uposeerin jätevesi järjestelmä

tietoa janoava

tunteeko kukaan kyseisen firman järjestelmästä?

67

31771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • firmasta

Se on kesällä perustettu firma.
      Tämän yhden suvun hallussa, jotka keikkuu äyrikuninkaina.
      Laittavat kotiin tiedotteita jotka on naamioitu virallisen tiedotteen näköiseksi.
      Asioista tietämättömät ihmiset erehtyvät kalliiseen systeemiin.

• hardrock2

Joo, vesilintuja ovat. Naapurini osti sellaisen, oli todella tyytyväinen!

• kalix8

Joo, olipa takana milainen taho tahansa, olen itse tyytyväinen tilaamaani palveluun. Kaikki tuli ajallaan ja sovitun mukaisesti. Itseäni ei mainos ainakaan ärsyttänyt. Voin suositella kaikille kyseistä firmaa.

• möllik

Kyllä, setäni tilasi kyseisen järjestelmän. Mielestäni aika kallis mutta hoitivat kyllä asiat hyvin, hakivat luvatkin! Mielestäniu aivan asiallista toimintaa.

• tietoa

On ensinnäkin muuttanut jo nimensä Ekoseeriksi (Ecolator Finland Oy), aputoiminimi Suomen Putkitukku.

Myyvät mistään tietämättömille yli 10 000 €:lla puhdistamosysteemiä, jonka muuten saisi n. 3000 €:lla

• minäpä

Millaisia tämän päivän kokemuksia on Ecolatorin jätevesijärjestelmistä? Käyttökokemuksia. Hintaverailuja? Kannattaako tilata?

• erppo
        minäpä kirjoitti:

Millaisia tämän päivän kokemuksia on Ecolatorin jätevesijärjestelmistä? Käyttökokemuksia. Hintaverailuja? Kannattaako tilata?

itselläni on eco5 yksinkertainen ja varmatoiminen eco5 riittää hyvin isommallekkin porukalle toiminta perustuu siihen että aina on käsiteltävänä oikean kokoinen panos. yhden panoksen koko noin 400 litraa, panoksen aikana voi taas lorruuttaa 400 litraa jätevettä tähän perustuu econ hyvä puhdistus tulos

• oloneuvos
        erppo kirjoitti:

itselläni on eco5 yksinkertainen ja varmatoiminen eco5 riittää hyvin isommallekkin porukalle toiminta perustuu siihen että aina on käsiteltävänä oikean kokoinen panos. yhden panoksen koko noin 400 litraa, panoksen aikana voi taas lorruuttaa 400 litraa jätevettä tähän perustuu econ hyvä puhdistus tulos

Miten kauan puhdistamo on ollut käytössä ?
        Voiko laitteistoon tutustua paikan päällä ?

• erppo
        oloneuvos kirjoitti:

Miten kauan puhdistamo on ollut käytössä ?
        Voiko laitteistoon tutustua paikan päällä ?

siis sorry! ei vielä toiminnassa mutta, olen tutkinut laitteiston ja on todella yksinkertainen ja olen tyytyväinen hankintaan.saa tutustua heti kun on toiminnassa,en rupea mitenkään kehumaan ennen kuin on omat kokemukset,mutta olen saanut aika luotettavaa tietoa toiminnasta ja tutustunut eri valmistajien laitteistoihiin siltä pohjalta päätynyt ecolatoriin

• jormapa jorma
        erppo kirjoitti:

siis sorry! ei vielä toiminnassa mutta, olen tutkinut laitteiston ja on todella yksinkertainen ja olen tyytyväinen hankintaan.saa tutustua heti kun on toiminnassa,en rupea mitenkään kehumaan ennen kuin on omat kokemukset,mutta olen saanut aika luotettavaa tietoa toiminnasta ja tutustunut eri valmistajien laitteistoihiin siltä pohjalta päätynyt ecolatoriin

Siis mitä se laite maksoi? Ja mitä muut maksoivat kun vertailit?

• oloneuvos
        erppo kirjoitti:

Harmillista. Laitteistoja on kyllä myyty lujasti mitä myyntimmiesten puheisiin on uskominen, ainuttakaan ei kuitenkaan tunnu olevan asennettuna että voisi tutustua laitteeseen sen omassa ympäristössä.
        Naapurille kaupattiin tässä eräänä päivänä ko. puhdistamoa. Myyjää ei voi kyllä syyttää passiivisuudesta. Laitteisto olisi pitänyt tilata lähes siltä istumalta ja myyjän "asiantuntija" olisi tullut pian tekemään paperit. Tämän "asiantuntijan" ammattitaito jäi kyllä hämärän peittoon.
        Ehkä suurin ero Ecolaatorin ja esim. WehoPutsin välillä on sakkalietteen varastoinnissa. E:ssa liete on jatkuvasti prosessisäiliössä ja täyttää sen pikkuhiljaa ja puhdistustulos heikkenee salakavalasti, jollei ole tarkkana, kun taas esim. WP kerää lietteen erilliseen säkkiin.
        Mutta tiedä häntä, minulle Ecolator on vain yksi vaihtoehto, eikä luultavasti edes se todennäköisin, sillä muilla merkeillä on jo olemassa vuosien kokemus toiminnasta.

• Talo rakenteilla
        erppo kirjoitti:

on siis talo rakenteilla niin mitä mahtaa maksaa kk ja mitä sille tarvii kuukausittain tehdä? ja onkos kellään tietoa tälläsestä? http://www.utpfinland.fi/klarofix

• jätevesitirektööri
        minäpä kirjoitti:

kaikkihan sen tietää rahat pois ja näkemiin ei ne toimi saatikka hinta varmasti maksaa yli 500e siis3000mk olen kyllä kuullu että jotain muutakin en uskoisi tai sitten olisi suuri huijaus suomessa meneillään.

• taliaivo

Ensinnäkin, kannattaisi olla suu supussa (tai näpit kurissa), mikäli ei oikeasti tiedä kyseisestä asiasta mitään. Tämä kehoitus koskee tätä keskustelua sekä kaikkia muitakin maailman keskusteluita, joissa halutaan jakaa tietoa.

Sitten itse Ecolaattoriin. Itselläni ollut 10-malli pari kuukautta käytössä. Asennuksen hoidin itse pätevän konemiehen kanssa - onnistui hyvin. Kannattaa itse asentaessa soittaa ensin toimittajalle ja kysellä vinkit asentamiseen, jotta ei tarvitse itse pähkäillä kaikkea. Aluksi oli sähkökeskuksessa yksi namiskuukkeli väärässä asennossa. Tämän kävi Econ mies laittamassa kuntoon ja testasi laiteen toiminnan. Aulista ja nopeaa palvelua. Nyt, kun puhdistamo on hyrskyttänyt sen pari kuukautta, ei ole kuin kehuttavaa. Ei mitään ongelmia toiminnassa, ei mitään hajua (vaikka poistoputken päässä kävin nuuskimassa). Kemikaalitkin kävin äskettäin kaatamassa pöntön päällä olevaan säiliöön. Tosi hyvä homma, kun ei tarvitse sisätiloissa myrkkyjä säilyttää! Kesällä pitää hieman maisemoida ja laitella styrokseja, kun jäi tammikuun märissä keleissä laittamatta. Laitteen toimintaperiaate vaikuttaa niin yksinkertaisen nerokkaalta, että uskon sen olevan helppohoitoinen ja toimintavarma myös pitemmällä aikavälilläkin. Suosittelen Ecolaattoria jäteveden puhdistamoa hankkivalle. Hintasta kertyi kaikkine asennuksineen, viemäriputkineen ja maa-aineksineen semmonen kymppitonni.

• LSI

Tuosta ecolaattorista varsinaisesti en tiedä mitään varmaa, kun siitä ei saa mistään mitään tietoa.
        Mutta kun teen elääkseni Jätevesisuunnitelmia ja olen asiaan jokseenkin kovasti perehtynyt, niin uskoisin voivani hivenen ottaa myös kantaa tähän keskusteluun.
        Totta on että tuo ecolaattorin toimintaperiaate on yksinkertainen, mutta kun se ei ainakaan käytännössä toimi, muuten ehkä mutta siinä pitäisi olla sako kaivo tai kaksi. muutenhan se on samanlainen kuin muutkin panospuhdistamot.
        Mutta tämä on vain mielipide, ja se on voimassa siihen asti että jostakin saa LUOTETTAVIA tutkimustuloksia.
        Ainakaan minä en uskalla suunnitella kyseisellä laitteistolla järjestelmiä, kun joudun olemaan niistä myös vastuussa.
        Myöski se tuntuu olevan järkyttävän kallis, jos se on maksanut 10 000€.
        Järjestelmän josta on luotettavia tutkimustuloksia, saa itseasennettuna toimintakuntoon n. 5000€.
        Tässä kyllä täytyy taas muistaa se että jokapaikkaan ei kaikki käy, sekä se että tuo järjestelmä tulee myös asennettua oikein.
        Kaikilla konekuskeilla ei ikäväkyllä löydy tarvittavaa ammattitaitoa laitteiden asennukseen, vaikka ne eivät mitään hankalia olekaan asentaa.
        Eli se voi siitä nousta jokseenkin jovastikin, mutta ikinä eikä missään tapauksessa ei kannata mennä maksamaan laitteistosta yli tuota 10 000€.
        Ellei sitten mennä yli 400m2 asuntoihin.
        Mutta mitätahansa teille myydäänkin, niin kannattaa käyttää suunnittelijoita jotka eivät ole suoraan jonkin tuotteen koukussa, eli heillä pitää olla useampia järjestelmiä käytettävissä, jotta saadaan varmasti paras ja kokonaisedullisin ratkaisu joka talouteen..
        Tässäpä tätä nyt taas oli.

• Kartsa
        LSI kirjoitti:

Tuosta ecolaattorista varsinaisesti en tiedä mitään varmaa, kun siitä ei saa mistään mitään tietoa.
        Mutta kun teen elääkseni Jätevesisuunnitelmia ja olen asiaan jokseenkin kovasti perehtynyt, niin uskoisin voivani hivenen ottaa myös kantaa tähän keskusteluun.
        Totta on että tuo ecolaattorin toimintaperiaate on yksinkertainen, mutta kun se ei ainakaan käytännössä toimi, muuten ehkä mutta siinä pitäisi olla sako kaivo tai kaksi. muutenhan se on samanlainen kuin muutkin panospuhdistamot.
        Mutta tämä on vain mielipide, ja se on voimassa siihen asti että jostakin saa LUOTETTAVIA tutkimustuloksia.
        Ainakaan minä en uskalla suunnitella kyseisellä laitteistolla järjestelmiä, kun joudun olemaan niistä myös vastuussa.
        Järjestelmän josta on luotettavia tutkimustuloksia, saa itseasennettuna toimintakuntoon n. 5000€.
        Tässä kyllä täytyy taas muistaa se että jokapaikkaan ei kaikki käy, sekä se että tuo järjestelmä tulee myös asennettua oikein.
        Kaikilla konekuskeilla ei ikäväkyllä löydy tarvittavaa ammattitaitoa laitteiden asennukseen, vaikka ne eivät mitään hankalia olekaan asentaa.
        Eli se voi siitä nousta jokseenkin jovastikin, mutta ikinä eikä missään tapauksessa ei kannata mennä maksamaan laitteistosta yli tuota 10 000€.
        Mutta mitätahansa teille myydäänkin, niin kannattaa käyttää suunnittelijoita jotka eivät ole suoraan jonkin tuotteen koukussa, eli heillä pitää olla useampia järjestelmiä käytettävissä, jotta saadaan varmasti paras ja kokonaisedullisin ratkaisu joka talouteen..

Ja koomisinta on, että ecolator väittää firmansa sivuilla, että heillä on parhaat puhdistustulokset. Pitäisi olla joku puolueeton vertailu, että näin voisi väittää. Ja kun heidän tuotteestaan ei ole virallisia puhdistustuloksia, koska kyseessä on täysin uusi, vastavalmistunut laite, jonka toimintavarmuus on vielä osoittamatta. Mutta eikö se niin mene, että käännä markkinoinnissa heikkoutesi vahvuudeksi vääristelemällä tuloksia?

• ECOSTAFF!?

Aika hyvin TALIAIVO tuntuu käyttävän ammattilaisuuteen viittaavaa terminologiaa,ollakseen vain tavallinen "asiakas". Aika tulisesti TALIAIVO puolustaa firmaa ollakseen vain tavallinen "asiakas". Aika lailla TALIAIVO käyttää firman sisäistä slangia ollakseen vain tavallinen "asiakas". TALIAIVO kuullostaa melkein oikealta ammattilaiselta ollakseen vain tavallinen "asiakas",mutta hei.....vain melkein.
        Osuvampaa nimimerkkiä ei kyllä olisi osannut valita. (suu supussa ja näpit kurissa)

• taliaivo
        ECOSTAFF!? kirjoitti:

Aika hyvin TALIAIVO tuntuu käyttävän ammattilaisuuteen viittaavaa terminologiaa,ollakseen vain tavallinen "asiakas". Aika tulisesti TALIAIVO puolustaa firmaa ollakseen vain tavallinen "asiakas". Aika lailla TALIAIVO käyttää firman sisäistä slangia ollakseen vain tavallinen "asiakas". TALIAIVO kuullostaa melkein oikealta ammattilaiselta ollakseen vain tavallinen "asiakas",mutta hei.....vain melkein.
        Osuvampaa nimimerkkiä ei kyllä olisi osannut valita. (suu supussa ja näpit kurissa)

tavallinen asiakas. Vielä tyytyväinenkin. SAKOKAIVOJA on pari kipaletta ennen varsinaista puhdistamoa. Hyvin on laite pelannut reilut pari kuukautta. Toivottavasti pelaa jatkossakin. Sanotaan, ettei nimi miestä pahenna. Siksi käytän tässä "taliaivoa". Aika osuva nimi olisi monelle muullekin :)

• taliaivo
        LSI kirjoitti:

Etusakokaivoja on pumppukaivon lisäksi yksi.

• LSI
        taliaivo kirjoitti:

Tuohan on sitten periaatteessa ihan tavallinen panospuhdistamo..
        Niiden hinnat lähtee jostain 5000€.
        ja pumppukaivoja lisäämällä saadaan laitettua vaikka puuhun.
        Edelleen vain olotellaan jostain niitä tuloksia, että voi vähän jotain verrata.

• takia lisäsit

kemikaalia,kun se mainoksen mukaan riittää vuodeksi?Taidat olla samaa kööriä!!!

• taliaivo kiittää
        takia lisäsit kirjoitti:

kemikaalia,kun se mainoksen mukaan riittää vuodeksi?Taidat olla samaa kööriä!!!

melkoisen vihaista porukkaa liikkeellä. Rauhoittukaapas nyt hieman.

Kemikaalia laitoin, kuule ihan ensimmäisen kerran. Kemikaali tuli jälkitoimituksena. Kaippa sitä pitää joskus sitten lisätäkin... Että näin.

Ihmettelenpä vain, miksi palstalla ei sallita tyytyväisten asiakkaiden kommentteja...?

Mulla on hyvä systeemi pihalla ja olen siihen tyytyväinen. Maksoiko se muutaman tonnin enempi kuin jokin muu vehje, aivan sama sille. Kiitoksia kumminkin keskusteluista! Leppoisaa kevättä kaikille. Yrittäkää löytää itsellenne sopiva ratkaisu, jotta olisitte tyytyväisiä tekin.

• kannata vetää
        taliaivo kiittää kirjoitti:

Kemikaalia laitoin, kuule ihan ensimmäisen kerran. Kemikaali tuli jälkitoimituksena. Kaippa sitä pitää joskus sitten lisätäkin... Että näin.

Ihmettelenpä vain, miksi palstalla ei sallita tyytyväisten asiakkaiden kommentteja...?

Mulla on hyvä systeemi pihalla ja olen siihen tyytyväinen. Maksoiko se muutaman tonnin enempi kuin jokin muu vehje, aivan sama sille. Kiitoksia kumminkin keskusteluista! Leppoisaa kevättä kaikille. Yrittäkää löytää itsellenne sopiva ratkaisu, jotta olisitte tyytyväisiä tekin.

hernettä nenään.Senverran vaan olen tutustunut että muilla valmistajilla tulee kyllä kemikaalit mukana.Sehän on tosi hienoa että on pelannu pari kuukautta ilman aineita.

• sakokaivoa sulla
        taliaivo kirjoitti:

tavallinen asiakas. Vielä tyytyväinenkin. SAKOKAIVOJA on pari kipaletta ennen varsinaista puhdistamoa. Hyvin on laite pelannut reilut pari kuukautta. Toivottavasti pelaa jatkossakin. Sanotaan, ettei nimi miestä pahenna. Siksi käytän tässä "taliaivoa". Aika osuva nimi olisi monelle muullekin :)

oikeesti on:(lainaus)SAKOKAIVOJA
        Kirjoittanut: taliaivo 17.3.2008 klo 13.08

• kerro ihmeessä

...missä me tuiki tavallisiin putsareihin tottuneet immeiset voimme nähä tämän Kalewalan Sammon ihan livenä.Tekis nii miel nuuhkia..eikä haettaa vaekka ne tyroksit vielä puutuuki..

• ainstaini tai joku
        sakokaivoa sulla kirjoitti:

oikeesti on:(lainaus)SAKOKAIVOJA

minun mielestäni 1 1 on 2, eli taliaivo on tässä ihan oikeassa, kun puhutaan sakokaivojen määrästä. Eli opettelepa laskemaan.

• LSI kirjoitti:

Tuohan on sitten periaatteessa ihan tavallinen panospuhdistamo..
        Niiden hinnat lähtee jostain 5000€.
        ja pumppukaivoja lisäämällä saadaan laitettua vaikka puuhun.
        Edelleen vain olotellaan jostain niitä tuloksia, että voi vähän jotain verrata.

Tuli tuossa ecolatorilta jätevesijärjestelmän suunnitelma.Toukokuussa asentavat avaimetkäteen periaatteella,Kallis oli,mutta toivottavasti tätä ei tartte kaivaa ylös,kun 2014 alkavat ottaa näytteitä puhdistetusta jätevedestä.Ecolaattorin toimintaa ovat tutkineet ainakin insinööritoimisto Paavo Ristola OY,Pirkanmaan ympäristökeskus/Tampereen ammattikorkeakoulu,Kokemäenjoen vesistön vesiensuojeluyhdistys.Paketin mukana tulee muuten sitä kemikaalia 30 litraa.

• asiakasko
        mobili kirjoitti:

Tuli tuossa ecolatorilta jätevesijärjestelmän suunnitelma.Toukokuussa asentavat avaimetkäteen periaatteella,Kallis oli,mutta toivottavasti tätä ei tartte kaivaa ylös,kun 2014 alkavat ottaa näytteitä puhdistetusta jätevedestä.Ecolaattorin toimintaa ovat tutkineet ainakin insinööritoimisto Paavo Ristola OY,Pirkanmaan ympäristökeskus/Tampereen ammattikorkeakoulu,Kokemäenjoen vesistön vesiensuojeluyhdistys.Paketin mukana tulee muuten sitä kemikaalia 30 litraa.

tulevaksi asiakkaaksi,jestas miten läpinäkyvää!

• Sven Duuvaa siellä...
        mobili kirjoitti:

mihin on hävinnyt listalta Jaakko Pöyry Oy.Oli ennen nettisivuilla hyvin näkyvästi esillä?

• LSI
        mobili kirjoitti:

Jos niitä tuloksia on, niin miksi niitä ei saa mistään??
        Olen kyllä kysellyt ympäristokeskukselta, mutta ei löydy

• asiakasko kirjoitti:

tulevaksi asiakkaaksi,jestas miten läpinäkyvää!

Valitettavasti olen vain pelkkä asiakas,mutta tuollaisia nimiä löytyi siitä paperinivaskasta jonka lähettivät.Kokemusta ei laitteesta ole,mutta jospa vuoden päästä ollaan viisaampia.

• Kun ei ole näyttöjä
        Sven Duuvaa siellä... kirjoitti:

mihin on hävinnyt listalta Jaakko Pöyry Oy.Oli ennen nettisivuilla hyvin näkyvästi esillä?

Jos ei ole luotettavia näyttöjä, täytyy yrittää ratsastaa muiden nimellä. Samalla tavalla esitteestä poistui laittomasti käytetty hyväksymismerkki. Olisihan se muuten karmea tilanne, jos laite ei saisi hyväksyntää, kukahan sitten kaivaisi laitteet ylös ja korvaisi asiakkaille aiheutuneet vahingot???

• Ei ainakaan
        Kun ei ole näyttöjä kirjoitti:

Jos ei ole luotettavia näyttöjä, täytyy yrittää ratsastaa muiden nimellä. Samalla tavalla esitteestä poistui laittomasti käytetty hyväksymismerkki. Olisihan se muuten karmea tilanne, jos laite ei saisi hyväksyntää, kukahan sitten kaivaisi laitteet ylös ja korvaisi asiakkaille aiheutuneet vahingot???

tämä nykyinen Upo vai Eco vaimikäseparaattoriseoli.Näyttää nimi vaihtuvan useammin,kuin mustal..anteeksi,vähemmistömme edustajilla hevonen.

• Ihan Ite
        ainstaini tai joku kirjoitti:

minun mielestäni 1 1 on 2, eli taliaivo on tässä ihan oikeassa, kun puhutaan sakokaivojen määrästä. Eli opettelepa laskemaan.

SAKOKAIVOJA

aivan, kuule, olen
        Kirjoittanut: taliaivo 17.3.2008 klo 10.17

• ainstaini tai joku
        Ihan Ite kirjoitti:

SAKOKAIVOJA

aivan, kuule, olen
        Kirjoittanut: taliaivo 17.3.2008 klo 10.17

mukaan pumppukaivo sakokaivo = kaksi sakokaivoa. Pumppukaivo ja sitä ennen oleva sakokaivo ovat molemmat samanlaisia SAKOKAIVOJA ja näiden KAHDEN kaivon perässä on itse puhdistamo. Eli, kun palataan matematiikan alkulähteille, saadaan laskutoimituksesta 1 1 edelleen 2. Eiks je. Rautalankaa ei ole, mutta voishan sen siitäkin vääntää.

Jos paskaa halutaan jauhaa, voidaanhan sitä jauhaa vaikka tästä aiheesta.

• =2 saavia??

mukaan pumppukaivo sakokaivo = kaksi sakokaivoa. Pumppukaivo ja sitä ennen oleva sakokaivo ovat molemmat samanlaisia SAKOKAIVOJA ja näiden KAHDEN kaivon perässä on itse puhdistamo. Eli, kun palataan matematiikan alkulähteille, saadaan laskutoimituksesta 1 1 edelleen 2. Eiks je. Rautalankaa ei ole, mutta voishan sen siitäkin vääntää.

Jos paskaa halutaan jauhaa, voidaanhan sitä jauhaa vaikka tästä aiheesta.

Sun logiikallas.Kas ku et väitä et sullon kaks pumppukaivoo peräkkäin.Edelleen kysymys kuuluu Miksi,jos laite ei sakokaivoja mainoksen mukaan tarvii???

• ainstaini tai joku
        =2 saavia?? kirjoitti:

Sun logiikallas.Kas ku et väitä et sullon kaks pumppukaivoo peräkkäin.Edelleen kysymys kuuluu Miksi,jos laite ei sakokaivoja mainoksen mukaan tarvii???

valmistajan sivulta 10-mallia. Siinä 2 etukaivoa olla pömpöttää...

• sakoko

Puhutaankohan samasta asiasta nyt hieman eri termeillä.On vain sellainen näkemys eri valmistajien järjestelmistä,että sakokaivoksi kutsuvat kahden kuution tai siitä isompia.Esimerkikksi Uponor,Biolan,ja monet muut mainitsevat pumppukaivon erillisenä tuotteena.

• ainstaini tai joku
        sakoko kirjoitti:

Puhutaankohan samasta asiasta nyt hieman eri termeillä.On vain sellainen näkemys eri valmistajien järjestelmistä,että sakokaivoksi kutsuvat kahden kuution tai siitä isompia.Esimerkikksi Uponor,Biolan,ja monet muut mainitsevat pumppukaivon erillisenä tuotteena.

Ok. Tuomitaan kiistapallo ja siitä tasapeli. Jauhettiinpa hieman asian vierestä :)

• jo toimitetuille laitteille?

Ok. Tuomitaan kiistapallo ja siitä tasapeli. Jauhettiinpa hieman asian vierestä :)

Joihin on toimitettu vain 1 pumppauskaivo eteen? Nyt on nähty, että se ei riitä. Kaivaako ecolatori ylös ja korvaa suunnitteluvirheen? Tätä kaikkea seuraa, kun uskaltaa ostaa juuri tuotannosta tulevan ensimmäisen mallin. Ei ole kokemusta, ei testejä, pelkkiä myyjien lupauksia (ja vastuu puuttuu).

• vesikauhu
        sakoko kirjoitti:

Sakokaivo eli saostussäiliö on nimensä mukaisesti säiliö, jossa esiselkiytetään jätevettä eli suoritetaan mekaaninen selkiytys siten, että jätevedesä oleva kiintoaines laskeutetaan kaivon pohjalle ja kevyt rasva nostetaan pintaan. Jätevesi johdetaan sakokaivosta eteenpäin T-haaran kautta, jotta pinnassa kelluva rasva ei lähde liikkeelle. Sakokaivo tulisi mitoittaa niin, että selkiytymiseen tarvittava jäteveden viipymä olisi minimissään n. 2 vrk.

Pumppukaivo taas on säiliö, johon on asennettu normaalisti pumppu. Pumppukaivosta vettä nostetaan useimmiten pinta-anturilla varustetulla uppopumpulla eteenpäin.

Pumppukaivo ei normaalisti voi siis toimia sakokaivona.

• mikset?

Mikset pysty vieläkään kertomaan missä sen näkisi?

• riittää...
        mikset? kirjoitti:

Mikset pysty vieläkään kertomaan missä sen näkisi?

parkkipaikat.väkeä tulisi ympäri suomenniemen kuin herättäjäjuhliin konsanaan

• objektiivinen

vastaus vesikauhulta.Sako ja pumppukaivon ero on kuin puurolla ja vellillä.Kovin on hatarat tiedot tuoteagenteilla.Tuntuu,jotta oliskohan livahtanu puolukat raakoina myyntiin.

• Mobiliksi
        mobili kirjoitti:

Valitettavasti olen vain pelkkä asiakas,mutta tuollaisia nimiä löytyi siitä paperinivaskasta jonka lähettivät.Kokemusta ei laitteesta ole,mutta jospa vuoden päästä ollaan viisaampia.

Taliaivo muuttui sitten Mobiliksi. Onko se Taliaivon liikuteltavissa oleva malli? Et sitten meinaa uskoa,että asiakkaaksi tekeytyminen vain ärsyttää ihmisiä lisää. Miksi et suoraselkäisesti oikaise esitettyjä väitteitä? Vai ovatko pirulaiset kuitenkin totuuden torvia,joiden pauhu vaan koko ajan kasvaa ja voimistuu. Mites siellä Jerikossa kävikään?

ps. edellinen nimimerkkisi oli jotenkin vaan osuvampi...

• Ratsastaa jälleen

ainstaini tai joku....Taliaivo kumminkin. Mobilista puhumattakaan. Mielialan vaihtelut kuulemma saattaa vaikuttaa erittäin negatiivisesti multipersoonallisuudesta kärsiviin. Maanisdepressiivisten skitsofreenikkojen tunnetaan pystyneen jakautumaan jopa yli kolmeksikymmeneksi eri persoonaksi. Olisiko siinä selitystä tähän alati kasvavien "onnellisten" armeijaan. Kuulemma oikeanlainen hoito olisi opetella rehellisyyttä,moraalia ja omaatuntoa.:( :)

• Mobiliksi kirjoitti:

Taliaivo muuttui sitten Mobiliksi. Onko se Taliaivon liikuteltavissa oleva malli? Et sitten meinaa uskoa,että asiakkaaksi tekeytyminen vain ärsyttää ihmisiä lisää. Miksi et suoraselkäisesti oikaise esitettyjä väitteitä? Vai ovatko pirulaiset kuitenkin totuuden torvia,joiden pauhu vaan koko ajan kasvaa ja voimistuu. Mites siellä Jerikossa kävikään?

ps. edellinen nimimerkkisi oli jotenkin vaan osuvampi...

mobili ja taliaivo ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.Olen edelleenkin vain asiakas.En ymmärrä minkä vedit nenääsi kun kerroin tilanneeni ecolatorin puhistamon.

