Onko joku vaihtanut tämmöiseen veneeseen. Riittääkö tila perävetolaitteen irroittamiseen ilman moottorin irroittamista?
Sunwind 311
4
881
Vastaukset
- esiteltiin
Joskus 90-luvulla ilmestyi Venemaailma-lehti. Siinä jossakin numerossa oli selkeät ohjeet s-vetolaitteen kumin vaihtoon. Mielestäni osa on kuitenkin niin tärkeä jo turvallisuudenkin kannalta, että teettäisin työn ammattimiehellä.
- Kippari
Alla olevasta linkistä löytyvät ohjeet vaihtoon SW27:ssa. Sullahan aukeaa konetila vielä takaa, joten pakettiin pääsee kiinni myös sieltä. 311 perähytti on kuitenkin sen verran matala, että työskentelyolosuhteet tulevat olemaan varmastikin "mielenkiintoiset".
http://www.markkanen.net/?page=albireo_vetolaite- vetolaitteen kumin vaihto
Nuo ohjeet olinkin jo lukenut ja siksi lähdinkin kyselemään tuosta moottorin irroituksesta. Sieltä takakautta pääsee aika hyvin kyllä käsiksi kaikkiin pultteihin, mutta mahtuuko se vetolaite sieltä sittenkään tulemaan. Luulisi että joku on vaihtanut 311:een kun ei se nyt kovin harvinainen vene ole.
vetolaitteen kumin vaihto kirjoitti:
Nuo ohjeet olinkin jo lukenut ja siksi lähdinkin kyselemään tuosta moottorin irroituksesta. Sieltä takakautta pääsee aika hyvin kyllä käsiksi kaikkiin pultteihin, mutta mahtuuko se vetolaite sieltä sittenkään tulemaan. Luulisi että joku on vaihtanut 311:een kun ei se nyt kovin harvinainen vene ole.
Vaihdoin SW311:een kumin moottorin irroituksen yhteydessä. Moottori on VP 2002, niin kuin sinullakin lienee. Minulle jäi sellainen kuva, että aika vaikeaa se kumin vaihto on, jos konetta ei siirrä pois tieltä.
Toisaalta ei se koneen irrotus nyt ole kovin vaikeaa: kaksi kiinnitysmutteria (vaihdelaatikon joudut joka tapaukseesa irrottamman) irti, polttoaineletkut, vaijerit, vesiletkut ja pakoputki irti. Hanki pikku talja, jonka kiinnität kulkuaukon yli olevaan pattiinkiin ja sillä kevennät moottoria ja vedät sen salongin lattialla oleven lankkujen päälle. Tämän jälkeen on tilaa työskennellä. Samalla tietenkin voit lähettää koneen pieneen peruskorjaukseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047