Ollaan talvella lähdössä Agadiriin ja olisinkin nyt kysynyt ihan käytännön kokemusta rokotuksista tai muusta lääkityksestä. Tarvitseeko huomioida jotain erityistä? Kun ei olla muuta kuin Euroopassa ennen matkusteltu. Kiitos!
Marokon rokotukset tms.
2
1258
Vastaukset
- Tuula
Vaadittavia rokotuksia ei ole. Suotavaa voimassa olla jäykkäkouristus rokotus.Joissakin maita koskevissa tiedostoissa suositellaan b-hepatiitti rokotusta.Itse vuosikausia Agadirissa käynneennä en sitä ole ottanut.Itse käytän hampaidenpesussa pullovettä vaikka tänäpäivänä raanavettä voi juoda.Toki samaa vettä käytetään ravintolassa jäiden tekoon,eikä vatsatauti paholainen ole koskaan iskenyt.
Kuten Tuula kirjoitti niin mitään vaadittavia rokotuksia ei ole. Itse olen kuitenkin pitänyt jäykkäkouristusrokotuksen lisäksi myös poliorokotuksen voimassa eli perusrokotukset. Olen käynyt myös Marokossa useita kertoja eikä mitään ongelmia ole rokotusten suhteen ollut. Korostan sitä, että kun huolehtii käsihygeniasta ja käyttää maalaisjärkeä niin niillä kyllä pärjää. Aikoinaan otin gammaglobuliinirokotuksenkin, mutta nyt sitä en ole enää ottanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363787- 122556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311526- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 801235