kihlasormukset eron

jälkeen

Miten kihlasormukset 'jaetaan' eron jälkeen, pidetäänkö yleensä oma sormus siis se jota itse piti.

15

3307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä ihme kuitennii..kaikkee sitä vielä kuulee ku
      vanhaks elää..

• mato

Miten vain haluatte tehä, miten sovitte. Exän kans tehtiin niin että annettiin pois se oma sormus, eli mulle tuli exän ja exälle mun sormus. Sen jälkeen niille voi tehä mitä tykkää. Minä myin rihkamana, en tiedä mitä ex sormukselle teki..

• antanu

omansa mulle muovipussissa muitten rojujen kanssa.. heitinpä sitten roskiin sen pussin enempiä tonkimatta. oma sormus tallessa ja saa ollakin ellei tuu huutava rahantarve..

• sormukset palautetaan

Kihlauksen merkiksi on annettu sormukset. Kun kihlaus purkautuu, kumpikin antaa sormuksen takaisin antajalleen. Eli sinulle jää se sormus johon on sinun nimesi kaiverrettu.

• Muistini mukaan on vanha tapa, joka oli myös kirjoitettuna vanhaan nyttemmin kumottuun avioliittolakiinkin, että kihlauksen purkautuessa sormukset palautuvat antajalleen. Siis se sormus jota mies käytti kihloissa oltaessa palautuu naiselle ja päinvastoin.

Sama koskee myös mahdollisia muita kihlauksen perusteella annettuja ja saatuja lahjoja. Mikäli on sukulaisilta ja ystäviltä saatuja kihlajaislahjoja tulisi nekin palauttaa antajalleen.

Tapoja voi tietysti noudattaa tai olla noudattamatta.

• sormukset

Joten jätin sormukset hänen pöydälleen. En tiedä mitä se on niille tehny, eikä kiinnosta.

• en palauta enää

sormukset itseelle koska itse olin aktiivinen kun menimme avioon ja toinen ei edes pitäny koskaan sormusta.

Yhdessä ostimme ja maksoimme mutta minun idea oli avioliittokin ja eipä hän ole sormusta edes halunnut takasin.

• sormessa enkä pois ota

Tulkoot vaikka sata naista uusia tai entisiä, niin sormukset on ja pysyy. Onhan se kiusa pienikin. Ukkko sitoutui minuun aikanaan ja tässä olen.

• rahoiksi

Minä taas möin kihla- ja vihkisormukseni romukullaksi ja vietin rahoilla naisporukan kanssa mukavan hotelliviikonlopun.

Sitä taas en tiedä, mitä ex-mieheni omalla sormuksellaan on tehnyt enkä kyllä välitäkään tietää.

• OCD

Kun ero tuli niin annoin sormuksen takaisin miehelle... Hänhän oli sormukset ostanu ja minulle antanu... Eipä siinä tilanteessa enään ollu paljon kiinnostusta pitää sormusta *muistona*. En tiedä mitä exä sormuksille teki eikä juuri voisi vähempää kiinnostaa.

• tiitu

Molempina ero kertoina mies ppitänyt omansa,minä omani.
      Eka kerralla myin romukullaksi ja kaduttaa vieläkin.
      Tän toisen aion säilyttää muistona jos tää nyt on tässä.

• omat sormet ja sormukset

sormukset pitää sormessaan vaikka muistona että on ollut aviossa joskus.

• tehneet

En itse ole edes ollut kihloissa, mutta kaverit on joko heittaneet sormukset pois, tai sitten jatkaneet kayttoa muissa sormissa kuin vasemmassa nimettomassa. Itse varmaan heittaisin johonkin jorpakkoon, tai jos olisi kallis sormus, pistaisin rahoiksi.

Toi rahoiksi pistaminen ja naisporukan kanssa kayttaminen oli ihan mahtava idea!!

• eronnut myös

Kuinka paljon kultaisista kihlasormuksista on rahaa saatu? Ilmeisesti niitä ottaa vastaan kaikki liikkeet, jotka kihlasormuksia myy?

• sormessa

Miehen kannattaa pitää sormus sormessaan eron jälkeenkin jos haluaa löytää uuden kumppanin nopeasti, itse laitoin sormuksen eron jälkeen kaappiin talteen, eipä oikeen flaksi käynyt, sormus takaisin sormeen ja baanalle, johan rupes seuraa löytymään, kokeilkaa jos ette usko:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2224
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1780
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1435
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1264
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1229
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe