Sörnäisten metroasema, Suomen

vaarallisin paikka!

Eilen (perjantaina) oli ylen puoli yhdeksan uutisissa juttua. Siinä haastateltiin kahta sattumalta metroaseman ohi kävellyttä miestä. Toinen oli saanut kesällä kaksi kertaa turpaansa, toista oli tänä vuonna puukotettu siinä. Suomen vaarallisin alue!

Olen aina pitänyt Kallio/Sornäinen seutua epämääräisen joukon asuttamana mutta tämä oli järkytys. Tuollaistako meno on, uskaltaako siellä naisihminen edes päivällä, yöstä puhumattakaan yksin liikkua?!

36

15879

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • botenanna

Oon asunut useita vuosia parinsadan metrin päässä sörkän metroasemalta ja joka päivä käytän metroa ja iltaisin ulkoilutan pientä koiraani pitkin sörkkää ja kalliota. Kertaakaan en oo turpaani saanut eikä ole edes uhattu. Samassa talossa asuu myös Kokoomuksen Jyrki Katainen ja enpä oo kuullut että ois sekään turpaansa saanut saati n.30 tyyppiä jotka tunnen alueelta.
      Mervi Tapola saa pataansa useimmin kotonaan kun kukaan sörkän metroasemalla saati pikkukaupunkien toreilla joissa viikonloput on yhtä mielipuolista tappelua ja poliisien vartiota.

• nimeton

oon itse myös paljon liikkunut metrolla en ainakaan vielä ole saanut turpiini

• mitä mitä

mitä helvettiä tuo avohoidokki täällä taas jauhaa?

Millä mittarilla se vaarallisuus on mitattu
      vai kuuluuko niitä ääniä enemmänkin nupissa?

• ----------

Jos vertailtaisiin siihen paljonko ihmisiä kulkee sörnäisten/kallion läpi päivittäin, voisi tulokset olla täysin toisenlaisia.

Itse toki sain melkein turpaani muutama hetki sen jälkeen kun muutin helsinkiin. En tiennyt bussiaikataulua jota eräs stadilaiseksi itseään mainostanut tuli ryntäisiin tarttuen kysymään. Kertoi vielä ettei ole mikään saatanan savolainen, mutta ei ole kulkenut bussilla ikinä. Tämä sattui kuitenkin pasilassa.

• la-iltana

Kävelin itsekseni ja selvinpäin Hesaria metrikselle päin ja takaani hyökkäsi päälleni 4 hengen lauma teinejä. He vähän aikaa taputtelivat minua olkapäille ja takapuolelle (??) ja sittn naureskellen häipyivät....pelotti aivan kauheasti, koska olen nuorehko, pienikokoinen naisihminen ja näytti siltä, että se väki joka siihen aikaan illasta (n. klo 22) siinä metroaseman seudulla pyörii, on vähemmän auttamiskelpoisen näköistä.

Kyllä se Sörnäinen/Kurvi seutu aika vaaralliselle vaikuttaa...ainakin pelottavalle...varsinkin tällaiselle Töölön sivistyneessä rauhassa elelevälle. Onneksi ei tarvitse siellä useinkaan liikkua.

• Vertailukohta on kun toimittaja kysyy kolmelta turpiin saaneen näköiseltä että onko saanut turpiin. Sitten kauhistellaan ett` "Eiks oo vaarallista seutua?" Tällä välin on muutama 1000 muuta mennyt ohitse.
        No, toimittaja sai juttunsa ja leivän päälle muutakin kuin ylähuulensa.

• tylsä ihminen

Käyn päivittän, mennen tullen työmatkalla. Vielä hengissä

• slash-75

sen vaarallisempi,ehkä enempi spugeja/narkkeja,mut niitä nyt on joka paikassa...

• AsukasM

Elänyt ja asunut jo kauan, eikä toistaiseksi ole tarvinnut pelätä.
      Turhaa mekkalaa taas jostain yksittäisistä tapauksista. Toisilla on taipumusta joutua tuollaisiin tilanteisiin. Ihan tahtomattaankin.

Hyvää Joulua!

• Asikainen

Ei oo koskaan kukaan tullu aukoon päätänsä mulle, vaikka oon siel joskus pyöriny...en kirjaimellisesti, mut...you know.
      Päinvastoin, kaikki on ollu tosi ystävällisiä.

• Mixtuura

Asuin aikoinani siinä lähellä vuosia, ja aika epämääräisinä aikoinakin joutui joskus kulkemaan. Koskaan ei ollut ongelmia, jos juoppoja tuli vastaan, he olivat niin huonokuntoisia että heistä ei ollut mitään vaaraa eikä häiriötä.
      Sen sijaan Itäkeskuksen Fantasy Club-ravintolan edustalla joku nuorison sankariedustaja päätti jostain syystä antaa minulle nyrkistä pari viikkoa sitten...lähiöissä on vaarallisempaa!

• Pudeman

vaan narkkarit ja sekakäyttäjät, niitä sieltä seuduilta kyllä löytyy!

• kuntoon
        Pudeman kirjoitti:

vaan narkkarit ja sekakäyttäjät, niitä sieltä seuduilta kyllä löytyy!

http://www.vvary.fi/

• luigi

Kuulepas vellihousu. Mene vaikka panelian pubiin niin saat köniisi alta aikayksikön. Toisin kuin sörkan kulmilla, jossa liikun kaksivuotiaan kersani kanssa harva se päivä/ilta.

Onnetonta provoilua käpypäältä :-

• prkl.

vai onko vastaväitteitä

• voisi

laskea jotain samanlaista ainetta kuin venäläiselle vakoojalle.

Liipolassa asuu vain kaikenl,sosiaaliset pummit
        jotka avustuksia saatuaan juoksevatVilliruusuun.

Liipola on Lahdelle taakka,teidät kaikki joutais kärrätä kolavalle.

T: stadilainen syntyperäinen.

• prkl.
        voisi kirjoitti:

laskea jotain samanlaista ainetta kuin venäläiselle vakoojalle.

Liipolassa asuu vain kaikenl,sosiaaliset pummit
        jotka avustuksia saatuaan juoksevatVilliruusuun.

Liipola on Lahdelle taakka,teidät kaikki joutais kärrätä kolavalle.

T: stadilainen syntyperäinen.

stadin urpo

• Stadia

Sörnäinen, Kallio. Vallila, Alppila ovat viimeisiä aitoja stadin osia, muut alueet rakennettu liian hienoiksi, ei niissä aito stadilainen viihdy eikä ole varaa asua. Niinkauan kun fiinit ihmiset ajattelevat noin, säilyy Sörkka ym. tavallisille ihmisille. Ja Varmasti olisi Kampistakin löytynyt 2-3 haastateltavaksi, jotka ulkopuolensa perusteella ovat saaneet äskettäin turpiinsa. Disinformaatiota!

• gigigii

On niitä densoja ja narkkeja helvetisti myös Agricolan ja Hesperian puistossakin. Ainoita rauhallisia paikkoja kanta-helsingissä ovat Krunikka ja Skatta. Tosin ympyrätalon liepe ja Sörkän asema ovat pahimmat. Jälkimmäiseen vaikuttaa vielä vieressä oleva /ollut? vapautuvien vankien asuntola.

• hesperia77
        gigigii kirjoitti:

On niitä densoja ja narkkeja helvetisti myös Agricolan ja Hesperian puistossakin. Ainoita rauhallisia paikkoja kanta-helsingissä ovat Krunikka ja Skatta. Tosin ympyrätalon liepe ja Sörkän asema ovat pahimmat. Jälkimmäiseen vaikuttaa vielä vieressä oleva /ollut? vapautuvien vankien asuntola.

Töölö on rauhallista ja Hesperian puistoa ei ikipäivänä voi vertaa Kallion!!!!!!!!!

• gigigii
        hesperia77 kirjoitti:

Töölö on rauhallista ja Hesperian puistoa ei ikipäivänä voi vertaa Kallion!!!!!!!!!

Läpä läpä. Yritettiin käydä istuskelemassa Hesperian puistossa perheen kanssa mutta piti paeta kun joka puolella hyökyi spugeja kimppuun. Aivan kammottava mesta. Hyi zattana. Ei ikinä sinne enää

• sadenoita
        gigigii kirjoitti:

Läpä läpä. Yritettiin käydä istuskelemassa Hesperian puistossa perheen kanssa mutta piti paeta kun joka puolella hyökyi spugeja kimppuun. Aivan kammottava mesta. Hyi zattana. Ei ikinä sinne enää

Ai kävitte sateisena marraskuun päivänä siin kapeessa sottasessa ja tylsässä puistopahasessa joka on läpikulkuväylänä Pohjois- ja Etelä-Hesperiankatujen välillä?

On siinäki valinta jos pitää perheen kanssa puistossa istuskella, oisitte ny edes vaivautunu kävelemään vaikka Töölönlahden rantaan joka on siin vieressä tai vaikka Hietsun rantaan tai ottanu ratikan ja menny mihkä vaan. Ei kukaan huvikseen pahemmin Hesperian puistossa istuskele, luultavasti ne spurgut ajatteli vaan teidän parasta.

• pelle_löö

Se on niin pelottava paikka....Pelottaaa

• metrolla

Juuri Sörkän metroasemalla olen kokenut kaksi uhkaavinta tapausta omassa "metrohistoriassani" Molemmat tapahtuivat viimeisen vuoden aikana. Liittyykö se sitten juuri Sörkkään sitä en tiedä.

Toisella kerralla kaksi metrinen nisti käyttäytyi todella agressiivisesti ja asemalla oli minun lisäkseni muutama ihminen, onneksi metro tuli pian ja pääsi toiseen vainuun pakoon. Toisella kerralla ruuhka-aikaan juoppohullu vanha ukko alkoi ärhentelemään ja käyttäytyi agressiivisesti; hakkasi mm. kainalosauvoillaan viereiseen penkkiin kun ei muka mahtunut istumaan. Yksi somalimies tuli puolustamaan ja huh taas tuli metro pelastamaan, vaikkakin olin muutenkin juuri ottamassa jalkoja alleni. En nyt varsinaisesti metroasemia pelkää, mutta välillä tulee turvaton olo. Olen siis 25v. ja naispuolinen.

• Mikromyy

Olen hento nainen ja liikun Sörkän metroasemalla päivittäin. Vaasanaukiolla pyörii hörhöjä enemmän kuin vaikka Stockan kellon alla, mutta nämä yleensä keskittyvät omiin asioihinsa = ryyppäämiseen ja toistensa kanssa kinasteluun. Vähemmän kuin rautatietunnelissa tulee esim. pummeja vastaan, koska tietävät, etteivät kuitenkaan mitään saa. Jos joku äijä on saanut Sörkän asemalla metrossa turpaansa, oma vikansa. Hörhöt antavat ihmisen mennä, jos heihin ei reagoi mutta jos käy kukkoilemaan ja uhoamaan, tilanne on toinen. Täähän on klassinen fakta kaikilla esmes turvallisuusaloilla: nuoret kollit aiheuttaa eniten konflikteja, koska provosoituvat ja uhoavat, vanhat tekijät eivät välitä tai puhuttavat tyypin rauhalliseksi.

• kaikki paikat

on vaarallisia, kun siellä on niin paljon narkomaaneja ja muita rikollisia. Ei pelkästään määrältään vaan myös prosentuaalisesti. Eli jos haluaa elää pitkään ni ei kannata asua helsingissä. Siellä on sairasta porukkaa, sen huomaa jo jääkiekko faneistakin kun uhkaavat tappaa muitten seurojen kannattajia ym.

• tpk_68

...oli alan miehiä. Keskenään vääntävät ja ryyppäävät S-marketin ikkunalaudalla, elleivät kävele hesaria päästäpäähän lämpimikseen. Joskus voivat yrittää pummia tupakan tai kolikon.

Hörhöt taas usein antavat vastikkeen pummatessaan, eli yleensä tarjolla on halpaa tupakkaa tms.

• 3-kymppinen nainen

jos saa 2 kertaa turpaansa kesän aikana sörkassa, vaikuttais vähän siltä että on itse käynyt kukkoilemassa. tarviiko siellä muutenkaan pyöriä kauheissa boforeissa, silloin pääsee kyllä rahoistaankin eroon missä vaan aika nopeesti. 14 vuotta olen seudulla asunut, eikä mitään ongelmia koskaan ole ollut, eikä ole pahemmin tarvinut pelätä.

• Hesarin ääni

Reilut parikyt vuotta oon asunut kulmilla. Yhen kerran on tuntematon käyny mun tai mun kavereiden päälle. Kamoissa ollu mimmi tuli toiselta puolelta katuu ja hyökkäs porukan pienimmän naisen kimppuun.

Nää kulmat on rauhattomii, mutta ei tääl yleensä käydä ulkopuoliste kimppuun. Suuri osa rettelöist on katujen jengin keskenäist kuhinaa.

Mut tapella saa jos haluu. Sörkan metroasemalla saa matsin aikaiseks. Ihan niin kuin Korson asemalla tai Steissin snagarilla.

Hei jengi. Eletään ihmisiks joka mestassa eikä matsata turhaa. Peace!

• H.J

Toi on vaan ollu huonoo tsägää,yhtähyvin sitä voi saada turpaansa steissillä ja asematunnelissa,ukot on ollu oikeessa mestassa,väärään aikaan,kaikkee voi sattuu tänäpäivänä.

• välttää.....

Jos on kotoisin jostain helvetin syvältä ja tuijottaa haavi auki kun näkee humalaisen/sekavan tyypin ja alkaa sitä ihmettelemään, turpaan tulee varmasti.
      Monet kerrat on nähty kun "turistit" ihan oikeesti kaivaa verta nenästään tuijottamalla kuin seitsemättä ihmettä noita steissillä ja metroasemilla heiluvia epämääräisiä tyyppejä, sitten kekenään alkavat niitä arvostelemaan kovaan ääneen, niin voivoi.
      Viime kesänä viimeksi näin asematunnelissa kun savolaispariskunta arvosteli ihmisiä ja nainen pälpätti kokoajan että "pane se lompakko nyt etutaskuus, ryöstäävät muuten".... Äijä kuulutti kovaan ääneen että "soppii tulla vuan yrittämmään".. pitivät showta keskenään. Turha kai sanoa montako "tyyppiä" seurasi tätä elämöintiä. En jäänyt katsomaan miten kävi, toivottavasti ukko sai mitä kerjäsi.

• niin se on menny

Luulen että savolainen pisti kaikki kenttään ..

• ihan joo varmasti :D
        niin se on menny kirjoitti:

Luulen että savolainen pisti kaikki kenttään ..

..ukko oli 165cm piikkarit jalassa ja sulkahattu päässä :D
        Tietysti savolainen laitto ojennukseen koko stadin ja sitten se kahvi ja pulla maistu bussimatkalla takasin Iisalameen... kyllä riittää nyt kertomista kavereille esson paarissa siitä pelottavasta hesasta...

• .....

ja ikä oli...? oikeest itse on tullu spuge pummii kessuu ku sanoin et ei tipu kävi käsix noh turpaahan se sai! HELVETTIIN VAAN TÄÄLT! säälittävää sekoo jengii narkkarit ynnä muuut joil ei oo parempaa tekemistä ku hengaa jossain metro asemal! ja sama juttu jos jengil hyökkää yks yhtä vastaan se pitää olla. Ei muuta

• Sörkalainen ja stadilainen...

Täytyy sanoa, että uutisetkin pitää osata asettaa oikeaan ympäristöön ja perspektiiviin. Telkkari uutisetkin alkavat nykyisin muistuttaa enemmän iltalehtien lööppejä kuin todellista uutisointia. Sensaation hakuista, jopa juoruilevaa, sanoisin.
      Paras tapa hankkia turpiin missä tahansa on valita sieltä se epämääräisin tyyppi ja käydä tuijottamaan, puhua kovaäänisesti vieressä ihan mistä tahansa, jättää vastaamatta esitettyyn kysymykseen tai kohdella kuin spitaalista ja uhata poliisilla.
      Vaikka joku henkilö olisikin mielestäsi vastenmielinen, ei sitä tarvitse alkaa ainakaan vieressä hihkumaan tai nyrpistellä nokkaa. Et sinäkään pitäsi siitä, jos joku alkaisi vieressäsi hysteerisesti nauramaan tai arvostelemaan uutta design hattuasi.

• snadi

Juups, noilla kulmilla kun on paljon liikkunut, on oppinut olemaan sellaisen välinpitämättömän näköinen, jolloin naama yleensä ei käy kenenkään hörhön hermoon. Ja on oppinut myös tunnistamaan sen sortin trouble makerit, jotka on parempi kiertää kaukaa.

Itse olen pääosin välttynyt häiriköinniltä, ja pari kertaa olen jopa onnistunut pelästyttämään liian lähelle käyvän, joka ilmeisesti luullut näköiseni ja kokoiseni naisihmisen olevan jonkin sortin helpon uhrin - sen verta kipakka on ollut reaktioni (mutta tässä just tarvitaan sitä tilannearviota ja psykologista silmää, milloin kannattaa vastata ja milloin vain jatkaa matkaa).

Enemmän mua pelottaa kulkea rupusilla lähiöostareilla kuin kantakaupungissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2087
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1193
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94