Hei minulla olisi pari kysymystä;
monenako päivänä hiirelle voi antaa siemen sekoitusta?
Voiko naaraita pitää yksinään??
Entä miten hiiren saisi nopeimmin kesyyntymään?
Toivottavasti tähän viestiini vastataan.
Kiitos jo valmiiksi!
Kysymyksiä.
2
211
Vastaukset
- gegs
monenako päivänä hiirelle voi antaa siemen sekoitusta?
- hyvänlaatuista siemenseosta (sekä vettä) on oltava jatkuvasti tarjolla. hiiret tosin voivat lihota liikaa ja ehkä silloin on parempi vaihtaa hiiri/rotta pellettiin.
Voiko naaraita pitää yksinään??
- ei mielellään. naaraat kaipaavat lajitovereidensa seuraa. uroksia kyllä voi pitää yksin!
Entä miten hiiren saisi nopeimmin kesyyntymään?
- käsittele sitä päivittäin. tarjoa herkkuja kädestä ja juttele rauhallisesti. myös liikkeidesi on oltava rauhalliset. =)
lisätietoa http://www.hiiret.fi - HeRi
Minä olen pitänyt siemensekoitusta hiirilläni tarjolla koko ajan. Ne syövät sitä mukaan kun syövät, vaikkakin suurimman osan ajasta ne sotkevat.
Mieluummin ei hiirityttöjä pidettäisi yksinään. Jos toinen hiirityttösistä kuolee niin kannattaa kaveriksi ottaa hiiripari, jotta ei koko ajan joku hiiri joutuisi kokemaan menetyksiä ja totuttelemaan uuteen kämppikseen.
Kesyntyyminenhän täpahtuu aina hiiren omilla ehdoilla. Turha syleily ja sörkkiminen pakosta ei tee hiirelle hyvää, ja se saattaa jopa säikkyä omistajaansa ja juosta aina piiloon. Minun tämänhetkiset vauvani ovat asuneet luonani päälle viikon, mutta molemmat tulevat jo mielellään syliini ja kiipeilevät niskassani. En kertaakaan ole pakottanut kumpaakaan nousemaan kädelleni!
Pikku kikka tosin on. Laita aluksi häkkiin vain pari piilopaikkaa, ettei hiiri aina vaan piileskelisi. Älä kuitenkaan jätä koloitta!
Ole hyvä! Onnea hiiren hankintaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742942
- 652793
- 681822
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171669- 241657
- 201600
- 231553
- 481297
- 381273
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91259