Onko kenelläkään hyvää ohjetta kasvissosekeittoon? Ostin juuri soseutuskoneen ja sillä aion valmistaa kaikenlaisia keittoja. Terveelliset ohjeet tervetulleita!
kasvissosekeitto
6
15123
Vastaukset
- kokokokkiko
mä oon tehny näin: pannulla öljyssä kuumennan kaikenlaisia pilkottuja kasviksia, sitten paan ne kattilaan, ja päälle kuumaa vettä, sit keitän ne mössöks ja surrasauvalla soseeksi, suolaa perään...siinä se.
- skäribo
Sosekeittoon käyvät kaikki mahdolliset jämäjuurekset, ja lisäksi parskaalin ja kaalin kanttia, valkosipulia, purjoa, sipulia, ihan mitä vaan! Jos puutarhastasi löytyy maa-artisokkaa, kruunaa se keiton kuin keiton.
Keitä vihannekset pehmeäksi, ja mausta mielesi mukaan. Suosittelen yrttejä! Sitten surrautat soseeksi, laitat takaisin levylle ja lisäät maun mukaan mustaa Koskenlaskija-juustoa.
Jos tämän sopan jälkeen on vielä kieli tallella, niin sinua ei voi varsinaisesti kutsua kulinaristiksi. ;)
PS. Todellisa gourmeta saat, jos lisäät muuten valmiiseen keittoon vielä muutaman suppilovahveron tai kantarellin. - VHHta?
eipä oikein siltä kuulostaneet.
- niin opimme...
Oma keittoni:
1. kukkakaali (noin 400 g)
2. 2 isoa porkkanaa
3. 2 sipulia
4. puolikas kesäkurpitsaa
4. kermaa mielen mukaan (kevyt/normaali, 1 dl/2 dl)
5. mausteet mielen mukaan (paljon esim. yrttejä tai vaikkapa sinihomejuustoa...)
6. ja vettä tietysti haluttu määrä
Ja keittoa tulee vähän vajaa 2 litraa, jossa niitä pelättyjä hiilareita on sellaiset 35 g kokonaisuudessaan. - sosekeittoja
niin opimme... kirjoitti:
Oma keittoni:
2. 2 isoa porkkanaa
3. 2 sipulia
5. mausteet mielen mukaan (paljon esim. yrttejä tai vaikkapa sinihomejuustoa...)
Ja keittoa tulee vähän vajaa 2 litraa, jossa niitä pelättyjä hiilareita on sellaiset 35 g kokonaisuudessaan.pidän enemmän ruuasta jossa on jotain pureskeltavaa.
- jen^
niin opimme... kirjoitti:
Oma keittoni:
2. 2 isoa porkkanaa
3. 2 sipulia
Ja keittoa tulee vähän vajaa 2 litraa, jossa niitä pelättyjä hiilareita on sellaiset 35 g kokonaisuudessaan.sosekeittoon tulee
kukkakaalia, kesäkurpitsaa, parsakaalia ja purkki 5% ruokakermaa. ja tietysti mausteita maun mukaan. paras, mitä oon tähän mennessä tehnyt!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682580
- 622542
- 681752
- 241557
- 201480
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251076