Paljon ulkoilutatte?

taf

Kuinka paljon dobermannisi saa päivässä ulkoilla? Vapaana vai hihnassa?Ihmettelin kun kuulin että eräs dobermaanin omistaja ulkoilee tämän kanssa n. 4 tuntia päivässä? Kunnioitettavaa, itse en vaan näin kauan jaksaisi joka päivä. Minulle ei taida dobermanni sopia.Dobermannit näyttävät tarvitsevan myös paljon aivotyöskentelyä, Millaista aivotyöskentelyä ja suurinpiirtein, noin,Kuinka kauan harrastatte sellaista päivässä?

2

645

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • danelimo

Mun oma seropi ulkoilee 1,5-4 h/päivä. Vähintään parina päivänä viikossa on lenkitettävä tuo 4 tuntia kun sessulle kertyy virtaa. Koirapuistot on loistava tapa liikuttaa koiraa ja saada koira- ja ihmistystäviä. Metsässä vapaana juoksentelu on hyvää liikuntaa, joskin rauhoitusajat täytyy huomioida. Kesäaikaan myös pyöräilen koirani kanssa asfaltteja vältellen. Liikunnan määrä on hyvin yksilöllinen, vaikka tietysti toiset rodut on aktiivisempia kuin toiset.
      Aivojumppaa on esim. kouluttaminen ja harjoittelu, asioiden (ihmisten tai esineiden) etsiminen, pulmien ratkominen (vaikka puuhalelut)...

• possu

Moi,
        Meillä on se onni että asumme isossa omakotitalossa jossa on iso tontti. Koira on yleensä yksikseen (aidatulla tontilla) vuoden ajasta riippuen talvella n 30min kesällä 2-3 tuntia. Päälle käydään lenkillä 1-4h/päivä.
        Tehokasta liikuntaa talvella: koira opetettu vetämään suksilla ja kesällä: vetää kun rullaluistelen. (vielä kun uimaan saisi....)
        Päälle leikit ja treenit.
        Muutenkin kulkee joka paikassa mukana minne mennään.
        (paitsi töissä) K
        Kovasti tarvitsee dobberi liikuntaa ja toimintaa, hyvä koira levottomille ikiliikkujille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe