Olen 5-vuotiaan pojan yksinhuoltajaäiti Tampereelta.
Pojallani on todettu puheenkehityksen viivästymä sekä neurologisia erityisvaikeuksia, jotka ilmenevät mm. hienomotoriikassa.
Olisi kiva tutustua muihin äiteihin, joiden lapsilla on samankaltaisia "erityisominaisuuksia"! :)
Kohtalotovereita?
7
1358
Vastaukset
- samassa veneessä
Laita postia arandosPOISTATÄMÄ@suomi24.fi
- marjoli
Me taidetaan kumpikin olla vm 81. Mulla on kaksi lasta ja kummallakin on kielenkehityksen erityisvaikeus (dysfasia) ja neurologisia erityisvaikeuksia. Pojat ovat kakoset ja vähän väjää 5v.
Millaisia ongelmia teillä on? Missä mallilla puheen kehitys on nyt?
Mä vastaan sulle näihin huomenna, nyt kiire. Huomasin sattumalta viestisi - huolestunut neljän äityli
puheenkehityksen viivästyminen ja poika on menossa tutkimuksiin neurologille.
Kysyisinkin minkälainen tutkimus tuo on ?
minkälaisia vaikeuksia teillä on motoriikassa?
Olisin kiitollinen jos voisit vastailla:)
Meidän lapsen kädet tärisee,siksi suositeltiin menoa tutkimuksiin.
Ajattelenkin nyt miten koulu sitten sujuu,
olen jo ajatellut että kävisi kaksi vuotta eskaria jos vain mitenkään mahdollista.
Puheterapiassa käy mutta harvoin :(
Nyt kuitenkin saatu s kirjain puheeseen,sekin on jo paljon,enää vain r kirjain sekä d puutuu.
Puhe kuitenkin epäselvää muiden mielestä,itse kyllä ymmärrämme pojan puhetta.
Suositeltiinko teille jumpparia?
minkälaisia neuvoja saitte kotiin,millä pystyy hienomotoriikkaa parantamaan?- hanzzu85
Meillä alkaa tammikuussa toimintaterapia 15*60 min..Käytiin fysioterapeutilla, toimintaterapeutilla, foniatrialla ja sitten neurologilla.
vaikeuksia on kehon hallinnassa sekä karkea- että hienomotoriikassa. Ojentaa jäseniä liikaa mm. notkoselkä ja jalkojen kääntyminen sisäänpäin astuessa.Mutta kuitenkin ajaa pyörää, pomppii jättitrampalla ja tällein..
Puheterapiassa ollaan käyty about vuosi, useimmissa asioissa ollaan siinä jo ikätasolla,
Diagnoosi on tällä hetkellä puheen viivästymä( dyslalia evolutionalis) ja katsellaan sitten tuon toimintaterapiakauden jälkeen miten alkaa rullaamaan.
Plus että meillä on vielä liimakorvakin joka on aiheuttanut kuulon heikentymisen ja putkitus näin kivasti joulun alla 21. päivä, selvisi tuokin foniatrialla :)
meillä kynäkäsi ei ole vakiintunut vielä ja ote ei välillä ole oikanlainen niin saatiin toimintaterapeutilta kynän tupi vai mikä nyt onkaan sellainen muovinen mikä tulee kynän alareunaan, helpottaa vähän kynäotetta..myydään kuulemma kirjakaupoissa.
Meille suositeltiin että piirrellään ihan yksinkertaisia juttuja vaikka että vedä viiva kissasta johonkin tms. ja ihan nyt nuo onkin kuulemma ihan lällärijuttuja.
huolestunut neljän äityli:jos koet tarpeelliseksi niin kannattaa kysellä mahdollisuuksia toimintaterapeutille.
Mutta nyt on kuitenkin hyvä että teillä on aika sinne neurologille!:)
- katy1980
joo mulla kans 5 vuotias poika jolla on dysfasia,puheterapias käydään ja foniatrilla kerran,toimintaterapiaa alotellaan keväällä.aikamoinen shokkihan tää alux oli mut se on hyvä et apua saa...puhetta tulee ja paljon mut muut ei oikeen taho ymmärtää...piirtäminen ja saksien käyttö on tosi vaikeet...iso harppaus eteenpäi kehitykses tuli kun se meni päiväkotiin.mut tässä o mun sähköposti jos tahot kirjotella... kati.vehmanen@jippii.fi
Miä olen 25-v yksinhuoltaja 5-v pojan äiti. Poikani puhuu paljon, mutta muut eivät oikein saa selvää. Kielellinen kehitys on kyllä heikko. Muuten reipas ja hyvin aktiivinen poika. ´Harmittaa todella paljon tämä tilanne, koska laspsethan kärsivät siitä jopa enemmän kuin me vanhemmat! Meille se on shokki tietysti, kuvitelkaa miltä lapsesta tuntuu kun samanikäiset toverit eivät ota leikkeihin mukaan:-( Huh, huh... Täytyy kestää ja auttaa parhaalla tavalla.
- lisää
minunkin pojallani on puheenviivästymää ja hän käy säännöllisesti puheterapiassa. Jos haluat meilailla niin mun sähköposti osoite on christina82@netti.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e722322- 1041911
- 1451681
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161649- 1081646
- 851587
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2851387- 1191299
Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä201297Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241180