22.11-06 Keskiviikko

Raittiina myös keskiviikkona!

18

1022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aahoohoo

huumorintaju vähän rakoilla - puhun näistä työnhakuprojekteista.

Maanantaina mulle soitettiin eräästä työpaikasta ja siihen ois päässy heti tiistaina, kun niiden palkkaama työntekijä oli viihtyny hommassa tasan viikon. Mä sitä jäin vähäks aikaa miettimään ja laskeskelemaan että siitä ilta- ja viikonlopputyöstä mä saisi enemmän ja vähemmällä rahaa joten sanoin et sori vaan.

Eilen mulle soitettiinkin tuosta henk.koht.avustajan paikasta ja sanottiin et nyt tässä ois työlista jossa mulle on yheksän päivää työtä ja viis vapaata. Eli se ei nyt ollukkaan joka helevetin päivästä niin kun siinä työkkärin lapussa seiso. Nyt siinä puhelun aikana selvis että nää illat ja viikonloput jaetaan toisen avustajan kesken.

Kai mun olis pitäny se tietää, ettei laki salli semmosta yhtäsoittoo seittemää päivää vaan kun en tienny. Eipä sitä näyttäny tietävän moni muukaan kun noista työajoista juttelin toisten kanssa.

Pakko soittaa kuntaan tänään ja kysellä iltalisistä ja viikonloppulisistä ja miten ne on suunnitellu ne työvuorot ja rakentavaa palautetta on annettava siitä miten ne ilmottelee noita työpaikkoja työkkäriin. Tää oli nyt kunnan taholta toinen kämmi vahän ajan sisällä.

Mä nyt lupauduin menemään noilla kämä ehdoilla sen tytön luo mutta silmät pullollaan on vielä syynättävä työkkärin sivuja josko löytyis vaikka jotain pientä lisuketta noihin päiviin.

Tiijä tässä stana mitä tekis. Ei kuitenkaan juomaan.

• ambivalenttineN

Toivottavasti saat selvyyttä asioihin. Montako tuntia sulla olis töitä päivässä? Ehkä sun tosiaan kannattas mennä sinne henk.koht. avustajaks kunnes löydät kokopäiväisen ja parempipalkkaisen työn itsellesi. Noissa vapaa- ajan avustajissa on vaihtuvuus aika suuri just siks, että työaika on yleensä aika lyhyt, joten eiköhän ne ymmärrä miksi haluat vaihtaa työpaikkaa sitten kun "tärppää". Tsemppiä sinulle tähän päivään! Asioilla on tapana järjestyä... ja etenkin kun on selvinpäin :)

Mainittakoon tähän lopuksi, että raitis päivä on mullakin tiedossa tänään.

• ÄIJÄ#33

raitis keskiviikko ihan saletti!

• Suotuulia

Että pitää olla vaikeaa tämä raittiina eläminen. Koko ajan jauhaa takaraivossa, että perjantaina käyn viinakaupassa ja juon itseni iloisesti hiprakkaan. Pelkään niin prkl:sti ensi perjantaita. Tänään en juo koska olen töissä 20 saakka ja se on pelastus.
      Kun en vielä ole opetellut juomaan työpäivää vasten, en sitä aijo opetellakaan.
      Kertokaa hyvät ihmiset, miten saan ajatukseni pois viinasta. Tätä on jatkunut jo pitkästi toista viikkoa tätä "jauhamista". Vanhat merkit pitävät ja se tietää retkahtamista, saatananmoista kankkusta ja itsariajatusmorkkista. APUA!!!!!!!!
      PS. tukihenkilöni romahti, uutta en ole jaksanut hankkia.

• Päivä kerrallaan, tämä keskiviikko on raitis myös sinulla, oletko kokeillut Antabusta koskaan?

• Cettuz!
        raitis kirjoitti:

Päivä kerrallaan, tämä keskiviikko on raitis myös sinulla, oletko kokeillut Antabusta koskaan?

Itse olen raittiina, toivon muille samaa, voimia.

• Suotuulia
        raitis kirjoitti:

Päivä kerrallaan, tämä keskiviikko on raitis myös sinulla, oletko kokeillut Antabusta koskaan?

En ole koskaan hakenut ns. virallista apua mistään, olen taistellut helvettini aina privaatissa. Olen joskus päästänyt ajatuksiin mahdollisuuden antabuksesta, mutta kynnys on korkea lähteä kyselemään. Mutta yksi keino se olisi sekin, kun oma tahto ei enää oikein riitä.

• Suotuulia kirjoitti:

En ole koskaan hakenut ns. virallista apua mistään, olen taistellut helvettini aina privaatissa. Olen joskus päästänyt ajatuksiin mahdollisuuden antabuksesta, mutta kynnys on korkea lähteä kyselemään. Mutta yksi keino se olisi sekin, kun oma tahto ei enää oikein riitä.

Perjantai aamuna pistää sellaisen vesilasiin poreilemaan ja juo sen, viinanhimoa se ei vie mutta estää kyllä alkoholin juomisen siltä illalta.

• ambivalenttineN

Vinkki: Tee tulevasta viikonlopusta aivan ihana! Yritä unohtaa viinanhimo ja suunnittele, mitä kaikkee kivaa voit perjantaina tehdä!

Tiiäkkö mitä? Mä ajattelin vielä tänään itekin, että vois olla aika kivaa juoda perjantaina kännit, mut sit sain yhden puhelinsoiton mikä muutti mun ajatusmaailman kokonaan. Äiti meinaa soitti ja kertoi, että lähdetään kahdestaan viikonlopuksi Vierumäelle. Siellä on luvassa paljon liikuntaa ja hyvää ruokaa. Jos asuisit lähempänä, niin pyytäisin sut mukaan, mut tuskin sä sieltä pohjoisesta lähdet tänne etelään ajamaan. Mutta jos haluat niin tuu mukaan :) Oon meinaa nyt niin innoissaan tulevasta viikonlopusta, että ajatukset ei pyöri enää yhtään alkoholipitoisten juomien ympärillä :)

Tee sinäkin tulevasta viikonlopusta jotain ihan erilaista ja suunittele koko viikonlopun ajaksi mielekästä tekemistä. Lähe yksin tai perheesi kanssa johonkin tai tee ihan mitä vaan mistä tykkäät ja mikä tuo sulle pidempiaikaista ja parempaa mielihyvää kuin alkoholi! Kivan viikonlopun suunnittelu ja toteuttaminen auttaa ihan oikeesti! Vomia ja tsemppiä sinulle!

• Nyt on vasta keskiviikko, mitä sinä suret perjantaista. Eletään tätä päivää ja ollaan raittiina. Raitis päivä on parempi, kun sekopäinen olotila. Elämä hymyilee meille kaikille.

• Suotuulia
        ambivalenttineN kirjoitti:

Vinkki: Tee tulevasta viikonlopusta aivan ihana! Yritä unohtaa viinanhimo ja suunnittele, mitä kaikkee kivaa voit perjantaina tehdä!

Tiiäkkö mitä? Mä ajattelin vielä tänään itekin, että vois olla aika kivaa juoda perjantaina kännit, mut sit sain yhden puhelinsoiton mikä muutti mun ajatusmaailman kokonaan. Äiti meinaa soitti ja kertoi, että lähdetään kahdestaan viikonlopuksi Vierumäelle. Siellä on luvassa paljon liikuntaa ja hyvää ruokaa. Jos asuisit lähempänä, niin pyytäisin sut mukaan, mut tuskin sä sieltä pohjoisesta lähdet tänne etelään ajamaan. Mutta jos haluat niin tuu mukaan :) Oon meinaa nyt niin innoissaan tulevasta viikonlopusta, että ajatukset ei pyöri enää yhtään alkoholipitoisten juomien ympärillä :)

Tee sinäkin tulevasta viikonlopusta jotain ihan erilaista ja suunittele koko viikonlopun ajaksi mielekästä tekemistä. Lähe yksin tai perheesi kanssa johonkin tai tee ihan mitä vaan mistä tykkäät ja mikä tuo sulle pidempiaikaista ja parempaa mielihyvää kuin alkoholi! Kivan viikonlopun suunnittelu ja toteuttaminen auttaa ihan oikeesti! Vomia ja tsemppiä sinulle!

Ihmettelen että onko kenelläkään toisella juopolla näin vaikeata pysyä kuivilla. Kiitos Ambi, mielelläni ajaisin vaikka mihin, jos viinanhimoa pääsisi pakoon autolla ajamalla. Itse suunnittelen vapaalle kylpylälomaa, tai tunturilomaa, mutta vain sillä ajatuksella, että päivällä vähän liikutaan ja yöt juopotellaan, joten ei sekään taida auttaa.
        Tuo heitto "itsariajatusmorkkiksesta" oli ehkä kärjistetty, elämä on nimittäin niin kallisarvoista, että en ehkä ajatellut mitä kirjoitin. Yritin vain saada sanottua, miten hirveästi morkkistelen.

• ambivalenttineN
        Suotuulia kirjoitti:

Ihmettelen että onko kenelläkään toisella juopolla näin vaikeata pysyä kuivilla. Kiitos Ambi, mielelläni ajaisin vaikka mihin, jos viinanhimoa pääsisi pakoon autolla ajamalla. Itse suunnittelen vapaalle kylpylälomaa, tai tunturilomaa, mutta vain sillä ajatuksella, että päivällä vähän liikutaan ja yöt juopotellaan, joten ei sekään taida auttaa.
        Tuo heitto "itsariajatusmorkkiksesta" oli ehkä kärjistetty, elämä on nimittäin niin kallisarvoista, että en ehkä ajatellut mitä kirjoitin. Yritin vain saada sanottua, miten hirveästi morkkistelen.

Senkun tulet meijän kaa Vierumäelle urheileen, niin kyllä viinanhimot katoaa!!! :) Lähtö on vasta perjantaina mut mä oon jo pakannut tavarat valmiiksi :)

Tiiäkkö, että joskus pelkkä ajelu jonnekin auttaa. Otat miehen mukaan menette pitkälle ajelulle ja sit voitte mennä vaikka syömään :) Voi että kun mä kaipaan niitä ihania autoreissuja exän kanssa....me vaan ajeltiin aina iltasella jonnekin ilman mitään määränpäätä. Nyt ei oo autoa eikä poikaystävääkään :( No elämä jatkuu... ehkä vielä jonain päivänä saan miehen kellä ois jopa joku hieno auto *hih* :)

• karbidi

Kauhiammoinen tapa siit on tosiaan tullu aina joskus ottaa, mutta omalta kohdaltani puolustelen itteeni vakava masennus-diagnoosilla. Se voi johtaa viinasten käyttön, joka puolestaan voi johtaa masikseen!

Yhtäkaikki, masiksestahan kaikki alkoi.

Hyvä merkki on se, ettet oo opetellu juomaan työpäivää vasten, tilanne siis ei ole toivoton!

Kohdallani ei miesmuistiin oo sattunnu, et oisin yli kaheksaa ravintola-annosta illassa ottannu, normaali on kuus. Sillon täysin toimintakykynen herättyään.

Vaan kuinka neuvois ketään, joka ei voi lopettaa juomistaan ennalta päättämäänsä määrään? Nuorena oli kyllä sama vika, mut ikäköhän on tehny tepposet. Ja on ollu välissä pilvin pimein lähes täysin juomattomii vuosien mittasii aikoi, iteasiassa about 30 vuotta, jollon oli vaan jotkut kekkerit joskus and thats it!

Ajatuksia voi olla vaikee irrotta viinasta, johon on tottunnu, Sun kohaltas en ny muista, kui kauan.

Mulla se tais olla helpompaa, ku "ongelmakäyttöö" ei oo ollu ja pallolaajennuksen vuosikontrollin labrakokeet lähestyy!

En minä tiedä mitään muuta keinoo juopolle päästä viinasta eroon, ku hommata itellensä niin kauhian sairauden, jot juuva ei enää voi!

Viimonen virkkees havahdutti mua, et ole jaksanut hankii uutta tukihenkilöö; et kai vaan oo kans iha oikeen masiksen uhri? Miks muuten edellnen romahti??

Sorry, etten paremmin osaa neuvoo. Kaikenlaiset ryhmät, mitään nimeltä mainitsematta, on mielestäni melko syvältä; mä oon käynny silti masis-kertsissä kai pari vuotta, mutta yhtä tyhjän kanssa, ei helpota, vaan eihän tuo mitään maksakaan!

• Suotuulia
        karbidi kirjoitti:

Kauhiammoinen tapa siit on tosiaan tullu aina joskus ottaa, mutta omalta kohdaltani puolustelen itteeni vakava masennus-diagnoosilla. Se voi johtaa viinasten käyttön, joka puolestaan voi johtaa masikseen!

Yhtäkaikki, masiksestahan kaikki alkoi.

Hyvä merkki on se, ettet oo opetellu juomaan työpäivää vasten, tilanne siis ei ole toivoton!

Kohdallani ei miesmuistiin oo sattunnu, et oisin yli kaheksaa ravintola-annosta illassa ottannu, normaali on kuus. Sillon täysin toimintakykynen herättyään.

Vaan kuinka neuvois ketään, joka ei voi lopettaa juomistaan ennalta päättämäänsä määrään? Nuorena oli kyllä sama vika, mut ikäköhän on tehny tepposet. Ja on ollu välissä pilvin pimein lähes täysin juomattomii vuosien mittasii aikoi, iteasiassa about 30 vuotta, jollon oli vaan jotkut kekkerit joskus and thats it!

Ajatuksia voi olla vaikee irrotta viinasta, johon on tottunnu, Sun kohaltas en ny muista, kui kauan.

Mulla se tais olla helpompaa, ku "ongelmakäyttöö" ei oo ollu ja pallolaajennuksen vuosikontrollin labrakokeet lähestyy!

En minä tiedä mitään muuta keinoo juopolle päästä viinasta eroon, ku hommata itellensä niin kauhian sairauden, jot juuva ei enää voi!

Viimonen virkkees havahdutti mua, et ole jaksanut hankii uutta tukihenkilöö; et kai vaan oo kans iha oikeen masiksen uhri? Miks muuten edellnen romahti??

Sorry, etten paremmin osaa neuvoo. Kaikenlaiset ryhmät, mitään nimeltä mainitsematta, on mielestäni melko syvältä; mä oon käynny silti masis-kertsissä kai pari vuotta, mutta yhtä tyhjän kanssa, ei helpota, vaan eihän tuo mitään maksakaan!

edes hengittää. Uskotko?
        En minä tiedä masennuksista, miten sähköjänis voi olla masentunut? Mitäpäs sen tietää.
        Niin oma tukihenkilöni joutui pitkälle saikulle ja minua huolestuttaa että olinko liian kova haaste. Kuka alkaisi minun tuekseni? Joku tosi tiukka pitäisi olla, eikä hermostua jos käsken painua h...iin.

• Papio1

Raitis keskiviikko ja John F. Kennedyn murhasta tänään tasan 43 vuotta. Mikä mainio kombinaatio! Ja Viasat History -kanavalla JFK:sta dokkaria koko illan. JFK:n isä taas tunnettu kieltolain aikainen laittoman viinan myyjä ja Mafian kumppaneita. Ehkä liankin paljon. Pojat sai siitä sitten osansa myöhemmin, etenkin Bobby Boy. Meinaan että JFK:n julkinen teloitus siten liittyy tämän palstan teemaan :)

• aahoohoo

syntymästä tasan viiskyt yks eikä tunnu missään.

• åpoi
        aahoohoo kirjoitti:

syntymästä tasan viiskyt yks eikä tunnu missään.

onnea ja iloa viiskyt kiloa tv. åpoi

• Elämäsi on

suurta juhlaa!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5530
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2417
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      255
      1695
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1667
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1436
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      11
      1227
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      329
      1208
    9. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1205
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      334
      1190
    Aihe