Venäjällä on vihdoin herätty huomaamaan, miten selvittämättä jääneet toisinajattelijoiden murhat ovat piikki Venäjän omassa lihassa, joten Venäjän pääsyyttäjän puheitten mukaan Anna Politkovskajan murha selvitetään.
Liikkeelle on pantu "valtava joukko" murhatutkijoita pelkästään Annan murhaa selvittämään, sanoo Venäjän pääsyyttäjä Juri Tshaika.
Joko vihdoin Venäjä alkaa käyttäytyä kuten sivistyneenä itseään pitävän maan olisi pitänyt käyttäytyä jo ajat sitten?
Selviääkö Putinin pääarvostelijan murha konsanaan?
Mitä muut palstan lukijat arvelevat?
Anna P:n murha selvitetään!
45
1389
Vastaukset
- punikki mikes
Toivottavasti myös USA antaa Guantanamossa viruville (joista suurta osaa yrittää tyrkyttää viattomina muille) oikeuden saada asiansa joskus käsiteltäväksi oikeudessa.
Etkö ole tänäänkään saanut haukkua Yhdysvaltoja tarpeeksi?
Vaikka tämä aihepiiri käsittelee Venäjän selvittämättä jääneitä julkkismurhia, sinä alat höpöttää jotain sen tapaista, että saavatko USA:n vangit riittävän ravintopitoista ravintoa ja saavatko he riittävän paljon Koraanin lukuaikaa..
Jospa ottaisit asian kerrallaan?- punikki mikes
Hitman-1 kirjoitti:
Etkö ole tänäänkään saanut haukkua Yhdysvaltoja tarpeeksi?
Vaikka tämä aihepiiri käsittelee Venäjän selvittämättä jääneitä julkkismurhia, sinä alat höpöttää jotain sen tapaista, että saavatko USA:n vangit riittävän ravintopitoista ravintoa ja saavatko he riittävän paljon Koraanin lukuaikaa..
Jospa ottaisit asian kerrallaan?"saavatko USA:n vangit riittävän ravintopitoista ravintoa ja saavatko he riittävän paljon Koraanin lukuaikaa.."
punikki mikes kirjoitti:
"saavatko USA:n vangit riittävän ravintopitoista ravintoa ja saavatko he riittävän paljon Koraanin lukuaikaa.."
Kirjoituksesi motiivi oli selvä:
Halusit saattaa USA:n vanginvartijat epäillyttävään valoon!
Tunnusta pois!- punikki mikes
Hitman-1 kirjoitti:
Kirjoituksesi motiivi oli selvä:
Halusit saattaa USA:n vanginvartijat epäillyttävään valoon!
Tunnusta pois!USAn hallinnolla on kylläkin oudot käsitykset esim. oikeudenmukaisuudesta.
http://abcnews.go.com/International/story?id=1997083&page=1 punikki mikes kirjoitti:
USAn hallinnolla on kylläkin oudot käsitykset esim. oikeudenmukaisuudesta.
http://abcnews.go.com/International/story?id=1997083&page=1Niin kauan kuin keskustelu etenee juupas-eipäs-rataa, en avaa tarjottuja linkkejä, koska vastapuoli tietenkin tarjoaa vain omaan poliittiseen vinoutumaansa sopivaa aineistoa.
Älä siis turhaan tarjoa minulle linkkejä.- punikki mikes
Hitman-1 kirjoitti:
Niin kauan kuin keskustelu etenee juupas-eipäs-rataa, en avaa tarjottuja linkkejä, koska vastapuoli tietenkin tarjoaa vain omaan poliittiseen vinoutumaansa sopivaa aineistoa.
Älä siis turhaan tarjoa minulle linkkejä.on taistolaisten hallinnassa.
:):)
- KeijoKeskustelija-1
Otetaan joku uusnatsijohtaja moskovan kadulta, joka on haukkunu Politkovskajaa isänmaanpetturiksi ja viedään ladon taakse.
Se on sillä selvä ja Putin voi kertoa koko maailmalle kuinka hienosti ja nopeasti Venäjän viranomaiset toimivat. - tutkijoilla on rangaistukse...
siirto Ruotsin poliisivoimiin.
- Kommari Iiro
Jotenkin tärkeämpää selvittää, kuin kymmenet tuhannet murhat USA:n petovaltiossa. USA johtaa murhatilastoja ja vain 60% niistä selvitetään.
Toisinajattelijat vaiennetaan Venäjällä keinolla tai toisella.
En ole kuullut vastaavista tapauksista USA:ssa.
Oletko sinä?- punikki mikes
Hitman-1 kirjoitti:
Oletko sinä?vähän muihin aktiviteetteihin.
- Kommari Iiro
Hitman-1 kirjoitti:
Oletko sinä?eihän USA:ssa enään semmoisista puhuta, sinäkin olet jumettunut 70- luvulle, kylmään sotaan. Eikös se ole parempi kuolla aatteensa puolesta, kuten Anna, kuin kuolla mulattineekerin raiskaamana ja ryöstömurhan uhrina? Ne OMONin miehet ovat oikeita tappajia joten Annan olisi pitänyt varoa. Se oli melkein itsemurha.
- KeijoKeskustelija-1
Hitman-1 kirjoitti:
Oletko sinä?voi olla amerikkalainen tapa poistaa ihmisiä poliittiselta näyttämöltä, kun epäsuotuisia asioita paljastuu Bushin hallinnon kannalta. Kuten irakin asetarkastajan kuolema osoitti.
Näinkin on ikävät ihmiset hoidettu pois päiviltä aina ensimmäisistä imperiumeista alkaen.
- myöhässä
"Venäjällä on vihdoin herätty huomaamaan"
Heräsit myöhään. Jutun tutkinta kyllä aloitettiin heti.Ettei vain kävisi vastaavasti kuin muissa Venäjän murhatapauksissa:
"Jutun tutkinta kyllä on aloitettu heti", mutta parin vuoden kuluttua vanhat murhat ovat jo peittyneet uusien alle ja ne voidaankin unohtaa "selvittämättömäksi jääneinä tapauksina"!- ironmikes
Hitman-1 kirjoitti:
Ettei vain kävisi vastaavasti kuin muissa Venäjän murhatapauksissa:
"Jutun tutkinta kyllä on aloitettu heti", mutta parin vuoden kuluttua vanhat murhat ovat jo peittyneet uusien alle ja ne voidaankin unohtaa "selvittämättömäksi jääneinä tapauksina"!Oletko kuullut, että murhia on jäänyt selvittättä tuhansittain myös ihannevaltiossasi, jossa toisaalta on käristetty mm. sähkötuolissa myös syyttömiä?
Maat, joissa murhataan ihmisiä tahallaan ja langetetaan kuolematuomioita, ovat keskiaiseen kostomenttalitettiin vaipununeita roistovaltiota.
Missään sivistysmaassa ei annata kuolemantuomioita, sillä aina on mahdollista, että tuomio on väärä. Vääriä kuolemantuomioita on tullut myös ilmi.
Aiemmin keskiajalla hirttäjäiset ja päänkatkomiset olivat suurta kansanjuhlaa, eikä Usa ole niistä ajoista paljoakaan muuttunut, sillä mm. sähkötuolissa ja myrkyllä tapahtuvia teloituksia pääsee valittu tarkoin joukko "ihailemaan". Taputuksiakin on tästä joukosta kuulunut:-))
- J_Julistaja
Venäjällä on yhä selvitettävänä jopa 30 miljoonan ihmisen murhat, jotka tapahtuivat Neuvostohallituksen toimesta. Ei siis kovin suurta toivoa siitä, että myöskään Putinin hallinnon aikaisia rikoksia selvitettäisi.
Jo murhaaja/t,eri asia kuka pannaan vastuuseen, lähetetään Siperiaan suolakaivoksille.
- tai tietenkin
Selviää se näennäisesti. Joku tai jotkut epäsuosioon joutuneet uhrataan, todetaan syyllisiksi ja tuomitaan. Varsinaista toimeksiantajaa ja oikeita tekijöitä ei koskaan tuomita.
Olen merkille laittanut, että palstalaisilla ei ole minkäänlaista käsitystä venäläisistä ja heidän tavoistaan sekä ajatusmaailmastaan jotka poikkeavat hyvin rajusti omistamme.
Itse tutustuin venäläiseen "kulttuuriin" ollessani siellä vuosia töissä ja uskon ymmärtäväni ainakin jonkin verran heidän toimiaan.
Esim. "teatterikaappauksen" alkaessa ihmettelin suureen ääneen tsetseenisissien hölmöyttä. Heidän jos kenen piti tietää, etteivät venäläiset neuvottele tuollaisessa tilanteessa vaan ratkaisevat asian rajulla, uhreista piittaamattomalla väkivallalla, kun minäkin sen 100% varmuudella tiesin. Tämän varmuuteni toin kyllä ilmi ennen, en jälkiviisaana tuttava/lähipiirilleni.
Venäjä on outo maa ja kansa on vielä oudompaa.Sanotaan, että omat kokemukset opettavat enemmän kuin kymmenet oppikirjat samasta aiheesta.
Sinä tunnet kokemuksesi perusteella Venäjän ja sen omituisuudet, enkä pane kokemuksiasi kyseenalaisiksi.
On hienoa, etä kirjoitit niistä tänne muutamien yltiöpäisten Venäjän ihailijoiden mieliharmiksi, itkuksi ja hammasten kiristykseksi!
- Utelias
Kovasti täällä puhut Annan puolesta,, mutta oletko itse pannut tikkua ristiin Annan järkyttävän murhan johdosta?
- Tarkkaavainen
Murhan selvittäminen on viranomaisten tehtävä. Asian esilläpitäminen toivottavasti vauhdittaa viranomaisten toimia.
Olen kirjoittanut aiheesta kymmeniä kirjoituksia sekä tälle areenalle että muihinkin medioihin, mutta en tietenkään Hitmanin nimimerkillä muualla kuin tänne.
Myös Kirjamessuilla kävin hiljentymässä Anna Politkovskajan suurikokoisen valokuvan äärellä ja kirjoitin nimeni ko. osastolla olevaan, hänen omaisilleen lähettävään osanottoadressiin..- Utelias
Hitman-1 kirjoitti:
Olen kirjoittanut aiheesta kymmeniä kirjoituksia sekä tälle areenalle että muihinkin medioihin, mutta en tietenkään Hitmanin nimimerkillä muualla kuin tänne.
Myös Kirjamessuilla kävin hiljentymässä Anna Politkovskajan suurikokoisen valokuvan äärellä ja kirjoitin nimeni ko. osastolla olevaan, hänen omaisilleen lähettävään osanottoadressiin..No joo, myönnän olleeni väärässä.
Yleensä vain sellaiset, jotka meuhkaavat jostain asiasta täällä yhtenään, eivät sitten muuta teekään.
Sinä näköjään myös toimit etkä vain naputtele tyhjänpäiväisyyksiä.
Alan hiljalleen uskoa, että oletkin herrasmies! :) Utelias kirjoitti:
No joo, myönnän olleeni väärässä.
Yleensä vain sellaiset, jotka meuhkaavat jostain asiasta täällä yhtenään, eivät sitten muuta teekään.
Sinä näköjään myös toimit etkä vain naputtele tyhjänpäiväisyyksiä.
Alan hiljalleen uskoa, että oletkin herrasmies! :)On mukavaa, että joku antaa joskus tunnustusta ja myönteistä palautetta.
Hienon luonteen tunnusmerkkejä on taito osata tunnustaa olleensa väärässäkin.
Sinäkin taidat olla herrasmies!
- sieltä joku
siivooja löydy tuomittavaksi.
- hekottelija
Mutta missä on vaikkapa Kennedyn murhaaja?
- Phaedra
Mitä muuta tuo on kuin silmänlumetta? Putinin Venäjä on diktatuuri, jossa on teurastettu jo 300 toimittajaa, Anna P. oli Putinin hallintoa arvostelevan lehden kolmas murhattu toimittaja.
Länsimaat on sokeita, kun eivät näe, että silmänlumeen alla Putinin Venäjä on verinen diktatuuri, aivan samaa pimeyden joukkoa kuin Stalinin Neuvostoliitto ja Hitlerin Natsi-Saksa. Puhdas totalitääri.- Kommari Iiro
Putinin omatunto on puhdas, eikä hän ole diktaattori, vaan kansansa valitsema, hyvä johtaja. Sinun piti pysyä poissa täältä. Ei sinua kukaan tänne halua, mene pois, pirun riivaama. AAMEN!
- Asiallinen lukija
Kommari Iiro kirjoitti:
Putinin omatunto on puhdas, eikä hän ole diktaattori, vaan kansansa valitsema, hyvä johtaja. Sinun piti pysyä poissa täältä. Ei sinua kukaan tänne halua, mene pois, pirun riivaama. AAMEN!
Phaedra on yksi niistä harvoista kirjoittajista, joiden viestejä on kiinnostavaa ja kehittävää lukea.
Iiro saisi minun puolestani ruveta vaikka Tiedonantaja-lehden vakinaiseksi pakinoitsijaksi! - Kommari Iiro
Asiallinen lukija kirjoitti:
Phaedra on yksi niistä harvoista kirjoittajista, joiden viestejä on kiinnostavaa ja kehittävää lukea.
Iiro saisi minun puolestani ruveta vaikka Tiedonantaja-lehden vakinaiseksi pakinoitsijaksi!tiedonantaja lehteä, sitten 70-luvun, jolloin taistolaiset jakoivat niitä postiluukuistakin. Kannatti kaiketi jakaa, kun saivat NL:stä rahaa. Phaedra on paholaisen riivaama, joten taidat olla itsekkin pirun palvoja.
- Phaedra
Kommari Iiro kirjoitti:
tiedonantaja lehteä, sitten 70-luvun, jolloin taistolaiset jakoivat niitä postiluukuistakin. Kannatti kaiketi jakaa, kun saivat NL:stä rahaa. Phaedra on paholaisen riivaama, joten taidat olla itsekkin pirun palvoja.
Että olet alkanut liittää itseesi etuliitteitä Kommari ja Punikki ja näin alkanut ulkopuolelta nähdä totuutta itsestäsi. Sanoisin sitä jonkinlaiseksi edistysaskeleeksi.
- Ajatteleva
Kommari Iiro kirjoitti:
tiedonantaja lehteä, sitten 70-luvun, jolloin taistolaiset jakoivat niitä postiluukuistakin. Kannatti kaiketi jakaa, kun saivat NL:stä rahaa. Phaedra on paholaisen riivaama, joten taidat olla itsekkin pirun palvoja.
Sellainen henkilö, joka syyttää kovin herkästi muita paholaisen palvojaksi, puhuu usein sillä tavoin omista pimeistä tuntemuksistaan.
Voisit mennä juttelemaan jonkun hengenmiehen kanssa syvimmistä ongelmistasi. - Asiallinen lukija
Kommari Iiro kirjoitti:
Sihähän jännä veikkonen olet.
Totesin vain kirjoituksessani, että toivon Phaedran pysyvän palstalla, ja ironmikesin soveltuvan hyvin erään lehden pakinoitsijaksi, niin sinä vedätkin tähän kaiken maailman paholaisen palvontaa ja syyttelet minuakin samasta asiasta siinä ohessa!
Ovatko sinun todelliset ongelmasi sitten hengellisiin asioihin liittyviä ongelmia, kun noin äkkiä vedit ne tässäkin esille? - Kommari Iiro
Phaedra kirjoitti:
Että olet alkanut liittää itseesi etuliitteitä Kommari ja Punikki ja näin alkanut ulkopuolelta nähdä totuutta itsestäsi. Sanoisin sitä jonkinlaiseksi edistysaskeleeksi.
kertoa, että olen kai ainakin toinen joka kyllästyi epäilyihin Iron Mikesistä. Nyt ei tarvitse epäillä mitään, kun on jo kommarikin valmiina. Se oikea ei kommari(kuten en minäkään) kirjoittaa aina nikillään, mutta ettehän te typerät sitä huomaa.
- Kommari Iiro
Ajatteleva kirjoitti:
Sellainen henkilö, joka syyttää kovin herkästi muita paholaisen palvojaksi, puhuu usein sillä tavoin omista pimeistä tuntemuksistaan.
Voisit mennä juttelemaan jonkun hengenmiehen kanssa syvimmistä ongelmistasi.juteltavaa hengenmiehille. Olen tasapainossa uskoni kanssa. Phaedra täällä on eniten ihmisiä "rienannut"
- Havainnut
Kommari Iiro kirjoitti:
kertoa, että olen kai ainakin toinen joka kyllästyi epäilyihin Iron Mikesistä. Nyt ei tarvitse epäillä mitään, kun on jo kommarikin valmiina. Se oikea ei kommari(kuten en minäkään) kirjoittaa aina nikillään, mutta ettehän te typerät sitä huomaa.
Missä näet ironmikesin kirjoittavan rekatulla nikillään?
Kun hän on bannissa, hän käyttää lukemattomia varanikkejään, joista yksi voisi aivan hyvin olla "Kommari Iiro"!!!!!!!!
Lisäksi sinä alat hiiltyä ihan kuten moonman aikoinaan -ja ironmikes nykyisin! - Ajatteleva
Kommari Iiro kirjoitti:
juteltavaa hengenmiehille. Olen tasapainossa uskoni kanssa. Phaedra täällä on eniten ihmisiä "rienannut"
Moni luulee olevansa tasapainossa uskonsa kanssa, mutta hylkää samalla Jumalan tarjoaman pelastuksen.
Saattaa sinulla sittenkin olla juteltavaa hengenmiehen kanssa.
Satutko tuntemaan yhtään sellaista tältä palstalta?
Voisit jutella hänen kanssaan.. - Kommari Iiro
Havainnut kirjoitti:
Kun hän on bannissa, hän käyttää lukemattomia varanikkejään, joista yksi voisi aivan hyvin olla "Kommari Iiro"!!!!!!!!
Lisäksi sinä alat hiiltyä ihan kuten moonman aikoinaan -ja ironmikes nykyisin!ei sillä todellakaan ole minulle mitään merkitystä. Moonman on eri henkilö kuin Iron Mikes. Moonman on tyyppi, joka nappasi Hitman nikin ja kirjoittelee joskus. Tyyli on toinen kuin Mikesin.
- Havainnut
Kommari Iiro kirjoitti:
ei sillä todellakaan ole minulle mitään merkitystä. Moonman on eri henkilö kuin Iron Mikes. Moonman on tyyppi, joka nappasi Hitman nikin ja kirjoittelee joskus. Tyyli on toinen kuin Mikesin.
Saatat olla oikeassa -tai sitten minä olen oikeassa.
Ilman todisteita et voi väittää mitään tuollaista varmuudella! - ironmikes
Havainnut kirjoitti:
Lisäksi sinä alat hiiltyä ihan kuten moonman aikoinaan -ja ironmikes nykyisin!Tavaa nyt oikein kuonnolla ja hae rillit tihrusilmillesi, niin näet kyykyttäjäsi kirjoittavan kuten AINA omalla nikillään.
Miksi tarvitsisin varanikkeja, sillä nitistätän kaltaisesi hellut ja hihhulit helposti muutenkin?
Teiltä puuttuu sellaista mita minulla on, eli selvää järkeä johon ei joku pyhänhengen "siittämä" puusepän poika ja hänen "isänsä" tee mitään vaikutusta, eikä sumenna pätkääkään ajatuksiani kuten teillä.
Motiivi puuttuu varanikkien käyttöön täysin, vai pystytkö esittämään jonkun uskottavan syyn varanikkien käytöön?
Täällä näyttää teitä hihhuleita kyykyttävän varsin ansiokkaasti jo toinenkin "punikki", joten koittakaa ensin pärjätä hänelle!
- ,,,,,,
En usko, että Putin olisi Annan murhauttanut, sillä tuskin yksi totuuden torvi kokonaista suurvaltaa horjuttaa(tuntemani venäläiset tietävät maansa tapahtuvat itse asiassa varsin hyvin).
Ja Annan murha oli todennäköisesti tahallinen ja suunniteltu teko, joten se saatettiin tahallisesti ajoittaa Putinin syntymäpäiväksi jotta syyttelevät sormet osoittaisivat häntä.
P.S. En ymmärrä, että meitä venäjää silkan inhon sijasta objektiivisesti katsovia väitetään vasemmistolaisiksi, venäjähän toteuttaa nykyiseltään hyvinkin oikeistolais/kapitalistisia arvoja.- punafasisteille
ole mitään väliä minkänimisen aatteen nimissä toisinajattelijoita tapetaan, kaikki kelpaa: sharia-diktatuurit, P-Korea, Kiina ja Venäjä esimerkiksi.
- punikki mikes
punafasisteille kirjoitti:
ole mitään väliä minkänimisen aatteen nimissä toisinajattelijoita tapetaan, kaikki kelpaa: sharia-diktatuurit, P-Korea, Kiina ja Venäjä esimerkiksi.
vastata, mutta kerro nyt kuitenkin mikä on nimeltään se hieno aate, jonka nimissä raiskataan ja tapetaan irakilaisia USAn toimesta?
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047