliset olivat Jumalan kansa VT:n aikana. Nyt Jumalalla on uusi kansa, kristityt.

Adventtikirkon hivuttelua!
        Mihin te meitä muita oikein tarvitsette?
        Onko rahat jo niin loppu?
        Viekää pois tuollaiset uskoville kuulumattomat oppinne sinne omaan loukkoonne!

• näinkin kirjoitti:

Saman tuloksen saadaan käyttämälläsi laskutomituksella Julianius luopion, Neron, Napoleonin ja monen muun nimen. Riippuun siitä lasketaanko latinan, kreikan vai hebrean kielen mukaan. Ja pahinta tietysti asiassa voisi olla kannaltanne että nimestä ELLEN GOVLD WHITE voidaan samoilla laskumenetelmillä saada tuloksen 666.

Sanot että "Jumala asetti luomisessa sapatin luomisen muistomerkiksi." Pitää paikkansa! Mutta missä kohdin luomisessa Jumala määräsi sapatin koskemaan myös pakanakristittyjä?

Ja mitä tulee kymmeneen käskyyn. Kymmenen käskyn laki säädettiin Jumalan valitulle kansalle, israelilaisille. Ja meille uuden liiton väelle Kristuksen kautta hengen viran mukaan. Olemme Kristuksen lain alaisuudessa. Kristuksen lait ovat pyhässä hengessä istutettu sydämeen, ja olemassa meille vahvistettuina Uudessa Testamentissa. Sapattia ei olla koskaan vahvistettu uuden liiton väelle. Muista käskyistä on kylläkin mainintaa.

Sapatti on Jumalan ja Egyptistä vapautettujen Israelilaisten välisen liiton merkki. Sapatti on Israelin kansalle annettu erityinen merkki heidän ja Jumalan välisestä liitosta, Israelilaisten asemasta muista kansoista erottuna valittuna kansana (2 Moos.31:12-18).

Liitokohtaisuus ennenkaikkea nähtävissä.

• lepopäivä kirjoitti:

Vaikka ette sitä Raamatun sanaa uskokaan, että sapatti on ihmistä varten (ei siis pelkästään juutaista vaten), niin kuitenkin sapatti on edelleen uskovia sitova kymmenen käskyn lain käsky, lain josta Jeesus sanoi ettei siitä koskaan katoaisi yhtään kirjainta (saati käskyä).

Koska lepopäivä muutoksen suoritti luopumuksen ihminen, katolinen kirkko, (Paavali tiesi tämän luopumuksen vaikuttavan jo omana aikanaan, kunhan Rooman maallinen valta väistyisi sen edestä)ja asetti lopulta sunnuntain 500-luvulla kirkon viralliseksi lepopäiväksi. Muutos tapahtui ovelasti vähitellen vuosisatojen aikan. Paholainen on sen verran viisas, kertmuutos olsi herättänyt varmasti vastustusta.

Ei kannata tehdä päivistä taakkaa. Paavali ohjaa oikein näissä asioissa..

"Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
        Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä."(Room.14:5-7)

Sinä saat vapaasti viettää sapattia. Minä en koe sen sitovan Kristuksen omaa.

• Ymmärrätkö mitä tarkoittaa ja merkitsee Uusi Liitto?

Raamatustani en löydä muuten kohtaa, jossa Jeesus ilmoittaisi puhuvansa Ellen Whitelle, mutta Paavali sanoo näin (luepa jokainen sana huolellisesti):

"Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa. Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä, jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut. Nyt minä iloitsen kärsiessäni teidän tähtenne, ja mikä vielä puuttuu Kristuksen ahdistuksista, sen minä täytän lihassani hänen ruumiinsa hyväksi, joka on seurakunta, jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan, sen salaisuuden, joka on ollut kätkettynä ikuisista ajoista ja polvesta polveen, mutta joka nyt on ilmoitettu hänen pyhillensä, joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo. Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa. Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa."

Pakanain apostoli Paavali sekä muut apostolit (ei enkelit) ovat julistaneet koko Kristuksen evankeliumin Pyhän Hengen vuodattamisen jälkeen ja se on sopusoinnussa Herran itsensä ja Hänen VT:n aikaisten profeettojensa julistuksen kanssa.

Adventistien "profetian henki" ei ole Raamatun kokonaisilmoituksen ja Uuden Liiton ilmoituksen mukainen. Sen lisäksi Ellen Whiten historia on niin tuore, että tiedämme hänen lainailleen kirjoituksiaan muilta ja muuttaneen moneen otteeseen julistuksensa sisältöä.

Miksi? Yksi syy on ainakin se, että Jeesus ei tullut silloin kun hän ennusti.

"Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.' Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa: kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä." (5 Moos. 18)

White on vaa´assa punnittu ja köykäiseksi havaitti. Hänen ennustuksiaan ja opetustaan älköön kukaan pelätkö.

• hedelmä

Uusi liitto ei tarkoita että laki olisi muuttettu tai poistettu. Raamattu sanoo että laki tehdään suueksi ja ihanaksi.

Lain noudattaminen on kuuliaisuutta. Sen avulla ei voi yrittää pelastua, sillä pelastuksen seuraus on kuuliaisuus Jumalalle. Lain rikkomin etahallaan taas kadottaa, myös sapattikäskyn kohdalta.

• jeesus1

aidossa uskossa elävälle ei kuulu sopimaton puhe ei pilkkaajat pääse taivasten valtakuntaan ei, huorintekijät, hekumoitsijat, eivätkä juomarit, koirat, velhot ja niin edelleen.

huomautan että aito pelastettu armossa oleva jumalanlapsi ei saa eikä voi provosoida ketään ihmistä (eli ärsyttää puheillansa tahallansa). Eli näin ollen hänen puheensa tekee syntiä häntä itseäänsä vastaan. eikä ole kelvollinen näinollen herralle.

ei se mikä menee hänen sisäänsä saastuta ihmistä vaan se joka tulee hänestä ulos sanoi jeesus. ELI KIELEN ilmaisutapa! ja muu ällöttävä vuoto.

kielestä muuten puhutaan tässä jakeessa.
        lue. jaak 3:3-5

• Minulla on tässä Ellen Whiten

kirja ja kun avasin sen karkkipaperin kohdalta(kirppislöytö, you know, painettu v 1901)niin silmiini o9sui s.37"Mutta myös kaikkien jotka jumalisesti Jeesuksessa Kristuksessa elää tahtovat, pitää vainoa kärsimän."
        Ei se voi olla väärä profeetta semmonen, joka puhuu totta. Sitä paitsi musta on pelottavaa lueskella kuolleitten juttuja.
        Lopetankin samantien.
        Hyvää jatkoa..

• opas.poika
        jeesus1 kirjoitti:

aidossa uskossa elävälle ei kuulu sopimaton puhe ei pilkkaajat pääse taivasten valtakuntaan ei, huorintekijät, hekumoitsijat, eivätkä juomarit, koirat, velhot ja niin edelleen.

huomautan että aito pelastettu armossa oleva jumalanlapsi ei saa eikä voi provosoida ketään ihmistä (eli ärsyttää puheillansa tahallansa). Eli näin ollen hänen puheensa tekee syntiä häntä itseäänsä vastaan. eikä ole kelvollinen näinollen herralle.

ei se mikä menee hänen sisäänsä saastuta ihmistä vaan se joka tulee hänestä ulos sanoi jeesus. ELI KIELEN ilmaisutapa! ja muu ällöttävä vuoto.

kielestä muuten puhutaan tässä jakeessa.
        lue. jaak 3:3-5

Kuka nyt on pilkannut ja ketä? Vastatkaa, kun mä en ymmärtänyt viestia?

• ei lupausta
        hedelmä kirjoitti:

Uusi liitto ei tarkoita että laki olisi muuttettu tai poistettu. Raamattu sanoo että laki tehdään suueksi ja ihanaksi.

