Jos sinulla, joka itse olet uskossa, olisi uskosta osaton ystävä jolla kuitenkin on kiinnostusta uskon asioihin, niin mihin seurakuntaan ja ketä kuuntelemaan hänet veisit?
Missä julistetaan ja kuka julistaa sellaista perusevankeliumia, joka koskettaisi uskosta osatonta ihmistä?
Mihin ja ketä kuuntelemaan veisit?
45
1439
Vastaukset
- ReaAalto
En minnekään!
Julistan itse Jeesusta Kristusta, niin pitäisi jokaisen uskovan tehdä, jos nimittäin sydämessä on se usko Jeesukseen Kristukseen.
Eri asia sitten on se, jos usko on helluntaiherätykseen tai muuhun kirkkokuntaan, silloinhan ei osaa muuhun ohjata.- sun-glasses
Tietysti uskovainen itsekin kertoo näistä uskon asioista toiselle, joka haluaa kuulla. Mutta itse ainakin käyn arkipäivisin töissä ja minulla on paljon muutakin sisältöä elämässä kuin paneutua jonkun yksittäisen ihmisen "ohjaamiseen uskontiellä" kokopäiväisesti. Tätä varten käsittääkseni seurakunnat ovat olemassa. En myöskään halua sitoa itseeni uskonasioista kiinnostunutta, on monia muitakin jotka osaavat näistä asioista kertoa kuin minä.
- eräs meistä
Sinulla on vääristelyn lahja. Tuskinpa Sunglasses mihinkää kirkkokuntaan USKOO, niin kuin meidän pitää Jeesukseen Kristukseen uskoa. Nyt oli kysymys varsinaisesti siitä, mikä seurakunta olisi se, jota me suosittelisimme uskosta osattomalle.
Jokaisella uskovalla on etuoikeus itse johdattaa ei-uskova Jeesuksen armoon sisälle, mutta jokaiselle on tarpeen oma hengellinen yhteisö, seurakunta, jossa kasvaa ja edetä Jeesuksen tuntemisessa. - seurakunnan
eräs meistä kirjoitti:
Sinulla on vääristelyn lahja. Tuskinpa Sunglasses mihinkää kirkkokuntaan USKOO, niin kuin meidän pitää Jeesukseen Kristukseen uskoa. Nyt oli kysymys varsinaisesti siitä, mikä seurakunta olisi se, jota me suosittelisimme uskosta osattomalle.
Jokaisella uskovalla on etuoikeus itse johdattaa ei-uskova Jeesuksen armoon sisälle, mutta jokaiselle on tarpeen oma hengellinen yhteisö, seurakunta, jossa kasvaa ja edetä Jeesuksen tuntemisessa.muodostat sinä. Siis sinä edustat yhtä seurakunnanjäsentä ja uskomaton ymmärtää tämän. Siksi, kun hän on tullut sinun luokse, häntä ei pidä ohjata enää minnekkään.
Vaan silloin sinä ohjaat hänet armoon sisälle. - sun-glasses
seurakunnan kirjoitti:
muodostat sinä. Siis sinä edustat yhtä seurakunnanjäsentä ja uskomaton ymmärtää tämän. Siksi, kun hän on tullut sinun luokse, häntä ei pidä ohjata enää minnekkään.
Vaan silloin sinä ohjaat hänet armoon sisälle.Ilman muuta, jos sellainen tilanne tulee että on mahdollista johdattaa ihminen sisälle pelastukseen, jos itse tiedät nämä asiat niin neuvo tälle ihmiselle siinä paikassa miten voi pelastua ja rukoile hänen kanssaan.
Mutta siitä huolimatta voi joskus olla tilanteita että olisi hyvä viedä uskosta osaton ihminen johonkin seurakunnan tilaisuuteen kuulemaan näistä asioista. Hän ei ehkä ole vielä niin sisällä näissä asioissa että voisi siinä paikassa antaa elämänsä Jeesukselle.
Onhan monia tapoja joilla ihmiset oppivat tuntemaan näitä uskon asioita. Joku kuuntelee radiosta hengellistä ohjelmaa, toinen lukee hengellistä kirjaa tai Raamattua. Ehkä joku kuulee näistä asioista televisio-ohjelman kautta. Ja onhan myös hengelliset laulut ja virret.
