Heippa kaikille!
Olen seurustellut aivan uskomattoman ihanan poikaystäväni kanssa kohta 8kk ja olemme puhuneet kihlautumisesta. Kuitenkin vain niin, että ei pidä heti kahden kuukauden jälkeen mennä kihloihin, vaan että ainakin puoli vuotta ollaan yhdessä jne.
Poikaystäväni täyttää uuden vuoden tienoilla 20 ja ajattelin, että voisimme mennä uutena vuotena kihloihin.
Mitä mieltä olette hyvät ystävät? :)
Kihloihin vaiko ei?
8
1351
Vastaukset
- Liitosta
Koskas naimisiin? Sen kaikki haluavat kihloihin menon jälkeen tietää.
Kunhan ymmärrät että termi "mennä kihloihin" tarkoittaa vain ja ainoastaan sopimusta mennä naimisiin. Mitään muuta kihlausta ei ole olemassa.
- ...
Suosittelen ihan vilpittömästi, ettette mene vielä kihloihin. Niin kauan kuin miettii mennäkö kihloihin, ei ole valmis siihen. Kihloihin on kannattavinta mennä silloin, kun on valmis menemään naimisiin. Kihlojen pointtina ei ole kihloihin meno, vaan lupaus avioliitosta. Se ei ole vain sanahelinää. Ilman konkreettista avioaikomusta kihlautuminen on täysin merkityksetöntä.
- hääpäivä samalla...
sillä sitä teiltä tullaan kysymään! Itse en suostu mieheni kosintaan, jos ei samalla päätetä hääpäivää ja tämän olen hänelle kertonutkin... Koska en jaksaisi jahkailla, että onkohan se nyt tosissaan menossa naimisiin kanssani.
Häistä on puhuttu ja kihloihin menosta. Päivämäärä avoin ja kosintaa odotellen... - päätös
Itse miettisin ja puhuisin ennemminkin naimisiin menosta. Koska kihlaus on lupaus avioliitosta. Jos tunnet, että tämä on ihminen jonka kanssa haluat viettää loppuelämäsi niin ei kai sitä välttämättä tarvitse odottaa. Et vaikuta kyllä kovin varmalta? Kyllä se suhde kestää, jos on kestääkseen vaikka odottaisitte kihlauksen kanssa.
- ^^^
Olette kihloissa, kun olette antaneet toisillenne avioliittolupauksen. Pelkät sormukset eivät tee kihloja. Ihemttelen muutenkin sitä, miten ihmiset sopivat menevänsä kilhoihin esim. 1.1.2007. Miten voi luvata päivän, jolloin lupaa jotain? Siinä vaiheessa, kun naimisiin ollaan päätetty mennä, ollaan jo kihloissa eikä siihen kihlaushetkeen mitään uutta päivää voi sopia. Se, minkä päivämäärän laittaa sormuksiin (jos sormukset on) tai milloin viettää kihlajaisia (jos viettää) on asia erikseen.
Monella parilla kihlaus ei tapahdu hetkessä, vaan pidemmän ajan keskustelujen seurauksena, jolloin myöskään ei aina voi tarkalleen sanoa kihlapäivää, vaan päätös mennä naimisiin syntyy ajan kanssa.
Mielestäni et ole valmis antamaan avioliittolupausta, jos sinun pitää siihen muiden ihmisten mielipiteitä kysellä. 8 kk on myös melko lyhyt aika seurustelua takana. Harvemmalla nuorella parilla on siinä aikana ehtinyt muodostumaan vakaa parisuhde, jossa myös arki on astunut kuvioihin suruineen ja iloineen ja alkurakastumisen huuma vaihtunut rakkaudeksi ja kumppanuudeksi. Mielestäni ennen avioliittolupausta olisi hyvä asua yhdessä edes jonkin aikaa. Miksi teille ei riitä "pelkkä" seurustelu?
Mielestäni ihminen on valmis kihloihin, jos hän voisi siltä seisomalta mennä naimisiin kumppaninsa kanssa. Tämähän ei tietenkään ole mahdollista kuulutusten takia ja monet myös haluavat järjestää hääjuhlan, jonka suunnittelemiseen menee aikaa. Tarkoitan kuitenkin sitä, että kihla-aikeet ovat varmastikin oikeat, jos henkilö sydämessään tuntee voivansa avioitua vaikka heti. - antaakaa mennä
mutta muistakaa ihmeessä että kihlaus on avioliiton lupaus. minä en henkilökohtaisesti ymmärrä niitä jotka menevät kihloihin ja odottavat vuosikaupalla avioliittoa. mikä siinä kihlauksessa on silloin ideana?
- KAIT
8 kk:n jälkeen ketään tunne niin hyvin,että voi luvata koko elämänsä hänelle ? vaikka varmasti voi olla hyvinkin rakastunut, mutta ainakin mun suhteessa ( seurusteltu 2 vuotta,1 vuosi asuttu yhdessä) toisesta löytyy koko ajan jotain uutta. te tuskin vielä yhdessä asutte ? muuttakaapa ensin yhteen ja katselkaa sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422234- 251813
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271445- 1091274
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151259- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846