Lain noudattaminen on kuuliaisuutta. Sen avulla ei voi yrittää pelastua, sillä pelastuksen seuraus on kuuliaisuus Jumalalle. Lain rikkomin etahallaan taas kadottaa, myös sapattikäskyn kohdalta.

Ei kuuliaisuudesta Adventtikirkolle mitään heru; ole rauhassa.
        Herra huolehtii omiensa opettamisen ilmaan haudoissa makaavia Ellem kummituksiakin.

• opas.poika
        Minulla on tässä Ellen Whiten kirjoitti:

kirja ja kun avasin sen karkkipaperin kohdalta(kirppislöytö, you know, painettu v 1901)niin silmiini o9sui s.37"Mutta myös kaikkien jotka jumalisesti Jeesuksessa Kristuksessa elää tahtovat, pitää vainoa kärsimän."
        Ei se voi olla väärä profeetta semmonen, joka puhuu totta. Sitä paitsi musta on pelottavaa lueskella kuolleitten juttuja.
        Lopetankin samantien.
        Hyvää jatkoa..

Hän oli väärä profeetta ja eksyttäjä.

• _profeetta
        opas.poika kirjoitti:

Hän oli väärä profeetta ja eksyttäjä.

Profetoimisen lahja vaikutti Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli yksi seitsemännen päivän adventistein yhteisön perustajia. Hän välitti innoitettua opetusta Jumalan kansalle, joka elää lopun aikana. Hänen aikanansa maailma oli vielä miesten. Hän joutuikin profeetallisen kutsumuksensa vuoksi kriittisen tarkastelun kohteeksi. Mutta hän läpäisi raamatulliset kokeet ja jatkoi seurakunnan palvelemista saamallaan hengellisellä lahjalla 70 vuotta. Vuodesta 1844, jolloin hän oli 17 vuotias, aina vuoteen 1915, jolloin hän kuoli, hän sai yli 2000 näkyä. Hän ei käyttänyt itsestään profeetan nimeä, mutta ei vastustanut jos toiset häntä sellaiseksi kutsuivat. Hänen työnsä oli paljon enemmän kuin yksin profeetan työ on.

Huolellinen tutkiminen osoittaa, että hänen kirjoituksensa ovat johdonmukaisia, paikkansapitäviä ja täysin sopusoinnussa Raamatun kanssa.

Ennustukset myös ovat pitäneet paikkansa. Vuonna 1850 nykyaikainen spiritismi otti ensi askeleensa. White ennusti liikkeen kasvavan nopeasti ja monien kirkkokuntien hyväksyvän sen opetukset. Näin on todella käynyt ja kristillisissä piireissä on lisääntyvässä määrin havaittavissa väärien henkien työskentely.

Myös ennustus katolilaisuuden ja protestantismin yhtymisestä on parhaillaan toteutumassa. Vielä 50 vuotta sitten tällainen ajatus olisi ollut ihmisistä mahdoton.

Whiten teokset esittävät Kristuksen selvästi tosi Jumalana ja tosi ihmisenä.

Hänen kirjoittamansa aineisto täyttää yli 80 kirjaa, 200 traktaattia ja 4600 aikakauslehtiartikkelia.

Herra antoi hänelle neuvoja terveyden ja kasvatuksen alalta, perhe-elämästä, raittiudesta, evankelioinnista, kustannustoiminnasta, terveellisestä ruokavaliosta, lääkintätyöstä ja monista muista asioista.

Hänen kirjoituksensa keskittyvät Jeesukseen Kristukseen, ja ne korostavat kristillisen perinteen korkeita moraalisia ja eettisiä arvoja.

Adventtikirkon uranuurtajat päätyivät opillisiin peruskäsityksiinsä Raamattua tutkimalla. He eivät saaneet näitä oppeja Ellen Whiten näkyjen kautta.

Ellen Whiten suositteli aina lukijoilleen Raamattua. Todistukset annettiin koska ihmiset eivät tunteneet Raamattua. Ne tuovat Jumalan sanan totuudet esille niin että elämä voidaan saattaa sopusointuun Raamatun ihanteiden kanssa.

Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää kehottaa Raamattu. On paljon voitettavissa - tai menetettävissä - siitä riippuen, toteutammeko tätä kehotusta. Josafat sanoi: "Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte." 2.Aikak.20:20. Hänen sanansa pitävät paikkansa tänäkin päivänä.

• mainostat turhaan
        _profeetta kirjoitti:

Profetoimisen lahja vaikutti Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli yksi seitsemännen päivän adventistein yhteisön perustajia. Hän välitti innoitettua opetusta Jumalan kansalle, joka elää lopun aikana. Hänen aikanansa maailma oli vielä miesten. Hän joutuikin profeetallisen kutsumuksensa vuoksi kriittisen tarkastelun kohteeksi. Mutta hän läpäisi raamatulliset kokeet ja jatkoi seurakunnan palvelemista saamallaan hengellisellä lahjalla 70 vuotta. Vuodesta 1844, jolloin hän oli 17 vuotias, aina vuoteen 1915, jolloin hän kuoli, hän sai yli 2000 näkyä. Hän ei käyttänyt itsestään profeetan nimeä, mutta ei vastustanut jos toiset häntä sellaiseksi kutsuivat. Hänen työnsä oli paljon enemmän kuin yksin profeetan työ on.

Huolellinen tutkiminen osoittaa, että hänen kirjoituksensa ovat johdonmukaisia, paikkansapitäviä ja täysin sopusoinnussa Raamatun kanssa.

Ennustukset myös ovat pitäneet paikkansa. Vuonna 1850 nykyaikainen spiritismi otti ensi askeleensa. White ennusti liikkeen kasvavan nopeasti ja monien kirkkokuntien hyväksyvän sen opetukset. Näin on todella käynyt ja kristillisissä piireissä on lisääntyvässä määrin havaittavissa väärien henkien työskentely.

Myös ennustus katolilaisuuden ja protestantismin yhtymisestä on parhaillaan toteutumassa. Vielä 50 vuotta sitten tällainen ajatus olisi ollut ihmisistä mahdoton.

Whiten teokset esittävät Kristuksen selvästi tosi Jumalana ja tosi ihmisenä.

Hänen kirjoittamansa aineisto täyttää yli 80 kirjaa, 200 traktaattia ja 4600 aikakauslehtiartikkelia.

Herra antoi hänelle neuvoja terveyden ja kasvatuksen alalta, perhe-elämästä, raittiudesta, evankelioinnista, kustannustoiminnasta, terveellisestä ruokavaliosta, lääkintätyöstä ja monista muista asioista.

Hänen kirjoituksensa keskittyvät Jeesukseen Kristukseen, ja ne korostavat kristillisen perinteen korkeita moraalisia ja eettisiä arvoja.

Adventtikirkon uranuurtajat päätyivät opillisiin peruskäsityksiinsä Raamattua tutkimalla. He eivät saaneet näitä oppeja Ellen Whiten näkyjen kautta.

Ellen Whiten suositteli aina lukijoilleen Raamattua. Todistukset annettiin koska ihmiset eivät tunteneet Raamattua. Ne tuovat Jumalan sanan totuudet esille niin että elämä voidaan saattaa sopusointuun Raamatun ihanteiden kanssa.

Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää kehottaa Raamattu. On paljon voitettavissa - tai menetettävissä - siitä riippuen, toteutammeko tätä kehotusta. Josafat sanoi: "Uskokaa Herraan, Jumalaanne, niin te olette hyvässä turvassa, ja uskokaa hänen profeettojansa, niin te menestytte." 2.Aikak.20:20. Hänen sanansa pitävät paikkansa tänäkin päivänä.

Adventistien mainostaminen Raamatunvastaisia asioita ärsyttää.
        Tämänpäivän adventismi on romahduksen partaalla.
        Mitä enemmän he itseään mainostavat sitä vähemmän he saavat sympatiaa.
        Sikäli hyvä, että heidän pakanuutensa tulee julki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe