Uusi omakotitalo yhdessä kerroksessa.
Muutama kohta talossa esim olohuoneen ulkooven juuresta sekä muutaman huoneen nurkasta lattia selkeästi kylmempi kuin mualta, urakoisija sanoi että johtuu normaalista rakenteiden kuivumisesta jolloin voi pieniä rakoja tulla. Onko mahdollista "korjata" jos otan lattialistan irti kaiverran hiukan rakoa isommaksi putsaan hyvin ja painan koloon uretanin. Kyseessa on elementtitalo.
Nurkissa tuulee :-)
3
984
Vastaukset
- asukas
Kyllä se on urakoitsijan ja talotehtaan korjattava ne "kuivumisesta" johtuvat ilmavuodot.
Tälläiset ongelmat kyllä ovat ylllättävän yleisiä elementtitaloissa.Kyllä se korjaus kuuluu muille ellet ole itse tehnyt taloa.
Mulla sama homa olohuoneen oven kohdasta tuntui vetoa,ukot tuli paikalle purki ja laittoi lisää uretaania ja kasas hilkkeet paikoilleen.Lasku 0€
- sama juttu
Oletan että talosi on maanvaraisella laatalla. Kun laatta kutistuu kuivuessaan, rako laatan ja perusmuurin välillä kasvaa. Tapahtuu parin kolmen vuoden sisällä laatan valusta. Itse en tiivistäisi urtsilla, koska kyseessä on liikuntasauma. Joku pyöreä solukuminen tai silikoninen tiivistenauha toimisi paremmin jos sen sinne rakoseen saa painettua. Joustava tiiviste elää sauman mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574595
- 444495
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222348- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184