Kun joku vatipää on täälläkin ja niitä on ollut vähintäänkin kymmeniä ellei jopa satoja jotka kertoo säästävänsä polttimoissa, releissä plaa plaa niin tässä menee paskaksi heidänkin "älyn" väläykset.
Kun liikenteessä osataan käyttää suuntavilkkua niin kaikki hyötyy tästä ja liikenne sujuu paremmin ja kyse on kommunikoinnin toimivuudesta.
Jää aikaa enemmän nukkumiseen, työssä oloon, kaupassa käyntiin ja harrastuksiin jne.
Auto kestää pitempään kun ei tarvitse jarrutella niin paljon ja polttoainetta säästyy. Tästä kertyy vuodessa todella paljon. Säästyy puhtaasti rahaa ja muita edellä mainittuja asioita.
Eli suuntavilkun käyttämättömyys on erittäin kallista ja kaikkein kalleinta on osaamaton käyttö!
Säästö vinkki: Käytä suuntavilkkua
6
602
Vastaukset
- Muha
Omassa autossa vielä alkuperäinen rele, auto vm. -94. Että turhaa perustella vilkun käyttämättömyyttä releen kulumisella ;) Etenkin uudemmissa autoissa kun "rele" on elektroninen.
- Asian havainnut
Kaikkien kuskien motoriikka ja liikkeiden koordinaatio eivät vain salli noin mutkikkaita toimintoja. Ajatelkaa nyt, pitää havainnoida ympäristöä, vaihtaa mahdollisesti vaihdetta tai jarruttaa ja vielä laittaa vilkku päälle. Ei sellainen läheskään kaikilta kuskeilta onnistu.
Tosin tulee mieleen, että noissa tapauksissa ajokortti on annettu aivan liian löysin perustein. Täytyisi ottaa käyttöön paljon tarkempi kykenevyysarviointi ennen ajokortin myöntämistä. En käytä vilkkua, sumareita edessä enkä takana. Enkä ajovalojakaan muutoin kuin hämäräkytkimen sytyttäessä ne.
Tulee vähemmän jätettä palaneista polttimoista ja polttimopakkauksista. Vaihtaminen on vaivalloista. Ja polttimot maksavat rahaa.
Ajattelitko, että tämä kirjoituksesi saa minut muuttamaan tapojani ja että alkaisin käyttämään ja näyttämään valoja? Sori, ei onnistunut.
Master Eq- prodriver1
Aja vaikka ilman rattia niin säästyy rattikin jnejne.
Voitko olla noin tyhmä? Säästät polttimoita mutta lisäät potenssiin 2 muita kuluja niin itselläsi kuin muillakin.
Oletko ajatellut että hämärä(puuhasi)kytkimesi kuluttaa polttimoitasi turhaan? Jos et tiedä miksi niin voin kertoa.
Siis mitä sä nyt aiot säästää?
- gnnnggn
ammattimiäs...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363817- 122586
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372005Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4991288- 821272
- 141266