320

Koneet

Osaako joku kertoa omassa ajossa olevan 320 bensa/Diesel koneen vuoden keskikulutusta sekalaisessa ajossa.Tämä tieto helpottais paljon kun pitäis valita n.15000km vuosiajolla että kumman otan bensan vai Dieselin.Kyse on siis 2000 vuosimallista ja siitä ettepäin.Sillä ei ole niin suurta merkitystä minkä korimallin omistat vaan noin suurinpiirtein näitten konetyyppien kulutusero kun kiinnostaa.

8

3447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CLK

1700 KM keskikulutus 9,1, keskinopeus oli 109.
      780 km keskikulutus 8,6, keskinopeus oli 86.
      Siis kutos-bensakone

• Tiedosta

Yllättävän vähällä kyllä kulkee.Bensakoneiset ovat vähemmän ajettujakin.Kuinka varma kone tuo bensaversio on.

• Nimetön

Kovasti vähän kilometrejä. Ei mitään merkitystä.
      Ero on nimittäin pieni euroissa. Käyttövoimavero noin 500 € Diesel.

Tärkeämpää.
      - Hankintahinta
      - Hyvitys käytettynä
      - Käyttövoimavero

• ... kuluttaa...

hillitysti ajettaessa maantiellä n 11,5 l/100km. Talvella kaupungissa pyörittäessä tankista hurahtaa äkkiä neljännes ja mittarissa 78km... :/

Sekalaisessa pystyt 14 litraan satasella. Jos otat 320 CDI:n niin sitä et saa ML:aan kuin 05 -> ja tällöin hinta tulee oleellisesti esiin.

Ynnä hox: dieselvero kantavuuden mukaan, älä ota maasturia dieselillä jos ajelet vähän vuodessa.(..autossa seuranasi pelkkä allakka ja lompakko)

• Bensan

Puolelle,ovat huomattavasti vähemmän ajettujakin.Enimmäkseen ajelen yksin työmatka ajoa n.10tkm/vuosi sekä n.5tkm muuta ajoa päälle.Mieli tekisi tuollaista W220 korista ässää tuolta vuosituhannen vaihteesta.

• mbe
        Bensan kirjoitti:

Puolelle,ovat huomattavasti vähemmän ajettujakin.Enimmäkseen ajelen yksin työmatka ajoa n.10tkm/vuosi sekä n.5tkm muuta ajoa päälle.Mieli tekisi tuollaista W220 korista ässää tuolta vuosituhannen vaihteesta.

Diesel 320 ja kulutus hiukan yli 7l satasella,kaikki ajot joista suurin osa vieläpä pikkupätkää. Maantiellä parhaimmillaan noin 6l/100km,optimistinen ajotietokone näyttänyt parhaimmillaan alle 5l/100km.

Jos ässää aiot,enemmänkin vaikuttaa näiden kahden koneen,bensa vs. diesel luonne, bensaa joutuu polkemaan tosissaan että pysyy pintakaasulla ajavan dieselin perässä ja sitä myöten kulutus eriluokkaa. Diesel etenee reippaasti pienelläkin kaasun käytöllä,väittäsin että samoilla ajotavoilla kulutus ero lähempänä viittä litraa,iso massa vaatii voimaa liikutteluun.

Tässä linkki W220 korisiin,tuolla luvataan dieselille keskimäärin 8l kulutusta,bensalle 11.5.

Suorituskyvyssä ei suurta eroa,kummallakin ehtii.

• Mulla menee maantiellä noin 4.8 - 5.0 litraa ja sekalaisen ajon keskikulutus on 5.9 l/100 km.

Uskoisin ajavani noin 75% maantiellä ja 25% taajamassa.

Master Eq

• P.M.N.

Noin pientä kulutusta ei 320 cdi koneella saa kuin unissaan.
        Kannattaa puhua todellisesta kulutuksesta, eikä tietokoneen näyttämästä liian pienestä kulutuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3817
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2586
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2005
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1556
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      497
      1284
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82