Hiiren käsittely ja papanointi..

...

Haluaisin nyt kuulla muiden hiiriharrastajien kokemuksia. Itse en nyt omista hiiriä mutta ennen omistin kaksi minihiirtä. Muuten hiiret olivat aivan ihania mutta yksi asia oli vähän epämukavempi: usein kun käsittelin hiiriä, ulosteita kertyi syliini aikas paljon.. ei siinä mitään mutta se vasta olikin epämukavaa kun ulosteet olivat ihan veteliä..

Haluaisin nyt hankkia uroshiiren (entiset hiireni olivat naaraita) mutta tämä juttu vähän mietityttää. Voisitteko kertoa omia kokemuksianne? :)

3

1451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gegs

kokemuksia sitten haluaisit kuulla? :D
      mun mielestä hiiret on tosi mukavia lemmikkejä, kesyyntyy älyttömän helposti ja ovat lähes poikkeuksetta ystävällisiä ihmisiä kohtaan. =) ovat kuitenkin hirveen lyhytikäsiä..

se ei sitten ole normaalia, että hiirten uloste on vetelää. mitäköhän olet niille syöttänyt vai olivatko ne sairaita?

• kokemustenkertoja

no mä ostin viime vuonna uros hiiren kasvattajalta mukavan sellaisen. aluksi kun aloin sitä käsitellä se oli arka ja papanoitti syliin, mutta kun aika kului ja pojusta tuli rohke niin papanoita ei ole tullu, paitti jos hiiru on kauan sylissä ja sille tulee vessahätä niin pakkko ne papanat on päästää.. hiiruni haluaa silloin pois kädeltä jonkun kankaan päälle ja papanoi siihen ettei iholle päästä (: ota ihmeessä uroshiiru, mutta varoitan uros aisee paljon.

• Anonyymi

Todella vanha keskustelu, mutta aina ajankohtainen. Hiiret lienee olleet kirppuiässä jolloin niiden käsittely on huomattavasti hankalampaa. Tässä vaiheessa hiiret sinkoilevat päättömästi kaikkea liikettä karkuun ja saattavat purra kättä. Kesyyntymisen kannalta tässä iässä hiiren käsittely ei ole välttämätöntä, mutta on tietty hyvä pitää kontaktia hiiriin. Itse annan joka päivä maapähkinävoita kädestä hiirille ja kun kirppuikä on mennyt ohi alan ottamaan pöydälle ja syliin.

"Kirppuikä": 10 päivästä 3,5 viikkoon, voi olla vähemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2532
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      22
      1536
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1342
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe