mitäs kaikkee laitattte puuron joukkoon? Olisi hyvät ideat tarpeen kun kaurapuuro alkaa tökkimään ja hilloa en viitsi käyttää (laihiksella..). Onko sokeri ja kevytmaito terveellinen yhdistelmä?
puuron kanssa
20
2478
Vastaukset
- puuro..............
on parasta maidon ja hunaja- tai hillonokareen kera. Ei se laihis siihen kaadu...
- Kiril
ei edes hedelmäsokeri.
"Hormoneihin erikoistuneen lääketieteen tohtori Diana Schwarzbeinin mukaan sokeri sotkee ravinteiden imeytymistä ja tuhoaa aineenvaihduntaa solutasolla. Schwarzbeinin mukaan hedelmäsokeri vanhentaa soluja vielä nopeammin kuin kidesokeri. Hän myös varoittaa käyttämästä keinotekoisia makeutusaineita, koska ne vaikuttavat insuliinintuotantoon sokerin tavoin".
http://www.hiilaritietoiset.net/sokeri.htm- Nimetön
Ja onkohan rouva tohtori tästä tutkimusta julkaissut? Siis tieteellistä sellaista.
- laitan
puuron sekaan valion vähäkalorista mehukeittoa. Vaihtelua eri makuja käyttämällä. Nam.
- hmm..
Tuo mehukeitto ja puuro kuulostaa tosi hyvältä yhditelmältä. pitää testata! kiitoksia
- nami nami
marjat, itse tehty marjakiisseli
- kooraa
ja luomukevytmaito ovat hyviä. :)
- puurofani vastaa
Mä olen aikamoinen puurofriikki ja aina silloin tällöin tulee kokeiltua erilaisia yhdistelmiä.
1/2 banaania viipaloituna
1tl hunajaa
kanelia maun mukaan
jäisiä marjoja
omenaraastetta ja kanelia
vauvansoseita - puuroa
Kokeile jotain muuta kuin kaurapuuroa (joka on sinällään jo liimaisimmasta, mauttomimmasta päästä). Ruista, neljääviljaa, sekaan leseitä tai muuta piristystä. Itse tykkään puurosta joko sellaisenaan tai marjojen kanssa, mehukeitot liian makeita.
- Fisunpurija
Osta kilo pari luumuja, kypsytä ne kotona pehmeiksi muutaman päivän ajan. Pese hyvin ja poista kivet. Surruttele sauvasekoittimella tuoresoseeksi ja pakasta annospakkauksissa. Hyvää ilman sokeria, mutta sitä voi tietysti hitusen lisätä jos tarvitsee. Itse lisään puuroon myös hitusen kauraleseitä, keittovaiheessa.
- en laita
mitään sinne. laihdutan myös, mutta puuron saan menemään alas ilman lisukkeita vaikkei se millekkään maistu. aamulla ei ole nälkä heti herättyä mutta syön joka aamu sen puuron ennen työhönmenoa. eli vesi ja suola on ainoat mitä lisään, ennen puuroa lasi vettä ja puuron jälkeen lasi vettä. lounaaksi/välipalaksi sitten jotain vähän maistuvampaa:)
- ...
Raejuustoa laitan n. 50g. Yleensä hiutaleista joku sekoitus, ruista/4viljaa/Kunto Kauraa/ riisi kaura jne., harvemmin tule syötyä vain jotain tiettyä hiutaletta. Leseitä pakko olla myös.
- ...
ANANASMURSKAA!!!!!!! nammmmmmm :)
Oon iteki laihiksella ja laitan sokeria ja pienen margariinisilmän.muute tökkii.
- twist
minäkin suosittelen. Niitä olen käyttänyt ja tuo karvias-boydenmarja, mitä minulla nyt on, niin kyljessä lukee muistaakseni >10kcal eli vähäkalorista on :) ja tietääkseni noista marjakeitoista on sokeroimattomat versiotkin.
- huu
ananaspaloja tölkistä (omassa mehussa, ei sokeroitua) ja hieman sitä lientä myös mukaan! NAMS!
- kuivattuhedelmä
aprikoosinpaloja,rusinoita,omenoita,luumuja
Vaihtelen noiden välillä.
Saksin ne pienemmiksi ja laitan likkoomaan niin että juuri vesi peittää, siis jo edellisenä iltana.
Sitten vaan joukkoon, ja pikkasen mantelirouhetta.
Terveellistä, mutta ei saa laittaa liikaa. - vaikkapa
keittää puuro välillä maitoon. antaa ihan eri maun kuin veteen keitetty. mulla on haudekattila, jotta voin tehdä puuron rasvattomaan maitoon (palaa helposti pohjaan).
päälle laitan
-jäisiä marjoja (annan sulata ne siihen)
-hermesetas- tai canderel-jauhetta
-joskus kanelia
-tuoremarjakiisseli (eli keitä pelkkä kiisseli: kiehauta vesi ja makeutusaine, suurusta se perunajauhoilla ja kaada jäisten tai tuoreiden marjojen päälle)
-keitän mehukeittoja kaupan erimakuisista tuoremehuista (ja laitan vaikkapa omenanpaloja omena mehukeittoon)
-ainakin pirkkasarjassa löytyy hyvää hedelmäkiisseliä litran purkissa
- raastan omenaa, luumua yms puutarhan antimia puuron päälle.
mulla on vaihtelua päällisissä mutta myös puuroissa: kaura, ohra, vehnä, neljänviljan, ruis,jskus riisi ja mannapuuroa vaihdellen. mulla ainakin painoa poissa jo 18kg.
toivottavasti löydät jotakin omalle lautasellesi :) - kaurasta aina
Keitän puuron rasvattomaan maitoon ja lisään pienen minilätta-nokareen "voisilmäksi". Enkä ikinä kyllästy, niin hyvää on. Suolaa pitää myös vähän olla. Ohrapuuro on myös hyvää, mutta kaura on nopeampi.
- Nimetön
Laitan puuroon yleensä maitorahka-hilloseosta, tai pelkkää maitorahkaa, saa hyvän proteiinin lähteen. Aiemmin mainittu raejuusto on myös hyvä. Sen voi myös keittää puuroon. Joskus olen sekoittanut puuroon esim. soijarouhetta ja jotain muuta. Soijarouhe on itsessään lähes mauton, mutta sisältää runsaasti proteiinia ja sopii myös jogurtteihin jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565490Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212407Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551675- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101187