Tuntemuksia, kun

mies löytää uuden

ollaan jo erottu, enkä ole katkera, toivon pelkkää hyvää hänelle ja uudelle naiselleen, mutta mistä kummasta kuitenkin tulee ns, katkeruus.Kertokaa hyvät naiset tuntemuksistanne

11

892

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei täällä vaan....

Suhteet & Tunteet, sieltä hae Uskottomuus-palsta.

Kipeät asiat eivät kuulu tänne sillä täällä jauhetaan hölöpölöä ja toivotellaan huomenia vaan.

• ,m,m,m

vielä ikäni puolesta siis kuuluisi tälle palstalle, siis mikset täällä sais puhua tuollaisesta ? Kuka sen määrää? Ei kait tää nyt niin tiukkapipoista voi olla ? Hyvät syksyt kaikille !!

• Mysteriet

Evoluutiokehityksen mukanaantuoma kilpailuvietti ei salli toisen onnistua siinä, missä itse epäonnistuimme... :/

Jotain tuonsuuntaista ehkä - mutta älä ole huolissasi, se menee ohi ;D

• niisku-myy46

Mistä tulee katkeruus... hmmm... onko se sitten epäonnistumisen tunnetta, kateutta toiselle naiselle tms.

Itselläni ei enää mitään fiiliksiä ex-miestä kohtaan. Ihan vieras ihminen. Tehköön mitä haluaa ja kenen kanssa haluaa.

• Puhurix

yhdentekevää. Olen jotenkin oikein tyytyväinen heidän puolestaan, koska tämä nykyinen sopii ajatusmaailmaltaan hänelle paljon paremmin. Parasta iltapuhdetta heillä varmaan on se kun molemmilla sauhuaa taskulaskin kädessä ja miettivät paljonko omaisuus on tänään taas karttunut. Sitten kaikesta pidetään kynsin hampain kiinni. Voi että mä olen tyytyväinen ettei mun enää tarvii elää sitä elämää. Toivon heille kaikkea hyvää jo lastenkin takia.

• eronnutnainenpks

Voi hemmetti, että tuntui tutulle! Jos exäni olisi ollut toisenkin kerran naimisissa, voisin lyödä vetoa, että juuri sinun miehesi hän on ollut.

Olen niiin onnellinen, että saan elää! Minun ei tarvitse enään kasvattaa omaisuutta, jota oli minun mittapuuni (ja ka. suomalaiseen verrattuna) ihan kiitettävästi. Saan käyttää rahani mihin haluan ja ostaa mitä haluan. Aaaah ihanaa...

Mutta aloittajalle: Sinun kanssasi tunnen myös sympatiaa. Sinulla oli ihan hyvä mies, mutta ei kaikilta osin. Ja se olennainen osa puuttui, siksi avioliittonne epäonnistui. Niin oli minullakin. Joskus mietin, että entäpä, jos se mies onkin osannut muuttua (se on kuitenkin häviävän pieni mahdollisuus, alle promillen?) ja uusi nainen onkin saanut täydellisen miehen? Sen, josta minä en pitänyt kiinni... Sitten järkeni taas muistuttaa, että ei, se ei ole mahdollista... Ja olen taas niin helkutin tyytyväinen tähän olotilaani.

• Puhurix
        eronnutnainenpks kirjoitti:

Voi hemmetti, että tuntui tutulle! Jos exäni olisi ollut toisenkin kerran naimisissa, voisin lyödä vetoa, että juuri sinun miehesi hän on ollut.

Olen niiin onnellinen, että saan elää! Minun ei tarvitse enään kasvattaa omaisuutta, jota oli minun mittapuuni (ja ka. suomalaiseen verrattuna) ihan kiitettävästi. Saan käyttää rahani mihin haluan ja ostaa mitä haluan. Aaaah ihanaa...

Mutta aloittajalle: Sinun kanssasi tunnen myös sympatiaa. Sinulla oli ihan hyvä mies, mutta ei kaikilta osin. Ja se olennainen osa puuttui, siksi avioliittonne epäonnistui. Niin oli minullakin. Joskus mietin, että entäpä, jos se mies onkin osannut muuttua (se on kuitenkin häviävän pieni mahdollisuus, alle promillen?) ja uusi nainen onkin saanut täydellisen miehen? Sen, josta minä en pitänyt kiinni... Sitten järkeni taas muistuttaa, että ei, se ei ole mahdollista... Ja olen taas niin helkutin tyytyväinen tähän olotilaani.

Oikea elämä on jotain ihan muuta kuin alituista omaisuuden lisäämistä. Omaisuudesta tulee vähitellen elämän itsetarkoitus ja se johti ainakin meillä siihen, että kesälomaksi piti hankkia joku firabeliprojekti ja missään ei oikein voinu käydä kun kaikki oli turhaa rahan haaskausta. Ja mä en ole koskaan ollu mikään hassaaja. Mun mielestä vaan tän ikänen ihminen, jolla oli huushollissa kaks hyvää suht koht uutta autoa yöli 200-neliöisen velattoman torpan pihalla ja moottoripyörä tallissa ja vene meressä, vois kyllä joskus käydä esim matkoilla.

• liittyvät siihen, että kysymyksessä on ihminen, jonka kanssa olen viettänyt koko nuoruusvuoteni, perustanut perheen ja ajatellut meidän vanhenevan yhdessä.
      Vaikka tuota vanhaa miestä kohtaan ei enää ole mitään tunteita, ei fyysisiä varsinkaan,niin jotenkin miellän hänet vielä minun miehekseni.
      Hullua , vaikka ollaan erottu jo yli kaksi vuotta sitten.

Olen tavannut tämän uuden naisen ja juttelen hänen kanssaan ihan korrektisti,mutta kun hän esim. esittelee taloa ja puutarhaa kuin omanaan, tunnen aina piston rinnassa.
      Kyllähän minä tiedän , miltä nuo kirsikat maistuvat, itsehhän sen puun siihen istutin.

Lapselliseksi tämän uuden naisen usein miellän.

Kaikkea hyvää kuitenkin heille toivon, ja ehkäpä koittaa päivä, jolloin ajattelen entistä miestäni kuin vierasta konsanaan..Nyt se tuntuu vielä vähän vaikealta.

• Matroona

Liittomme kesti kauan. Yritin kaikkeni: kodinhoito ja lastenkasvatus, yhteinen vapaa-aika ja työuran tukeminen. Lopulta itsekin opiskelemaan ja työhön. Liitto oli kuitenkin jossain vaiheessa väljähtynyt ja etäännyimme kuin huomaamattamme. Se, että miehelle oli ilmestynyt toinen, ei enää tietooni tullessaan edes yllättänyt, mutta katkeruus hiipi sisimpääni.

Minä olin sentään ollut se, jonka avulla mies pärjäsi, teki uran, edusti, ja saavutti esittelykelpoisten lastemme isyyden, harrasti ja eli aktiivisesti. Nyt käsitin että olin osuuteni hänen elämässään tehnyt eikä käyttöä enää olisi. Uusi on (tietysti) minua nuorempi ja kai sitten muutenkin joka suhteessa parempi. Katkeraksi tekee varmaan tämä tunne, että mies ei yhteisten vuosiemme aikana ollut sittenkään rakentanut minuun todellista tunnesidettä. Voiko ihminen elää elämänsä pelkkien laskelmien varassa, kuin tuotantoprosessia aikataulunsa mukaan johtaen?

• eilisen epeli

Olen sitä mieltä,että ei voi olla aidosti onnellinen toisen uuden onnen puolesta,jos tuntee katkeruutta. Tiedän kokemuksesta. Sinulla ei vielä omat tunteet kuolleet,vaan niihin liittyy liikaa nostalgiaa ja hyviä muistojakin....... Toivotan sulle tsemppiä ja voimia. Päivä kerrallaan!!

• ------------

ooooooo

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223