Miten kihlasormukset 'jaetaan' eron jälkeen, pidetäänkö yleensä oma sormus siis se jota itse piti.
kihlasormukset eron
15
3307
Vastaukset
hyvä ihme kuitennii..kaikkee sitä vielä kuulee ku
vanhaks elää..- mato
Miten vain haluatte tehä, miten sovitte. Exän kans tehtiin niin että annettiin pois se oma sormus, eli mulle tuli exän ja exälle mun sormus. Sen jälkeen niille voi tehä mitä tykkää. Minä myin rihkamana, en tiedä mitä ex sormukselle teki..
- antanu
omansa mulle muovipussissa muitten rojujen kanssa.. heitinpä sitten roskiin sen pussin enempiä tonkimatta. oma sormus tallessa ja saa ollakin ellei tuu huutava rahantarve..
- sormukset palautetaan
Kihlauksen merkiksi on annettu sormukset. Kun kihlaus purkautuu, kumpikin antaa sormuksen takaisin antajalleen. Eli sinulle jää se sormus johon on sinun nimesi kaiverrettu.
Muistini mukaan on vanha tapa, joka oli myös kirjoitettuna vanhaan nyttemmin kumottuun avioliittolakiinkin, että kihlauksen purkautuessa sormukset palautuvat antajalleen. Siis se sormus jota mies käytti kihloissa oltaessa palautuu naiselle ja päinvastoin.
Sama koskee myös mahdollisia muita kihlauksen perusteella annettuja ja saatuja lahjoja. Mikäli on sukulaisilta ja ystäviltä saatuja kihlajaislahjoja tulisi nekin palauttaa antajalleen.
Tapoja voi tietysti noudattaa tai olla noudattamatta.- sormukset
Joten jätin sormukset hänen pöydälleen. En tiedä mitä se on niille tehny, eikä kiinnosta.
- en palauta enää
sormukset itseelle koska itse olin aktiivinen kun menimme avioon ja toinen ei edes pitäny koskaan sormusta.
Yhdessä ostimme ja maksoimme mutta minun idea oli avioliittokin ja eipä hän ole sormusta edes halunnut takasin.
- sormessa enkä pois ota
Tulkoot vaikka sata naista uusia tai entisiä, niin sormukset on ja pysyy. Onhan se kiusa pienikin. Ukkko sitoutui minuun aikanaan ja tässä olen.
- rahoiksi
Minä taas möin kihla- ja vihkisormukseni romukullaksi ja vietin rahoilla naisporukan kanssa mukavan hotelliviikonlopun.
Sitä taas en tiedä, mitä ex-mieheni omalla sormuksellaan on tehnyt enkä kyllä välitäkään tietää.
- OCD
Kun ero tuli niin annoin sormuksen takaisin miehelle... Hänhän oli sormukset ostanu ja minulle antanu... Eipä siinä tilanteessa enään ollu paljon kiinnostusta pitää sormusta *muistona*. En tiedä mitä exä sormuksille teki eikä juuri voisi vähempää kiinnostaa.
- tiitu
Molempina ero kertoina mies ppitänyt omansa,minä omani.
Eka kerralla myin romukullaksi ja kaduttaa vieläkin.
Tän toisen aion säilyttää muistona jos tää nyt on tässä.- omat sormet ja sormukset
sormukset pitää sormessaan vaikka muistona että on ollut aviossa joskus.
- tehneet
En itse ole edes ollut kihloissa, mutta kaverit on joko heittaneet sormukset pois, tai sitten jatkaneet kayttoa muissa sormissa kuin vasemmassa nimettomassa. Itse varmaan heittaisin johonkin jorpakkoon, tai jos olisi kallis sormus, pistaisin rahoiksi.
Toi rahoiksi pistaminen ja naisporukan kanssa kayttaminen oli ihan mahtava idea!! - eronnut myös
Kuinka paljon kultaisista kihlasormuksista on rahaa saatu? Ilmeisesti niitä ottaa vastaan kaikki liikkeet, jotka kihlasormuksia myy?
- sormessa
Miehen kannattaa pitää sormus sormessaan eron jälkeenkin jos haluaa löytää uuden kumppanin nopeasti, itse laitoin sormuksen eron jälkeen kaappiin talteen, eipä oikeen flaksi käynyt, sormus takaisin sormeen ja baanalle, johan rupes seuraa löytymään, kokeilkaa jos ette usko:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422224- 241780
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271435- 1091264
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151229- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846