Millä eri tavalla ja reseptillä olette säilöneet valkosipulia lasipurkkeihin? Olen saanut maistaa tämän syksyn aikana parin eri henkilön itse valmistamia säilykkeitä ja ne olivat hyviä, mutta eivät kovin maukkaita. Olisiko mahdollista etteivät ne olisivat vielä ennättäneet maustua? Jotain niiden mausta kuitenkin puuttui. Mielestäni paras oli rosepippurilla maustettu sekä öljy/vesi seoksesta valmistettu marinadiliemi. Kuitenkin säilykettä oli pidetty liian pitkään uunissa joten sen koostumus oli "ylipehmeä". Otan mielelläni vastaan teidän omia hyväksi kokemianne reseptejä sekä vinkkejä valkosipulinkynsien mariminoimiseksi öljy- ja/tai etikkaliemessä.
Kaikki ohjeet jakoon ja keskustelua aiheesta!
Terv./ VS:n ystävä
Valkosipulinkynsien marinoiminen?
Mariquel
1
609
Vastaukset
- gournandia
Ei missään nimessä liian kauan keitettyä, valkosipulin pitää olla vielä kova. Mutta jotta mauste menee sisään on reijitettävä pari reikää.
Tuolla on yksi.
http://www.herkkupaja.net/html/valkosipuli.htm
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219