• Ratsastaa jälleen kirjoitti:

ainstaini tai joku....Taliaivo kumminkin. Mobilista puhumattakaan. Mielialan vaihtelut kuulemma saattaa vaikuttaa erittäin negatiivisesti multipersoonallisuudesta kärsiviin. Maanisdepressiivisten skitsofreenikkojen tunnetaan pystyneen jakautumaan jopa yli kolmeksikymmeneksi eri persoonaksi. Olisiko siinä selitystä tähän alati kasvavien "onnellisten" armeijaan. Kuulemma oikeanlainen hoito olisi opetella rehellisyyttä,moraalia ja omaatuntoa.:( :)

Oletko kolauttanut pääsi?Kolauta uudelleen niin voit muuttua vielä takasi normaaliksi.

• ministeris mies
        Kartsa kirjoitti:

Ja koomisinta on, että ecolator väittää firmansa sivuilla, että heillä on parhaat puhdistustulokset. Pitäisi olla joku puolueeton vertailu, että näin voisi väittää. Ja kun heidän tuotteestaan ei ole virallisia puhdistustuloksia, koska kyseessä on täysin uusi, vastavalmistunut laite, jonka toimintavarmuus on vielä osoittamatta. Mutta eikö se niin mene, että käännä markkinoinnissa heikkoutesi vahvuudeksi vääristelemällä tuloksia?

Kaikilla putsareilla jotka ovat läpäisseet
        oikeillavirtaamilla Suomen vaatimat jätevesimääräykset, on myönnetty CE- merkki.

CE- merkkejäkin on monia ja jos putsari läpäisee testin, niin merkissä ilmenee ainakin virtaamat:

Hydraulinen mitoitusvirtaama 0,90 m³/d
        Orgaaninen mitoituskuorma BOD7: 300 g/d

Ja CE-merkintä tulee olla EN 12566-3.

koska esim EN 12566-2 tarkoittaa sakokaivoa ja sen
        varmasti kaikki panosputsarit saavat!!

Linkistä löytyy aito CE- merkki, joka
        on tietääkseni ainut joka suomessa on myönnetty
        oikeilla virtaamilla (ketään mainostamatta).

http://www.wavin-labko.fi/@Bin/86942/CE-merkint%C3%A4.pdf

Koska tutkimukset putsareille ovat valmistajien
        kustantamia, niin valmistaja joka ei läpäise tutkimusta oikeilla virtaamilla voi määrätä virtaamia laskettavaksi,
        uutta testiä varten. Ja silloin panosputsari testistä menee läpi vaikka sakokaivo!! Vesimukikin suodattaa 100% kaikki kiintoaineet ja fosforin, jos mukiin ei laiteta kuin 1,5desin pökäle ja 0,3desiä keltaistanestettä!

Tätä tietoa toimittajat käyttävät virheellisesti markkinoinnissa!

Ecolatorin agressiivinen mainontajärjestelmä ei
        varmasti jättäisi mainitsematta, jos heille olisi kyseinen merkki myönnetty!!!

• ecomies
        mobili kirjoitti:

Tuote ecolaattorilla on varmasti varsin hyvä. Siihen en ota kantaa sen enempää asiasta oikeasti tietämättä. Mutta jotain on mistä takuulla tiedän ja siihen rohkenenkin kantani sanoa ja kiitos siitä vapaan Suomen.

Silmiäni hivelee kyseisen yrityksen toiminnassa ne seikat joissa piilee heidän todellinen ammattitaito. Unohdetaan jätevesi osaaminen.
        Ecolaattor on tehnyt tuotteiden ja palveluiden hinnoittelusta todellisen taiteenlajin. Siinä kai ei itsessään ole liiketoiminnan kannalta katsottuna mitään väärää, että tuotteella ja sen mukana tuleville palveluille asetetaan sellainen hinta, että sen rinnalla polttoaineverokin kalpenee. Mutta jopa huvittaviin mittasuhteisiin nouseva rahastus tuo mukanaan kiistämättä myös omat varjonsa. Kun myyjä pitää saada myymään 100 euron tuote 1000 eurolla, ei kyse ole enää pelkästä myyjän ammattitaidosta. Vaihtoehdoksi myyjälle jäävät keinot ovat oma lukunsa. Vastaan tulee se ohuen ohut raja, lain, lähimmäisen kunnioituksen, omantunnon, itsetunnon ja ahneuden väliin. Ylittääkö raja että saa leipää pöytään ja rikkoo kaikkea sitä mitä ihmisen perusarvot pitävät sisällään vai jättää raja ylittämättä ja lähteä etsimään sitä joka haluaa maksaa 100 euron tuotteesta 1000 euroa ilman rajan ylitystä. …valitse jälkimmäinen vaihtoehto ja joudu irtisanotuksi…
        Enkä kyllä ihmettele että ecolaattorin myyjien keinot saada kauppaa menevät mitä uskomattomimmiksi, kun vertailee alalla olevaa tarjontaa. Noin kymmenkertaisen kokemuksen ja sen myötä ammattitaidon jätevesistä omaavia yrityksiä toimii useita tässä maassa. Hinnoittelu näiden yritysten tuotteilla pienen tutkiskelun jälkeen osoittautui keskimäärin 3000 euroa edullisemmaksi kuin mitä Koskelon taskulaskin on hintalappuun hinnaksi saanut. Miten myyt järkiperusteluin kenellekään jätevesijärjestelmää asennettuna 10 000-13 000 eurolla kun saman lopputuloksen voi saada jopa 10 000 halvemmalla. Voisiko sen säästetyn 10 000 käyttää muuhunkin kun paskantamiseen? Ei siis ihme että mitä härskeimpiä esimerkkejä syntisestä myyntityöstä on olemassa ja näitä esimerkkejä teollaan aiheuttavat myyntimiehet saavat kyllä pienen ymmärryksen palasen minulta. Täytyy olla joko järjettömästi ylimääräistä rahaa, järjettömän tyhmä tai sitten valehtelun uhriksi joutunut, että päätyy kyseiseen jätevesiratkaisuun. Myy sitä sitten rehellisin keinoin.
        Lain ja ennen kaikkea hyvän maun ja kristityn moraalin rajoilla taiteilu on jotain mitä ei voi kuin ihaillen katsella Koskeloiden koulutuksen aikaansaannoksissa.
        Minua on ihmetyttänyt Koskeloiden suvun moraali useasti. En työskentele kyseisellä alalla.
        En asu haja-asutus alueella. Useita ystäviäni asuu. Heistä monelle on tarjottu ecolaattoria. Kukaan ei ole ostanut ecolaattoria.
        En kuulu mihinkään kirkkokuntaan tai ole minkään seurakunnan toiminnassa mukana. Mutta uskon kristillisiin elämän arvoihin ja siihen että niitä parhaan mahdollisen kyvyn mukaan noudattamalla saa omalle tunnolleen ja sielulleen rauhan elää täällä ja jossain tuonpuoleisessa.
        ” "herättää ja elvyttää kristillistä uskonelämää sekä edistää kristillissiveellisten elämätapojen, kansanraittiuden ja isänmaallisen mielen vakiinnuttamista kansan keskuudessa."
        Noin kiteyttää toimintaansa suomessa lestadiolaiset. Elävätkö ne sen mukaisesti? Vai voiko lestadiolainen kohdella lähimmäistään röyhkeästi ja valheellisesti oman etunsa tähden ja saada kerta toisensa jälkeen syntinsä anteeksi?
        Uskon että tekomme punnitaan kun täältä poistumme. Uskon armoon ja anteeksi antamiseen mutta en usko sen nimissä tehtäviin moraalittomiin ja valheellisiin tekoihin ja siihen että anteeksi antoa voi anoa loputtomiin vaikka tietoisesti rikkoo niitä arvoja joiden puolesta elää.

Olen iloinen siitä että voin kantaa hyvää omaatuntoa. Voin kantaa sitä myös tämän kirjoitukseni jälkeenkin. Voin omantuntoni ja moraalini kautta olla varma etten ole kirjoittanut mitään minkä takana en voisi seisoa.

Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?

• samaa mieltä
        Kartsa kirjoitti:

kuluttajaviranomainen antoi samasta asiasta huomatuksen ecolatorille, taitaa silmukka kiristyä tämän firman ympärillä. Lukekaa kuluttaja-asiamiehen sivuilta lisää, ei ole puhtaat jauhot pussissa, paljon oli huomauttamista markkinoinnissa ja ylilupauksissa..

• kiinalaiset
        samaa mieltä kirjoitti:

kuluttajaviranomainen antoi samasta asiasta huomatuksen ecolatorille, taitaa silmukka kiristyä tämän firman ympärillä. Lukekaa kuluttaja-asiamiehen sivuilta lisää, ei ole puhtaat jauhot pussissa, paljon oli huomauttamista markkinoinnissa ja ylilupauksissa..

kaikki jäte kuvioissa on rahastusta varsinkin kyseinen laattori.kaippa se jo lähti kiinaan niinkuin muutkin.

• mukavaa.
        mobili kirjoitti:

paskan oot ostanna.maksoko yli 1000e siis 6000mk.jos makso niin et kyllä tiennyt mitä ostelit.

• höperöt

eipä naurattaisi ostit siis no mirtippä 2014 on pitkä matka luuleko tosiaan tuon aikaset laiteet huuuuuh.

• terveystarkastaja

Jäitä hattuun jätevesiaioissa.
        Pääsääntöisesti muutaman tuhannen neliön tointeilla pystyy yhden perheen jätevedet käsittelemään sakokaivo/biosuodatus/imeytyssysteemillä. (hankalimmissa paikoissa jossa maahan ei imeydy on tehtävä suodatinjärjestelmä, joka on vähän työläämpi tai jos ollaan mäen alla, viedään pumpulla jätevedet sopivaan kohteeseen jossa ne voidaan joko imeyttää tai suodattaa).
        Biosuodattimen pystyy rakentamaan itse. Maksaa n. 400 euroa.
        Kokonaispaketti maksaa n. 2000 - 3000 euroa.
        Toimii varmasti.
        Turha maksaa laitteista 10 tonnia jotka eivät edes toimi huoltamatta ja ilman riittävää jatkuvaa uutta jätemassaa. T'ämän hetken laitteista toimii n. 20 %, muut laskevat likavedet läpi.

Kysykää ensin kuntanne ympäristöhenkilöstölä kun ratkaisette jätevesikäsittelymenetelmänne

• onpi

Ecolaattori ja hyvin toimii. Repikäähän, herrat, tästäkin huumoria!!!

• herpaesa

ja toimii kiitettävästi. Onhase arvokas mutta mersut maksaa!
        Jos laitteen hinta köyhiä ketuttaa nii turvautukaa peraukisten vertaistukiryhmään...tai ulostakaa nurkan taakse.
        Hyvä laite&asennus maksaa aina. Se nyt vaan on niin notta sitä saa mitä tilaa. Ostakaahan laihialaiset vaan niitä hillaämpäreitä pihat täytee ja paskokaa niihin. Mutta elkää halaveerakko hyviä vehkeitä!

• Nykysin PASKOJA!
        herpaesa kirjoitti:

ja toimii kiitettävästi. Onhase arvokas mutta mersut maksaa!
        Jos laitteen hinta köyhiä ketuttaa nii turvautukaa peraukisten vertaistukiryhmään...tai ulostakaa nurkan taakse.
        Hyvä laite&asennus maksaa aina. Se nyt vaan on niin notta sitä saa mitä tilaa. Ostakaahan laihialaiset vaan niitä hillaämpäreitä pihat täytee ja paskokaa niihin. Mutta elkää halaveerakko hyviä vehkeitä!

Näin on!

• Naapurin emäntä
        Nykysin PASKOJA! kirjoitti:

Näin on!

naapurissa oli käyny ecolatorin edustaja myymässä jätevesijärjestelmää ja kantanu ensimmäisenä sisään ruoan haudutuspadan. sen jälkeen vasta hän oli alkanut myymään itse jätevesijärjestelmää...

• tuunari
        Naapurin emäntä kirjoitti:

naapurissa oli käyny ecolatorin edustaja myymässä jätevesijärjestelmää ja kantanu ensimmäisenä sisään ruoan haudutuspadan. sen jälkeen vasta hän oli alkanut myymään itse jätevesijärjestelmää...

On tainnu tuo ecolaattori sotkea jonkun tai joidenki markkinat pahanpäiväsesti.

• kuluttaja-asiamies
        tuunari kirjoitti:

On tainnu tuo ecolaattori sotkea jonkun tai joidenki markkinat pahanpäiväsesti.

http://www.youtube.com/watch?v=p8BD3gIRHXI

On sotkenut ilmeisesti kuluttajaviranomaisten ajatukset. Suosittelen katsomaan videopätkän.

• Jeesus

Muistakaa jos ette ecolaattoria osta niin teette syntiä ja joudutte kadotukseen paskapönttönne kanssa.
        kts. lisäliite Raamatussa.

• panospuhdistamo

• miljö

• Antti Alavus
        miljö kirjoitti:

Tiedonanto/ministeriet styrelsen

http://www.youtube.com/watch?v=yGis6Mjf-V8
        http://www.youtube.com/watch?v=2F4gyv9X6vo

Tuskin kukaan valmistaja tekee pienpuhdistamoita huvikseen, vaan tarkoituksena on toimivuus ja vaadittavat puhdistustulokset.
        Uskoisin tasaisissa olosuhteissa, oikein asennettuna ja huollettuna että jätevesi kyllä puhdistuu.
        Miltei kaikkien puhdistamoiden toimintaperiaate on sama, joko panospuhdistamo tai jatkuvatoiminen puhdistamo.
        Ongelmaksi sitten muodostuukin asentaja tai käytäjä. Hommasta tulee todelisuudessa miltei mahdoton hoitaa jatkuvasti vaatimukset täyttävä.
        Nykyisin käytetään tiskiaineita ja monenmoisia kemikaleja, jotka tappavat Bakteeritoiminnan välitömästi ja puhdistustulos romahtaa. Fosfori kuitenkin saadaan kemikaaleilla rakeistettua ja kerättyä säiliöihin, jos vaan käyttäjä kemikaalia hankkii.
        Eri asia sitten onkin, onko koko hommassa mitään järkeä, kun naapurin pellolla lehmä paskantaa ämpärin kokoisia paskakasoja suoraan ruohikkoon tai yksi parhaista esimerkeistä on kun kävin yhdellä mökillä katsomassa puhdistamon paikkaa, niin isäntä varoitti astumasta metsässä koiran paskaan. Kaksi Tanskan Doggia oli paskonut parin kilon kasoja koko tontin täyteen rantaan asti ja suosittelin umpisäiliötä vaatimusten vuoksi.
        Toimimattomia puhdistamoita tuskin valmistetaan, mutta viittä tonnia enempää ei kannata maksaa mistään, jotta saa talolleen rakennusluvan.

• panospuhdistamo
        Antti Alavus kirjoitti:

Tuskin kukaan valmistaja tekee pienpuhdistamoita huvikseen, vaan tarkoituksena on toimivuus ja vaadittavat puhdistustulokset.
        Uskoisin tasaisissa olosuhteissa, oikein asennettuna ja huollettuna että jätevesi kyllä puhdistuu.
        Miltei kaikkien puhdistamoiden toimintaperiaate on sama, joko panospuhdistamo tai jatkuvatoiminen puhdistamo.
        Ongelmaksi sitten muodostuukin asentaja tai käytäjä. Hommasta tulee todelisuudessa miltei mahdoton hoitaa jatkuvasti vaatimukset täyttävä.
        Nykyisin käytetään tiskiaineita ja monenmoisia kemikaleja, jotka tappavat Bakteeritoiminnan välitömästi ja puhdistustulos romahtaa. Fosfori kuitenkin saadaan kemikaaleilla rakeistettua ja kerättyä säiliöihin, jos vaan käyttäjä kemikaalia hankkii.
        Eri asia sitten onkin, onko koko hommassa mitään järkeä, kun naapurin pellolla lehmä paskantaa ämpärin kokoisia paskakasoja suoraan ruohikkoon tai yksi parhaista esimerkeistä on kun kävin yhdellä mökillä katsomassa puhdistamon paikkaa, niin isäntä varoitti astumasta metsässä koiran paskaan. Kaksi Tanskan Doggia oli paskonut parin kilon kasoja koko tontin täyteen rantaan asti ja suosittelin umpisäiliötä vaatimusten vuoksi.
        Toimimattomia puhdistamoita tuskin valmistetaan, mutta viittä tonnia enempää ei kannata maksaa mistään, jotta saa talolleen rakennusluvan.

-"Uskoisin tasaisissa olosuhteissa"

Uskontoa näihin asioihin ei kannata sotkea, vaikka näillä sivuilla väitetäänkin joidenkin laitevalmistajien siihen sotkeutuvan.

Mitä tulee mainitsemiisi tasaisiin olosuhteisiin, se ei suinkaan voi olla toimivuuden osoittamisen lähtökohta. Olet kyllä oikeilla jäljillä siinä tapauksessa, jos tarkoitat mummonmökkitestausta, jolloin testitulokset ovat juuri sellaisia kuin testaaja niiden haluaa olevan.

CE-testi on kuitenkin ainoa puolueeton ja luotettava testimenetelmä ja joudun pettymykseksesi todeta, että yksikään tähän mennessä CE-testattu laite ei ole saavuttanut Suomen asetuksen vaatimuksia.

Ketjusta on poistettu 80 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5490
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2407
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1675
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1657
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1195
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      327
      1195
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    10. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe