Hei,
Olen ajatellut matkaa Marokon Agadiriin. Tältä palstalta olen saanut hyvää tietoa Marokosta, mutta haluaisin vielä kysyä minkälainen Marokko on ostosmaana. Itse olen kiinnostunut sisustamisesta ja haluaisin tietää saako Marokosta kauniita puusta/metallista tehtyjä esineitä/huonekaluja? Onko Marrakeshin basaarialueella hyviä sisustus/käsityöläismyymälöitä? Entä minkälainen yleisesti on hintataso?
Suuret kiitokset kaikille vastaajille!
Marokko ja sisustus
3
851
Vastaukset
Nyt taidan kyllä kirjoittaa asioista joista en kovin paljon ymmärrä, mutta joitakin hajatietoja.
Ainakin Agadirissä on useita liikkeitä joissa myydän huonekalukankaita. Ne poikkeavat kuosiltaan ja väreiltään tietysti meikäläisistä. Omasta mielestäni ne ovat hyvin kauniita. Marokkolaiset huonekalut ovat raskaan tuntuisia.Väri on tumman ruskeaa. Hyvin taidokkaan koristeellisia pöytiä, kaappeja ja vuoteita.Agadirin keskustassa on Kaupallisessa keskuksessa on ollut melkein joka vuosi huonekalunäyttely.Tuo mainittu paikka on aivan kaupungin keskustassa Hassan II- ja kävelykadun kulmauksessa.Hinnat ovat olleet varsin kohtuullisia meikäläisittäin. Mutta toinen kysymys on sitten se miten jonkun raskaan nojatuolin tai kaapin saisi esim. kotosuomeen. Erilaisia metallista tehtyjä lyhtyjä on monenlaisia.Agadirissa on myöskin Taljbortin kaupunginosassa käsityöläiskeskus. Siellä kannattaa käydä tutustumassa. Agadirin basaarialueella kannattaa myös käydä katselemassa. Mitä sieltä ei löydy niin sitä ei tarvita. Hyvin kaunniita on myöskin tuijapuusta tehdyt kipot ja koristeet. Marrakechin souk eli basaarialue on suurempi kuin Agadirin. Hintataso on yleisesti meille edullinen. Basaarialueella pitää kuitenkin muistaa tinkiä.Siellä kauppiaan vaatima hinta saattaa olla melkein mitä vaan.Aikaisemmin mainitsemiani huonekalu ja -kangasliikkeitä löytyy mm Taljbortissa ja esim Rue du Marrakech kadulta. Viimeksimainittu katu on lähellä pääpoliisiasemaa.Turistialueelta (ranta-alueelta) ei näitä liikkeitä löydy. Taitaa olla sentään yksi eli 20 Ayot -kadulla suunnilleen vastapäätä Hotelli Mabrukia on ollut lahjatavaraliike.Se oli ainakin vielä tämän vuoden maalis-huhtikuussa.Ei muuta kuin mukavaa löytöretkeilyä.- Liisi
Agadirista saa aivan ihania puisia esineitä esim.korulippaita,eläimiä joita voi myös käyttää sisutuksessa.
Kangaskauppoja löytää paikallisalueelta, jossa myös on sisustus liikkeitä.
Jos haluaa esim.ompeluttaa verhoja,tyynyjä ym.
Kannattaa tehdä paikanpäällä, kaikkea on tarjolla.
Hinnat erittäin edullisia suomeen verrattuna.
Niinkuin Kalevi kirjoitti huonekalut ovat usein muhkeita ja painavia.
Myös metalliesineitä saa edullisesti jos niitä haluaa käyttää sisustuksessa.
Nahka on myös edullista.
Käy rohkeasti joka paikassa katsomassa, ei kannata kiertää kaukaa jos kauppa näyttää vähän ränsistyneeltä vaan sisään katsomaan.
Mattoja kannattaa tuoda tullessa ja teettää niitä.
- Zakaria
Auttaisin sinua mielelläni, ota yhteyttä!
morocco_22@yahoo.fr
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122546
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251501
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235