Panasonic DMC-FZ7 kokemuksia

350 €

Tuli tuollainen ostettua ja onpa järeän tuntuinen kamera (ei kooltaan eikä painoltaan) verrattuna heppoisiin Canoneihin.

Olen vielä opiskelemassa laitteen käyttöä, mutta kuvia on otettu jo satoja ja videoitakin tunti. Zoom on kyllä sellainen, että se saa sukat pyörimään jaloissa. Hämäräkuvausominaisuudet lienevät luokkansa parhaimmistoa ja eräs filmikameroiden nimeen vannova tuttavani olikin aivan myyty, kun näytin kuvia tietokoneen näytöllä ja paperilla.

Videokuvaa saa täydellä resoluutiolla aidossa 16:9-laajakuvamuodossa jopa nopeudella 30 kuvaa/sek niin pitkään kuin muisitkortissa riittää tilaa.

Kuvanlaatu on saanut haukkomaan henkeä ja vielä on paljon oppimista käytön suhteen.

Suosittelen, mutta en satunnaiselle bilekuvaajalle meikkipussin pohjalle. :)

5

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkki

että oot tyytyväinen...itse myin FZ-30 juuri pois kun en enää kestänyt järjetöntä kohinaa. Tällä hetkellä Canon 30D ja 17-85mm ja mahtavaa on ;)

• anmaara

Näppärän olonen kamera, kunhan sais vielä jostain suomenkielisen käyttöoppaan. Ranska ei ole ihan vahvimpia kieliä =p

• Panasonic DMC-FZ7

plussat:
      Hyvä valovoima ja muutenkin laadukas optiikka
      sisältää vastavalosuojan
      Mahdollisuus käyttää erillisiä suotimia(vastavalosuojan holkissa on 52mm kierre)
      Soveltuu jossain määrin luontokuvaukseen (hyvissä olosuhteissa)
      Videoetsin mahdollistaa perinteisen kuvaus asennon (ei pakko kuvata kädet ojossa)
      Optinen kuvan vakaaja (merkitystä erityisesti tele päässä)

Miinukset:
      Tehoton salama eikä ole erilliselle salamalle paikkaa
      Sisällä kuvatessa kaipaisi lisää laajakulmaisuutta (tulee helposti seinät vastaan)
      Ei optista etsintä
      Suurilla herkkyyksillä iso croppikertoimisten kameroiden tapaan runsaasti kohinaa

Kokonaisuutena hyvä pokkari, mutta ei mitenkään korvaa digijärkkäriä.

• Pikkupokkareihin

Kyllä Panan salama pesee peruspokkareiden salamat mennen tulle. Kuvasin viikonloppuna pimeässä sorsia ja salamavalo valaisi lammen pohjaa myöten. :D

• DMC-FZ7

ja oletuksena säätö on puoliteholla. Kyllä kuule välähtää, kun säätää maksimiin. Minimiteho on kätevä, kun kuvausetäisyys on pieni. Ei ylivalotu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2258
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      1883
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1465
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1309
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      110
      1289
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      884
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe