Tässä tämmöinen kansainvälinen vetoomus merlejen puolesta värin "laillistamiseksi"
http://www.croughs.be/doggen/
Nimeä vain listan jatkoksi, jos sitten vaikka joku päivä tämä kaunis väri saataisiin hyväksyttyjen joukkoon!
Vetoomus merlejen puolesta!
6
900
Vastaukset
- ihmeessä
kun rotumääritelmässä se on värinä hylkäävä ja en myöskään usko, että FCI tuota edes hyväksyisi.
- mlu
miks merlet pitäis värin takia hyljeksiä, saahan diabetes missitkin osallistua kisoihin.
- Rosia
Itse rakastan "merlejä" eniten.. On, ne vain niin upeita!!
Eihän harlekiinitkään olleet "sallittuja" alunperin. Nyt ne on..
Monessa muussakin rodussa on näitä värimuunnoksia. Silti ne tunnustetaan FCI:ssä. Roduilla on omat terveysriskinsä ja kasvattajien on ne huomioitava. Se vie asiaa jo huomattavasti eteenpäin.. - MIÄS
PITÄISKÖS LAITTAAN..ITSE OIS IHANAA OMISTAA KAKSI TANSKANDOGGIA BLUE MERLE JNE
- kävin
Itse kävin puumerkkini laittamassa jokin aika sitten. Kotona asustaa upea merle tyttönen. Seuraavaksi kun toisen doggin kaveriksi otamme taidamme ottaa taas merlen. Kyllä merle on upea väri!
- miksi?
Olen tässä jonkin aikaa ihmetellyt miksi suht monen kasvattajan merlepennut katoavat kummasti heti syntymän jälkeen? Usein ensimmäisissä pentukuvissa on merlepentuja ja sitten seuraavissa otoksissa ei enää olekkaan. Miksi näin? Lopettavatko kasvattajat nämä pennut vieläkin kaikessa hiljaisuudessa niin kuin ennen? Toki olen tietoinen merlejen epämuodostumista yms. mutta silti tämä jaksaa ihmetyttää.
On toki muutamia kasvattajia jotka merlet jättävät henkiin, mikä on todella hyvä juttu sillä niistä kasvaa yleensä todella upeita koiria. Itse olen etsiskellyt omalle dogille kaveriksi merleä mutta huonolla menestyksellä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151581- 1441549
- 1011475
- 791407
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään221340- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761178- 691051
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034