miten liotan postimerkini?

hulu123

olen aina ihmetellyt miten irroitan postimerkeistäni postikortin palasetta? jos joku tietää miten niin voisi kertoa minulle.

5

698

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krooh pyyh

Laita kortit merkkeineen lämpimään veteen ja odota.Liima on vesiliukoista, joten se lähtee itsellään. Aikaa menee joitakin minuutteja.
      Sen jälkeen varovasti sormenpäällä tunnustele onko liimaa jäljellä.Jos ei, laita paperille ja painon alle.

• irronneet merkit

vielä toisessa astiassa puhtaassa lämpimässä vedessä, että loputkin liimantähteet liukenevat pois, ettei merkit sitten tartu kuivatuskirjaan, jonka sivut ovat imupaperia. Tuon kirjan sitten laitan pariksi päiväksi painon alle kuivumaan.

• hulu123

kiitos tiedosta menenkin heti liottamaan.

• eräs vain
        hulu123 kirjoitti:

kiitos tiedosta menenkin heti liottamaan.

Itse asiassa postikorteista ym. tärkeistä papereista merkit kannattaisi ehkä irroittaa höyryttämällä... En ole varma siitä miten se tapahtuu. Varmasti löydät tietoa esim. googlettamalla. Mutta kai se jonkun kattilan päälläkin onnistuu (ehkä?).. No, pikku vihje vain tulevaisuuden varalle :)

• klejhadjhg
        eräs vain kirjoitti:

Itse asiassa postikorteista ym. tärkeistä papereista merkit kannattaisi ehkä irroittaa höyryttämällä... En ole varma siitä miten se tapahtuu. Varmasti löydät tietoa esim. googlettamalla. Mutta kai se jonkun kattilan päälläkin onnistuu (ehkä?).. No, pikku vihje vain tulevaisuuden varalle :)

höyryttäminen on tosi huono tapa.kerran yritin höyryttää merkkiä irti postikortista siitä ei tullut mitään muuta kuin että keittiön ikkuna höyrystyi ei siinä muuta hyvää ollut kuin että ikkunsta tuli säihkyvän puhdas kun senpyyhki paperilla mutta merkki ei irrnonnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3022
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2901
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1709
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1642
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe