LOPETETAAN TÄSTÄ AIHEESTA PUHUMINEN

Eli kaatumissesta.Tällä palstalla on vähän väliä puheta kaatuilusta ym pyhän hengen vaikutusista.Siis ovat seurausta pyhän hengen toiminnasta,joku kaatuu,joku itkee,joku nauraa,jollakin ei näy ulospäin mitään vaikutusta.Tärkeintä on että JUMALA TOIMII.Kunnia kuulluu yksinomaa Jumalle.Jumalla käytää ihmisiä oman suunnitelman mukaisesti,toisia enemän toisia vähemmän.ei herjata niitä ihmisiä joiden kautta pyhä henki toimii.siunataan niitä,niin jos toiminta kirkastaa JEESUS KRISTUSTA,SE ei oo saatanasta.siunaten:aki

32

1111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helmenkalastaja

Samaa mieltä! Tällä palstalla Rea käy pakkomielteistä sotaa helluntailaisia vastaan syyttäen heitä kaatuiluista, ties mistä, vaikka tuskin edes helluntailaiset itse näkee asioitaan ongelmallisina. Ongelma on Rea:lla, joka suuntaa patoutunutta katkeruuttaan kaikkia helluntailaisia kohtaan, koska ei ole huomioitu tarpeeksi aikanaan ollessaan heidän keskuudessaan. Seurakuntahan teki kaikkensa Rean mieliksi, mutta mikään ei riittänyt hänelle. Rajansa kaikella! Huomion kipeänä luokkantuneena nyt tappaa aikansa kerjäämällä huomioita toisin asein. Ilman hyvää päämäärää. Viha ja katkeruus tekee pahaa jälkeä.

• hansutuulia

jääkö näihin vaan julistetaan sen suuremmallakin syyllä pelastusta ihmisille. Kyllä ne ihmiset osaavat muutenkin kaatuilla pitkin pituuttaan.
        Humala on aina teettänyt tällaista ilmiötä.
        Mutta jos sen aikaansaa Jumalan läsnäolo, ei se voi olla kenellekkään pahitteeksi, olivathan opetuslapset hurmoksessa ja heitä pidettiin juopuneina. :)

Tuossa vielä kohta joka epäilee Jumalan toimintoja.

Apostolien teot:
        22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'

Ilmestyskirja:
        1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,

• helmekalastaja
        hansutuulia kirjoitti:

jääkö näihin vaan julistetaan sen suuremmallakin syyllä pelastusta ihmisille. Kyllä ne ihmiset osaavat muutenkin kaatuilla pitkin pituuttaan.
        Humala on aina teettänyt tällaista ilmiötä.
        Mutta jos sen aikaansaa Jumalan läsnäolo, ei se voi olla kenellekkään pahitteeksi, olivathan opetuslapset hurmoksessa ja heitä pidettiin juopuneina. :)

Tuossa vielä kohta joka epäilee Jumalan toimintoja.

Apostolien teot:
        22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'

Ilmestyskirja:
        1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,

Olisi enemmän syytä olla huolissaan kirkoissa ja seurakunnissa tapahtuvaa maallistumista. Sitähän Lutherkin aikanaan painotti.

• sisäpiirijuttuina, mystisinä tapauksina siksi, etteivät höynäytetyt vaan alkaisi kyseenalaistaa lahkon "totuuksia" ja suggestio menettäisi tehonsa?

• asioista perillä oleva lähde

-jatkuva SUGGESTIO :-)!!!!

• todé

vaikka en minäkään jaksa kauheasti pyörittää samaa kaatumis-levyä, niin jotakin kuitenkin pomppasi kirjoituksestasi silmiin niin, että sitä on ihan pikkuisen kommentoitava.

minulla on sellainen käsitys, että ei sielullinen touhuilu anna kunniaa Jumalalle, vaikka niin uskotellaankin.
      esimerkiksi viime viikonloppuna nokia missio -tilaisuudessa ilmennyt kaatuilu ym. oli juuri sielullista hengen nostatusta, josta ei voi antaa kunniaa Jumalalle, vaikka sellaista useaan otteeseen vakuutettiinkin.
      missään tapauksessa moinen touhu lattialla makaamisineen ei kirkasta Jeesus-nimeä! Pyhä Henki toimii joskus myrskyn lailla, mutta Hän haluaa kuitenkin olla ennenkaikkea raittiuden Henki, ei massahurmoksen.

• hansutuulia

Ihan Raamatun aikoinakin, joten eipä tuo mitään uutta ole.

1.Samuelin kirja:
        10:5 Senjälkeen sinä tulet Jumalan Gibeaan, jossa filistealaisten maaherrat ovat. Ja tullessasi sinne kaupunkiin sinä kohtaat joukon profeettoja, jotka tulevat alas uhrikukkulalta hurmoksissaan, harppu, vaskirumpu, huilu ja kannel edellänsä.
        10:11 Kun kaikki, jotka ennestään tunsivat hänet, näkivät hänet hurmoksissa niinkuin profeetatkin, sanoivat he toisillensa: "Mikä Kiisin pojalle on tullut? Onko Saulkin profeettain joukossa?"
        19:20 Niin Saul lähetti miehiä ottamaan Daavidia. Mutta kun he näkivät profeettain joukon hurmoksissa ja Samuelin seisovan johtamassa heitä, tuli Jumalan henki Saulin miehiin, niin että hekin joutuivat hurmoksiin.
        19:23 Mutta kun hän oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli Jumalan henki häneenkin, niin että hän kulki hurmoksissa, kunnes tuli Raaman Naajotiin.

1.Aikakirja:
        25:1 Ja Daavid ja sotapäälliköt erottivat palvelukseen Aasafin, Heemanin ja Jedutunin pojat, jotka hurmoksissa soittivat kanteleilla, harpuilla ja kymbaaleilla. Ja tämä on luettelo miehistä, jotka tätä palvelustaan toimittivat:
        25:2 Aasafin poikia oli Sakkur, Joosef, Netanja ja Asarela, Aasafin pojat, Aasafin johdolla, joka hurmoksissa soitti kuninkaan johdolla.
        25:3 Jedutunista: Jedutunin pojat Gedalja, Seri, Jesaja, Hasabja ja Mattitja, kaikkiaan kuusi, isänsä Jedutunin johdolla, joka hurmoksissa soitti kanteleilla kiitosta ja ylistystä Herralle.

• kaatajat

työnnä ihmisen nurin? Ainakin eräs kaatamiskokouksessa ollut ystäväni mainitsi kaatajan ytittäneen otsasta työtää häntä taaksepäin. Hän pani vastaan eikä kaatunut. Luultavasti voimakkaalla saarnalla uskovan mieli altistuu sellaiseen tilaan että jo pelkkä tietoisuus kaatajan maineen omaavan läheisyydestä manipuloihänen psyykkensä alttiiksi kaatumiselle.

• hansutuulia
        kaatajat kirjoitti:

työnnä ihmisen nurin? Ainakin eräs kaatamiskokouksessa ollut ystäväni mainitsi kaatajan ytittäneen otsasta työtää häntä taaksepäin. Hän pani vastaan eikä kaatunut. Luultavasti voimakkaalla saarnalla uskovan mieli altistuu sellaiseen tilaan että jo pelkkä tietoisuus kaatajan maineen omaavan läheisyydestä manipuloihänen psyykkensä alttiiksi kaatumiselle.

ole kukaan yrittänyt kaataa. Joten eipäs yleistetä.

• Ei vain Israelin
        hansutuulia kirjoitti:

1.Samuelin kirja:
        10:5 Senjälkeen sinä tulet Jumalan Gibeaan, jossa filistealaisten maaherrat ovat. Ja tullessasi sinne kaupunkiin sinä kohtaat joukon profeettoja, jotka tulevat alas uhrikukkulalta hurmoksissaan, harppu, vaskirumpu, huilu ja kannel edellänsä.
        10:11 Kun kaikki, jotka ennestään tunsivat hänet, näkivät hänet hurmoksissa niinkuin profeetatkin, sanoivat he toisillensa: "Mikä Kiisin pojalle on tullut? Onko Saulkin profeettain joukossa?"
        19:20 Niin Saul lähetti miehiä ottamaan Daavidia. Mutta kun he näkivät profeettain joukon hurmoksissa ja Samuelin seisovan johtamassa heitä, tuli Jumalan henki Saulin miehiin, niin että hekin joutuivat hurmoksiin.
        19:23 Mutta kun hän oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli Jumalan henki häneenkin, niin että hän kulki hurmoksissa, kunnes tuli Raaman Naajotiin.

1.Aikakirja:
        25:1 Ja Daavid ja sotapäälliköt erottivat palvelukseen Aasafin, Heemanin ja Jedutunin pojat, jotka hurmoksissa soittivat kanteleilla, harpuilla ja kymbaaleilla. Ja tämä on luettelo miehistä, jotka tätä palvelustaan toimittivat:
        25:2 Aasafin poikia oli Sakkur, Joosef, Netanja ja Asarela, Aasafin pojat, Aasafin johdolla, joka hurmoksissa soitti kuninkaan johdolla.
        25:3 Jedutunista: Jedutunin pojat Gedalja, Seri, Jesaja, Hasabja ja Mattitja, kaikkiaan kuusi, isänsä Jedutunin johdolla, joka hurmoksissa soitti kanteleilla kiitosta ja ylistystä Herralle.

profeetat menneet hurmoksiin vaan ilmiö oli yleinen koko Lähi-Idän eri jumaluuksia palvelevilla profeetoilla. Shamanismissa shamaani menee tajuttomuuden kaltaiseen tilaan. Islamissa dervissit tanssivat itsensä hurmostilaan. Rock-konserttien suurissa massatapahtumissa nuoret katsojat ovat selvästi jonkinlaisessa hurmostilassa.
        Vaikuttaa siltä että voimakas psyykkinen manipulaatio ja myös musiikki vaikuttaa joihinkin varsinkin laumahengen valassa oleviin ihmisiin hurmosellisia kokemuksia aikaansaavasti.

• näin voimat kulkevat
        hansutuulia kirjoitti:

Kyllä sinä kaadut kun Jumalan voima lankeaa yllesi. Ei hennot jalkasi voi Jumalan voimalle yhtään mitään. -Vinkki, hanki hyvät vastaanottajat, ettet kaadu ja lyö päätäsi lattialle.

• RitariOlevainen
        hansutuulia kirjoitti:

jos ilmenee "pikkuniilomaisuutta", ihmisä kun ollaan, niin aina tapahtuu ylilyöntejä ja lyöntejä vyön alle.

Olen itse ollut muutaman kerran "kaatumasssa", eikä kukaan yrittänyt työntää, Niilokin erään kerran tukcholmassa rukoili puolestani, en varsinaisesti kaatunut, vaan vaivuin siitänsä kaatumatta lattialle, eikä kukaan ottanut vastaan, eikä missään tuntunut ,että olisi ottanut kipeää.
        Ja tuli "taivallinen" olo, ja sitä riitti viikoiksi eteenpäin, siitäkin tiedän, kun Niiloa taas tuolla yritetään mustamaalata, että Niilo oli Jumalan ase, ja uskollinen sellainen, reat kumppaneineen saisivat totissaan tukkia suunsa.
        Ja olemasta muka "suuria" profettoja ja totuuden julistajia, paskanpuhujia koko joukko!

• todé
        hansutuulia kirjoitti:

1.Samuelin kirja:

1.Aikakirja:

ei ole sielullisen hurmoksen alkulähde. esille ottamasi tapahtumat eivät olleet ihmislähtöistä sielun tuotetta, vaan Pyhän Hengen toimintaa. älä siis sotke kahta "käyttäytymismallia" keskenään.

se, että kaatuilua ja kikatusta käytetään hengen nostatuksena eli massahurmoksena, ei kirkasta Jeesusta Kristusta.

• hansutuulia
        näin voimat kulkevat kirjoitti:

Kyllä sinä kaadut kun Jumalan voima lankeaa yllesi. Ei hennot jalkasi voi Jumalan voimalle yhtään mitään. -Vinkki, hanki hyvät vastaanottajat, ettet kaadu ja lyö päätäsi lattialle.

juuri sitä mitä tuolla ylhäällä kirjoitettiin, tarkoitinkin sillä ettei kukaan ihmimen minua kaada. Jumalasta en puhunut mitään.

• alohaopla
        RitariOlevainen kirjoitti:

jos ilmenee "pikkuniilomaisuutta", ihmisä kun ollaan, niin aina tapahtuu ylilyöntejä ja lyöntejä vyön alle.

Olen itse ollut muutaman kerran "kaatumasssa", eikä kukaan yrittänyt työntää, Niilokin erään kerran tukcholmassa rukoili puolestani, en varsinaisesti kaatunut, vaan vaivuin siitänsä kaatumatta lattialle, eikä kukaan ottanut vastaan, eikä missään tuntunut ,että olisi ottanut kipeää.
        Ja tuli "taivallinen" olo, ja sitä riitti viikoiksi eteenpäin, siitäkin tiedän, kun Niiloa taas tuolla yritetään mustamaalata, että Niilo oli Jumalan ase, ja uskollinen sellainen, reat kumppaneineen saisivat totissaan tukkia suunsa.
        Ja olemasta muka "suuria" profettoja ja totuuden julistajia, paskanpuhujia koko joukko!

Ylivainion mukaan ellei kaadu, se on epäuskon merkki ja Ylivainio sanoi, että silloin "joku klikkaa". Olin kuuloetäisyyden päässä, kun tämän sai eräs uskova mummu kuulla Ylivainiolta. Että sellainen profeetta se Niilo oli, että uskon hän luokitteli epäuskoksi, kun hänen edessään ei uskova mummu kaatunut. Ei siis yleistetä, mutta näin on ollut.

• alohaopla kirjoitti:

Ylivainion mukaan ellei kaadu, se on epäuskon merkki ja Ylivainio sanoi, että silloin "joku klikkaa". Olin kuuloetäisyyden päässä, kun tämän sai eräs uskova mummu kuulla Ylivainiolta. Että sellainen profeetta se Niilo oli, että uskon hän luokitteli epäuskoksi, kun hänen edessään ei uskova mummu kaatunut. Ei siis yleistetä, mutta näin on ollut.

Tuo ei pidä paikkansa! Niilo ei koskaan itse kaatumattomuutta liittänyt epäuskon merkiksi. Häpeään oikein puolestasi, kun annat väärää todistusta Niilon tarkoituksista.

Niilo tarkoitti varmasti sitä että jos ei ole avoin vastaanottamaan "pyhänhengellä täyttymistä" niin se liittyy epäuskoon. Näin hän varmasti tarkoitti.

• sekamelskaa
        kaatajat kirjoitti:

Minä en tiedä miksi tämä kaikki on näin hämmentävää ja sekavaa. Ei voi luottaa mikä on minkäkin hengen vaikutusta! Se on NIIN surullista!

Minua yritti kerran eräs mies otsasta tönöistä, mutta en myöskään kaatunut, kosta otin taka-askelen. Se olisi ollut puhtaasti fyysinen kaatuminen. Sitten tämä rukoilijamies alkoi puhua jotain kieltä, katseli minua jotenkin mielestäni vihaisesti ja käveli seuraavaa rukoiltavaa kohti. Matkalla hän edelleen puhui jotain kieltä ja katsoi vielä mennessäänkin taaksepäin minuun.

Olisi se voinut olla ihan oikean eli Pyhän Hengenkin toimintaa, mutta minulle tuli siitä jotenkin epäilyttävä tunne.

En halua missään nimessä arvostella Pyhän Hengen toimintaa, se olisi iso synti. Mutta muita henkiä kyllä! Se on jopa raamatussa mainittu vaatimus - koettele kaikki henget!

• alohaopla
        JoikaM40 kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkansa! Niilo ei koskaan itse kaatumattomuutta liittänyt epäuskon merkiksi. Häpeään oikein puolestasi, kun annat väärää todistusta Niilon tarkoituksista.

Niilo tarkoitti varmasti sitä että jos ei ole avoin vastaanottamaan "pyhänhengellä täyttymistä" niin se liittyy epäuskoon. Näin hän varmasti tarkoitti.

Olen ollut paikalla kun asia on tapahtunut, että turha on väitää tietoani valeeksi.

Siksi toiseksi Ylivainio kielsi uskoni ja sitten elokuussa 1981 pyysi sanomisiaan kirjeellä anteesi.

• M@k3
        hansutuulia kirjoitti:

1.Samuelin kirja:

1.Aikakirja:

Tainnut äijillä kannabispiippu sauhuta.

• Missä

Seurakunnissa kaadetaan ihmisiä. Tulee kerralla selväksi onko tämä yleinen tapa.

• hansutuulia

kertaakaan nähnyt että ihminen kaataisi ketään.
        Ihmisiä kaatuu Jumalan voimasta niin ettei heihin edes kosketa.
        Meillä ei ainakaan kukaan ole kaatamassa. Tuo on vain väärää ilmaisua.
        Jos joku hupsahtaa nurin ja alkaa itkemäään, antaa hänen itkeä, sillä emmehän kukaan tiedä mitä hän kokee tuossa tilanteessa. Uskaltaako kukaan mennä sanomaan hänelle että sinä olet nyt pahan hengen vallassa.
        Jotkut näkevät näkyjä, tuntevat Hänen läsnäolonsa. Antaa heidän tuntea ja kokea, Jumala ei katso paikkaa ei aikaa, kun Hän kohtaa. Missä Hän parhaiten kohtaisikin kuin Jumalan kansan joukossa.
        Hurmostiloja oli Raamatun aikaan, jotkut karkeloivat Hengessä jne.
        Helluntaian opetuslapset täyttyivät Pyhällä Hengellä, he puhuivat uusin kielin. Heidän päällään oli ikäänkuin tulisia kieliä.
        Ihmiset luulivat heidän olean päihtyneitä keskellä päivää! niin tässä on vain osa josta näemme että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.
        Jumalan kosketus voi olla niin voimallinen että siihen tunteeseen voi lyyhistyä, se pyhyyden tunne on niin väevää että polvetkaan eivät kestä.

Jumala meitä auttakoon joka arvioi näitä ilmiöitä saatanan lähteeksi, jos saatana kykenee niin miksi ei Jumala?

• alohaopla
        hansutuulia kirjoitti:

kertaakaan nähnyt että ihminen kaataisi ketään.
        Ihmisiä kaatuu Jumalan voimasta niin ettei heihin edes kosketa.
        Meillä ei ainakaan kukaan ole kaatamassa. Tuo on vain väärää ilmaisua.
        Jos joku hupsahtaa nurin ja alkaa itkemäään, antaa hänen itkeä, sillä emmehän kukaan tiedä mitä hän kokee tuossa tilanteessa. Uskaltaako kukaan mennä sanomaan hänelle että sinä olet nyt pahan hengen vallassa.
        Jotkut näkevät näkyjä, tuntevat Hänen läsnäolonsa. Antaa heidän tuntea ja kokea, Jumala ei katso paikkaa ei aikaa, kun Hän kohtaa. Missä Hän parhaiten kohtaisikin kuin Jumalan kansan joukossa.
        Hurmostiloja oli Raamatun aikaan, jotkut karkeloivat Hengessä jne.
        Helluntaian opetuslapset täyttyivät Pyhällä Hengellä, he puhuivat uusin kielin. Heidän päällään oli ikäänkuin tulisia kieliä.
        Ihmiset luulivat heidän olean päihtyneitä keskellä päivää! niin tässä on vain osa josta näemme että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta.
        Jumalan kosketus voi olla niin voimallinen että siihen tunteeseen voi lyyhistyä, se pyhyyden tunne on niin väevää että polvetkaan eivät kestä.

Jumala meitä auttakoon joka arvioi näitä ilmiöitä saatanan lähteeksi, jos saatana kykenee niin miksi ei Jumala?

>Helluntaian opetuslapset täyttyivät Pyhällä Hengellä, he puhuivat uusin kielin. Heidän päällään oli ikäänkuin tulisia kieliä.<

Kuulijat ymmärsivät opetuslasten käyttämän kielen, mutta nyt kun menemme johonkin tilaisuuteen, niin kukkaan ei edes kuuntele kieli-ilmoitusta, kun niin monet sopottavat yhteen ääneen. Mistähän kertoo tuollainen Raamatun hengen vastainen epäjärjestys?

• alohaopla

Raamattu käskee pysyä pystyssä, eikä horjadella ja kaatuilla. Kaatuminen on Raamatussa esitetty lankeemuken kuvauksena.

• hansutuulia

selität, tämäkin tapahtui Jumalan läsnäolossa.

lmestyskirja:

• alohaopla
        hansutuulia kirjoitti:

selität, tämäkin tapahtui Jumalan läsnäolossa.

lmestyskirja:

Johanneshan kaatui pelon, siis heikkouden tähden. Se on heikkouden tähden ylösnousseen, kirkastuneen Jeesuksen kasvojen edessä. Kaikki kaatuvat Jumalan vanhurskauden edessä ja pystyssä pysyviä ei ole. Kaatuminen siis tässäkin tapauksessa on kuoleman merkki. Jeesus laski Johanneksen päälle käden - siis nosti hänet pystyyn ja antoi tehtävän. Jeesus ei siis heikkoa jättänyt maahan lojumaan.

• hansutuulia
        alohaopla kirjoitti:

Johanneshan kaatui pelon, siis heikkouden tähden. Se on heikkouden tähden ylösnousseen, kirkastuneen Jeesuksen kasvojen edessä. Kaikki kaatuvat Jumalan vanhurskauden edessä ja pystyssä pysyviä ei ole. Kaatuminen siis tässäkin tapauksessa on kuoleman merkki. Jeesus laski Johanneksen päälle käden - siis nosti hänet pystyyn ja antoi tehtävän. Jeesus ei siis heikkoa jättänyt maahan lojumaan.

jalkasi notkistuvat ja saatat jopa Hänen pyhyyden läsnäolossaan vaipua maahan. Ihmiset jotka eivät ole kokeneet tällaisia asioita, eivät tiedä edes mistä puhutaan, mutta neuvojia kyllä piisaa senkin edestä.

• alohaopla kirjoitti:

Ajatteles nyt vaikka itseäsi. Sinulle Jumala antaisi parantamisen armolahjan. Etkö ottaisi sen ilolla vastaan.

Nyt sitten alkaisit käyttään Jumalan antamaa armoitustasi hedelmällisesti, eikä silloin ole muuta mahdollisuutta kun kutsua ihminen eteesi, ja siinä sitten tietysti lasket kätesi siunaavasti häntä kohden. Mikäli henkilö seisoessaan kokisi voimakkaan kosketuksen ja alkaen horjua kaatuen, tässä tapauksessa. Sinäkö lopettaisit koko touhun siihen paikkaan. Sanoen: tämä ei ole Jumalasta.

Eivät kaikki kaadu, eikä tarvikkaan. Mutta kaatua voi sillon jos tapahtuu voimakasta Jumalan kosketusta. Ajattelet varmasti, miksi siis seisoa, eikös voisi istua penkeissä. Niinkin voisi olla. Mutta kun on kyse kokouksesta, jossa paljon ihmisiä. On luontevinta että tullaan vuorollaan eteen. Kaikkia ei voi palvella yhtäaikaa.

Haet näköjään merkityksiä sieltä täältä kaatuiluun. Etkä huomaa että kaatuminen on pelkkä sivuasia. Tarkoituksenahan on olla välikappaleena toimittaen armoistuksensa Jumalan tahdon mukaan.
        Mutta totta on sekin että on sellaisiakin, jotka käyttävät näitä asioita väärällä tavalla esim.( viihde saarnaajat).

• alohaopla
        hansutuulia kirjoitti:

jalkasi notkistuvat ja saatat jopa Hänen pyhyyden läsnäolossaan vaipua maahan. Ihmiset jotka eivät ole kokeneet tällaisia asioita, eivät tiedä edes mistä puhutaan, mutta neuvojia kyllä piisaa senkin edestä.

Viestissäni sanon juuri, että kukaan ei pysy pystyssä. Kaikki kaatuvat Jumalan vanhurskauden edessä ja pystyssä pysyviä ei ole.

Ajattelemattomasti siis huomautat minulle ja luullen vielä niin päin, että minä synteihin kuollut omassa voimassani voisin pystyssä pysyä. Kaatuminen on siis syntiturmeluksen merkki.

• ikävää
        hansutuulia kirjoitti:

Olet kyllä kiukkuinen kuin ampiainen ja nyt se näkyy täällä. surina vain kuuluu :) En halua loukata vaan hymyillen huomaan.

• alohaopla
        JoikaM40 kirjoitti:

Ajatteles nyt vaikka itseäsi. Sinulle Jumala antaisi parantamisen armolahjan. Etkö ottaisi sen ilolla vastaan.

Nyt sitten alkaisit käyttään Jumalan antamaa armoitustasi hedelmällisesti, eikä silloin ole muuta mahdollisuutta kun kutsua ihminen eteesi, ja siinä sitten tietysti lasket kätesi siunaavasti häntä kohden. Mikäli henkilö seisoessaan kokisi voimakkaan kosketuksen ja alkaen horjua kaatuen, tässä tapauksessa. Sinäkö lopettaisit koko touhun siihen paikkaan. Sanoen: tämä ei ole Jumalasta.

Eivät kaikki kaadu, eikä tarvikkaan. Mutta kaatua voi sillon jos tapahtuu voimakasta Jumalan kosketusta. Ajattelet varmasti, miksi siis seisoa, eikös voisi istua penkeissä. Niinkin voisi olla. Mutta kun on kyse kokouksesta, jossa paljon ihmisiä. On luontevinta että tullaan vuorollaan eteen. Kaikkia ei voi palvella yhtäaikaa.

Haet näköjään merkityksiä sieltä täältä kaatuiluun. Etkä huomaa että kaatuminen on pelkkä sivuasia. Tarkoituksenahan on olla välikappaleena toimittaen armoistuksensa Jumalan tahdon mukaan.
        Mutta totta on sekin että on sellaisiakin, jotka käyttävät näitä asioita väärällä tavalla esim.( viihde saarnaajat).

Johannes kaatui pelon tähden ja sen on Raamattu itse todistanut. Rooman sotilaatkin kaatuivat kuin kuolleena maahan, kun Jeesus nousi haudasta. Villihenkien hurmosta en hyväksy. Se että sairaiden ja erilaisten ahdistuneiden ja ahdinkotilojen puolesta vapautumista rukoilaan en missään tapauksessa aseta kyseenalaiseksi, vaan päinvastoin sitä on niin toimittava, kuten siitäkin on Raamattu ohjetta antanut. Jumala on kuitenkin järjestyksen, eikä epäjärjestyksen Jumala.

Turhaan kiihdys sanoistani. Viimeiseksi pidin eilen erään uskovan perheen edestä julkisen esirukouksen vaikean tilanteen johdosta. Esirukousta oli pyydetty.

• hansutuulia
        ikävää kirjoitti:

Olet kyllä kiukkuinen kuin ampiainen ja nyt se näkyy täällä. surina vain kuuluu :) En halua loukata vaan hymyillen huomaan.

kiukkuinen, no enpä todellakaan ole. Jumalan Sanaa on aina hyvä puolustaa, mutta en nyt sentäs ole näitä kyllä kiukkuiseen sävyyn kirjoittanut. :)

• väkeä nurin

"...seurausta pyhän hengen toiminnasta,joku kaatuu,joku itkee,joku nauraa,jollakin ei näy ulospäin mitään vaikutusta.Tärkeintä on että JUMALA TOIMII."

Kun katsoo esim. Veli Saarikallen kaatamisista tehtyjä videoita, niin mieshän selvästi iskee kämmensyrjällä toista kaulaan. Kyllä sellaiseen iskuun kaatuu vankkakin mies. Menetelmä on otettu itämaisista itsepuolustus- ja taistelutekniikoista, ei siinä pyhällä hengellä tai muillakaan hengillä ole kaatamisessa mitään osaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5787
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      604
      2265
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1171
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1013
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      936
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      905
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe