Moi!
Aamulla autooni (S80 -99) ilmestyi ajotietokoneeseen teksti "Pakokaasuja, huolla pian". Mikähän vika on kyseessä? Voiko itse huoltaa/tehdä asialle mitään? Kiitokset asiallisista vastauksista jo etukäteen.
Pakokaasuja?
4
1192
Vastaukset
- Marcus75
Eli S60:ssä oli turbon ylipaineventtiili tai jokin vastaava rikkinäinen ja työnsi lambda-anturille tietoa liian suurista päästöistä ja
löi vikakoodin tietokoneeseen. Uusi venttiili
tilalle ja avot, toimii taas kuin uusi. - Samoja oireita
Älä hätäile asian kanssa. Ajele vaikka viikko ihan rauhassa kunnes tulee riittävän monta "oireetonta" starttia (auton kaikki järjestelmät käydään läpi kun autoa käynnistetään). Jos oireesi oli vain "hetkittäinen" niin homma ok ja viesti poistuu ajotietokoneelta. Jos ei se poistu niin huoltoon ja töpseli kiinni. Volvon systeemi on herkkä ja olematonkin hetkellinen "vika" saattaa aiheuttaa viestejä.
- Joopajoo niin
Vittu näitä vikavaloja palaa alvariinsa meikäläisen volvossa, lähtee ensviikolla ku kuppa töölöstä koko vehje!!!
- www.volvovituttaa.com
Katso tarkemmin ilmamassa anturi. Mulla s 60 ja kaasut poistu ku anturi puhdas..
Anturi pitäis löytyä ku seuraat ilmanpuhdistimen tötteröä moottorille.. Uus anturi n. 400 € ja puhdistus vain vaivan n. 5 min. Osta puhdistus aine tai käytä se kiehuvan kuumassa vedessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753082
- 732954
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191782- 271691
- 241667
- 211651
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321306Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299