Mitä eroa kauralla ja ohralla

aasi

Meitill on suomenhevosruuna(8v), jonka liikunta on tähan aikaan vuodesta peräti vähästa. Minkä verran sille kannattais antaa ohraa tai kauraa ja mitä eroo niil on?

4

1005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaisponi

Jos se ei liiku paljon niin ei tarvitse kumpaakaan, heinän lisäksi kivennäistä ja vaikka vähän porkkanaa. Jos kauraa kuitenkin haluaa antaa niin ei litraa enempää päivässä. Ohra on hevoselle lähinnä lihotusrehu kun sisältää enemmän rasvaa kuin kaura. Ohraa vaan ei voi syöttää sellaisenaan kovan sulamattoman kuoren vuoksi vaan täytyy kypsentää tai rouhia(ei litistää).

• hevosmies234

.....tulee ihan hulluksi todennäköisesti. Ainakin ylienergiseksi. Vanhalle hevoselle, jonka syöminen on huonoa, voi antaa ohrapuuroa.

• porgå

ei sitä kauraa tarvi kokonaan jättää pois, voi antaa sitä pienissä määrissä. Ohrassa on kuitenkin sen verran enemmän energiaa ja rasvaa kun kaurassa, että siitä saattaa hyvin todennäköisesti tulla tosi kuuma, ja syntyy vauhtia ja vaarallisia tilanteita. on myös olemassa eri rehuja jotka saattavat sopia hevosellesi paremmin kuin ohra täydennysrehuna. Omien hevosteni kohdalla olen todennut että on olemassa parempia vaihtoehtoja !! :)

• tjaaaaaaaa

Ohra on ruokaa karjalle, jonka on tarkoitus kasvaa isoksi ja olla tuottavaa. Näillekin ohra rouhitaan ja sekoitetaan rehuun tai annetaan rehun kanssa (=levitetään päälle) joten en ehkä äkkiä suosittelisi kokojyväistä ohraa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe