Vetoomus merlejen puolesta!

allekirjottanut

Tässä tämmöinen kansainvälinen vetoomus merlejen puolesta värin "laillistamiseksi"

http://www.croughs.be/doggen/

Nimeä vain listan jatkoksi, jos sitten vaikka joku päivä tämä kaunis väri saataisiin hyväksyttyjen joukkoon!

6

900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä

kun rotumääritelmässä se on värinä hylkäävä ja en myöskään usko, että FCI tuota edes hyväksyisi.

• mlu

miks merlet pitäis värin takia hyljeksiä, saahan diabetes missitkin osallistua kisoihin.

• Rosia

Itse rakastan "merlejä" eniten.. On, ne vain niin upeita!!

Eihän harlekiinitkään olleet "sallittuja" alunperin. Nyt ne on..

Monessa muussakin rodussa on näitä värimuunnoksia. Silti ne tunnustetaan FCI:ssä. Roduilla on omat terveysriskinsä ja kasvattajien on ne huomioitava. Se vie asiaa jo huomattavasti eteenpäin..

• MIÄS

PITÄISKÖS LAITTAAN..ITSE OIS IHANAA OMISTAA KAKSI TANSKANDOGGIA BLUE MERLE JNE

• kävin

Itse kävin puumerkkini laittamassa jokin aika sitten. Kotona asustaa upea merle tyttönen. Seuraavaksi kun toisen doggin kaveriksi otamme taidamme ottaa taas merlen. Kyllä merle on upea väri!

• miksi?

Olen tässä jonkin aikaa ihmetellyt miksi suht monen kasvattajan merlepennut katoavat kummasti heti syntymän jälkeen? Usein ensimmäisissä pentukuvissa on merlepentuja ja sitten seuraavissa otoksissa ei enää olekkaan. Miksi näin? Lopettavatko kasvattajat nämä pennut vieläkin kaikessa hiljaisuudessa niin kuin ennen? Toki olen tietoinen merlejen epämuodostumista yms. mutta silti tämä jaksaa ihmetyttää.

On toki muutamia kasvattajia jotka merlet jättävät henkiin, mikä on todella hyvä juttu sillä niistä kasvaa yleensä todella upeita koiria. Itse olen etsiskellyt omalle dogille kaveriksi merleä mutta huonolla menestyksellä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1791
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1581
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1549
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      101
      1475
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1407
    6. Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta

Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään
      Pirkkala
      22
      1340
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1249
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      276
      1178
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1051
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1034
    Aihe