Siis, jos joku on jo siinä vaiheessa että etsii pelastusta ja sinä tiedät miten voi pelastua, niin neuvo ihmeessä itse. Mutta kyllä kannattaa myös sen jälkeen ohjata johonkin Raamattua oikealla tavalla opettavaan seurakuntaan oppimaan lisää näistä uskon asioista. Olin kyselemässä uskovilta sitä, olisiko joitakin suositeltavia seurakuntia ja/tai puhujia? - käyn päivittäin töissä...
sun-glasses kirjoitti:
Tietysti uskovainen itsekin kertoo näistä uskon asioista toiselle, joka haluaa kuulla. Mutta itse ainakin käyn arkipäivisin töissä ja minulla on paljon muutakin sisältöä elämässä kuin paneutua jonkun yksittäisen ihmisen "ohjaamiseen uskontiellä" kokopäiväisesti. Tätä varten käsittääkseni seurakunnat ovat olemassa. En myöskään halua sitoa itseeni uskonasioista kiinnostunutta, on monia muitakin jotka osaavat näistä asioista kertoa kuin minä.
...eikä MINULLA ole aikaa..."SINÄ olet uskomaton!
Raamatussa sanotaan hyvän paimenen jättäneen 99 lammasta, kun yksi oli karkuteillä.
Samaa vastuullisuutta Jumala odottaa meiltä jokaiselta. "Rakkaus ei etsi omaa etuaan.", tiedäthän?
Jos seuraat Jeesusta, täytät Hänen käskynsä.
Armo ansaitaan. - sun-glasses
käyn päivittäin töissä... kirjoitti:
Raamatussa sanotaan hyvän paimenen jättäneen 99 lammasta, kun yksi oli karkuteillä.
Samaa vastuullisuutta Jumala odottaa meiltä jokaiselta. "Rakkaus ei etsi omaa etuaan.", tiedäthän?
Armo ansaitaan.että minä en yksinäni voi korvata seurakuntaa! Miten on sinun laitasi: jos verrataan seurakuntaa ja sinua, niin pystytkö sinä samaan kuin seurakunta? :)
Siunausta sinulle, lähden tapaamaan yhtä ystävää. - City-kirkko?
sun-glasses kirjoitti:
Ilman muuta, jos sellainen tilanne tulee että on mahdollista johdattaa ihminen sisälle pelastukseen, jos itse tiedät nämä asiat niin neuvo tälle ihmiselle siinä paikassa miten voi pelastua ja rukoile hänen kanssaan.
Mutta siitä huolimatta voi joskus olla tilanteita että olisi hyvä viedä uskosta osaton ihminen johonkin seurakunnan tilaisuuteen kuulemaan näistä asioista. Hän ei ehkä ole vielä niin sisällä näissä asioissa että voisi siinä paikassa antaa elämänsä Jeesukselle.
Onhan monia tapoja joilla ihmiset oppivat tuntemaan näitä uskon asioita. Joku kuuntelee radiosta hengellistä ohjelmaa, toinen lukee hengellistä kirjaa tai Raamattua. Ehkä joku kuulee näistä asioista televisio-ohjelman kautta. Ja onhan myös hengelliset laulut ja virret.
Siis, jos joku on jo siinä vaiheessa että etsii pelastusta ja sinä tiedät miten voi pelastua, niin neuvo ihmeessä itse. Mutta kyllä kannattaa myös sen jälkeen ohjata johonkin Raamattua oikealla tavalla opettavaan seurakuntaan oppimaan lisää näistä uskon asioista. Olin kyselemässä uskovilta sitä, olisiko joitakin suositeltavia seurakuntia ja/tai puhujia?...asutko Helsingissä?
- sun-glasses
City-kirkko? kirjoitti:
...asutko Helsingissä?
Olen joskus vuosia sitten käynyt pari kertaa cityseurakunnassa. Kyselen vähän niin kuin ennakkoon, koska olen tutustunut moniin uusiin ihmisiin hiljattain ja tietääkseni kukaan heistä ei ole uskossa.
Mutta ihan hyvin joku voi suositella seurakuntia ja puhujia muualtakin kuin Pääkaupunkiseudulta, koska luetaanhan näitä keskusteluja muuallakin. - ReaAalto
City-kirkko? kirjoitti:
...asutko Helsingissä?
-kirkko josta varoitan vakavasti!
- eräs meistä
seurakunnan kirjoitti:
muodostat sinä. Siis sinä edustat yhtä seurakunnanjäsentä ja uskomaton ymmärtää tämän. Siksi, kun hän on tullut sinun luokse, häntä ei pidä ohjata enää minnekkään.
Vaan silloin sinä ohjaat hänet armoon sisälle.>>Jokaisella uskovalla on etuoikeus itse johdattaa ei-uskova Jeesuksen armoon sisälle
- eräs meistä
ReaAalto kirjoitti:
Kirkko (ev.lut.) ei kestä Jumalan tulisilmien edessä sen vertaa. Esimerkkinä mainitsen, Porvoon piispan vaalissa vain yksi ehdokas piti Jeesusta ainoana ja riittävänä pelastuksen mahdollisuutena. Ei ole hyvin pullat uunissa kirkossa.
- valmistautumaan
sun-glasses kirjoitti:
että minä en yksinäni voi korvata seurakuntaa! Miten on sinun laitasi: jos verrataan seurakuntaa ja sinua, niin pystytkö sinä samaan kuin seurakunta? :)
Siunausta sinulle, lähden tapaamaan yhtä ystävää.illan kokoukseen ja sitä ennen poika pitää pakottaa läksyjen tekoon.
Englannista tuli kymppi.
Hauskaa iltaa sinulle.. - hetkonen!
käyn päivittäin töissä... kirjoitti:
Armo ansaitaan.Minkäs opetuksen piirissä sinä olet ollut, kun sanot noin?
- uskova ihminen
sun-glasses kirjoitti:
Olen joskus vuosia sitten käynyt pari kertaa cityseurakunnassa. Kyselen vähän niin kuin ennakkoon, koska olen tutustunut moniin uusiin ihmisiin hiljattain ja tietääkseni kukaan heistä ei ole uskossa.
Mutta ihan hyvin joku voi suositella seurakuntia ja puhujia muualtakin kuin Pääkaupunkiseudulta, koska luetaanhan näitä keskusteluja muuallakin.-Baptistilähetyksen kokoukset jossain Kallion arealla..
-siellä ainakin on hyviä puhujia ja julistetaan aitoa evankeliumia ja veren voimaa!
-käyppä kurkkaamassa, kai ne jossakin ilmoitteleekin niistä kokouksista jne..mm.Pauli Rahkonen on siellä ollut julistamassa jne..ihan asiallisia puhujia.. - uskova ihminen
uskova ihminen kirjoitti:
-Baptistilähetyksen kokoukset jossain Kallion arealla..
-siellä ainakin on hyviä puhujia ja julistetaan aitoa evankeliumia ja veren voimaa!
-käyppä kurkkaamassa, kai ne jossakin ilmoitteleekin niistä kokouksista jne..mm.Pauli Rahkonen on siellä ollut julistamassa jne..ihan asiallisia puhujia..-sorry tuli lukihäiriö:-)
- Ilmiselvä provo.
hetkonen! kirjoitti:
Minkäs opetuksen piirissä sinä olet ollut, kun sanot noin?
Tarkoitin että ensin pitää tehDä paljon syntiä, ennen kuin niitä voi pyydellä anteeksi.
- antiprovocation
Ilmiselvä provo. kirjoitti:
Tarkoitin että ensin pitää tehDä paljon syntiä, ennen kuin niitä voi pyydellä anteeksi.
Miksi paljon? Yksikin synti kadottaa.
- sun-glasses
valmistautumaan kirjoitti:
illan kokoukseen ja sitä ennen poika pitää pakottaa läksyjen tekoon.
Englannista tuli kymppi.
Hauskaa iltaa sinulle..Kiitos, toivottavasti oli hyvä kokous jossa kävit. Menestystä pojan koulutielle!
- sun-glasses
uskova ihminen kirjoitti:
-Baptistilähetyksen kokoukset jossain Kallion arealla..
-käyppä kurkkaamassa, kai ne jossakin ilmoitteleekin niistä kokouksista jne..mm.Pauli Rahkonen on siellä ollut julistamassa jne..ihan asiallisia puhujia..Pitääköhän paikkansa sellainen asia tuosta Baptistilähetyksestä, että siellä ei hyväksytä eronneita ihmisiä, vaan ollaan sitä mieltä että heidän pitäisi mennä pois? Joitakin vuosia sitten eräs henkilö tällaista kertoi, tuon asian paikkansapitävyydestä minulla ei kylläkään ole tietoa.
- sun-glasses
ReaAalto kirjoitti:
Huomasit varmaan aloitustekstistä, että kysyin nimenomaan sellaisia seurakuntia ja puhujia, joihin kannattaa tutustua, en kysynyt keistä varoitetaan. Näistä varottavista esimerkeistä kun varmasti tullee omat keskusteluketjunsa. Kiitos nyt kuitenkin.
- no .
hetkonen! kirjoitti:
Minkäs opetuksen piirissä sinä olet ollut, kun sanot noin?
Taas eräs jolla on jäänyt Raamattu lukematta!
Jaakobin kirje:
2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi. - hyviä
eräs meistä kirjoitti:
Jokaisella uskovalla on etuoikeus itse johdattaa ei-uskova Jeesuksen armoon sisälle, mutta jokaiselle on tarpeen oma hengellinen yhteisö, seurakunta, jossa kasvaa ja edetä Jeesuksen tuntemisessa.Leimautumisen jälkeen on samantekevää kunhan tyytyväisenä pitää oman paikkansa lämpimänä .
Tietysti hyvää mainosta seurakunnalle on jos on joitakin avuja. - armahdettu ihminen
no . kirjoitti:
Taas eräs jolla on jäänyt Raamattu lukematta!
Jaakobin kirje:
2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.Vain Jeesuksen armon kautta sinullakin on pelastumisen mahdollisuus.
Ap. t. 15:11
"Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
Laupeus seuraa automaattisesti armon vastaanottamista. Sillä on tärkeä sijansa kristityn vaelluksessa. - uskossa tänään
sun-glasses kirjoitti:
Pitääköhän paikkansa sellainen asia tuosta Baptistilähetyksestä, että siellä ei hyväksytä eronneita ihmisiä, vaan ollaan sitä mieltä että heidän pitäisi mennä pois? Joitakin vuosia sitten eräs henkilö tällaista kertoi, tuon asian paikkansapitävyydestä minulla ei kylläkään ole tietoa.
-paikkaansa se asia,jokainen on aivan samalla tavalla tervetullut,olipa hän sitten ihmisenä, millainen tahansa..
-tosin Baptistilähetyksen piirissä pyritään vielä pitämään kiinni Jumalan Sanan totuudesta,-myöskin avioliittokysymyksissä jne..
- Ja ylistys
Sana ja ylistys keskukseen lappajärvelle
http://www.sanajaylistys.org- ReaAalto
Vai oliko satiiri?
- k.n.
Suosittelisin Gary Wilkensonia livenä
siis "poikaa", ihan mahdottoman hauska heppu.
Osaa purkaa elämän realiteetit ja raamatun sanoman käsikädessä hienosti yhdeksi paketiksi.. Filosofinen persoona, ei jyrää niinkuin isänsä, joka on varmasti se alkuperäinen "ritari"
uskosta osaton voi mielestäni käydä kuuntelemassa
saarnaajia, jo pelkästään heidän elämänkokemuksensa ja erilaisen maailmankuvan vuoksi, sillä rivien välistä putkahtaa aina
suuria "totuuksia". Ei kannata pelätä oikeita ihmisiä. Erikseen ovat kuitenkin ns. tärinä kokoukset, jotka ovat selvä vääristymä uskossa oleville, Niihin vääristymiin voi jäädä kiikkiin
ja maailma heittää kyllä kuperkeikkaa senjälkeen.- k.n.
Gary Wilkerson, Davidin poika (kirjotan ilman silmiä)
pitkähkö saarna
Life I Short - odottaa kuulijaansa.
http://www.worldchallenge.org/sermons/video.php
( kelaa alas )
sopii meille muotojumalisille suolapatsaille. - sun-glasses
Olen nähnyt tuon Gary Wilkersonin TV-ohjelmassa TV7:ltä jonkin aikaa sitten. Hyvä puhuja, varmaan omat vaikeutensa on ollut kuuluisan saarnamiehen poikana elää uskoaan julkisuuden valokeilassa.
On varmasti monia saarnaajia joita kannattaa käydä kuuntelemassa, kun käy sellaisissa seurakunnissa joissa Raamatun Sanaa pidetään kunniassa, eikä repostella miten hyvänsä. Raamattua kannattaa tutkia itsekin ja oman järjen käyttö on suositeltavaa.
- ReaAalto
Tervetuloa uskovien yhteyteen.
14.10 klo 13.00 MARIAN KIRKON tiloissa ankkurissa on Kansanlähetyksen pitämät Raamattupiirit.Lilla Stampgatan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mariakyrkan,_Göteborg- Ystävällinen
Tuolla ylempänä ilmoitit, ettet vie ketään seurakuntaan, et ainakaan helluntaiseurakuntaan, mutta nyt esittelet kuitenkin omaa kirkkoasi.
- vieminen ja pyytäminen
Ystävällinen kirjoitti:
Tuolla ylempänä ilmoitit, ettet vie ketään seurakuntaan, et ainakaan helluntaiseurakuntaan, mutta nyt esittelet kuitenkin omaa kirkkoasi.
siinä se on se ero.
- umpihetero
tota remua ja hurriganesia. ongelma vaan on siinä että kun alppu ja cisse ovat jo poistuneet keskuudestamme niin eipä taida onnistua. mutta kyllä meinaan jytisis...
Veisin niihin piireihin jossa itsekin mielellään liikun. Eli helluntai, baptisti, vapaakirkko, kansanlähetyksen jne..
Vaikea sanoa kuka olisi paras julistaja. Kun niitä on niin monia.
Itse pidän sellaisesta jolla on jalat maassa. Joka hoitaa aidosti ja taidollisesti Jumalan antamaa kutsumustaan, ilman turhia show juttuja.- sun-glasses
Onhan näitä varmaan moniakin eri mahdollisuuksia. Kai se on rukouksen paikka pyytää, että Jumala johdattaa oikeaan tilaisuuteen ja oikeaan seurakuntaan.
On varmaan parempikin, ettei aleta miettiä sitä, kuka on paras saarnaaja. Helposti tulee sellainen kilpailumeininki ja Jumala on tuskin tällaista tarkoittanut. Joku voi olla hyvä puhumaan suurille yleisöille, toinen voi helpommin lähestyä yhtä ihmistä tai muutamaa. Kuitenkin se yksikin sielu on Jumalalle kallisarvoinen. Ja jonkun täytyi kertoa pelastuksesta sille ihmiselle, joka tänään puhuu suurille yleisöille.
- RitariOlevainen
lähimpään helluntaiseurakuntaan !
- sun-glasses
Helluntaiseurakunnassa ainakin tulee tuo pelastusasia selvitettyä, mikä on kaikkein tärkeintä.
Miten lienee nykyisin suuntaus, tuleeko uskosta osattomia usein tutustumaan helluntaiseurakuntaan vai istuuko kokouksissa pääosin vain uskovia ihmisiä?
Millä tavoin uskosta osattomia saisi enemmän tulemaan seurakunnan tilaisuuksiin? Tarvitaanko siihen vaikeampia aikoja, ahdistuksia ja elämän traagisia käännekohtia, että ihmiset alkavat etsimään Jumalaa ja pelastusta Jeesuksessa? - RitariOlevainen
sun-glasses kirjoitti:
Helluntaiseurakunnassa ainakin tulee tuo pelastusasia selvitettyä, mikä on kaikkein tärkeintä.
Miten lienee nykyisin suuntaus, tuleeko uskosta osattomia usein tutustumaan helluntaiseurakuntaan vai istuuko kokouksissa pääosin vain uskovia ihmisiä?
Millä tavoin uskosta osattomia saisi enemmän tulemaan seurakunnan tilaisuuksiin? Tarvitaanko siihen vaikeampia aikoja, ahdistuksia ja elämän traagisia käännekohtia, että ihmiset alkavat etsimään Jumalaa ja pelastusta Jeesuksessa?"Nillä saadaan uskomattomia kokuksiin"?
Raamattua jos tarkastellaan, niin yksi ehto sille on ainakin.
Nimittäin se, että kun apostolit kulki ympäriinsä ja julistivay Jeesusta Kristusta, niin aina syntyi liikettä ja ihmisiä tuli uskoon.
Olettasin, että yksi ,mitä jeesuskin haluaisi, että Hänestä todisetaan ihmisten keskuudessa, ihan oikein suullisesti, kasvoista kasvoihin menetelmällä, siis henkohtaisella todistutuksella.
Sitävartenhan Jeesus juuri lähetti Pyhän Henkensä, että saisimme voiman olla Hänen todistajiaan.
Ja on tätä metodiikka käytetty ennenkin, ja aina on tuloksia tullut.
Tulisi todistaa Jeesuksesta, työpaikoilla, (viisas voitta sieluja) kujilla ja aitovirillä, missä sitten ikinä kuljemmekin, meidän tulisi ola Hänen todistajiaan, ja ottaa Hänen ristinsä, sillä se on juuri ristin kantamista ja päälleen ottamista, että avaa suunsa sopivassa ja sopimattomassa tilanteessa, todistaakseen Jeesuksesta Pelastajana! Siinä tulee ristin hullutus ja pelastksen voima esille, se vaatii rohkeutta, mutta sitä vartenhan on juuri Pyhä Henki vuodatettu!
Eikä suinkaan, että vaellamme kokouksista toiseen jonkun "hengenmiehen" perässä "nautiskelemassa" hyvistä , ja monasti pinnallisista tuntemuksista. - ->näin
sun-glasses kirjoitti:
Millä tavoin uskosta osattomia saisi enemmän tulemaan seurakunnan tilaisuuksiin? Tarvitaanko siihen vaikeampia aikoja, ahdistuksia ja elämän traagisia käännekohtia, että ihmiset alkavat etsimään Jumalaa ja pelastusta Jeesuksessa?uskosta osaton alkaa itse uskomaan siihen jumalaan.
Ihmisellä täytyy olla myös kaipuu näihin asioihin, siitä herää mielenkiinto ja väki alkaa valumaan seurakuntiin.
Ja myös niin, että ette aina toitottaisi synneistä, pelastuksesta, iänkaikkisesta elämästä. Antaisitte ihmisille tilaa fundeerata näitä ajatuksia ihan itsekseen ettekä pakkoruokkisi meitä uskon asioilla.
En minä ainakaan ymmärrä käsitteitä; synti, iänkaikkinen elämä, pelastus, kuoli ristillä, antoi ainokaisen poikansa jne.jne.
- hansutuulia
Meillä on hyviä opettajia jotka niin rakkaudellisesti tuo Sanaa julki, esm. eräs lähetyssaarnaaja joka on tällä kertaa Keniassa vaimonsa kanssa. Eikä nämä ole ainoita.
Helluntaissa on monia hyviä opettajia ja evankelistoja jotka tavottavat ihmisiä monesta lähtökohdista tulevia ihmisiä.
Ihmisiä jotka tulevat rinnalle ja kysyvät kuulumisia. Aitoja jotka todella välittävät.
Minusta ei tarvitse lähteä merta edemmäksi, vaan voin suositella lämpimästi omamme täysin rinnoin. sinut veisin
- Ossila
Kenet tahansa voi vieda Hillsongin kokouksiin. Joka ikisen palveluksen paatteeksi on alttarikutsu, tai pelastuskutsu, joka tehdaan rukouksen aikana ja pastori kehoittaa kaikkia sulkemaan silmansa.
Ylistys on energista ja ihanaa, julistus voimaa taynna, ihmisia tuhansittain mutta kaikkein tarkein on kutsu pelastukseen, joka tuodaan esille jopa joulu ym juhlissa.
Tiedan, etta Hillsong on siunattu paikka.- Missäs niitä
kokouksia järjestetään?
- herramrks
Mutta monet veisin lappiin.
Jumala on luonut kauniin luonnon, ja oravatkin todistaa Jumalan kunniaa.
Koskelle kalaan. Koski humisee, kalaa ei tuu, nuotiolla kahvia ja makkaraa.
Taivasalle talviyönä. Pakkanen huurtaa makuupussin, ja nenä punertuu.
En ole kokenut otollisempia hetkiä sille että oikeasti ihminen pystyy näkemään Jumalan suuruuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565460Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212387Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2491652- 1141647
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241181Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91173Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3301171