AVOLIITTO = TURHA JUTTU

nainen.

Kyllä on typerä keksintö tämä AVOliitto!

Miksi te muuten hengaatte yhdessä? SEKSINkö vuoksi?

Ainakin naisen kannalta AVOliitto on yhtä kuin aivan yhtä pitkä vaatimuslista kuin AVIOliitossa (eli kaikenlaista miehen palvelua jne...), mutta ei kuitenkaan mitään perinteisen avioliiton suomaa perusturvaa!

23

3063

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nykynainen

muka miehen tarjoamaa turvaa tarvii? Jokainen osaa huolehtia itse itsestään. Jos joku on kynnysmatto, olisi hän sitä avioliitossakin.

• ap.

Eli roikutte siis SEKSIN vuoksi avoliitoissanne..? No olisihan se pitänyt arvata.

• päättelit
        ap. kirjoitti:

Eli roikutte siis SEKSIN vuoksi avoliitoissanne..? No olisihan se pitänyt arvata.

että olen avoliitossa? En ole. Arvasin kyllä että niin luulisit, mutta se osoittakin vain millä perustein mielipiteitäsi muodostat = ei mitään faktaa alla.
        Miksi sua niin kovin muuten kiinnostaa ventovieraiden seksielämä? :-)) Utele ihmeessä ihan reilusti, ei siihen tarvitse tekaistuja aiheita :-))).

• kalikkako
        ap. kirjoitti:

Ja avioon halutaan rahan takia. Mieluummin seksiä, kuin rahaa. Kauhea tuntuu olevan haloo avioliittolaisilla, jos ei ole yhteiset rahat, jos pitää suostua avioehtoon...

• Kerropas mikä tämmöinen turha avoliitto on?

Minä kun olen ymmärtänyt avoliitolla tarkoitettavan yhteistä osoitetta. Mikä siinä on turhaa? Miksi on turhaa asua yhdessä jonkun kanssa jos molemmat niin haluavat?

• ap.

No venykää sitten siinä "mä panen sua ja sä panet mua" -suhteessa, kun ette kestä muutenkaan.

• joo...
        ap. kirjoitti:

No venykää sitten siinä "mä panen sua ja sä panet mua" -suhteessa, kun ette kestä muutenkaan.

Hahhah hah... Just... Olisi mielenkiintoista tietää, että mikähän sua vaivaa...

Niin halusit niitä syitä. No esim. on turha maksaa kahdesta asunnosta vuokraa tai pitää kahta omistusasuntoa. Avoparit saattaa tykätä asua yhdessä eikä erikseen? Heillä voi olla yhteisiä harrastuksia yms. ja viihtyvät hyvin yhdessä muutenkin kuin sängyssä. Ja lastenkin kannalta voisi olla hankalaa, että isä ja äiti asuisi eri osoitteissa... Onhan näitä syitä. Ja sehän on kai jokaisen oma asia. Jos itsellä on yksin hyvä syy niin ei kai se turhaa ole? Miksi nyt avioparitkin asuu yhdessä eikä erikseen...

• joo...
        joo... kirjoitti:

Niin halusit niitä syitä. No esim. on turha maksaa kahdesta asunnosta vuokraa tai pitää kahta omistusasuntoa. Avoparit saattaa tykätä asua yhdessä eikä erikseen? Heillä voi olla yhteisiä harrastuksia yms. ja viihtyvät hyvin yhdessä muutenkin kuin sängyssä. Ja lastenkin kannalta voisi olla hankalaa, että isä ja äiti asuisi eri osoitteissa... Onhan näitä syitä. Ja sehän on kai jokaisen oma asia. Jos itsellä on yksin hyvä syy niin ei kai se turhaa ole? Miksi nyt avioparitkin asuu yhdessä eikä erikseen...

Ja entä ne jotka asuvat ensiksi avoliitossa ja sitten menevät naimisiin? Ensiksi he ovat yhdessä pelkästään seksin takia ja yksi kaunis päivä heti vihkimisen jälkeen heitä yhdistääkin vaikka mikä? Ja suhde on muuttunut totaalisesti. Ihmeellistä...

• .........
        joo... kirjoitti:

Ja entä ne jotka asuvat ensiksi avoliitossa ja sitten menevät naimisiin? Ensiksi he ovat yhdessä pelkästään seksin takia ja yksi kaunis päivä heti vihkimisen jälkeen heitä yhdistääkin vaikka mikä? Ja suhde on muuttunut totaalisesti. Ihmeellistä...

Avioliitossa parit perivät toisensa toisen kuollessa ja omaisuus jakautuu eli sillä on ihan selkeästi eri juridinen arvo kuin avoliitolla. Avioliitossa lupaudutaan toiselle ja avoliittoon ei tarvitse lupautua, siihen voi mennä ja lopettaa se ulos ovesta kävelemällä.

• ap.
        joo... kirjoitti:

No sieltähän se tuli heti ensimmäiseksi, että "rahasyistä"...! Niin - olisihan tuo pitänyt jo HETI arvata.

Eli RAHA ja PANO pitävät teitäkin yhdessä.

"Romanttista"...hehee.

• Dara
        ap. kirjoitti:

No sieltähän se tuli heti ensimmäiseksi, että "rahasyistä"...! Niin - olisihan tuo pitänyt jo HETI arvata.

"Romanttista"...hehee.

noin karkeasti ottaen me mieheni kanssa menimme aikoinamme naimisiin. Syynä olivat lähinnä juridiset perimysoikeudet. Kun yhteistä omaisuutta karttui jonkun verran, katsoimme tarpeelliseksi joko tehdä testamentti taikka mennä naimisiin. Valitsimme naimisiin menon, koska saimme samalla hyvän syyn järkätä kivat bileet ;)

Avoliitossa aikoinamme hengailimme rakkaudesta. Se rakkaus on myöskin syy nykyiseen avioliitossakin hengailuun. Ilman sitä eroaisimme. Kuitenkaan elämämme ei ole juurikaan muuttunut avioliiton tähden. Sama rakkaus on olemassa edelleen, sillä tavoin toisiimme sitoutuneita olimme jo avoliitossa. Myöskin sitouduimme avoliitossa toisiimme yhteisen omaisuuden myötä, ja sen tähden sitten lopulta menimme naimisiin.

Toki avioliitto on tuonut turvaa; tunnen että olemme saaneet lain turvan omaisuuteemme. Sen sijaan turvallisuus itse parisuhteesta ja siihen sitoutumisesta oli olemassa jo avoliitossa.

• Nimetön
        ap. kirjoitti:

"Romanttista"...hehee.

" No sieltähän se tuli heti ensimmäiseksi, että "rahasyistä"...! Niin - olisihan tuo pitänyt jo HETI arvata. "

Onkos avioliitolle sitten jotain muitakin syitä? Sehän eroaa seurustelusta ainoastaan juridiikan eli rahan ja omaisuuden puolesta.

• Puutostilainen..
        ap. kirjoitti:

kulahtaa ihan yhtä lailla elettiin avioliitossa tai ei.
        Ite oon elänyt 20 vuotta mieheni kanssa avosuhteessa, eikä ainakaan 15 vuoteen ole koskettu toisiimme pitkällä tikullakaan.
        Että se siitä seksistä..:(

• takia ainakaan

Ne jotka haluaa pelkkää seksiä ei yleensä halua edes avoliittoon. Koska sekin on jo liikaa sitoutumista ja ahdistaa. Ja seksiä saa muutenkin? Vai tarkoititko, että avioliitossa seksi loppuu ja ollaan sen takia avoliitossa...?

Ja miksi avoliitto olisi turha juttu? Kyllä usein on hyväksi asua ensiksi avoliitossa ja mennä sitten vasta naimisiin.

Ei mun ole tarvinnut miestä palvella ja en tarvitse ainakaan taloudellista turvaa. Mulla on kyllä omaisuutta ja vakituinen työ.

• ei kyllästy!

Todella hyvää se seksi sitten on ollut sitten esim. kaverini vanhemmilla jotka ovat olleet avoliitossa jo yli 25 vuotta!

• yhteistä osoitetta?

Eikö sitä seksiä sitten pysty harrastamaan jos asuu eri osoitteissa?

Ja kuten moni voi sinulle voi kertoa... se seksin määrä yleensä tuppaa alkaa laskemaan kun pistetään hynttyyt yhteen.

• nti86

meillä ei ainakaan seksi ollut se yksi ja ainoa syy miksi yhteen muutettiin. toki se helpotti Huomattavasti asiaa kun asuu saman katon alla ja seksiä voi harrastaa millon vaan helposti.
      erillään asuessamme tapailimme jatkuvasti ja vietimme mahd. paljon aikaa toistemme seurassa. viihdymme toistemme seurassa hyvin jne. kun sitten tarjoutui mahdollisuus muuttaa samaan asuntoon niin molemmat sitä halusivat.
      avioliitto ei kumpaakaan vaihtoehtona kiinnosta. juttu toimii ihan hyvin näin ilmana mitään virallistamista. eipä meidän suhde siitä sen kummemmaksi muuttuisi.

• - siinä ratkaisu

Ei kannata muuttaa yhteen, jos epäilee hetkenkin, että joutuu toisen palvelijaksi. Jos olet itsenäinen luonteeltasi, et helposti muuta yhteen, jos havaitset toisen olevan tavalla tai toisella riippuvainen ihminen. Kannattaa huolella 'valita' kumppaninsa, olivatpa aikoimukset tulevaisuuden suhteen mitkä tahansa. Ongelmahan on itse asiassa vain se, että yleensä muutetaan hetken huumassa heti yhteen, ja kun arki lyö vasten kasvoja, niin seksistäkin tulee kiristyskeino... Jos ihminen on realisti, hän ymmärtää, miten homma toimii. Ei se niin monimutkaista ole, loppujen lopuksi.

• dsf
    • opettaa...

Mitenkä olisi vastaukseksi, että RAKKAUS pitää ihmiset/parit saman katon alla. Ja siks toiseks: huomaa, että tämän(kin) ketjun kirjoittajat ovat kovin nuoria, kun ovat niin itsellisiä, riippumattomia ja "I don`t need anybody"-fiiliksillä.

Mitä sitten, kun sairaus iskee tai tulee elämässä kovia paikkoja? Yksinkö niistäkin sitten aiotte selvitä? Kyllä me tarvitsemme toisiamme - myös saman katon alla.

• avoliitossa kuin avioliitossa

Perusturvan takiako vaan naimisiin mennään? Eli jos ei tarvitse turvaa niin avioliittokin on turha siinä missä avoliitto?

Tuosta seksi-kysymyksestä, että luulisin ettei toista jaksa vuosi tolkulla katsella ja asua saman katon alla, jos ainoa yhdistävä tekijä on seksi.

Oletko asunut koskaan kenenkään kanssa yhdessä?

Moni vuosia avoliitossa ollut pari sanoo naimisiin mentyään, että mikään ei muuttunut kun menivät naimisiin. Eli kyllä se elo on aika samanlaista naimisissa kuin avoliitossa.

Ja voihan sitä mennä naimisiin ja asua eri osoitteissa? Jos yhdessäasuminen tökkii.

• mulla

Asumme avoliitossa ja yhdessä mieheni kanssa. itse 50v ja mies 47v.
        Mies ollut 2* aiemmin aviossa, minä kerran. Mies haluaisi avioon, minä en. En ole varma jaksanko "passata" miestä joka on kuin alle 10v poika edelleen, vaikka ikää on karttunut.

Ei hetkenkään omaa rauhaa.Mies haluaa olla kaiket hetket yhdessä, minä taas kaipaan vähän omaa yksinoloa, mitä taas mies ei ymmärrä.
        Olen monasti sanonut, että voisimme asua eri osoitteissakin, kun mies haluaa muuttaa kotoseudulleen mutta minä en työni vuoksi sinne halua(vakiduuni hyvä palkka).Mutta ei käy, sitten erotaan; ja tätä keskustelua on käyty jo 6:tta vuotta.
        Saas nähdä mitä tapahtuu?......

• dfsfsf
        mulla kirjoitti:

Asumme avoliitossa ja yhdessä mieheni kanssa. itse 50v ja mies 47v.
        Mies ollut 2* aiemmin aviossa, minä kerran. Mies haluaisi avioon, minä en. En ole varma jaksanko "passata" miestä joka on kuin alle 10v poika edelleen, vaikka ikää on karttunut.

Ei hetkenkään omaa rauhaa.Mies haluaa olla kaiket hetket yhdessä, minä taas kaipaan vähän omaa yksinoloa, mitä taas mies ei ymmärrä.
        Olen monasti sanonut, että voisimme asua eri osoitteissakin, kun mies haluaa muuttaa kotoseudulleen mutta minä en työni vuoksi sinne halua(vakiduuni hyvä palkka).Mutta ei käy, sitten erotaan; ja tätä keskustelua on käyty jo 6:tta vuotta.
        Saas nähdä mitä tapahtuu?......

Voi hyvänen aika miten typerä ketju taas! Tottakai rakkauden takia muutetaan yhteen, rakkauden, välittmisen, halun olla toisen kanssa. Ei siihen seksi kuulu yhtään sen erikoisemmin syyksi kuin naimisiin menossakaan!

Nämä ihmiset, jotka haukkuvat avoliittoja tällaläillä, ovat niitä, jotka itse eivät uskoltaisi olla avoliitossa, koska pelkäisivät puolison lähtevän kun vain siltä tuntuu!

Sitten on pakko olla naimisissa, kun luullaan, että se on sellainen kahle, että toinen ei voi lähteä mihinkään! Ihan väärä luulo sellainen.

Ensinnäkin, minun suvussa ei edes mummo ja pappa ole naimisiin menneet koskaan, eikä äiti ja isä, ei tädit eikä enot, en minä enkä mieheni. Jokainen elää avoliitossa, ja tiedättekö mitä? olen 35vuotias, enkä ole koko elämäni aikana nähnyt eroa, en yhden yhtäkään eroa omassa perheessäni!

Siksi, että meillä sitoudutaan toisiimme muutenkin kuin paperin avulla. Meillä rakastetaan toisia, meillä ymmärretään, että elämä heittää välillä pintaan ja välillä pohjaan. Meillä eletään ihan samallalailla "kunnes kuolema teidät erottaa" kuin niissäkin perheissä, joissa on naimisiin menty. Ihan täysin samoin, yhdessä ollaan loppuun saakka.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2224
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1780
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1435
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      109
      1264
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1229
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe