netti sivuilla youtube.com on videonpätkiä. Olin todella järkyttynyt kun katsoin minkälaista menoa on Sinäjoen River seurakunnassa. Titääkseni nämä pahimmat ovat ex-helluntailaisia. Pelotti oikein katsoa (harri kiviniemen) menoa. Ei voi muuta sanoa kuin ettei ihan terveen kirjoissa taida nämä ihmiset olle ja vielä pieniä lapsia katselemassa...
Siskoni 13v kaverit halusivat häet jononkin helluntailaiseten pippaloihin.Näytin hänelle tämän videon lisäksi videon, jossa jokin lahkon päämies vissiin, muka kaataa ihmisiä pyhän hengen voimalla. Siskoni oli aika jäykin vartaloin. Sanoin, että jos haluat hengenravinto niin voi vapaasti mennä oman seurakunnan nuortentapahtumiin.
kerroin hänelle se miten te ette hyväksy meidän lapsikastettamme, ja sen, että teidän upotuskasteen jälkeen teidän mukaan on synnitön. Ette arvosta meidän tavallisten ihmisten uskoa tai kirkkoa, pappeja jne.Kerroin hänelle myös se, että korostatte pyhää henkeä ja sen kautta jokin maallikko, muka voi saada vallan kaataa ihmisiä jne.
youtub
22
959
Vastaukset
- Pentecostal
Upotuskasteen jälkeen ei ole synnitön. Te uskotte, että lapsen ripottelu vedellä tekee hänestä taivaskelpoisen vasten tahtoaan. Älä sinä rupea neuvomaan ihmisiä, kun et itsekkään ole selvillä asioista.
Unohda River seurakunnat sun muut. He eivät ole helluntailaisia.- alkuperäinen normaali ihminen
suulla. ette arvosta ketään muuta kuin itseänne. Helluntalaisuus on (tyhmien) amerikkalaisten kenkistö, joka haluaa hurmoksessa elää niin siitä vaan. Eihän sitä tämmöinen ei-uskovianen saa mennä kirkossa edes ehtoolliselle jottei häpäise sitä. Mun tietääkseni Jeessus kutsui puleensa kaikkein huonoimpia ja toisten hyljeksimiä ihmisiä. ei terveet tarvitse parantajaa.
- Pentecostal
alkuperäinen normaali ihminen kirjoitti:
suulla. ette arvosta ketään muuta kuin itseänne. Helluntalaisuus on (tyhmien) amerikkalaisten kenkistö, joka haluaa hurmoksessa elää niin siitä vaan. Eihän sitä tämmöinen ei-uskovianen saa mennä kirkossa edes ehtoolliselle jottei häpäise sitä. Mun tietääkseni Jeessus kutsui puleensa kaikkein huonoimpia ja toisten hyljeksimiä ihmisiä. ei terveet tarvitse parantajaa.
Harvinaisen typerä viesti.
- hansutuulia
alkuperäinen normaali ihminen kirjoitti:
ne ovatkin jo pelastuneita, mutta sairaat tarkoittaa että ovat ilman pelastusta.
Jeesus oli syntisten ystävä ja kertoi heille pelastuksen tien. Jeesus lähtee etismään sitä yhtä lammasta 99 joukosta. Toiset jo ovat Hänen omiaan, mutta yhtäkään Hän ei hukkaa joka HÄnen tykönsä tulee.
Uskova ei elä hurmoksessa, kyllä ne ovat ihan tavallisia ihmisiä jotka siellä ylistävät Jeesustansa. Eikö Jeesus olekin ansainnut ylistyksen ja kiitoksen? joku voi pomppia, so vat, joku voi pyörähtää, so vat, joku voi maata lattialla so vat. Jokainen heistä on varmasti onnellinen Hänen kanssaan, kuin hilluisivat tuolla kapakoista ja joista ovat pelastuneet.
Mene mukaan niin tiedät enemmän. - hansutuulia
hansutuulia kirjoitti:
ne ovatkin jo pelastuneita, mutta sairaat tarkoittaa että ovat ilman pelastusta.
Jeesus oli syntisten ystävä ja kertoi heille pelastuksen tien. Jeesus lähtee etismään sitä yhtä lammasta 99 joukosta. Toiset jo ovat Hänen omiaan, mutta yhtäkään Hän ei hukkaa joka HÄnen tykönsä tulee.
Uskova ei elä hurmoksessa, kyllä ne ovat ihan tavallisia ihmisiä jotka siellä ylistävät Jeesustansa. Eikö Jeesus olekin ansainnut ylistyksen ja kiitoksen? joku voi pomppia, so vat, joku voi pyörähtää, so vat, joku voi maata lattialla so vat. Jokainen heistä on varmasti onnellinen Hänen kanssaan, kuin hilluisivat tuolla kapakoista ja joista ovat pelastuneet.
Mene mukaan niin tiedät enemmän.on myös sellaisia "terveitä" ihmisiä jotka eivät tarvitse Jeesusta. Omassa mielessään ovat täydellisiä, nämä ihmiset monasti kävelevät toisten yli ja arvostelevat toisia uskovia.
- ei ymmärrä kieltäkö?
hansutuulia kirjoitti:
Mene mukaan niin tiedät enemmän.mitä se tarkoittaa???? pahiten minua loukannut ja häpäissyt uskoani onn ollut helluntalinen. Vaikeet on anteeksi antaa, lähinnä säälin heitä ja heidän tekopyhyyttään.
- hansutuulia
Olipa tuokin tapa kertoa seurakunnan toiminnasta.
Ei ole tervettä ei, kun monet pienet lapset joutuvat katselemaan kännipäisiä vanhempia.
Helluntaissa lasten ei tarvitse pelätä vaikka siellä ylistetään Herraa Jeesuta kädet pystyssä, ei meidän lapset ole koskaan pelännet, känisiä ja öriseviä ihmisiä kylläkin.
Helluntalaiset eivät vietä mitään pippaloita ja jos itse pelkästi katsoa tuota videoo, ihmettelen mikä ihminen antaa 13 vuotiaalle sitten tuollaisen katsottavaksi.
Vie ihan tavalliseen Helluntaiseurakuntaan, Seinäjoella on kyllä sellainen, ääripäitä löytyy ja siksipä ovat tainneet riverinsä perustaa.- pulmia ilmassa
Hyvä hansutuulia, et ehkä tunne tai tiedä Seinäjoen helluntaiseurakuntaa.
Helluntaiseurakuntia on monenlaisia, toiset ovat perinteisiä tavallisia helluntaiseurakuntia, joissa on rauhallista ja hyvää toimintaa.
Mutta on muutamia sellaisia helluntaiseurakuntia, jotka ovat ottaneet vastaan Torontolaisuuden ja sen mukana myös menestysteologian. Niiden ja Riverin välillä ei ole suurtakaan eroa.
Seinäjoen helluntaiseurakunnassa vierailevat sellaiset nimet kuin Benny Hinn ja Suzette Hatting. Kaataminen on Seinäjoella yleinen käytäntö. En kyllä suosittele kenelläkään sellaista seurakuntaa.
Rauhallisempi paikka Seinäjoella on Vapaakirkko.
Uskon niin, että helluntailaisia on seinäjoella niin paljon, että heistä voisi sinne muodostaa yhden ihan perinteisen ja vanhanaikaisen helluntaiseurakunnan, niin jäisi tuo nykyinen niille super-karismaatikoille, jotka tahtovat kevyttä vauhdikasta menoa ja sirkusta ja meteliä ja kaatamisia. - hansutuulia
pulmia ilmassa kirjoitti:
Helluntaiseurakuntia on monenlaisia, toiset ovat perinteisiä tavallisia helluntaiseurakuntia, joissa on rauhallista ja hyvää toimintaa.
Mutta on muutamia sellaisia helluntaiseurakuntia, jotka ovat ottaneet vastaan Torontolaisuuden ja sen mukana myös menestysteologian. Niiden ja Riverin välillä ei ole suurtakaan eroa.
Seinäjoen helluntaiseurakunnassa vierailevat sellaiset nimet kuin Benny Hinn ja Suzette Hatting. Kaataminen on Seinäjoella yleinen käytäntö. En kyllä suosittele kenelläkään sellaista seurakuntaa.
Uskon niin, että helluntailaisia on seinäjoella niin paljon, että heistä voisi sinne muodostaa yhden ihan perinteisen ja vanhanaikaisen helluntaiseurakunnan, niin jäisi tuo nykyinen niille super-karismaatikoille, jotka tahtovat kevyttä vauhdikasta menoa ja sirkusta ja meteliä ja kaatamisia.ja olen myös kuunnellut Susettea, oikein tervettä Jumalan Sanaa silloin opettikin.
Vetäjä Martti Kallionpää on kyllä niinä kertoina julistanut ihan tervettä evankeliumia. Muista en tiedä. Se ei tee seurakuntaa sairaaksi jos vierailevia puhujia käy, mutta jos heidän oppinsa on Raamatun ohi käyvää ja sitä aletaan seurakunnassa toetutaa, on jo toinen asia.
Oletko muuten itse käynyt Seinäjoen Helluntaissa?
Jos olet, olitko sitä mieltä että siellä on väärää evankeliumin julistusta.
Jos et ole käynty, suosittelen käymään, ennenkuin lasta heitetään pesuveden mukana pois. - frihet
pulmia ilmassa kirjoitti:
Uskon niin, että helluntailaisia on seinäjoella niin paljon, että heistä voisi sinne muodostaa yhden ihan perinteisen ja vanhanaikaisen helluntaiseurakunnan, niin jäisi tuo nykyinen niille super-karismaatikoille, jotka tahtovat kevyttä vauhdikasta menoa ja sirkusta ja meteliä ja kaatamisia.Eiks siellä Sienäjoella ole hautuu maa, siellä on kaikki ainaski järjestyksessä ja omilla paikoilaan, eikä kätösiään nostele, eikä senkummemmin arvostele kukkasten jättäjiä.
Tuli tuo hiljasten seurakunta mieleen, kun käväsin siellä äitini haudalla, niin kyll siellä seurakunta makasi jäljellä.
Ei ainakaan meidän helluntai seurakunnassa harjoiteta mitään pelottavaa jota lapsilta pitäisi kieltää. Ehkä tuo videopätkäsi on jostain irrallisesta seurakunnasta, jossa on menty kokemukselliseen show henkeen mukaan. Noita olen minäkin netissä nähnyt. En tunne tuollaista seurakuntaa, enkä hyväksy heidän toimintaa.
Helluntaiseurakunnissa aivan varmasti opetetaan ääri ilmiöitten vaaroista, eikä niihin lähdetä mukaan.
Jos menestyteologia, toronto herätystä tai jotain muuta yli hihhulointia hyväksyttäisiin meidän helluntaiseurakunnassa.- Eroaisin välittömästi!- hansutuulia
tavallinen rukousilta, lauluineen, opetustuokioineen.
Kertoohan tuo sen että helluntaissa ei kaikkea suvaita ja siksi menivätkin riveriin. hansutuulia kirjoitti:
tavallinen rukousilta, lauluineen, opetustuokioineen.
Kertoohan tuo sen että helluntaissa ei kaikkea suvaita ja siksi menivätkin riveriin.Samoilla linjoilla hyvinkin:) Ehkäpä johtunee samoista opettajista, joita kuunnellaan.(naapurikuntasi hellari):)
- hansutuulia
JoikaM40 kirjoitti:
Samoilla linjoilla hyvinkin:) Ehkäpä johtunee samoista opettajista, joita kuunnellaan.(naapurikuntasi hellari):)
no sepäs mukavata. Kyllä meillä on hyviä opettajia.
Viimeksi kävi tuolta Merikarvialta Esa Kuusinen, olen aina siunaantunut hänen terveestä opetuksestaan. Laulaa ja evankelioi.
Mukavat ovat yhteiset rukoushetketkin.
Mutta nyt minua alkoi kiinnostamaan kuka olet? :) hansutuulia kirjoitti:
no sepäs mukavata. Kyllä meillä on hyviä opettajia.
Viimeksi kävi tuolta Merikarvialta Esa Kuusinen, olen aina siunaantunut hänen terveestä opetuksestaan. Laulaa ja evankelioi.
Mukavat ovat yhteiset rukoushetketkin.
Mutta nyt minua alkoi kiinnostamaan kuka olet? :)En tunne sinua. Ja en tiedä päättelinkö oikein. Mutta kun kerroit tuolla aikaisemmin R Ruotsalaisesta. Päättelin sinun olevan tuosta yhdestä seurakunnasta. Reijon kyllä tiedän, on asustellut täällä päin aikoinaan ja ollut meidän seurakunnassa.
- hansutuulia
JoikaM40 kirjoitti:
En tunne sinua. Ja en tiedä päättelinkö oikein. Mutta kun kerroit tuolla aikaisemmin R Ruotsalaisesta. Päättelin sinun olevan tuosta yhdestä seurakunnasta. Reijon kyllä tiedän, on asustellut täällä päin aikoinaan ja ollut meidän seurakunnassa.
netmissionissa kirjoittelen, olen pienestä seurakunnasta ja ihanasta sellaisesta. :)
hansutuulia kirjoitti:
netmissionissa kirjoittelen, olen pienestä seurakunnasta ja ihanasta sellaisesta. :)
Minä tosi pienestä kylästä, jossa asukasmäärän nähden on Suomen isoin helluntaiseurakunta. Taidatkin tietää:)
- teetre
parempi mennä hihuloimaan jonku metalli pändin(tiedä vaikka olis tietoisesti pimeydenruhtinaan puolella)
keikalle- palvomaan kuolevaisia luotuja, lihaa ja verta.
ymmärrän että noi käy hämään noi uskovaisten meinikit ja onhan niitä vaikka minkä laisia .
mikä sitten on oikea - K-Nainen
Nykyään kunnon kristityt tunnistaa YouTubesta kaatuilemassa raitishenkisesti, varmasti saamme vielä tulevaisuudessa vedenalaista kuvaa kastealtaista, ja realikuvaa kun täytytään hengellä.
Siinä menee se raja mitä maailma ei hyväksy rehellisinä uskovaisten toimintoina. Yli hilseen pölähtävät jutut ilmestyvät nettiin videopätkinä.
Maailma ei pidä niitä aitoina Jumalan vaikutuksina, jos sellaisia ulkoisia asioita ylipäänsä on. - oikein noita
Kantoloita ja Kylliäisiä digata.
Eikä M.Koiviston vainoojia Pihkalaa ja kumpp.
Eli sitä ev. lut eliittiä!! siks :( - ..........
Mie uskon Jumalaan ja olen uudestisyntynyt. Silti kaikenlainen hurmoksellinen meininki kuten juuri tuo Harri kiviniemen sun muiden valheapostolien toiminta on täysin eksyttävää ja -miksei-tuomittavaakin.
kannattaa todellakin pyysyä kaukana kaikesta epäilyttävästä, vaikka sen ulkokuori kiiltäisikin välillä. Ja totta, Jeesus kutsui/kutsuu sairaita ja syntisiä, eikä vanhurskaita ja täydellisiä! ottakaa Jumalan sana sellaisenaan, älkääkä lisäkö siihen mitään omia jatkojanne!!! - ...........
Jokainen, joka uskoo, vanhurskautetaan.
Pyhä Henki on JOKAISEN uskovan opettaja. Ei tarvitse mennä mihinkään "oppimaan" Jumalasta tai hakemaan Jumalaa.
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. (Luuk.21:8)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136