Mustafa Kemal-turkkilaisten isä.
Tänään TV 1. klo 19:05 tuleva dokkari on saanut hyvät arviot- sen sitten näkeen itse ohjelman jälkeen.
Itse olen muutamia kertoja lomaillut Turkissa ja kuullut paikallisilta, että hän on erittäin arvostettu valtiomies vieläkin.
"Annas kattoo"
Kansakunnan isä
2
319
Vastaukset
- KeijoKeskustelija-1
Luki kiellettyjä kirjoja. Hänestä kasvoi hieno mies, kun kyseenalaisti vanhoja perinteitä.
Ajoi naisten asioita. Antoi naisille äänioikeuden.
Vanhat islamiperinteet on hyvä kyseenalaistaa ilman että se välttämättä tarkoittaa Allahin kyseenalaistamista ja uskosta luopumista.on tietysti nimenä paradoksi, mutta Ataturk toimi ainakin tehokkaasti, tiedä sitten olivatko uudistukset menneet läpi hitaanpaa vauhtia?
ohjelmassa tuli myös ilmi se, että mm. Iranin shaahi oli samoilla linjoilla Ataturkin kanssa.
Mutta meloisen rohkea veto oli se, että 20-30 luvulla hän sai erotettua maallisen ja uskonnollisen valtiomuodon.
Mutta tuliko hänen perinnöstään pysyvä- sitä sietää pohtia.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294