"- - sinulla ei ole mitään, mistä keskustella helluntailaisuudesta, koska on jokaisella tiedossa, että sulla ei oo aikomustakaan luopua homoudesta, ja juuri siksi, et koskaan saa hyväksyntää.
Tämä on sulle tehty selväksi satoja kertoja, miten voit päästä helluntaiseurakuntaan, homoudesta on luovuttava, vaikka homo olisitkin."
Siis: helluntailainen ei voi olla homo. Jos on homo ja haluaa helluntailaiseksi, pitää muuttua heteroksi. Koska kukaan ei voi muuttua heteroksi homosta tai homoksi heterosta, tuo tarkoittaa, että helluntailaisuus OPPINA syrjii tahallan ja lainvastaisesti ihmisiä. Lainaus on Ritarilta suoraan, ja hän sanoo olevansa helluntailainen uskova, joten lienee syytä uskoa hänen sanojaan.
MISTÄ helluntailaisuus on saanut erityisoikeudet syrjiä kansanryhmää toiminnassaan? Onko siis OIKEASTI yhäti niin, että en voi homoseksuaalina ja rehellisesti sen ominaisuuteni myös kertovana edes KESKUSTELLA teidän tekemisistänne? Jos on, rajaatte myös sananvapauttani lainvastaisesti. Samalla logiikalla ESIM. Ritarilla ei ole mitään oikeutta puhua homoudesta enää koskaan sanaakaan, koska hän ei siitä älyä mitään. Kiintoisa on oppinne...
Helluntailaisuus ja hyväksytty syrjintä
51
1467
Vastaukset
- synnin
Jokainen joutuu tilille kun tuomiopäivä tulee, sinäkin. Jumala erottaa vuohet lampaista.
Joka hylkää Jeesusken, on kaikista pahin mitä voit tehdä.
Jeesus sanoi syntiä tekeville, mene äläkä enää syntiä tee. Siitä voit tarkistaa oman elämäsi suuntaviivat. Joka toista tuomitset olet itse tuomion ansainnut. - RitariOlevainen
Mutta tosiasihan on, ei homolla ole erikoisoikeuksia päästä seurakuntaan ilman parannuksen tekoa.
Homo pääsee siinä kuin muutkin, samoillaa kriteereillä.
Uskotaan evankeliumi, tunnustetaan synnit, ensikädessä Jeesukselle, homous on syntiä jos sitä harrastetaan mies miehen kanssa, se pitää hylätä, ei oo pakko muuttua heteroksi, pitää vain luopua homoilusta.
Siispä homona voit tulla seurakuntaan, eikä syrjitä, että et voi sanoa minun sinua syrjineen, enempää kuin kukaan muukaan.
Terve tuoloa/menoa helluntaiseurakuntaan, täysin vapaasti, mutta homoutta et koskaan saa siellä meneen "läpi" !
Vieläkin yhden kerran! HOMONA voit mennä tilaisuuksiin, kukaan ei syrji sinua.- ei tupata
kun ei tykätä! Vaikka Jumala loikin ihmisen omaksi kuvakseen.
- laventelipoika
-minulla on tullut sellainen kuva että helluntaiseurakuntaan kuuluu homoja, koska täällä suomi kesutelussa joki kerto sillä tavalla, että minä ymmärsin hänen olevan homoudesta huolimatta seurakunnassa ja siellä oli keskusteltu homoudesta , en tiedä ymmärsinkö väärin vai, mutta paavali minusta ei hyväksy homoutta eli sitä että mies ei voi meihen kanssa mennä avioon, mutta miesrakkaus oli yleistä kreikassa ja roomassa silloin ja oliko niin että paavali tarkotti homouden yleisyyttä, mutta jos joku on vilpittömästi homo eli ei voi itse sille mitään, että sama sukupuoli vetää, niin ei minusta se voi olla esteenä seurakuntaan liittymiseen jos tulee uskoon, koska sittenhän vasta kasvaminen alkaa Kristuksessa ja Luoja voi siihen homouteen antaa voiman sen kanssa elää sitten, minäkin olen helluntaikristitty ja keskuslin piispa Pihkalan kanssa, mutta hän sanoi, että vaikka kuinka rukoilet, ei homous poistu ihmisestä, minä olen piispan kanssa eri mieltä, Jumala on herättänyt kuolleitakin.
- RitariOlevainen
laventelipoika kirjoitti:
-minulla on tullut sellainen kuva että helluntaiseurakuntaan kuuluu homoja, koska täällä suomi kesutelussa joki kerto sillä tavalla, että minä ymmärsin hänen olevan homoudesta huolimatta seurakunnassa ja siellä oli keskusteltu homoudesta , en tiedä ymmärsinkö väärin vai, mutta paavali minusta ei hyväksy homoutta eli sitä että mies ei voi meihen kanssa mennä avioon, mutta miesrakkaus oli yleistä kreikassa ja roomassa silloin ja oliko niin että paavali tarkotti homouden yleisyyttä, mutta jos joku on vilpittömästi homo eli ei voi itse sille mitään, että sama sukupuoli vetää, niin ei minusta se voi olla esteenä seurakuntaan liittymiseen jos tulee uskoon, koska sittenhän vasta kasvaminen alkaa Kristuksessa ja Luoja voi siihen homouteen antaa voiman sen kanssa elää sitten, minäkin olen helluntaikristitty ja keskuslin piispa Pihkalan kanssa, mutta hän sanoi, että vaikka kuinka rukoilet, ei homous poistu ihmisestä, minä olen piispan kanssa eri mieltä, Jumala on herättänyt kuolleitakin.
pitää ymmärtää väärin ?
Et varmaan lukenut viestiäni, ainoastaan jotain sieltä täältä?
Koska olen satakertaa painottanut, että homo voi tulla seurakuntaan, eikä kukaan sitä edes tiedä, antaa vaan elämänsä Herralle, ja varmaan hän uudestisyntyy, homoudestaan huolimatta, ja ei kun kasteelle ja siitä liitetään seurakuntaan, eikä vielä tähän mennessä ole kukaan edes tietoinen, hänen homoudestaan. Että silleen.
Mutta ennemmin tai myöhemmin asia tulee valoon, siitä pitää Pyhä Henki kyllä huolen, ja silloin siitä pitää tehdä pesäero,ei homosta, vaan homoudesta, helluntaiseurakunta ei ole koskaan hyväksynyt homoutta, vaikka homot hyväksytäänkin, siinä on se kipu kohta !
Herra on voimallinen vapauttamaan siitä himosta, jos asianosainen niin haluaa, jos ei edes halua, niin ei silloin oo toivoakaan siitä selvitä !
Raamattu jos saa olla määräävä tekijä opissa ja uskon elämässä.
Vai onko jo menty kirkonkanssa samalle linjalle ? - RitariOlevainen
ei tupata kirjoitti:
kun ei tykätä! Vaikka Jumala loikin ihmisen omaksi kuvakseen.
tarkoittanee ?
Ettäkö Jumala loi homot, vai ?
Synti loi kaikki Jumalan vastaisuudet, kuten homoudenkin, synnin perimää lankeemuksen seurauksena.
Jumala loi todella ihmisen omaksi kuvakseen, ja täydellisen ihmisen, ei ainuttakaan homoa, koska Aaadam on se, joka on esiisämme, ja hän oli ennen lankeemusta ihanne ihminen.
Vaan synti petti, ja toi mm. homouden ihmisen riesaksi, synti siinä kuin mikä muu synti tahansa. - poikalapsi
RitariOlevainen kirjoitti:
pitää ymmärtää väärin ?
Koska olen satakertaa painottanut, että homo voi tulla seurakuntaan, eikä kukaan sitä edes tiedä, antaa vaan elämänsä Herralle, ja varmaan hän uudestisyntyy, homoudestaan huolimatta, ja ei kun kasteelle ja siitä liitetään seurakuntaan, eikä vielä tähän mennessä ole kukaan edes tietoinen, hänen homoudestaan. Että silleen.
Mutta ennemmin tai myöhemmin asia tulee valoon, siitä pitää Pyhä Henki kyllä huolen, ja silloin siitä pitää tehdä pesäero,ei homosta, vaan homoudesta, helluntaiseurakunta ei ole koskaan hyväksynyt homoutta, vaikka homot hyväksytäänkin, siinä on se kipu kohta !
Herra on voimallinen vapauttamaan siitä himosta, jos asianosainen niin haluaa, jos ei edes halua, niin ei silloin oo toivoakaan siitä selvitä !
Vai onko jo menty kirkonkanssa samalle linjalle ?Entiseen malliisi jatkat - et mitään opi, et niin millään:"Herra on voimallinen vapauttamaan siitä himosta, jos asianosainen niin haluaa, jos ei edes halua, niin ei silloin oo toivoakaan siitä selvitä !"
Sinulle homous on siis himoa, josta pitää vapautua. Minulle se on seksuaalinen suuntaus, joka on kuule kokonaisuus, ei se sen enempää ole himoa kuin kenenkään muunkaan seksuaalinen suuntaus.
Homo on hautaan asti homo, tulipa lahkouskoon tai ei. KUKAAN ei ole missään heteroksi muuttunut, vaikka muuta vihjaat mahdolliseksi. Miksipä olisikaan muuttunut: Jumala se meidät on kaikki luonut, niin heterot kuin homotkin. Ei Hän liene tekemäänsä tyytymätön.
Helluntaiseurakunta ei siis ole hyväksynyt homoutta. Se tarkoittaa, että seurakunta ei hyväksy osaa ihmisistä ihmisinä. Tuo asia kun on osa mm. minun ihmisyyttäni, eikä se pois lähde, olittepa hyväksymättä tai ette. Se on paskan hailee, ja niin se on Jumalallekin!
Minä hyväksyn helluntailaisuuden, mutta kun toteutatte lahkolaisuuttan´ne käytännössä, teette syntiä mm. syrjimällä. Selitä ihan mitä selität: kirjoituksesi todisti taas kerran sen, että helluntailaislahko syrjii thallaan seksuaalisia vähemmistöjä. Koska meille on eri kohtelu kuin ihmisille yleensä, se on syrjintää. Vaaditte sellaista, mikä ei ole reaalimaailmassa koskaan tapahtunut - ja vielä ilkeät sanoa, että jokainen kelpaa lahkoosi. Häpeä!
Edelleenkään et ole jumala, vaikka luulet olevasi. - kaaleppi..
poikalapsi kirjoitti:
Entiseen malliisi jatkat - et mitään opi, et niin millään:"Herra on voimallinen vapauttamaan siitä himosta, jos asianosainen niin haluaa, jos ei edes halua, niin ei silloin oo toivoakaan siitä selvitä !"
Sinulle homous on siis himoa, josta pitää vapautua. Minulle se on seksuaalinen suuntaus, joka on kuule kokonaisuus, ei se sen enempää ole himoa kuin kenenkään muunkaan seksuaalinen suuntaus.
Homo on hautaan asti homo, tulipa lahkouskoon tai ei. KUKAAN ei ole missään heteroksi muuttunut, vaikka muuta vihjaat mahdolliseksi. Miksipä olisikaan muuttunut: Jumala se meidät on kaikki luonut, niin heterot kuin homotkin. Ei Hän liene tekemäänsä tyytymätön.
Helluntaiseurakunta ei siis ole hyväksynyt homoutta. Se tarkoittaa, että seurakunta ei hyväksy osaa ihmisistä ihmisinä. Tuo asia kun on osa mm. minun ihmisyyttäni, eikä se pois lähde, olittepa hyväksymättä tai ette. Se on paskan hailee, ja niin se on Jumalallekin!
Minä hyväksyn helluntailaisuuden, mutta kun toteutatte lahkolaisuuttan´ne käytännössä, teette syntiä mm. syrjimällä. Selitä ihan mitä selität: kirjoituksesi todisti taas kerran sen, että helluntailaislahko syrjii thallaan seksuaalisia vähemmistöjä. Koska meille on eri kohtelu kuin ihmisille yleensä, se on syrjintää. Vaaditte sellaista, mikä ei ole reaalimaailmassa koskaan tapahtunut - ja vielä ilkeät sanoa, että jokainen kelpaa lahkoosi. Häpeä!
Edelleenkään et ole jumala, vaikka luulet olevasi.logiikan mukaan hellarit syrjii myös rosvoja, varkaita, rattijuoppoja, pedofiilejä eli kaikkia mahdollisia minkä he kattoo synniksi ja tuo ritari olis tän palstan "politrukki". Kerro nyt mistä sen tieteellisen faktan löytää että homoksi synnytään. Mä en ole löytänyt. Tuo sinun "sotasi on vain näitä kahta eli ritaria ja stbtä vastaan koska he "käräyttivät sinut arveluttavasta kirjoittelu tavasta. Tietääkö sinun "miehesi" tästä jokapäiväisestä kirjoittelusta täällä hellari palstalla ja jos tietää niin miten suhtautuu sun kirjoitteluun.
- suuntaus
poikalapsi kirjoitti:
Entiseen malliisi jatkat - et mitään opi, et niin millään:"Herra on voimallinen vapauttamaan siitä himosta, jos asianosainen niin haluaa, jos ei edes halua, niin ei silloin oo toivoakaan siitä selvitä !"
Edelleenkään et ole jumala, vaikka luulet olevasi.sinun pitää silloin tällaisetkin suuntaukset hyväksyä, jos suuntauksista puhutaan.
Hekin puolustavat omaa suuntaustaan, ihan puolueeseen asti. Tätä on tapahtunut ulkomailla.
Hänen mielestään alaikäiseen kajoaminen on ihan normaalia. Niin, mietipä tätä. Homoutta en silti vertaa pedofiiliin, vaan puhtaasti seksuaaliseen suuntaukseen.
Jos vähääkään uskot Jumalaan, sinun tulee uskoa myös Jumalan Sanan totuus. Et voi ottaa palan sieltä ja toisen täältä, se on sinulle koko pakkaus, jota et voi välttää.
Siellä sanotaan varastamisesta, älä enää varasta.
Jos Jumala vihaa mieheen yhtymistä, silloin sinun pitää se myös ymmärtää ettei se ole oikein.
Sinun on turha syyttää täällä joitain uskovia jatkuvasti, etteivät hyväksy homoja, sinun tulee uskoa Jumalaan, jollet luota täällä palstalla kirjoittajiin. Lue Raamatun ilmoitus tästä asiasta ja toea se itse, niin et voi ketään syyttää valehtelusta. Se on totuus, jos haluat sen vastaanottaa. Jeesus kysyy, tahdotko? - Mun_Nimi
suuntaus kirjoitti:
sinun pitää silloin tällaisetkin suuntaukset hyväksyä, jos suuntauksista puhutaan.
Hekin puolustavat omaa suuntaustaan, ihan puolueeseen asti. Tätä on tapahtunut ulkomailla.
Hänen mielestään alaikäiseen kajoaminen on ihan normaalia. Niin, mietipä tätä. Homoutta en silti vertaa pedofiiliin, vaan puhtaasti seksuaaliseen suuntaukseen.
Jos vähääkään uskot Jumalaan, sinun tulee uskoa myös Jumalan Sanan totuus. Et voi ottaa palan sieltä ja toisen täältä, se on sinulle koko pakkaus, jota et voi välttää.
Siellä sanotaan varastamisesta, älä enää varasta.
Jos Jumala vihaa mieheen yhtymistä, silloin sinun pitää se myös ymmärtää ettei se ole oikein.
Sinun on turha syyttää täällä joitain uskovia jatkuvasti, etteivät hyväksy homoja, sinun tulee uskoa Jumalaan, jollet luota täällä palstalla kirjoittajiin. Lue Raamatun ilmoitus tästä asiasta ja toea se itse, niin et voi ketään syyttää valehtelusta. Se on totuus, jos haluat sen vastaanottaa. Jeesus kysyy, tahdotko?>Et voi ottaa palan sieltä ja toisen täältä, se on sinulle koko pakkaus, jota et voi välttää.<
Jumala-kuvansa kukin voi muodostaa periaatteessa minkälaiseksi tahansa, vaikkapa poimien jumalalleen ominaisuuksia nykyisistä eri uskonnoista. Ja jumala-kuvansa rakentamisessa ei edes tarvi pidättäytyä jo olemassa olevien uskontojen jumala-käsityksissä. Ihminen voi periaatteessa aina keksiä aivan jotain uutta ja omaa. Se on jumala-käsitysten eräs luonne.
>sinun pitää silloin tällaisetkin suuntaukset hyväksyä, jos suuntauksista puhutaan.
Hänen mielestään alaikäiseen kajoaminen on ihan normaalia.<
Voimme sopia eli määritellä lakiin niin, henkilön koskemattomuus tulee aina olla henkilön itsensä päätettävissä, miten olemme tehneetkin ja mikä mielestäni järkevää on. Selväähän on, ettei esimerkiksi viisivuotiaalla lapsella ole kyvykkyyttä tehdä itsenäisesti tiedostettuja päätöksiä asian suhteen. Jokaisen luulisi ymmärtävän, että 12-vuotiaatkin ovat pääsääntöisesti vielä hyvin manipuloitavissa olevia ihmisiä.
Iän karttuessa potentiaali tiedostaviin valintoihin tunnetusti kasvaa ja jossain vaiheessa henkilön voidaan katsoa olevan kyvykäs päättämään omista asioistaan, missä toki esiintyy yksilöllisiä eroavaisuuksia. Mielestäni kuitenkin nykyiseen lakiin määritelty ikäraja (muistaakseni 16) henkilöön aikuisen ihmisen taholta kohdistuvan ja ilman pakottamista tapahtuvan seksuaalisen toiminnan sallimisessa on paikallaan. - poikalapsi
kaaleppi.. kirjoitti:
logiikan mukaan hellarit syrjii myös rosvoja, varkaita, rattijuoppoja, pedofiilejä eli kaikkia mahdollisia minkä he kattoo synniksi ja tuo ritari olis tän palstan "politrukki". Kerro nyt mistä sen tieteellisen faktan löytää että homoksi synnytään. Mä en ole löytänyt. Tuo sinun "sotasi on vain näitä kahta eli ritaria ja stbtä vastaan koska he "käräyttivät sinut arveluttavasta kirjoittelu tavasta. Tietääkö sinun "miehesi" tästä jokapäiväisestä kirjoittelusta täällä hellari palstalla ja jos tietää niin miten suhtautuu sun kirjoitteluun.
Minä en edeleenkään ole osallistunut mihinkään arveluttavaan kirjoitustapaan, josta minut sinun VALEHTELUSI mukaan on käräytetty. Lopeta tuon jauhanta, koska kerran et pysty muuhun kuin huutamaan. Nokit tyhjää.
Kiintoisaa: sinusta siis rosvot, varkaat ja pedofiilit ovat rinnastettavissa homoihin. HYVIN kiintoisaa tuo on siksi, että mainitsemasi ihmiset ovat KAIKKI rikollisia, jotka tekevät vahinkoa. Homo ei ole rikollinen eikä vahingoita ketään. Kannanottosi kertoo sinusta kyllä aika lailla, arvoisa Puska-kaaleppi. - poikalapsi
tarkoittanee ?
Ettäkö Jumala loi homot, vai ?
Synti loi kaikki Jumalan vastaisuudet, kuten homoudenkin, synnin perimää lankeemuksen seurauksena.
Jumala loi todella ihmisen omaksi kuvakseen, ja täydellisen ihmisen, ei ainuttakaan homoa, koska Aaadam on se, joka on esiisämme, ja hän oli ennen lankeemusta ihanne ihminen.
Vaan synti petti, ja toi mm. homouden ihmisen riesaksi, synti siinä kuin mikä muu synti tahansa.Minusta kyllä tuntuu, että synti toi Ritarin kaltaiset riesaksemme. =))
Homous EI ole synti, koska se on TÄYSIN ihmisestä itsestään riippumaton asia, joka on ja pysyy. Jos homous on synti, niin silloin on heterouskin synti.
Lahkolaisuus omn synti. Sen lahkolainen itse valitsee herjayakseen Herraa. - kerropa sinä
poikalapsi kirjoitti:
Minusta kyllä tuntuu, että synti toi Ritarin kaltaiset riesaksemme. =))
Homous EI ole synti, koska se on TÄYSIN ihmisestä itsestään riippumaton asia, joka on ja pysyy. Jos homous on synti, niin silloin on heterouskin synti.
Lahkolaisuus omn synti. Sen lahkolainen itse valitsee herjayakseen Herraa.kumi pari on luotu saamaan lapsia keskenään?
mies ja nainen
mies ja mies
nainen ja nainen
Ketkä saavat keskenään lapsia, nyt ei katsota mitä läketiede tähän voi.
Jos uskot Jumalaan niin sinä et voi muuttaa sitä mikä on aikojen alusta ollut.
Jos sanot että heteropari on syntiä, miksi se on syntiä? - laventelipoika
pitää ymmärtää väärin ?
Vai onko jo menty kirkonkanssa samalle linjalle ?-no jos homo tulee uskoon, niin hän uudestisyntyy ja kyllä Luoja sen asian tiettä, että hänellä on homous, mutta jos ihminen kertoo vilpittömästi että on kiinnostus samaa sukupuolta kohtaan, niin kyllä silloin pitää tuosta vilpittämyydestä lähteä ja antaa aikaa sille, miten Luoja tuota asiaa alkaa käsittelemään tuon ihmisen kohdalla, eihän nekään jotka ovat alkoholismista käsin tulleet uskoon, ole kuitenkaan kaikki heti päässeet alkosta eroon , vaan on mennyt aikaa ja monet alkoholistit ovat langenneet ja sitten taas palanneet uskontielle, rakkaus on kuitenkin suurin asia.
- Amos7
Sinäkö poikalapsi haluaisit olla helluntailainen ilman parannuksen tekoa?
Normaalisti ja ainakin ennen tehtiin parannus, saatiin uskosta Jeesukseen synnit anteeksi ja liityttiin seurakuntaan, kasteen kautta.
Meinaatko sinä muuttaa Raamattua? - Nerre
Helluntailaiset perustavat kantansa raamattuun. Synnin harjoittamista ei hyväksytä eikä sitä hyväksytä missään muissakaan raamattuun nojautuvissa kirkoissa, eikä seurakunnissa.
Helluntailaisten opin kohta -Pyhä Raamattu on Pyhän Hengen innoituksesta syntynyt Jumalan sana ja oppimme ainoa perusta.
Jumalan sanasta löytyy, eikä näitä voi mitenkään ohittaa..
(Room.1:26-18)
"Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia." Kirjoitit
>> Koska kukaan ei voi muuttua heteroksi homosta tai homoksi heterosta, tuo tarkoittaa, että helluntailaisuus OPPINA syrjii tahallan ja lainvastaisesti ihmisiä- Timoriepu
Avaa puhelin, minulla on tärkeää henk.koht. asiaa!!!
Timoriepu kirjoitti:
Avaa puhelin, minulla on tärkeää henk.koht. asiaa!!!
Luin juuri viestisi. Puhelin jäi toiselle asunnolleni. Voitko kirjoittaa asiasta sähköpostiini tai soittaa aamupäivällä huomenissa. Tai laita puhelinnumerosi s-postiini niin soitan heti aamupäivällä, kun menen kirkonkylän asunnolleni.
Ystävällisin terveisin Jukka.
- L.J.Salmela
Meillä suomessa vallitsee täydellinen uskonnon ja omatunnon vapaus. Käytännössä tämä merkitsee sitä, että jokainen saa vapaasti uskoa niin kuin parhaaksi näkee ja noudattaa omaa vakaumustaan.
Aiemman perustuslain (Suomen hallitusmuoto) 8 § oli selvää tekstiä tästä. Sanottiin mm. että jokainen saa 18 vuotta täytettyään vapaasti erota omasta uskontokunnastaan ja liittyä toiseen MIKÄLI TÄMÄN JÄRJESTYS SEN SALLII.
Eli että. Uskonnon ja omantunnon vapaus pitää sisällään myös sen, että jokainen yksilöuskova ja heidän muodostama yhteisö saa noudattaa raamatun opetuksia kirjaimellisesti ja lähtökohtana on, että jokainen yhteisön jäsen noudattaa yhtäläisesti samoja raamatun opetuksia. Ja nyt. Mikäli jollain lainsäädännöllä pakotettaisiin ottamaan yhteisön jäseneksi sellainenkin, joka ei elä raamatun opetusten mukaan, tällä loukattaisiin yhteisöön kuuluvien uskon ja omantunnon vapautta.
Jos siis helluntailaisten oppi on se, mikä on, niin miksi sinun pitää väkisin tunkea itseäsi sinne. Noudattakoon he vapaasti omia uskonnollisia näkemyksiään. Etsi sellainen uskonnollinen yhteisö jossa sinun näkemyksesi hyväksytään tai perusta sellainen. Tähän uskonnonvapautemme antaa täyden mahdollisuuden.- meillä jokaisella
on vapaus kuulua juuri siihen mihin me uskomme.
Hyvä kirjoitus. - Hirvas
lisäisin tuohon Leksan mainioon ajatukseen sen, että ei minkään uskonnon tai lahkon tehtävä ole arvioida lähimmäisen taivaskelpoisuutta, olipa hän sitten kuka hyvänsä, tai eläisi miten hyvänsä. Hän on lähimmäisemme!
Silti näin tapahtuu, koska ihminen on ruvennut tuomariksi unohtaen, että Jumala antoi kaiken tuomiovallan Jeesukselle. - meillä jokaisella*
meillä jokaisella kirjoitti:
on vapaus kuulua juuri siihen mihin me uskomme.
Hyvä kirjoitus.on rakastaa ketä haluamme. Kahden saman sukupuolta olevan aikuisen välinen rakkaus ei ole tuhova voima vaan rakentava.
Helluntailaisten arvomaailma ja omatunto ei vain näytä tätä käsittävän koska raamattu kertoo jotain irstailusta, miehimyksistä, luonnottomuuksista jne. Em.asiolla ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. - uskova ihminen
meillä jokaisella* kirjoitti:
on rakastaa ketä haluamme. Kahden saman sukupuolta olevan aikuisen välinen rakkaus ei ole tuhova voima vaan rakentava.
Helluntailaisten arvomaailma ja omatunto ei vain näytä tätä käsittävän koska raamattu kertoo jotain irstailusta, miehimyksistä, luonnottomuuksista jne. Em.asiolla ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.-ollaan rasisteja aivan törkeällä tavalla sillä omassa porukassa kun on avioeroja vaikka millä mitalla niin se ei ole mikään asia eikä siitä tällä palstalla edes puhuta,-koska Hellari saa Jeesukselta sen synnin anteeksi jne..jopa saarnamiehet eroavat sen minkä kerkeävät ja ottavat nuoria naisia tilalle
-tämä vain perustellaan sillä että ihminen on lihassa heikko ja sitten sen synnin saa anteeksi...
-kuitenkin samaan aikaan tuomitaan homot ja heidän elämänsä alimpaan manalan kattilaan...
-samalla tavalla Raamattu tuomitsee huorintekijät helvettiin, mutta tätä ei muisteta silloin kun esim.homoja tuomitaan ja heidän seksuaalisuuttaan jne..
-helluntailainen ei voi tajuta sitä asiaa että on syntynyt homoksi tai b-seksuaaliksi tai joksikin muuksi sukupuolisesti,-kuin ns.heterot..ja että
kun on syntynyt siksi miksi on syntynyt se ei ole valittu ominaisuus ja myöskin heidän seksuaalisuutensa on ihan samalla tavalla heille keskenään normaalia kanssakäymistä,-kuin heteroillekkin omansa..
-ja siitä syntisyydestä vielä se asia että jos uskova paukauttaa vasaralla sormeensa,niin varmaan kiroaa,mielessään tai ääneen..kumpiko on silloin isompi synti,kirota ääneen vai mielessään?
-eli siis jos on mieleltään homo tai bi-seksuaali,muuttuuko se asia siitä harrastaako seksiä eli ei,tuskinpa !
-sama asia on heterojenkin huoraamisasiassa,jos katsoo naista himoiten on jo tehnyt huorin hänen kanssaan,-sanoo Jeesus!
-sama on miehillä,keskensä..
-eli me olemme syntisiä lihassamme olimme sitten mitä tahansa sukupuolisesti tai uskovia eli emme
-jokainen uskovainenkin jos on rehellinen katsoessaan kaunista ja seksikästä naista kokee kyllä ajatuksia jotka ei ole sieltä pyhimmästä päästä se on selvää ja samoin naisetkin nähdessään,komean uroksen jne..
-kuitenkin Jeesus pelastaa homojakin ja antaa heille armonsa, vaikkakin he ovat homoja lihassaan,tätä eivät helluntailaiset tajua eivätkä haluakkaan, tajuta !
-syntisessä lihassamme olemme sitä mitä olemme ja ihmisinä täälä elämme siten kuin elämme,-mutta sen sanon että monen uskoon tulleen homon ja bi-seksuaalin maallinen ja uskon elämä on paljon parempaa kuin ns.normaaliheteron fanaattinen ja fundamentalistinen riehuminen oppiensa kanssa jne..
-kerran Jumala tuomitsee meidät sen mukaankin mitä olemme lihassamme tehneet ja jättäneet,tekemättä..
-sanonpahan vain että sillä tuomiolla menee monen helarinkin suu suppuun joka täälä on heilunut tuomion kirveen kanssa jne..
-mitkä on sinun elämäsi hedelmät,käytännössä?!
-se että kaikki homot esimerkiksi katsotaan irstailijoiksi ja että he ovat muka luonnottomia jne on Paavalin juttuja 2000v takaa ja hän ei ole varmasti edes käsittänyt,mistä ko.asiassa kokonaisuudessaan on kyse..
-mutta niinhän ne Jehovatkin teki sen veriopin yhdestä Raamatun lauseesta,-vaikka kyse oli eläimen verestä, eikä ihmisen siinä koko,luvussa..
-että silleen, nyt varmaan on taas hellareillakin kiva sunnuntaipäivä kun on saatu vastustaa sitä kauheaa syntiä ja oma profiili on korkealla..
-varmaan on oikein siunattuja kokouksiakin tämän päälle,-että ei muuta kuin hallelyyyyyjaaaaa yheksällä yyllä ! - Mun_Nimi
mielestäni selkeä; mitä mieltä on sivarinkaan pyrkiä reserviläisjärjestöön, kun häntä tuskin jäseneksi hyväksytään. Eri asia on, onko sivarit liiemmin niihin koskaan pyrkineetkään.
Ongelmakohta, johon lain koukerot eivät kuitenkaan onnistu ylettämään asian vaikeasti tarkkailtavuuden vuoksi ovat helluntailaisuuden tai muun homouden harjoittamiseen kielteisesti suhtautuvan uskonnollisen yhteisön parissa kasvaneet homoseksuaalit, jotka kantavat ominaisuuttaan ties kuinka nuoresta pitäen, heidän itse asialle mitään voimatta. Suurin osa helluntailaisista katsoo homoseksuaalin voivan "eheytyä" ominaisuudestaan ja mikäli henkilön seksuaalinen taipumus esille tulee, asia saattaa vanhimmiston käsittelyyn päätyä ja sieltä annettavat "opastukset" lienevät perusviestiltään kaikille selviä.
Muun muassa uskonnollisissa piireissä harvemmin ymmärretään sitä, kuinka vaikea prosessi henkilölle on irrottautua yhteisöstä, jossa hän on koko ikänsä kasvanut ja jonka parista saatu hyväksyntä on sanellut henkilön minä-kuvan hyvinkin pitkälle. Yksilöllisiä eroavaisuuksia näkemyksissä irtautumisprosessin dramaattisen luonteen suhteen toki löytyy, mutta yleisesti ottaen asia on henkilölle aina vaikea paikka, joka usein jättää loppuelämän mittaiset jäljet ihmiseen.
Uskonnollisen yhteisön, jossa ei homoseksuaalista toimintaa jäsenille hyväksytä keskuudessa kasvanut ihminen ajetaan vaikean valinnan eteen hänen joutuessaan päättämään, kieltääkö suorastaan väkivaltaisesti esimerkiksi Aslanin "avustuksella" identiteettinsä vai eroaako yhteisöstä. Edellisestä tiedän asiaa tutkineiden kirjoitusten sekä oman tietämykseni helluntailaisten ymmärtämisen "ihmisyydestä" tasosta perusteella ja jälkimmäisestä omasta kokemuksestani. Kumpikin on omiaan aiheuttamaan ihmiselle pahojakin mielenterveysongelmia. Pahimmmissa tapauksissa on päädytty itsemurhiin.
Näen edellä mainitun varsin hyvänä syynä keskustella suhtautumisesta homouteen muun muassa täällä helluntailaisuus-palstalla. Lakipykälistä kun ei apua ole löydettävissä niin julkinen keskustelu on ainut keino, millä asiaan voi vaikuttaa. - ei ole millään
uskova ihminen kirjoitti:
-ollaan rasisteja aivan törkeällä tavalla sillä omassa porukassa kun on avioeroja vaikka millä mitalla niin se ei ole mikään asia eikä siitä tällä palstalla edes puhuta,-koska Hellari saa Jeesukselta sen synnin anteeksi jne..jopa saarnamiehet eroavat sen minkä kerkeävät ja ottavat nuoria naisia tilalle
-tämä vain perustellaan sillä että ihminen on lihassa heikko ja sitten sen synnin saa anteeksi...
-kuitenkin samaan aikaan tuomitaan homot ja heidän elämänsä alimpaan manalan kattilaan...
-samalla tavalla Raamattu tuomitsee huorintekijät helvettiin, mutta tätä ei muisteta silloin kun esim.homoja tuomitaan ja heidän seksuaalisuuttaan jne..
-helluntailainen ei voi tajuta sitä asiaa että on syntynyt homoksi tai b-seksuaaliksi tai joksikin muuksi sukupuolisesti,-kuin ns.heterot..ja että
kun on syntynyt siksi miksi on syntynyt se ei ole valittu ominaisuus ja myöskin heidän seksuaalisuutensa on ihan samalla tavalla heille keskenään normaalia kanssakäymistä,-kuin heteroillekkin omansa..
-ja siitä syntisyydestä vielä se asia että jos uskova paukauttaa vasaralla sormeensa,niin varmaan kiroaa,mielessään tai ääneen..kumpiko on silloin isompi synti,kirota ääneen vai mielessään?
-eli siis jos on mieleltään homo tai bi-seksuaali,muuttuuko se asia siitä harrastaako seksiä eli ei,tuskinpa !
-sama asia on heterojenkin huoraamisasiassa,jos katsoo naista himoiten on jo tehnyt huorin hänen kanssaan,-sanoo Jeesus!
-eli me olemme syntisiä lihassamme olimme sitten mitä tahansa sukupuolisesti tai uskovia eli emme
-jokainen uskovainenkin jos on rehellinen katsoessaan kaunista ja seksikästä naista kokee kyllä ajatuksia jotka ei ole sieltä pyhimmästä päästä se on selvää ja samoin naisetkin nähdessään,komean uroksen jne..
-kuitenkin Jeesus pelastaa homojakin ja antaa heille armonsa, vaikkakin he ovat homoja lihassaan,tätä eivät helluntailaiset tajua eivätkä haluakkaan, tajuta !
-syntisessä lihassamme olemme sitä mitä olemme ja ihmisinä täälä elämme siten kuin elämme,-mutta sen sanon että monen uskoon tulleen homon ja bi-seksuaalin maallinen ja uskon elämä on paljon parempaa kuin ns.normaaliheteron fanaattinen ja fundamentalistinen riehuminen oppiensa kanssa jne..
-kerran Jumala tuomitsee meidät sen mukaankin mitä olemme lihassamme tehneet ja jättäneet,tekemättä..
-sanonpahan vain että sillä tuomiolla menee monen helarinkin suu suppuun joka täälä on heilunut tuomion kirveen kanssa jne..
-se että kaikki homot esimerkiksi katsotaan irstailijoiksi ja että he ovat muka luonnottomia jne on Paavalin juttuja 2000v takaa ja hän ei ole varmasti edes käsittänyt,mistä ko.asiassa kokonaisuudessaan on kyse..
-mutta niinhän ne Jehovatkin teki sen veriopin yhdestä Raamatun lauseesta,-vaikka kyse oli eläimen verestä, eikä ihmisen siinä koko,luvussa..
-että silleen, nyt varmaan on taas hellareillakin kiva sunnuntaipäivä kun on saatu vastustaa sitä kauheaa syntiä ja oma profiili on korkealla..
-varmaan on oikein siunattuja kokouksiakin tämän päälle,-että ei muuta kuin hallelyyyyyjaaaaa yheksällä yyllä !jalustalla jos syntiä tekee, siitä on tehtävä parannus. On todellakin kurjaa jos ihmiset eroavat, se ei ole Jumalan tahto.
Eikös muissa kirkkokunnissa erota lainkaan? miksi syyttelet toisia, vaikka omassa on mätää vaikka kuinka. Tuo juuri näyttää että kun sormella toisia osoittaa heidän syntielämästään, niin yhdeksän kymmenestä osoittaa itseään.
Täällä on moneen kertaan sanottu että Raamattu tuomitsee, huorintekijät, varkaat, raiskaajat, jolleivat parannusta tee ikuiseen kadotukseen.
Ei täällä ole mitään erikseen eroteltu. Raamattu on Jumalan ilmoittama, ken siihen uskoo, hyvin käy. Usko sinäkin ja lakkaa vainoamasta uskovia. - uskova ihminen
-sitä että voidaan tuomita esim,homot ja heidän seksuaalisuutensa jollakin uskonnolla,julkisesti helvettiin ja samaan aikaan omassa porukassa,erotaan huorataan ja tehdään kuitenkin syntiä sen minkä,keriitään..ja tämä erottelu tehdään oppinäkemyksillä joista omasta mielestään ollaan 100% varmoja..sanot siis että lait ja asetukset antavat uskonnollisen toiminnan nimissä valtuudet tuomita rasistisesti ja ihmisoikeuksien vastaisesti ihmisiä helvettiin, koska oppi on sellainen,-niinkö?
-ihmeellistä on jos näin on... - frihet
-sitä että voidaan tuomita esim,homot ja heidän seksuaalisuutensa jollakin uskonnolla,julkisesti helvettiin ja samaan aikaan omassa porukassa,erotaan huorataan ja tehdään kuitenkin syntiä sen minkä,keriitään..ja tämä erottelu tehdään oppinäkemyksillä joista omasta mielestään ollaan 100% varmoja..sanot siis että lait ja asetukset antavat uskonnollisen toiminnan nimissä valtuudet tuomita rasistisesti ja ihmisoikeuksien vastaisesti ihmisiä helvettiin, koska oppi on sellainen,-niinkö?
-ihmeellistä on jos näin on...Synti tosin tulee, tiettäväksi tehdä, että ihminen osisi hyödyntää armon, eiks se niiku tuohon tyyliin mee.
- uskova ihminen
ei ole millään kirjoitti:
jalustalla jos syntiä tekee, siitä on tehtävä parannus. On todellakin kurjaa jos ihmiset eroavat, se ei ole Jumalan tahto.
Eikös muissa kirkkokunnissa erota lainkaan? miksi syyttelet toisia, vaikka omassa on mätää vaikka kuinka. Tuo juuri näyttää että kun sormella toisia osoittaa heidän syntielämästään, niin yhdeksän kymmenestä osoittaa itseään.
Täällä on moneen kertaan sanottu että Raamattu tuomitsee, huorintekijät, varkaat, raiskaajat, jolleivat parannusta tee ikuiseen kadotukseen.
Ei täällä ole mitään erikseen eroteltu. Raamattu on Jumalan ilmoittama, ken siihen uskoo, hyvin käy. Usko sinäkin ja lakkaa vainoamasta uskovia.-pelkästään helluntaissa tehtäsiin tätä asiaa vaan monessa muussakin kirkkokunnassa jne..en syyttele sen kummemmin ketään vaan tuon vaan esille sen suhtautumisen ja kaksinaamaisuuden jolla asioihin suhtaudutaan,-nimenomaan katsottaessa näitä sukupuolisuusasioita seurakuntien keskellä jne..
-mielestäni olisi helluntailaisten kuten monien muidenkin hyvä ruveta ajattelemaan,-omilla aivoillaankin asioita..se voisi auttaa ymmärtämään hiukan erilaisiakin ihmisiä,eikä vain heti ensimmäiseksi vetää sitä tuomion sanaa sieltä plakkarista,-sillä ne ovat kyllä valmiina,-kuten tääläkin näkyy.. - eivät vedä plakkaristaan
-pelkästään helluntaissa tehtäsiin tätä asiaa vaan monessa muussakin kirkkokunnassa jne..en syyttele sen kummemmin ketään vaan tuon vaan esille sen suhtautumisen ja kaksinaamaisuuden jolla asioihin suhtaudutaan,-nimenomaan katsottaessa näitä sukupuolisuusasioita seurakuntien keskellä jne..
-mielestäni olisi helluntailaisten kuten monien muidenkin hyvä ruveta ajattelemaan,-omilla aivoillaankin asioita..se voisi auttaa ymmärtämään hiukan erilaisiakin ihmisiä,eikä vain heti ensimmäiseksi vetää sitä tuomion sanaa sieltä plakkarista,-sillä ne ovat kyllä valmiina,-kuten tääläkin näkyy..vaan ne on ihan Jumalan Sanaan kirjoitettu, osoita syytöksesi Jumalalle.
- että kaikki synti
-ihmeellistä on jos näin on...mitä harjoitetaan eris seurakunnissa ei ole Jumalan mieleinen asia, on turha vedota. Jokaisen on tehtävä parannus, helluntalaisen, vapaakirkollisen, babtistilaisen, luterilaisen, MIKÄÄÄN SYNTI EI PERI TAIVAAN VALTAKUNTAA!
- frihet
-pelkästään helluntaissa tehtäsiin tätä asiaa vaan monessa muussakin kirkkokunnassa jne..en syyttele sen kummemmin ketään vaan tuon vaan esille sen suhtautumisen ja kaksinaamaisuuden jolla asioihin suhtaudutaan,-nimenomaan katsottaessa näitä sukupuolisuusasioita seurakuntien keskellä jne..
-mielestäni olisi helluntailaisten kuten monien muidenkin hyvä ruveta ajattelemaan,-omilla aivoillaankin asioita..se voisi auttaa ymmärtämään hiukan erilaisiakin ihmisiä,eikä vain heti ensimmäiseksi vetää sitä tuomion sanaa sieltä plakkarista,-sillä ne ovat kyllä valmiina,-kuten tääläkin näkyy..Eli montako kertaa helari kokouksissa olet kuullut sanan homo tai homous?
Meillä oli kevät kaudella eräät opinto päivät, jossa tuota asiaa sivuttiin, silloin sana oli käytössä.
Sit oli eräsnimi-lista joka lähetettiin edeskuntaan, tuon homo adoption ja avioliittoon vihkimisen johdosta, eli homous ei taida edes kuulua seurakunnan sana varastoon, kun sitä ei missään mainita.
Tää palsta on ainut ja siitä saamme ratto-poikaa kiittää ja työmiestä hänen hyvänä tukenaan, muutenhan tää homostelu, olis tältäkin palstalta katoava ilmiö.
Eli pidetään hyvää huolta näistä parista homosta, jotka seurassamme viihtyy, ja hiukan nuristen "ruokaansa" nauttivat. - eihän ne vielä
frihet kirjoitti:
Eli montako kertaa helari kokouksissa olet kuullut sanan homo tai homous?
Meillä oli kevät kaudella eräät opinto päivät, jossa tuota asiaa sivuttiin, silloin sana oli käytössä.
Sit oli eräsnimi-lista joka lähetettiin edeskuntaan, tuon homo adoption ja avioliittoon vihkimisen johdosta, eli homous ei taida edes kuulua seurakunnan sana varastoon, kun sitä ei missään mainita.
Tää palsta on ainut ja siitä saamme ratto-poikaa kiittää ja työmiestä hänen hyvänä tukenaan, muutenhan tää homostelu, olis tältäkin palstalta katoava ilmiö.
Eli pidetään hyvää huolta näistä parista homosta, jotka seurassamme viihtyy, ja hiukan nuristen "ruokaansa" nauttivat.muuta kykene vastaan ottamaankaan.
Tarjotaan sitten vahvempaa, kun osaavat kävellä. Niinhän se Raamattukin sen ilmoittaa, joka sitä maitoa vielä nauttii, ei kykene vahvempaa ottamaan.
ps. ei ole muuten meilläkään eroteltu ihmisiä sen synnin johdosta, vaan kaikille syntisille julistetaan Jumalan armoa=pelastusta. - uskova ihminen
että kaikki synti kirjoitti:
mitä harjoitetaan eris seurakunnissa ei ole Jumalan mieleinen asia, on turha vedota. Jokaisen on tehtävä parannus, helluntalaisen, vapaakirkollisen, babtistilaisen, luterilaisen, MIKÄÄÄN SYNTI EI PERI TAIVAAN VALTAKUNTAA!
-huorintekemisestä sitten sieläkin aletaan tekemään todellista parannusta?
- uskokaan erilaisia
meillä jokaisella* kirjoitti:
on rakastaa ketä haluamme. Kahden saman sukupuolta olevan aikuisen välinen rakkaus ei ole tuhova voima vaan rakentava.
Helluntailaisten arvomaailma ja omatunto ei vain näytä tätä käsittävän koska raamattu kertoo jotain irstailusta, miehimyksistä, luonnottomuuksista jne. Em.asiolla ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa.asioita, vaan tekevät mitä kauheimpia tekoja.
Tappavat, varastavat, raiskaavat jne.
Ja kuitenkin ne ovat kaikki kirjoitettu Jumalan Sanaan.
Se kertoo vain sen toden että ihminen on hyljännyt Jumalan totuuden, ja tekee mitä itse lystää.
Jumalan Sanassa on paljon hyödyllistä, mutta otetaanko sitä vakavasti. Olen todennut, ei oteta.
Rakkaus on Jumalan luoma, kahden eri sukupuolen välille, joiden kautta syntyy myös tälle maapallolle lapsia. Näin on Jumala suunnitellut.
Ei ole ollut koskaan muuta tietä miten lapset syntyvät. Siihen on tarvittu aina mies ja nainen.
Siitä et pääse mihinkään pakoon. Lesbokin joka haluaa lapsen, tarvitsee siihen miehen. Niin siinä on sinulle miettimistä, miksi kaksi eri sukupuolta on luotu. uskova ihminen kirjoitti:
-ollaan rasisteja aivan törkeällä tavalla sillä omassa porukassa kun on avioeroja vaikka millä mitalla niin se ei ole mikään asia eikä siitä tällä palstalla edes puhuta,-koska Hellari saa Jeesukselta sen synnin anteeksi jne..jopa saarnamiehet eroavat sen minkä kerkeävät ja ottavat nuoria naisia tilalle
-varmaan on oikein siunattuja kokouksiakin tämän päälle,-että ei muuta kuin hallelyyyyyjaaaaa yheksällä yyllä !Syntisiä me kaikki ollaan. Jumala kuitenkin lähetti Poikansa vapauttamaan meidät synti kahleista, ettemme enää olisi synnin orjia. Jos aiot vetää asioillesi ja syytöksillesi Jumalan Sanan perusteluksi. Tiedät varsin hyvin mitä kaikkea Jumalan sanasta löytyy.
"synnin tekijät eivät peri taivasten valtakuntaa." koskee helluntialaisia, kaikkia uskovia ja minun lisäkseni myös sinua.
Gal.5:19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.- frihet
eihän ne vielä kirjoitti:
muuta kykene vastaan ottamaankaan.
Tarjotaan sitten vahvempaa, kun osaavat kävellä. Niinhän se Raamattukin sen ilmoittaa, joka sitä maitoa vielä nauttii, ei kykene vahvempaa ottamaan.
ps. ei ole muuten meilläkään eroteltu ihmisiä sen synnin johdosta, vaan kaikille syntisille julistetaan Jumalan armoa=pelastusta.Ainaski kirkko-kahvin kera.
Kyllä meilläkin homoja on käyny kuulolla ja ihan ihastellen ovat kahveetki nauttineet.
Tän palstan pojat eivät oikein rasta muun sortin piokia, esim. helari poikia, jotka avioituvat toista sukupuolta omaavan kanssa.
Mut tuohon "maitoruokaan" mennäkseni, sitähän tarjotaan joka ruokailussa ja "ravinteellinen ruoka" on jäänyt listalta melkein kokonaan.
Sit tää suola on myös unohdettu, et joskus tuppaa ruoka pilaantuu senki takia, kun mausteeksi on sokerit laitettu, vaik ois hiukka suolaa ollu tarvis.
Ei ole pelkoa, et ketään pellolle viskataan, jos nyt Kristuksessa tahtoo vaeltaa.
Mut eihän ne kirkollisetkaan ketään pellolle viskaa, vaan arvelen, ettei Isä kaikkea kakkaa tahdo luonaan hyysätä. - frihet
Että jokainen tekee synnistään itse parannuksen, jos nyt synti käsitys on menny jakeluun.
En hän minä tee toisten synnistä parannusta, vaan omista synneistäni ja jos en sitä tekisi, niin en esimerkiksi olisi ryyppäämistä lopettanut, mut kun se asiakin tuli minulle synniksi sydämmelle, niin tein parannuksen ja lopetin viinan juonnin, eiks se oo noin yksinkertaista, jos siihen avun vielä antaa Jumala.
Toisaalta ei pidä hakeutua synnillisiis paikkoihin, jos tietää, että aita on joltakin kohtaa matala, niin varokoon sellaisia kohtia.
Vikojen etsijöitä on liiaksi, kun toisten viat nähdään kuten sinä, mutta parannus on ihmisen tehtäväksi jäänyt ja se olisi hyvä itsekunkin muistaa.
Synti tosin tulee tuoda esille, että ihminen tietää, mistä tehdä parannus, niinhän Naatankin Daavidille ilmoitti. - on tehtävä
parannus, on se sitten luterilainen, hellari jne.
Toivotaan että Jumala saa heissä vielä sijaansa ja tulevat parannuksen paikalle. Muuta tietä ei ole kenelläkään.
Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
Seurakunnan vanhimpien tehtävä on nuhdella ihmistä joka on lähtenyt tuolle tiellä, sillä se pelastaa hänen sielunsa jos kääntyy ja tekee parannuksen. eihän ne vielä kirjoitti:
muuta kykene vastaan ottamaankaan.
ps. ei ole muuten meilläkään eroteltu ihmisiä sen synnin johdosta, vaan kaikille syntisille julistetaan Jumalan armoa=pelastusta.laktoosi-intoleranssi?
- RitariOlevainen
selvemmin sanoa.
Mutta ei, "poikalapsi" haluaa päästä homoilemaan helluntaiseurakuntaan, se näyttäisi olevan hänen elämän tehtävä. Jokin pakkomielle häneen on iskostunut.
Suuruudenhulluudessaan kuvittelee olevansa Jumalaakin suurempi, koska hän ei kunnioita Jumalan sanaa, muutakuin sen verran, että väittää olevansa kristitty.
Kuitenkin taistelee Jumalaansa vastaan, ja Jumalan säätätmyksiä halpana pitäen.
Täysin ristiriitainen uskossaan Jumalaan, ja Hänen Sanaansa nähden !
- frihet
Ooks paininu synnin kanssa koko yön?
Vai muutenko omatunto taas alko louksuttaan?
Eiks se aamupäivän kokous teilläkin kohta ala, et paa limunaadi kuteet päälle ja krava kaulaan ja astele rohkeesti kirkkoon. - Tietävälle
Voiko vapaakirkkoon kuuluva harjoittaa homoseksiä?
- Murhamies
joka tappaa työkseen olla uskova? voiko se kuulua Vapaakirkkoon?
- frihet
Murhamies kirjoitti:
joka tappaa työkseen olla uskova? voiko se kuulua Vapaakirkkoon?
Ei ne hyväksy homostelijoita, eikä sen kummemmin murhaajia, jotka eivät tee synneistään parannusta, eli kumpienkin on hyljättävä syntinsä ja Jumala antaa siihen voiman, kun sen tahtoo myös jättää, siis syntisen elämänsä.
Eihän toki kukaan odottanut, että poikalapsi olisi tuohon sinun edeltämääsi kysymykseen vastannu, kun hänen vihansa kohdistuu helareihin.
Minä tässä mietin, et mitä minä voisin poikalapselle juolulahjaks hommata, pitänee kysäistä kaiketi tän kylän homiolta mikä niitä eniten mieltää. frihet kirjoitti:
Ei ne hyväksy homostelijoita, eikä sen kummemmin murhaajia, jotka eivät tee synneistään parannusta, eli kumpienkin on hyljättävä syntinsä ja Jumala antaa siihen voiman, kun sen tahtoo myös jättää, siis syntisen elämänsä.
Eihän toki kukaan odottanut, että poikalapsi olisi tuohon sinun edeltämääsi kysymykseen vastannu, kun hänen vihansa kohdistuu helareihin.
Minä tässä mietin, et mitä minä voisin poikalapselle juolulahjaks hommata, pitänee kysäistä kaiketi tän kylän homiolta mikä niitä eniten mieltää.Olisi mielenkiintoista nähdä, miten kirjoitat ruotsia.
"pitänee kysäistä kaiketi tän kylän homiolta mikä niitä eniten mieltää."- frihet
Työmies2 kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten kirjoitat ruotsia.
"pitänee kysäistä kaiketi tän kylän homiolta mikä niitä eniten mieltää."On toisaalta hyvä, et sinun homo kumpanisi ovat sinulle ruotsin kielen alkeet opettaneet, sinä voisit ihan hyvin minulle ruotsiksi vastata, niin ei tarvitsisi kaikkien lukea, ainakaan niiden, jotka snennem kielestä eivät erikoisemmin pidä, minä sitä joudun päivittäin käyttämään, halusimpa tai en.
Et eiku homojen mieli lahjoja vaikka ruotsiksi, niin tiedän mikä poikalasta ehkä miellyttäs.
Meillä kokouksessa usein käy tuo naapuri kylän homo-poika, jota olen auttanut hiukan, jopa kuljetuksissa.
- laventelipoika
-mutta jos sinä tulet uskoon, lähdet uskontielle ja olet vilpitön siinä, että et itse voi sille mitään jos tunnet kiinnostusta samaan sukupuoleen ei se ole este uskoontulolle, vaan juuri kun ihminen elää uskossa, niin sittehän kasvaminen alkaa ja Luoja auttaa sinua siinä homoasiassa sillai kuin Hän sen ymmärtää, onhan muitakin kirkkokuntia joihin voi mennä, koko kristikunta on seurakunta ja kristikunta on ollut aina koko olemassaolonsa aikana sellainen, että sen sisällä on ollut erilaisia mielipiteitä. uskoon tullaan kun tietoisesti otetaan Jeesus uskon kautta vastaan, tehdään tietoinen ratkaisu ja sen heti Luoja rekisteröi.
minä hellentaikristittynä hyväksyn sen että kun ihminen homokin tulee uskoon, niin hän voi tulla uskoon sellaisena kuin on omine heikkouksineen ja vaikeuksineenkin. - Anonyymi
Elon Musk Says 'Woke Mind Virus' Killed His Son
https://www.youtube.com/watch?v=HKpsnjJOX9I - Anonyymi
https://yle.fi/a/74-20100045
Yhdysvallat
Musk aikoo siirtää yrityksiään Kaliforniasta sukupuolivähemmistöjä koskevan lainsäädännön vuoksi
Musk aikoo siirtää avaruusyhtiö SpaceX:n ja viestipalvelu X:n pääkonttorit Kaliforniasta Texasiin. Musk on jo aiemmin siirtänyt autovalmistaja Teslan pääkonttorin Texasiin.
Miljardööri Elon Musk aikoo siirtää omistamiensa avaruusyhtiö SpaceX:n ja viestipalvelu X:n pääkonttorit Kalifornian osavaltiosta Texasiin.
Musk perustelee päätöstään Kalifornian osavaltion lailla, joka estää kouluja pakottamasta opettajiaan ilmoittamaan oppilaan vanhemmille mahdollisista muutoksista oppilaan sukupuoli-identiteetissä.
– Tämä on viimeinen pisara, Musk sanoi X:ssä.
Miljardööri väitti Kalifornian kuvernöörin Gavin Newsomin maanantaina allekirjoittaman lain sekä muiden sitä edeltäneiden lakien hyökkäävän perheitä ja yrityksiä vastaan.
– Tein kuvernööri Newsomille selväksi noin vuosi sitten, että tällaiset lait pakottaisivat perheet ja yritykset lähtemään Kaliforniasta suojellakseen lapsiaan, Musk jatkoi.
Musk kritisoinut persoonapronominien käyttöä
Musk on aiemmin kritisoinut muun muassa sitä, miten ihmiset käyttävät ja toivovat muiden käyttävän oman sukupuoli-identiteettinsä mukaisia persoonapronomineja.
Musk on kommenteissaan heijastellut useiden konservatiivien esittämiä näkemyksiä ja väittänyt, että sukupuoli-identiteettiin liittyvät pronominivalinnat ovat osa väitettyä woke-agendaa, jonka hän väittää olevan vaaraksi yhteiskunnalle.
Musk on aiemmin ottanut yhteen Newsomin kanssa myös muun muassa osavaltion koronapolitiikkaan liittyen.
Miljardööri on siirtänyt jo aiemmin sähköautovalmistaja Teslan pääkonttorin Kalifornian Palo Altosta Texasin Austiniin.
SpaceX:n pääkonttori on tätä nykyä Hawthornessa, mutta Musk uhkaa siirtää toimitilat nyt Boca Chicaan, josta käsin yhtiö jo nykyiselläänkin tekee rakettiensa laukaisuja. X puolestaan majailee San Franciscossa näyttävässä art deco -rakennuksessa, mutta Musk haluaa siirtää viestipalvelun Teslan tavoin Austiniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565490Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212407Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551675- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101187